Kumpi parempi Ponsse vai Valmet

Valmet?

eli sanokaas

18

12236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun yhteensä

      Meillä on 7 ketjua hommissa ja Deeren vehkeet
      melkein toimivammat. Mut kaikissa lienee yksilöitä, on myös kuskeja joitten hanskaan joku
      sopii parhaiten . Joten ?

      • joo.

        En oikein luota noihin jenkkeihin.


      • 40vuoden kokemuksella
        joo. kirjoitti:

        En oikein luota noihin jenkkeihin.

        Että Roburi oli kone,Sitten pikku-jehu oli myös haastava vehe.Ja vielä kun contusta putos tela puron ylityksessä pois päältä,se kasvatti.Nämä nykyvehkeet on lällärivehkeitä.


      • Tähän Jehu juttuun
        40vuoden kokemuksella kirjoitti:

        Että Roburi oli kone,Sitten pikku-jehu oli myös haastava vehe.Ja vielä kun contusta putos tela puron ylityksessä pois päältä,se kasvatti.Nämä nykyvehkeet on lällärivehkeitä.

        Siinä oli cranappi katolla,jossa vuoti kääntö.Eli aamulla kun vein mennessäni kanisterilla öljyä,niin illalla toin sen tukassani takaisin.


      • mutta ei
        Tähän Jehu juttuun kirjoitti:

        Siinä oli cranappi katolla,jossa vuoti kääntö.Eli aamulla kun vein mennessäni kanisterilla öljyä,niin illalla toin sen tukassani takaisin.

        mehtäherrat valittanu, että puusta on puutetta....korkeintaan että sahat tuottaa tappiota.....


      • deeere.
        joo. kirjoitti:

        En oikein luota noihin jenkkeihin.

        Jenkit pilaa aina kaiken mitä ne ostaa. Sapin pilasivat, Valtra hyvää vauhtia menossa pilalle. Opel on pilalla. Haluavat tehdä nopeesti palöjon rahaa ja millään muulla ei ole väliä.

        Kyl jaapanilainen omistaja, niinkuin Valmetilla, on paljon parempi, ymmärtävät jotain tekniikan päällekin toisin kuin tyhmät jenkit


    • ukko20

      Vieremältä saat laatua!.

      • aksilat

        ei taho kestää kartaaniaksilat ja perät on heikkoja kohtia että tällästä..


      • Ponsse ketju
        aksilat kirjoitti:

        ei taho kestää kartaaniaksilat ja perät on heikkoja kohtia että tällästä..

        Ihan kaikkee mitä kateelliset täällä kirjoittelee..;)


    • tökyttäjä

      Monta vuotta oon syönnä Ponssea, Teeressä tahtoo olla liikoo pippuria, vaekka kyllä sehi mennöö punasen vaseliinin kansa. Hyvvee ruokahalua vuan
      tae ottakkee lissee, ottakkee lissee.

    • aksilat

      ponssessa ei kestä kartaanit ja perät ja muutenkin syö polttoainetta ihan liikaa niin seuraava kone on valmetti .loglifitin kuormaajiin ollu ennakkoluuloinen mutta suhteellisen hyvin on toiminu ennakkoluuloista huolimati ja seuraavassakin koneessa on logliftin nosturi.

      • Anonyymi

        Kuules sinä vitun valmetti mies. Ponsset kestää 10 enemmän käyttöä kun jotkut saatanan paska valmetti.


    • Hondamies.

      Riippuu siitä, mitä hakee. Esim. aikooko itse ajaa konetta, vai ostaako sen rengin ajettavaksi jne...

      Ponsse tekniikaltaan täysin vanhanaikainen polttoainesyöppö hienoissa kuorissa. Halpa ja taitavasti markkinoitu.

      Valmet teknisesti edistyksellisin. Polttoaineenkulutus alhaisin. Japanilaisen Komatsun aikana tehdyt koneet erittäin kestäviä ja luotettavia. Paljon kalliimpi.

      • tarkoittaa

        Misstä tekniikasta kyse. Ihan samanlaisiahan noi kaikki on. Ja deere on kyl pihempi moottori kuin sisu.


