Kääpiökanit=)

pumpuli

Hei!!
Tarvitsisin kaikenlaista tietoa kääpiökaneista!Etenkin KOKEMUKSIA!!
Nuoren kääpiökanin kasvatuksesta yms.
Saan kääpiökanin joskus toukokuussa!!Hoito kokemusta on ja tietoa kanssa, mutta koskaan lisä tieto ei ole liikaa!!=)
Sit pari kysymystä!!
siis..
1)Pihassamme on puutarha tai paremminkin takapiha, jossa on nurmikkoa.Rakennamme kanille ulos häkin ,johon olisi tarkoitus tulla pesäkoppi. Olemme suunnitelleet rakentavamme n.1m*2m ja korkeus n.1m ison ulkohäkin. Toiseen päähän tulisi irrallinen pesäkoppi (vähä niinkuin mökki).laitamme sen siten, että kani mahtuu kiertämään koppinsa. Kuinka iso pesäkoppi olisi sopiva (tasainen katto(ko)?...rakennamme kopin itse..riittääkö 40cm*50cm?
Täytyyko kopin päällä olla vielä katto esim. suojana sateelta ja auringolta vai riittääkö se että rakennamme kopin vedenkestävästä puusta?
tää on aika sekavaa.....Sit..ulkohäkkiin tulee kattoon luukku, (n.puolet koko häkin katosta) ja sivuun luukku kans. Tarviiko häkin alapuolella olla verkkoa (rakennamme ulkohäkin "kanaverkosta" ja puusta...)Emme voi upottaa verkkoa maan alle, jotta kani ei pystyisi kaivamaan itseään pois sieltä, koska sen täytyy olla siirrettevä!!

Ja sit kysyisin...kuinka pitkälti kani jaksaa ns.lenkkeillä? en takota sellasta lenkkeilyä ku koirien kaa, vaan n. 100m:n kävely lähiniitylle ja siellä paikkojen tutkiskelu ja sillee!!??

Ja sit TÄRKEIN!!
Kertokaa hoitovinkkejä kääpiökanille tavallisille sairauksille kuten UMMETUS ja RIPULI yms.

JA yx vielä..Voiko kääpiökaneja tilata eläinkaupoista?? jos siellä ei olla hetkeen myyty kaninpoikasia??
Asun porissa ja täällä ei ole kaninkasvattajia (tietääkseni) vai onko?? Haluaisin ostaa kanin kasvattajalta, mutta ei oo lähimailla kasvattajia...

KIITOS kaikille jotka ova jaksaneet lukea tän...KAIKKI VASTAUKSET JA NEUVOT JA LUULOT ON TARPEEN!!!!!!!ETENKIN NIILTÄ JOILLA ON/ON OLLUT kääpiökani tms.
MAILATKAA MYÖS :[email protected]

1

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanifani88

Mulla on kääpiökani sen nimi on Wilppu. Se on ollut meillä vasta 3kuukautta, joten minulla ei vielä niitä kokemuksia kauheasti ole. Voisitko alkaa mailailemaan mun kanssa??? Jos voit niin osote on [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe