pennuilta maitohampaita irti??!! Kuulin tossa niin kamalan kauhutarinan,,,,
Onko kasvattajilla tapana repiä
12
1049
Vastaukset
- kauhutarina
Juu - kuuntele sinä kauhutarinoita ja usko kaikki.
Kyllä lapsenkin maitohampaita heilutellaan ja sitten revitään irti, kun ovat enää yhden nahkariekaleen varassa roikkumassa.
Ei kiinni olevia hampaita revitä !
Meillä on yhdeltä koiralta poistettu maito-kulmurit eläinlääkärillä nukutuksessa , kun eivät muuten olleet lähdössä.
Repiä voi niin monella tavalla :)) - niksu
myös joutunut poistattamaan maitokulmurit yhdeltä pennulta. Eläinlääkärillä sekin tehtiin ja nukutuksessa.
- maitohammas lähtee....NYT
kun rupesi rautahampaat pukkaamaan alta, olisi tulleet vinot kulmikset.
Hyvin lähti, eivät olleet kiinni kokonaan vaan heiluivat.
Kauhutarina ja kauhutarina. Revitäänhän lapsiltakin maitohampaat kun ei lähde ja toinen tulee jo alta.
Suhtellisuutta peliin kiitos.
Ei kaikesta tarvii ottaa ohh ja aahhh kamalaakuinkajokuvoinäintehdä........ maitohampaat jotka eivät lähde pois uusien tieltä, irrottaa yleensä eläinlääkäri. Itse olen nypännyt pois sellaiset jotka ovat jo muuten irtoamaisillaan.
Riippuu mitä tarkoittaa repiä...
Itse olen kylläkin muutamalta napannut jonkun puolittain irti olevan maitohampaan.Eikä ne ole moksiskaan ollut.Useinhan nuo tosin lähtee,kun antaa jotain kovaa pureskeltavaa,tai vähän repii jotain koiran kanssa.
Jos siis on kyse hampeista,joilla ei ole aikomustakaan lähteä,ja pysyvät pukkaa jo kunnolla "päälle",niin eiköhän jokainen fiksu koiranomistaja silloin vie ne poistettavaksi lekuriin.- n.sorsa
antaa koiralle hampaiden vaihtuessa vain kovaa pureskeltavaa, kyllä ne tippuu (oikeastaan pakko antaa kovaa ikenet kutisee ja syödään vaikka huonekalut).
kasvattajien vaan pennun ostajien homma on pitää silmällä lähteekö maitohampaat irti ja elleivät itsestään lähde niin ne on kyllä syytä hoitaa irti koska muuten koiralle on tiedossa purentavikoja.
Ihan sama juttu kuin lapsilla, muistat varmaan miten niitä hampaita nitkuteltiin ja heiluteltiin.- Maya81
eli tarkoitin todellakin repiä!
No tämä henkilö joka kertoi asiasta oli käynyt pentunsa kanssa kasvattajalla näytillä. Kasvattaja sitten tuumannu että 3 hammasta irti ja heti. Oli sitten alkanut siinä heidän edessä repimään hampaita irti ja pentu kiljunut kuin pieni sika!
Tämä kasvattaja sitten mennyt toiseen huoneeseen repimään pennun hampaat irti ja olihan se huuto kuulunut oven läpikin,,
Pentu oli silminnähden ollut järkytttynyt ja tärissyt.
Mun mielestä hän toimi VÄÄRIN!
Kyllä eläinlääkärin pitäisi ne sitten poistaa jos repimään täytyy alkaa!
Ymmärrän sen jos vähän heilutellaan hammasta varovasti eli autetaan sitä irtoamaan mut ei niitä nyt väkisin saa vetää irti!
Ja muistan kyllä senkin ku lapsena maitohampaat lähti irti ja niitä heiluteltiin ja se kyllä sattui jos liian kovaa ja liikaa niitä väänteli ja käänteli! Maya81 kirjoitti:
eli tarkoitin todellakin repiä!
No tämä henkilö joka kertoi asiasta oli käynyt pentunsa kanssa kasvattajalla näytillä. Kasvattaja sitten tuumannu että 3 hammasta irti ja heti. Oli sitten alkanut siinä heidän edessä repimään hampaita irti ja pentu kiljunut kuin pieni sika!
Tämä kasvattaja sitten mennyt toiseen huoneeseen repimään pennun hampaat irti ja olihan se huuto kuulunut oven läpikin,,
Pentu oli silminnähden ollut järkytttynyt ja tärissyt.
Mun mielestä hän toimi VÄÄRIN!
Kyllä eläinlääkärin pitäisi ne sitten poistaa jos repimään täytyy alkaa!
Ymmärrän sen jos vähän heilutellaan hammasta varovasti eli autetaan sitä irtoamaan mut ei niitä nyt väkisin saa vetää irti!
Ja muistan kyllä senkin ku lapsena maitohampaat lähti irti ja niitä heiluteltiin ja se kyllä sattui jos liian kovaa ja liikaa niitä väänteli ja käänteli!ollut kaksi paskiaista, kasvattaja joka rääkkäsi pentua ja omistaja joka salli sen.
Mikä hel*etti siinä on etteivät ihmiset saa suutaan auki ja kiellä moista rääkkäystä.
Tuo olisi jo ilmoituksen paikka mutta jos ihminen ei uskalla pentua pelastaa niin ei taatusti uskalla tehdä ilmoitustakaan.- Maya81
Haukullinen kirjoitti:
ollut kaksi paskiaista, kasvattaja joka rääkkäsi pentua ja omistaja joka salli sen.
Mikä hel*etti siinä on etteivät ihmiset saa suutaan auki ja kiellä moista rääkkäystä.
Tuo olisi jo ilmoituksen paikka mutta jos ihminen ei uskalla pentua pelastaa niin ei taatusti uskalla tehdä ilmoitustakaan.Sanoin kyllä hänelle että eläinsuojelu ilmoitus tuollaisesta tarvii tehdä!! Hän on kyllä ottanut yhteyttä viranomaisiin kun on muitakin ongelmia ollut kyseisen kasvattajan kanssa.. Mutta sitä en myös ymmärrä miten hän salli sen touhun!!
- issu56
väkisten suinkaan, mutta jos alta on tulossa uusi hammas ja maitohammas on vielä tiiviisti paikoillaan, niin ainakin minä olen sitä ruvennut heiluttelemaan ja kun se on tarpeeksi löyhällä, niin eikun nyppäys, niin se on pois.
Jos uusi hammas on puolessavälissä maitohammasta,
eikä tuo maitohammas vielä liiku...niin se on eläinlääkärin hommia poistaa se, ei sitä pidä kenenkään alkaa ite repimään, nuo kulmurit on joskus älyttömän tiukassa, ja pentu tarvii pienen nukutuksen niiden poistossa eläinlääkärillä......
Sitte jos maitohammas jo liikkuu, niin sitte voi leikkiä vetoleikkejä jonkun rätin kanssa, joskus lähtee ihan leikin varjolla huomaamatta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674202Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D853783- 423265
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192598Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232459Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa552286- 482115
- 471808
- 361760
- 301596