Kumpi parempi Ponsse vai Valmet

Valmet?

eli sanokaas

18

11974

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun yhteensä

      Meillä on 7 ketjua hommissa ja Deeren vehkeet
      melkein toimivammat. Mut kaikissa lienee yksilöitä, on myös kuskeja joitten hanskaan joku
      sopii parhaiten . Joten ?

      • joo.

        En oikein luota noihin jenkkeihin.


      • 40vuoden kokemuksella
        joo. kirjoitti:

        En oikein luota noihin jenkkeihin.

        Että Roburi oli kone,Sitten pikku-jehu oli myös haastava vehe.Ja vielä kun contusta putos tela puron ylityksessä pois päältä,se kasvatti.Nämä nykyvehkeet on lällärivehkeitä.


      • Tähän Jehu juttuun
        40vuoden kokemuksella kirjoitti:

        Että Roburi oli kone,Sitten pikku-jehu oli myös haastava vehe.Ja vielä kun contusta putos tela puron ylityksessä pois päältä,se kasvatti.Nämä nykyvehkeet on lällärivehkeitä.

        Siinä oli cranappi katolla,jossa vuoti kääntö.Eli aamulla kun vein mennessäni kanisterilla öljyä,niin illalla toin sen tukassani takaisin.


      • mutta ei
        Tähän Jehu juttuun kirjoitti:

        Siinä oli cranappi katolla,jossa vuoti kääntö.Eli aamulla kun vein mennessäni kanisterilla öljyä,niin illalla toin sen tukassani takaisin.

        mehtäherrat valittanu, että puusta on puutetta....korkeintaan että sahat tuottaa tappiota.....


      • deeere.
        joo. kirjoitti:

        En oikein luota noihin jenkkeihin.

        Jenkit pilaa aina kaiken mitä ne ostaa. Sapin pilasivat, Valtra hyvää vauhtia menossa pilalle. Opel on pilalla. Haluavat tehdä nopeesti palöjon rahaa ja millään muulla ei ole väliä.

        Kyl jaapanilainen omistaja, niinkuin Valmetilla, on paljon parempi, ymmärtävät jotain tekniikan päällekin toisin kuin tyhmät jenkit


    • ukko20

      Vieremältä saat laatua!.

      • aksilat

        ei taho kestää kartaaniaksilat ja perät on heikkoja kohtia että tällästä..


      • Ponsse ketju
        aksilat kirjoitti:

        ei taho kestää kartaaniaksilat ja perät on heikkoja kohtia että tällästä..

        Ihan kaikkee mitä kateelliset täällä kirjoittelee..;)


    • tökyttäjä

      Monta vuotta oon syönnä Ponssea, Teeressä tahtoo olla liikoo pippuria, vaekka kyllä sehi mennöö punasen vaseliinin kansa. Hyvvee ruokahalua vuan
      tae ottakkee lissee, ottakkee lissee.

    • aksilat

      ponssessa ei kestä kartaanit ja perät ja muutenkin syö polttoainetta ihan liikaa niin seuraava kone on valmetti .loglifitin kuormaajiin ollu ennakkoluuloinen mutta suhteellisen hyvin on toiminu ennakkoluuloista huolimati ja seuraavassakin koneessa on logliftin nosturi.

      • Anonyymi

        Kuules sinä vitun valmetti mies. Ponsset kestää 10 enemmän käyttöä kun jotkut saatanan paska valmetti.


    • Hondamies.

      Riippuu siitä, mitä hakee. Esim. aikooko itse ajaa konetta, vai ostaako sen rengin ajettavaksi jne...

      Ponsse tekniikaltaan täysin vanhanaikainen polttoainesyöppö hienoissa kuorissa. Halpa ja taitavasti markkinoitu.

      Valmet teknisesti edistyksellisin. Polttoaineenkulutus alhaisin. Japanilaisen Komatsun aikana tehdyt koneet erittäin kestäviä ja luotettavia. Paljon kalliimpi.

      • tarkoittaa

        Misstä tekniikasta kyse. Ihan samanlaisiahan noi kaikki on. Ja deere on kyl pihempi moottori kuin sisu.


