Ostin pari kuukautta sitten 1.8 litraisen bensa-Zafiran vm.-08 ja mua on alkanut häiritä rengas- ja moottorimelu, edellinen auto kun oli aika hiljainen. Onko kellään kokemusta Zafiran vaimennuksesta? Joku viisas kehotti laittamaan Zynamat extremeä oviin, koteloihin, lattialle ym. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon kun verhoiluja purkaa, turvatyynyt jne.? Vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan.
Zafiran vaimennus
5
1287
Vastaukset
- kannata
ruveta vaimennushommiin. Työ on suureksi osaksi turhaa. Melu ei siitä paljon laske. Vaihda auto sellaiseen, joka on hiljainen luonnostaan. Opelillakin on hiljaisia autoja mm. Astra.
Seuraavalla kerralla, kun ostat/vaihdat autoa, kiinnitä koeajossa huomiota meluun.- hiljainen...?
Tuulilasi syyskuu 06 testasi Astra ja Vectra farmarit ja Zafiran kaikki samalla 1,8 koneella. Hiljaisin näistä kolmesta oli yllättäen Zafira.
Mun 1,8 Zafira vaimeni hiukan kunnon ruostesuojauksella (pyöräkoteloihin erikoispaksut mömmöt),konepellin äänieristeellä merkkihuollosta ja oikealla rengasvalinnalla. Kumho ja Continental olivat hiljaisimmat TM 5/08 testissä.
Vielä auttaa, jos laitat 15" vanteet ja rengaskoko 195/65R15. Mulla on talvipyörissä se koko eikä näytä yhtään pieneltä Zafirassa. Myös rengaskuluissa saat huomattavat säästöt näin. - karppa
Meillä on työpaikalla astra -06 ja mun mielestä se on ainakin rengasmelun osalta meluisampi kuin zafira. Koeajossa kevättalvella zafira vaikutti suht hiljaiselta, liekö sitten kitkoilla oma osuutensa. kesärenkaat nosti melutasoa huomattavasti.
- on...
karppa kirjoitti:
Meillä on työpaikalla astra -06 ja mun mielestä se on ainakin rengasmelun osalta meluisampi kuin zafira. Koeajossa kevättalvella zafira vaikutti suht hiljaiselta, liekö sitten kitkoilla oma osuutensa. kesärenkaat nosti melutasoa huomattavasti.
Astra farmari -03 mallia ja on hiljainen. Zafirassa on paljon enemmän meteliä ja asfaltin poikittaisurissa jysähtelee, mitä Astra ei tee. Voi johtua renkaista, en tiedä, mutta Zafira on mielestäni huomattavasti meluisampi.
- karppa
Kokemuksen syvää rintaääntä ei kuulunut vaimennuksesta, joten kokeilen nyt sitten vaimentaa dynamatilla. Laitan kesän mittaan kokemuksia tänne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889