AUTTAKAA

mimmuska

Mulla ois muutama kysymys koskien marsua:

1. Viihtyykö marsu ennemmin yksin?

2. Kaipaako se kaveria?

3. Miten saan valjaat pysymään sen päällä, ettei se pääsisi pois niistä?

4. Mitä marsut syö?

3

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsut tarvitsevat ehdottomasti kaverin!!! Ihminen ei voi koskaan olla toinen marsu , vaikka viettäisi 24 tuntia vuorokaudesta marsunsa kanssa. Valjaita ei ole tarkoitettu marsuille, koska niiden ruumiinrakenne on liian "puikula". Valjaat eivät pysy päällä ellei niitä laita tuskallisen kireälle. Ulkoiluta marsua laittamalla häkin yläosa maahan ja marsu sinne tai rakenna aitaus. Kuulostaa siltä, että olet hankkinut marsun selvittämättä niiden tarpeita. Surffaahan nyt tänne: http://www.marsut.net/
      Ruokintaohjeet löytyvät marsutietoa-kohdasta.

      • mimmuska

        Kiitti sulle tosi paljon.


    • täti63

      1. Ei todellakaan. Marsu on laumaeläin ja sen on aina parempi olla kaverin kanssa.
      2. Jokainen marsu kaipaa toveria, eikä ole onnellinen yksin. Ihminen ei voi koskaan korvata toisen marsun seuraa. Yksinäinen marsu masentuu ja pahimmassa tapauksessa saattaa kuolla siihen.
      3. Marsuille ei kuulu pitää valjaita, jos haluat pitää marsuasi ulkona, osta tai tee niille ulkohäkki. Valjaat ovat epämukavia ja turhia vempeleitä marusille.
      4. Marsun pääruoka on hyvälaatuinen ja vihreä heinä. Sitä marsulla on oltava jatkuvasti tarjolla, ilman sitä marsu ei pysty elämään. Toinen marsun ruokavalioon kuuluva on hyvälaatuiset pelletit (EI siemensekoitus!) kuten Altromin, Oxbow, Lottie, Bunny, Bello... Kolmas osapuoli marsun ruokavaliosta on tuoreruoka eli vihannekset ja hedelmät. Täällä sallitut ja kielletyt ruoat
      http://www.marsut.net/foorumi/index.php/topic,8864.140.html

      Ja täällä lisää marsun ruokinnasta
      http://marsut.net/ruokinta.php

      Lisäksi marsu ei pysty itse tuottamaan C-vitamiinia, joten sille tulee antaa sitä jauheena joka päivä. Jauhetta saat abteekista tai eläinkaupasta. Annostukset lukevat purkin kyljessä. Onko sinulla marsuja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe