Kyselisin vähän Deguista, eli onko ne todellakin niin hurjia jyrsimään kaikkea eteen tulevaa ja niin arkoja että niitä ei pysty edes käsittelemään? Mun kaveri meinas ostaa Deguja mutta sanoo että niistä ei ole mitään iloa kun niitä ei saa ottaa pois terraariosta. Olisin kiinnostunut myös deguista mutta eikö niitä saa edes silittää???
Deguista kysyisin!
3
264
Vastaukset
- digu ja dagu
Mulla itelläni on 2 degua ja ne eivät todellakaan ole arkoja, vaikka ovatkin ostettu eläinkaupasta.Kun sä avaat häkin luukun, niin vilaus vaan, ne on kummatki kärkkyilemässä ulos! Tämä voi johtua kyllä siitäkin että niillä on tylsää, mutta kyllä ne meillä käteen tykkäävät tulla ja ovat helppohoitoisiakin, osta siis ihmeessä!! Ja kamusi myös!
(lisää tietoja deguista www.gerbiiliyhdistys.fi)- degujen ystävä
joo... munkin kokemukset on tosi positiivisia deguista. Mun kaverilla on ollu niitä monta ja ainakin ne mitä mä oon "tuntenu" on ollu tosi sylissäviihtyviä yms... en sitten tiedä oliks ne jotain "erikois yksilöi" mut mun käsityksen mukaan mun kaverin kaikki degut on ollu saman tyyppisii...
- minttis
H!
degusta saa todella hyvän ja sylissäkin viihtyvän lemmikin, jos sitä on käsitelty pienestä pitäen. Tämän varmistamiseksi degu kannattaa ostaa kasvattajalta, koska kaikki eläinkaupat eivät käsittele deguja tarpeeksi ja aikuinen degu on todella vaikea "kesyttää". Gerbiiliyhdistyksen sivulta löytyy degukasvattajien yhteystietoja (www.gerbiiliyhdistys.fi).
Degut ovat kyllä kovia jyrsimään ja osittain juuri sen takia niitä ei suositella pidettäväksi häkissä. Muovipohjan ne syövät hetkessä rikki ja onpa kasvattajilla käynyt sitäkin, että degu on onnistunut katkomaan metallipinnat. Suositeltavin asunto degulle on terraario, jonka päälle on viritetty metallihäkki.
-minttu
www.hobitinkolo.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1235173Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241564- 411560
- 231451
- 141312
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv301299- 281251