Adoptiosta

Suvituuli

Moikka vain teille kaikille lukioille. Ajattelin kirjoittaa minua askarruttavasta asiasta, että voiko avopari alkaa adoptioselvittelyt jo ennen avioliittoa, kun naimisiinmenoon on aikaa enää kaksi kuukautta? Vai vaaditaanko siihen todellakin naimisissa oleva pari? Luulis, että tässä tapauksessa joustettaisiin edes sen verran, kun kerran pari on menossa naimisiin kahden kuukauden päästä.

Olemme puolisoni kanssa käyneet ankaria lapsettomuushoitoja läpi nyt jo 3-vuotta ja tuloksetta. On syöty ja pistetty mitä erilaisimpia hormoneja, on tehty keinohedelmöityksiä ja koeputkihedelmöitys, mutta ei vain ole tuottanut haluttua tulosta. Nyt olemmekin päätyneet joko adoptioon tai sitten sijaisvanhemmiksi. Olemme kovasti pohtineet sitä, että jos adoptoimme, adoptoimmeko kotimaasta vai ulkomailta. Itse olen valmis adoptoimaan kummasta vain.
Te jotka olette adoptoineet lapsia tai olette sijaisvanhempia, nyt kaivattaisiin teidän kokemuksia millaista adoptio on ollut, kauanko teidän piti odottaa omaa lasta jne. Kaikenlaiset kokemukset ovat tervetulleita!! Kiitos teille jo etukäteen.

5

690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

Pelastakaa lapset hoitaa sekä kotimaisia että ulkomaisia adoptioita ja antaa adoptioneuvontaa. Alkuinfoon on puhelinajat tiistaisin kello 9-11 ja to klo 13-15. Kannattaa soittaa sinne ja kysyä asiaa. Ei tarvitse vielä sitoutua mihinkään, jos haluaa vain neuvoja. Ne postittavat materiaalia asiasta kotiin.

• Lost Soul

Eli teidän on aivan PAKKO adoptoida lapsi ulkomailta, kun muuten ette kerran saa. Jos ette saa omaa lasta, kasvatatte jonkun toisen.

Heh! Tietyssä mielssähän tuossa on se hyvä puoli, että mitä enemmän lapsia tänne päätyy tyydyttämään tuollaisten itsekeskeisten narsistien tarpeita, sitä nopeammin romahtaa suvaitsevaisuuden illuusio. Oletko ollenkaan harkinnut miestäsi ja avioliittoasi? Et olisi ensimmäinen, joka on uhkailulla saanut aikaan miehen hyväksymään vastentahtoisesti jotain, mitä hän ei halua. Olisipa äidinvastosi kuinka vahva tahansa, lapsi ei IKINÄ tule olemaan omasi, ja ulkomaisessa adoptiossa hän myös tietää sen ilman, että sinun tarvitsee sitä hänelle erikseen kertoa. Taidat kerjätä verta nenästäsi? No, on vain ajankysymys, kun järjestymme. Eli siitä vaan leikkimään maailmanparantajaa! Nukkekoti idylli murtuu varsin pian, niinkuin nykyinen unelma "suvaitsevaisuudesta" yleensäkkin. Jäljelle jää vain paskaiset illuusioiden raunoit. Mutta jos todella sitä haluat...

• aaarrrgh

Eikö ole lapsen kannalta parempi, että hän päätyy rakastavaan perheeseen?

Itse ainakin pystyisin rakastamaan vierastakin lasta.

Mietityttää et mitä helvettiä sulle on sattunut et sä täällä raivoat? Musta sä kuullostat joltain täysin rasistiselta skiniltä.

Voisit pikkuhiljaa opetella mitä sana lähimmäisenrakkaus tarkoittaa.

• Suvituuli

Ihan kuule tiedoksi vain sulle, että en ole koskaan miestäni UHKAILLUT ADOPTIOLLA, NIIN KUN EN YLEENSÄKKÄÄN LAPSELLA!!! Tälläinen käytös kun ei kuulu mun tapoihini, mutta sillehän ein voi mitään jos sun näkemys asiasta on tollanen.

Niin ja mitä tohon adoptioon tulee, mitä se ensinnäkään sua liikuttaa, rahat kun ei ole sun pussistas pois!!! Ja jos minä kerjään verta nenästäni, niin sinäkö tulet mulle selkään antamaan vai kuka?? Sen päivän mä haluaisin nähdä!!!

Lopuksi voin sulle sanoa, että jos sulla raukalla on noin paha olla ittes kans, niin on kaksi vaihtoehtoa; vedä kuule naru kaulaas tai hankkiudu hoitoon!!! Ei kait se meidän muiden ihmisten vika ole, jos sut on hyljätty lapsena ja olet joutunut kasvamaan ilman vanhempias!!!!

• heltsu

Olen itse mieheni kanssa juuri aloittanut adoptioneuvonnassa ja mikäli nyt olen oikein ymmärtän niin ainakin interpedian papereissa on et avoparit ei voi adoptoida. Silloin kai vain toinen on se adoptoija, jos kyseessä on avopari. Ja ainakin meiltä kyseltiin kun soitin interpediaan et miten kauvan on olltu avioliitossa. Silläkin taisi olla joku merkitys. mutta asiat kai tosiaan selviää parhaiten soittamalla noihin eri järjestöihin jotka adoptioita hoitavat. Interpedialla on puhelinajat. Ma 16-20, ti 12-16, ja pe 8-12 puh.06-3209710. Hki sosiaalivirasto 09-3104011/vaihde ja pelan numeroa mulla ei nyt ole mut ehkä löydät sen jostain. Eli kannattaa ensin tilata noista ilmainentietopaketti adoptiosta ja tutustua niihin. Niissä on paljon tietoa adoptiosta ja käytännöstä miten toimia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      14
      2276
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      45
      1870
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe