Hei!!
Tarvitsisin kaikenlaista tietoa kääpiökaneista!Etenkin KOKEMUKSIA!!
Nuoren kääpiökanin kasvatuksesta yms.
Saan kääpiökanin joskus toukokuussa!!Hoito kokemusta on ja tietoa kanssa, mutta koskaan lisä tieto ei ole liikaa!!=)
Sit pari kysymystä!!
siis..
1)Pihassamme on puutarha tai paremminkin takapiha, jossa on nurmikkoa.Rakennamme kanille ulos häkin ,johon olisi tarkoitus tulla pesäkoppi. Olemme suunnitelleet rakentavamme n.1m*2m ja korkeus n.1m ison ulkohäkin. Toiseen päähän tulisi irrallinen pesäkoppi (vähä niinkuin mökki).laitamme sen siten, että kani mahtuu kiertämään koppinsa. Kuinka iso pesäkoppi olisi sopiva (tasainen katto(ko)?...rakennamme kopin itse..riittääkö 40cm*50cm?
Täytyyko kopin päällä olla vielä katto esim. suojana sateelta ja auringolta vai riittääkö se että rakennamme kopin vedenkestävästä puusta?
tää on aika sekavaa.....Sit..ulkohäkkiin tulee kattoon luukku, (n.puolet koko häkin katosta) ja sivuun luukku kans. Tarviiko häkin alapuolella olla verkkoa (rakennamme ulkohäkin "kanaverkosta" ja puusta...)Emme voi upottaa verkkoa maan alle, jotta kani ei pystyisi kaivamaan itseään pois sieltä, koska sen täytyy olla siirrettevä!!
Ja sit kysyisin...kuinka pitkälti kani jaksaa ns.lenkkeillä? en takota sellasta lenkkeilyä ku koirien kaa, vaan n. 100m:n kävely lähiniitylle ja siellä paikkojen tutkiskelu ja sillee!!??
Ja sit TÄRKEIN!!
Kertokaa hoitovinkkejä kääpiökanille tavallisille sairauksille kuten UMMETUS ja RIPULI yms.
JA yx vielä..Voiko kääpiökaneja tilata eläinkaupoista?? jos siellä ei olla hetkeen myyty kaninpoikasia??
Asun porissa ja täällä ei ole kaninkasvattajia (tietääkseni) vai onko?? Haluaisin ostaa kanin kasvattajalta, mutta ei oo lähimailla kasvattajia...
KIITOS kaikille jotka ova jaksaneet lukea tän...KAIKKI VASTAUKSET JA NEUVOT JA LUULOT ON TARPEEN!!!!!!!ETENKIN NIILTÄ JOILLA ON/ON OLLUT kääpiökani tms.
MAILATKAA MYÖS :[email protected]
Kääpiökanit=)
pumpuli
1
358
Vastaukset
- Kanifani88
Mulla on kääpiökani sen nimi on Wilppu. Se on ollut meillä vasta 3kuukautta, joten minulla ei vielä niitä kokemuksia kauheasti ole. Voisitko alkaa mailailemaan mun kanssa??? Jos voit niin osote on [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732362Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211123Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi41985Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55874