      • Anonyymi

        Vittu sinä varmaan oo ajanut edes uusia ponsseja jos hauhut niitä vanhan aikaisiksi ja kyllä se ponsse kestää paljon paremmin kun joku saatanan valmetti


    • ja konemies

      Vaikea tuohon kysymykseesi on antaa yksiselitteistä vastausta että kumpi noista olisi parempi.
      Ponsse käyttää Naf akselistoja kuten valmettikin ja Deerestä löytyy myös naffit samoin Logsetista.Vaideloorat ovat myös kaikissa naffin tekemiä. Kardaanit toimittaa kaikkiin merkkeihin S&N Cardan eli ovat kaikki saksalaisen GWS kamaa.
      Hydrauliikkapuolelta että Ponsse käyttää Sauer-Danfossin hydrostaattia ja pumppuja sekä löytyy myöskin Rexrohtin pumppuja ja hydrostaatteja eli taas kerran nuo samat osat löytyvät joka merkistä.
      Venttiilit on kaikissa samat eli Parkerin venttiilit ovat niin kuormatraktoreissa sekä harvestereissa pääsääntöisesti samaa kamaa kaikissa merkeissä. Ohjausjärjestelmistä löytyy suurin ero koska kaikilla merkeillä on kehitetty oma väyläohjaus, toki jotain malleja saa vielä Parkerin iqanilla. Rungon painoissa ja paksuuksissa on eroja joiden tuotekehitystä on koneen ostajat saaneet karvaasti maksaa jokaisen merkin kohdalla. Hakkuupäät ja niiden mittalaitteet on oma lukunsa joten en jaksa niistä sen enempää, mutta jos olet todella kiinnostunut niin laita sähköposti osoite niin osaan kyllä kertoa niistä kyllästymiseen asti.
      Eli vaikea on koneista eroja löytää paitsi moottoreista jotka kaikilla merkeillä on hyvät, no ponssessa voisi olla ehkä vähän tehokkaampi moottori jossain kuormatraktorissa mutta muilla merkeillä on myös samoja toiveita asiakkailla.

      • ....hyvä....

        tuohon asti ihan oikein, mutta väitätkö tosiaan ettei koneiden kokoamisessa ja suunnittelussa valmetilla ja ponssella ole ratkaisevia eroja motoissa?
        Noi mitä luettelit oli vain raakaa tekniikkaa - sen takana joka vasta tekee sen työn!
        Kukaan .. et edes sinä voi väittää etteikö kuski olisi koneen tärkein tekijä, ja sielä koneessa missä annetaan kuskille parhaat olo suhteet (joo en tarkoita eväslaukkujen säilytys paikkoja tmv.)suorittaa työ hyvällä näkyvyydella .. suoriutuu aina työstään laadukkaammin ja nopeammin!
        Eihän satamanosturinkaan kuljettaja istu maanpinnalla, taxissakin kuljettaja istuu etummaisena, kaivinkoneissa kuljettaja istuu mahollisimman lähellä suoritettavaa kaivantoa, ei autoilijoiden puutavara nosturiakaan ohjata auton hytistä, lumikissat rinteissäkin niin kuski istuu edessä nähdäkseen mihin hän on menossa jne. jne. - vain ponsse tekee poikkeuksen ja on istuttanut kuskin mahollisimman kauas työpisteestä, kaikkihan tiätää syyn, koska vieremällä ei haluta pistää rahaa tuotekehitykseen, niin huonoa tuotetta myydään kokonaiskuluiltaan edullisimmilla kuluillaan eli agressiivisella mainonnalla ja jatkuvalla esillä olemisella saadaan käyttäjä kunnan kielelle ensimmäisenä aamulla herätessä mielikuva ponssesta, tästä on myyjän helppo jatkaa ja myydä paskaa joulupapereissa ajatuksen turruttamille metsien miehille.


    • hjkhhgfgh

      no joo.... olen raskasta kalustoa huoltanut ikäni, lähinnä kuorma-autoja. konemies kertoi asiallisesti koneista, mutta tuntuu että joku veti herneen nenään tai koko palon. alkaen haukkua yhtä merkkiä. jotkin on lujempia kuin toiset ja kaikilla merkeillä on tähän asti ollut heikkoja yksilöitä/malleja, jokaisella merkillä on hyviäkin ratkaisuja ja ominaisuuksia. toiselle sopii käteen paremmin joku tietty malli. esim: mulle sopii kuorma-autoista volvo parhaiten käteen, kuin tehty mulle. iveco tuo haukuttu auto josta en pidä minäkään niin siinäkin on pari aivan mahtavaa ominaisuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6535
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1794
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1578
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      38
      953
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      933
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      859
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      241
      835
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      809
    Aihe