Saan maaliskuussa kääpiökaniurokseni seuraxi toisen käppänän ja aijon hankkia isomman häkin...vai riittääkö häkki joka on 94cmx50cmx17cm?
Mitkä olis minimi mitat?
Kertokaas.....
8
374
Vastaukset
- Sanna
puolet isompi ja silloinkin pitää juoksuttaa pupuja mahd. paljon...
- Milla
Mä olen taas luullut että kani urokset eivät tule toimeen keskenään ja tappelut voivat olla kohtalokkaita. Olenko siis saanut väärää tietoa?
- minttis
H!
Käsittääkseni uros kaneja ei sinällään suositella pidettäväksi yhdessä. Itselläni kuitenkin on kaksi uroskania, mutta molemmat ovat leikattuja. Uroskani kannattaisi siis leikkauttaa ja ottaa sille joko kaveriksi naaras tai sitten uros, joka leikataan aikanaan. Meillä ainakin uroksille tuli riitaa, kun toinen oli leikattu ja toinen vastu tuli "siihen" ikään ja alkoi astua toista. Tällä leikatulla oli kuitenkin niin koko puolellaan, että leikkaamaton siinä sai kyytiä. Pienemmän leikkaus auttoi tilanteen heti ja kanit ovat taas ylimmät ystävät. Korostetaan vielä, että kanin leikkaaminen ei ole osaavan eläinlääkärin tekemänä yrtään sen vaarallisempi kuin kissan ja koirankaan, vaikka monesti toisin väitetään.
-minttu
www.hobitinkolo.net - Puputin
minttis kirjoitti:
H!
Käsittääkseni uros kaneja ei sinällään suositella pidettäväksi yhdessä. Itselläni kuitenkin on kaksi uroskania, mutta molemmat ovat leikattuja. Uroskani kannattaisi siis leikkauttaa ja ottaa sille joko kaveriksi naaras tai sitten uros, joka leikataan aikanaan. Meillä ainakin uroksille tuli riitaa, kun toinen oli leikattu ja toinen vastu tuli "siihen" ikään ja alkoi astua toista. Tällä leikatulla oli kuitenkin niin koko puolellaan, että leikkaamaton siinä sai kyytiä. Pienemmän leikkaus auttoi tilanteen heti ja kanit ovat taas ylimmät ystävät. Korostetaan vielä, että kanin leikkaaminen ei ole osaavan eläinlääkärin tekemänä yrtään sen vaarallisempi kuin kissan ja koirankaan, vaikka monesti toisin väitetään.
-minttu
www.hobitinkolo.netAikomukseni on siis hankkia leikatulle poikakanille kanille kaverixi naaras.Kai ne sentään tulee toimeen???
- Petra
Puputin kirjoitti:
Aikomukseni on siis hankkia leikatulle poikakanille kanille kaverixi naaras.Kai ne sentään tulee toimeen???
Tulee toimeen ja tosi hyvin, ainakin mulla on kokemusta tästä, ku mulla on nyt hoidossa leikattu kääpiöluppapoika, ni se ei voi olla erossa tyttö kääpiölupastani, ihana pari!
Ootko sä muuten se, joka varas multa sen pupuvaavin:)? Laitoin sulle mailiakin, jos oot se tyttö. Vauvat ovat jo kovasti kasvaneet ja aivan ihania pullukoita ovat, kun niitä on vain ne 2...
Terkuin Petra ja pupulan väki - puputin
Petra kirjoitti:
Tulee toimeen ja tosi hyvin, ainakin mulla on kokemusta tästä, ku mulla on nyt hoidossa leikattu kääpiöluppapoika, ni se ei voi olla erossa tyttö kääpiölupastani, ihana pari!
Ootko sä muuten se, joka varas multa sen pupuvaavin:)? Laitoin sulle mailiakin, jos oot se tyttö. Vauvat ovat jo kovasti kasvaneet ja aivan ihania pullukoita ovat, kun niitä on vain ne 2...
Terkuin Petra ja pupulan väkiOLenhan minä se!
- Huoli
En siis ymmärrä miksi ihmiset ovat niin vastuun tunnottomia että teettävät poikasia sellaisilla eläimillä joita hylätään ylettömästi! Joka lehdessä ja kaupan ilmoitustaululla annetaan tai myydään pilkkahintaan kaneja joita pikkukakarat ostavat viikkorahoillaan ja häkin koosta viisveisaavat, lisäksi penskat ja monet nuoret seka aikuiset saattavat kyllästyä lemmikkiinsä ja kun ostajaa ei löydy niin kani on päästettävä omen onnensa nojaa. Mulla on toki naaras ja uros kani mutta uros on leikattu jotta tähän maailmaan ei tulisi enää ei toivottuja pupuvaaveja! Miksei kukaan ajattele asiaa etukäteen ennenkuin hankkii uroksen ja naaraan, VALAISTUKAA HYVÄT IHMISET!!
- Puputin
En nyt ymmärtänyt kohdistitko äskeisen lausunnon minuun vai ihan yleisesti??? Mä en oo missään vaiheessa aikonu hankkii pupuvauvoja, en tän ikäsenä ku itteki tiedän että en pysty niitä hoitamaan! Aijon leikkauttaa pupu poikani. Mä tiedän että hirveen monet tälläset vielä lapset, niinku minä, hankkii pupun ja jättää heitteille ku kyllästyy tai ei vaan ehdi, mut kaikki ei oo sellasii! JOtkut on ihan aidosti eläinrakkaita ja kiinnostuneita niiden hoidosta. Mullekki eläimet on ystäviä ja harrastus josta ajon pitää myös kiinni! SEllasta mä vihaan ku kaikki lapset tuomitaan huonoiks ja tietämättömix eläinten hoitajiks. Valitettavasti useet on sellasia mutta älkää pliis yleistäkö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,654936Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk313725Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699223350- 792325
- 241899
Tekeekö hän
Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.271571Laine voitti oikeudessa
Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?401522Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa
kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois3311476Puistotyöntekijät
Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔141443Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?
Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?331330