      • Anonyymi

        Vittu sinä varmaan oo ajanut edes uusia ponsseja jos hauhut niitä vanhan aikaisiksi ja kyllä se ponsse kestää paljon paremmin kun joku saatanan valmetti


    • ja konemies

      Vaikea tuohon kysymykseesi on antaa yksiselitteistä vastausta että kumpi noista olisi parempi.
      Ponsse käyttää Naf akselistoja kuten valmettikin ja Deerestä löytyy myös naffit samoin Logsetista.Vaideloorat ovat myös kaikissa naffin tekemiä. Kardaanit toimittaa kaikkiin merkkeihin S&N Cardan eli ovat kaikki saksalaisen GWS kamaa.
      Hydrauliikkapuolelta että Ponsse käyttää Sauer-Danfossin hydrostaattia ja pumppuja sekä löytyy myöskin Rexrohtin pumppuja ja hydrostaatteja eli taas kerran nuo samat osat löytyvät joka merkistä.
      Venttiilit on kaikissa samat eli Parkerin venttiilit ovat niin kuormatraktoreissa sekä harvestereissa pääsääntöisesti samaa kamaa kaikissa merkeissä. Ohjausjärjestelmistä löytyy suurin ero koska kaikilla merkeillä on kehitetty oma väyläohjaus, toki jotain malleja saa vielä Parkerin iqanilla. Rungon painoissa ja paksuuksissa on eroja joiden tuotekehitystä on koneen ostajat saaneet karvaasti maksaa jokaisen merkin kohdalla. Hakkuupäät ja niiden mittalaitteet on oma lukunsa joten en jaksa niistä sen enempää, mutta jos olet todella kiinnostunut niin laita sähköposti osoite niin osaan kyllä kertoa niistä kyllästymiseen asti.
      Eli vaikea on koneista eroja löytää paitsi moottoreista jotka kaikilla merkeillä on hyvät, no ponssessa voisi olla ehkä vähän tehokkaampi moottori jossain kuormatraktorissa mutta muilla merkeillä on myös samoja toiveita asiakkailla.

      • ....hyvä....

        tuohon asti ihan oikein, mutta väitätkö tosiaan ettei koneiden kokoamisessa ja suunnittelussa valmetilla ja ponssella ole ratkaisevia eroja motoissa?
        Noi mitä luettelit oli vain raakaa tekniikkaa - sen takana joka vasta tekee sen työn!
        Kukaan .. et edes sinä voi väittää etteikö kuski olisi koneen tärkein tekijä, ja sielä koneessa missä annetaan kuskille parhaat olo suhteet (joo en tarkoita eväslaukkujen säilytys paikkoja tmv.)suorittaa työ hyvällä näkyvyydella .. suoriutuu aina työstään laadukkaammin ja nopeammin!
        Eihän satamanosturinkaan kuljettaja istu maanpinnalla, taxissakin kuljettaja istuu etummaisena, kaivinkoneissa kuljettaja istuu mahollisimman lähellä suoritettavaa kaivantoa, ei autoilijoiden puutavara nosturiakaan ohjata auton hytistä, lumikissat rinteissäkin niin kuski istuu edessä nähdäkseen mihin hän on menossa jne. jne. - vain ponsse tekee poikkeuksen ja on istuttanut kuskin mahollisimman kauas työpisteestä, kaikkihan tiätää syyn, koska vieremällä ei haluta pistää rahaa tuotekehitykseen, niin huonoa tuotetta myydään kokonaiskuluiltaan edullisimmilla kuluillaan eli agressiivisella mainonnalla ja jatkuvalla esillä olemisella saadaan käyttäjä kunnan kielelle ensimmäisenä aamulla herätessä mielikuva ponssesta, tästä on myyjän helppo jatkaa ja myydä paskaa joulupapereissa ajatuksen turruttamille metsien miehille.


    • hjkhhgfgh

      no joo.... olen raskasta kalustoa huoltanut ikäni, lähinnä kuorma-autoja. konemies kertoi asiallisesti koneista, mutta tuntuu että joku veti herneen nenään tai koko palon. alkaen haukkua yhtä merkkiä. jotkin on lujempia kuin toiset ja kaikilla merkeillä on tähän asti ollut heikkoja yksilöitä/malleja, jokaisella merkillä on hyviäkin ratkaisuja ja ominaisuuksia. toiselle sopii käteen paremmin joku tietty malli. esim: mulle sopii kuorma-autoista volvo parhaiten käteen, kuin tehty mulle. iveco tuo haukuttu auto josta en pidä minäkään niin siinäkin on pari aivan mahtavaa ominaisuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3083
    2. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      42
      2719
    3. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1523
    4. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1261
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      41
      1026
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      126
      922
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      33
      839
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      673
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      60
      631
    Aihe