Läpi harmaan kiven?

kovapää

Olen seurustellut kolme vuotta netitse amerikkalaisen miehen kanssa. Visiitillä olen siellä käynyt 2 x 10 päivää, mies oli täällä 90 päivää. Yhteisiä lapsia ei ole, eikä ole suunnitteillakaan, minulla 2 lasta. Avioliitto ei ykkösvaihtoehto. Minä pätkätyöläinen, mies käsityöläinen/taiteilija, ei tällä hetkellä omaa toimivaa yritystä. Kotimaassaan 'valtion sairaseläkkeellä', sairaudesta ei papereita.

Mitä luulette, millä perusteilla hänelle annettaisiin oleskelulupa Suomeen? Missä järjestyksessä mitäkin kannattaisi tehdä? Kannattaako (ei-tarttuvasta) sairaudesta edes kertoa? Olemme noin nelikymppisiä, kummallakaan ei juuri omaisuutta, muttei lainojakaan ja luottotiedot kunnossa.

7

1676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • €$@

      - Mies ei tule opiskelemaan tai töihin
      - Mies ei ole EU:n kansalainen
      - Ette ole naimisissa, eikä teillä ole yhteisiä lapsia

      Lyhyesti: Oleskeluluvalle ei ole mitään perustetta, joten silloin sitä ei myönnetä.

      • kovapää

        Vaihtoehtoja tuntuu olevan vähän; joko naimisiin (takaako sekään oleskeluluvan saamisen?) tai sitten hänen on perustettava täällä yritys.

        Oleskeluluvalle on peruste. Se on rakkaus. Mutta sellaista sanaahan ei virkavalta kai tunne?


    • Veteraanin vaimo

      Kerrohan mistä osavaltiosta miehesi tulee ja miksi hän saa "valtion sairauseläkettä" onko ehkä sota veteraani? Jos hän pystyy elättämään itsensä tällä eläkkeellä niin kyllä hän voi saada oleskeluluvan Suomessa.

      • kovapää

        sotaveteraanista. Hän saa valtiolta elatusapua, koska on 'disabled' (kyse ei ole myöskään mielen sairaudesta), tuo tuki loppuu, mikäli hän muuttaa maasta - se on siis eräänlaista toimeentulotukea. Valitettavasti en osaa kääntää sitä suomeksi, meillä on muutenkin vähän eri systeemit...


      • täältä
        kovapää kirjoitti:

        sotaveteraanista. Hän saa valtiolta elatusapua, koska on 'disabled' (kyse ei ole myöskään mielen sairaudesta), tuo tuki loppuu, mikäli hän muuttaa maasta - se on siis eräänlaista toimeentulotukea. Valitettavasti en osaa kääntää sitä suomeksi, meillä on muutenkin vähän eri systeemit...

        tuleva miehesi on luuseri, äläkä nyt helvetissä rehaa sitä Suomeen. Jos olet niin rakastunut niin muuta itse jenkkeihin, miksi se äijä pitäisi rehata tänne??


      • kovapää
        täältä kirjoitti:

        tuleva miehesi on luuseri, äläkä nyt helvetissä rehaa sitä Suomeen. Jos olet niin rakastunut niin muuta itse jenkkeihin, miksi se äijä pitäisi rehata tänne??

        olet sinä itse, joka henkilöä tuntematta tuollaisia tuomioita jakelet.

        Minulla on kaksi lasta täällä, enkä todellakaan jätä niitä tahi 'rehaa' niitä pois sukulaistensa ja ystäviensä luota. Miehellä taas ei ole perhettä/sukua, joten jos meillä joskus on yhteinen koti, se on täällä Suomessa.

        Kiitos vaan 'käännöksestä'. On sulla raukkaparka vielä paljon opittavaa elämästä. Onnea opintielle! Ja toivottavasti löydät joskus myös rakkauden ;)


      • Mirvans
        kovapää kirjoitti:

        olet sinä itse, joka henkilöä tuntematta tuollaisia tuomioita jakelet.

        Minulla on kaksi lasta täällä, enkä todellakaan jätä niitä tahi 'rehaa' niitä pois sukulaistensa ja ystäviensä luota. Miehellä taas ei ole perhettä/sukua, joten jos meillä joskus on yhteinen koti, se on täällä Suomessa.

        Kiitos vaan 'käännöksestä'. On sulla raukkaparka vielä paljon opittavaa elämästä. Onnea opintielle! Ja toivottavasti löydät joskus myös rakkauden ;)

        kuulostaa vähän siltä että kahden lapsen sijaan sinulla tulisi lopulta olemaan iso aikuinen elätettävänä suomessa jos hänet suomeen toisit. Minä olen aina miettinyt miksi sellainen äiti jolla on jo lapsia, ei keskity niihin kahteen joilla näyttäisi olevan rankkaa jo pelkästään siksi että isi ei oo kuvioissa.... Miksi pitää alkaa hoivata vierasmaalaista nurkissaan. Naimisiin oleskeluluvan takia??? nämä lapset saavat tuntemattoman ihmisen omaan kotiinsa joka haittaa arkea sikäli etteivät lapset ole voineet tutustua tähän ihmiseen ennalta ja miten voivat kukaan amerikkalainen ei puhu muuta kuin omaa kieltänsä...

        Netissä on helppoa vääntää yksinhuoltajankin isoa rakkausromanssia. Tiesitkö että oikea suhde vaatii työtä... Sinun mies ei tule auttamaan arkeasi usko pois...

        Sano mun sanoneen. lapsesi vieraantuvat sinusta nopeasti elleivät jo ole. Joskus luulis että yksinhuoltaja äidit vain etsivät jotain joka sanoo heille "ei"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      455
      3313
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      426
      3056
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2839
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2192
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2030
    6. 177
      1399
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      80
      1199
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe