ketjun jossa toivottiin lauluja äideille.
Laitoin sinne tämän, mutta sitten tuli mieleeni että tämä voisi olla alkuna vakavammallekin keskustelulle, siitä kun tunnutaan puhuvan "Iltalehdissä".
Kato, äiti on laittanut kystä kyllä,
niitä isäkin ihailee.
Pari naapurin miestä jo kaljalla puhuu
pitäs vähemmän olla sen yllä.
Kaikki lapsensa varalle valmistuu,
kunhan koittais se syntymäkuu.
Äiti naukuu ja rasvaista leivosta syö
Alkaa sille taas levoton yö.
Isä, sohvalla unia surkeita näkee
tää, kyllä, pahasti perseelleen menee,
tuosta akasta äitiä kukaan ei tee
Pojan mahasta lääkäri leikkelee.
Lapsen kaikki niin hellästi haluaa
mutta vaivaa ei halua nähdä
Pois meist tuska ja vaiva ja kauhistus
vedä haava sä lääkäri levee.
Sit on mukava jauhaa ostarin tiellä
kuinka vaikeaa lapsi on niellä
muhun sattui niin kauheast
ja ukkoni mun, saa hymynsä, illalla niellä.
On äitinä? Ihana olla.
Vähän mukaellen Juicen laulua: "Sika".
Täti Puskasta aloitti
40
1612
Vastaukset
- HTZA
inhottava tautofonia, korjaan sen joskus.
Anteeksi. - HTZA
"kuinka vaikeaa lapsi on niellä
muhun sattui niin kauheast
ja ukkoni mun, saa hymynsä, illalla niellä. "
"kuinka kipeä lapsi on siellä,
muhun sattui niin kauheast,
mut ukkoni mun, saa säilyneen vartalon niellä"- sohviliini..
...harrastat, olet kirjoittanut tämän "runosi" toiseenkiin ketjuun, hyh, hyh,....
- HTZA
sohviliini.. kirjoitti:
...harrastat, olet kirjoittanut tämän "runosi" toiseenkiin ketjuun, hyh, hyh,....
selitin siinä mistä ja miksi tämä aloitus syntyi.
- sohviliini..
HTZA kirjoitti:
selitin siinä mistä ja miksi tämä aloitus syntyi.
..ja nyt etenkin uudelleen. Edelleen olen sitä mieltä, että tämä tekele ei ansainnut uutta mahdollisuutta, se oli jo nähty.
- namisuku
....ÄitienPäivä ON Tod. menettänyt merkityksensä, jos tuollaiseen on päästy:(
- HTZA
ei ole enää kysymys äitienpäivästä.
Äideista vain. - kuok.kis.
markkinamiesten keksintöä, kuten on myös isänpäivä.
Sinähän OSTAT äitienpäivälahjan ja sinähän OSTAT isänpäivälahjan!
Ei sillä koskaan ole muuta merkitystä ollut, toripäivä!
No, äitienpäivä toki alkoi muistopäivänä...mutta: "Vuonna 1949 ruotsalaiset kauppiaat ehdottivat päivää juhlittavaksi kaikissa Pohjoismaissa." sanotaan isänpäivästä- - HTZA
kuok.kis. kirjoitti:
markkinamiesten keksintöä, kuten on myös isänpäivä.
Sinähän OSTAT äitienpäivälahjan ja sinähän OSTAT isänpäivälahjan!
Ei sillä koskaan ole muuta merkitystä ollut, toripäivä!
No, äitienpäivä toki alkoi muistopäivänä...mutta: "Vuonna 1949 ruotsalaiset kauppiaat ehdottivat päivää juhlittavaksi kaikissa Pohjoismaissa." sanotaan isänpäivästä-äitienpäiväjuttu!!
Täällä ei saa lässyttää. - namisuku
HTZA kirjoitti:
ei ole enää kysymys äitienpäivästä.
Äideista vain....ja Juuri Silti:(
- TOi on ihan TOTTA
HTZA kirjoitti:
äitienpäiväjuttu!!
Täällä ei saa lässyttää....ja piste siihen!
Senkin TAVISOTIJA! - äitiäiti
TOi on ihan TOTTA kirjoitti:
...ja piste siihen!
Senkin TAVISOTIJA!Kävelivät kerran höperö ja hömppä riukusiltaa pitkin. Rupesivat sillalla tappelemaan ja putosivat kumpikin jokkeen. Ottakkaa opiksi.
HTZA kirjoitti:
äitienpäiväjuttu!!
Täällä ei saa lässyttää.Silloin, kun äitienpäiväkukat viedään haudalle:
Kun joskus varjoon taivaltaa ja loiste lämmin kaikkoaa, niin äidin äänen jostain kaukaa kuulen.
Se lohduttaen lausuu näin: "voi lapsein, katso valoon päin, sen loisteen huomaat ymmärtäin; käy hohde siivin myötä tuulen.
Kai joskus tuntuu, elo tää jää aivan ilman sävelmää. Sä etsi jälleen soinnut nää; ne, lapsein, löytävän sun luulen."
Niin kaukaa takaa tähtien mua ohjaa ääni lämpöinen; kai äidin silmät aina valvoo lastaan.
Kun maailmalla samoaa, sua kenties joku rakastaa. Pois lähdet, tyhjyys palajaa, on rakkaus äidin totta ainoastaan.
Äitini pienoinen, en sua mä nää, mut säilyvää on rakkaus tää, se sieluun jää.
Pois katoaa yön musta maa, sun muistos saa sen kirkastaa.
Unholaan et jää, et jää, oi äiti milloinkaan.
(Charles Aznavour, Robet Gall, Suom. Tuula Valkama)HTZA kirjoitti:
äitienpäiväjuttu!!
Täällä ei saa lässyttää.tällaisen ketjun aloittaa...
Mikä on motiivisi???- HTZA
Minea44 kirjoitti:
Silloin, kun äitienpäiväkukat viedään haudalle:
Kun joskus varjoon taivaltaa ja loiste lämmin kaikkoaa, niin äidin äänen jostain kaukaa kuulen.
Se lohduttaen lausuu näin: "voi lapsein, katso valoon päin, sen loisteen huomaat ymmärtäin; käy hohde siivin myötä tuulen.
Kai joskus tuntuu, elo tää jää aivan ilman sävelmää. Sä etsi jälleen soinnut nää; ne, lapsein, löytävän sun luulen."
Niin kaukaa takaa tähtien mua ohjaa ääni lämpöinen; kai äidin silmät aina valvoo lastaan.
Kun maailmalla samoaa, sua kenties joku rakastaa. Pois lähdet, tyhjyys palajaa, on rakkaus äidin totta ainoastaan.
Äitini pienoinen, en sua mä nää, mut säilyvää on rakkaus tää, se sieluun jää.
Pois katoaa yön musta maa, sun muistos saa sen kirkastaa.
Unholaan et jää, et jää, oi äiti milloinkaan.
(Charles Aznavour, Robet Gall, Suom. Tuula Valkama)ymmärtää, nuoren pojan/tytön rakkausrunot ovat niin ehdottomia rehellisyydessään että vanhempana ei voi omilleen muuta kuin nauraa.
Samoin on runoja äidille, (isille ei niitä tehdä)
Tuo laulu on hyvinkin tuttu, se, ja "Ruusu on punainen" (T.Palo), "Natalie" (T.Perttu) ovat olleet yli vuosikymmenen minun Karaoke-repertuaarissani.
Ja aina niistä tykätään, rakkaudesta kun kertovat, paatoksella. "Ruusu", on kyllä syvällisempi. - HTZA
Minea44 kirjoitti:
tällaisen ketjun aloittaa...
Mikä on motiivisi???synnytys- "trendeistä" mistä lehdissä kerrotaan.
Eli tämänpäivän tulevista äideistä.
Äidit ja äitienpäivät jotenkin tuntuivat kuuluvan yhteen.
En minä koskaan kirjoita ilman asiaa. - hepuli
Minea44 kirjoitti:
tällaisen ketjun aloittaa...
Mikä on motiivisi???Minea44, voin kertoa sinulle mihin HTZA pyrkii sekä Äitienpäivänä että muutenkin. Olen nyt tajunnut sen.
Hän pyrkii shokeeraamaan, loukkaamaan, soimaamaan ihmisille "pyhiä" asioita, arvostelemaan ja tuomaan omaa paremmuuttaan esille.
Hän on satiirinen, ehkä kovia kokenyt kyynikko. Omasta mielestään hän on muiden yläpuolella oleva "Übermensch", joka tietää ja osaa kaiken paremmin kuin kaikki muut, joita hän katsoo karseasti alaspäin.
Hän on monta kertaa loukannut ja satuttanut minuakin. Mutta hänellä ei varmaan ole oikeita ystäviä eikä hän voi olla onnellinen ihminen.
Tässä tuli kovaa, mutta asiallista, rehellistä tekstiä. Loppujen lopuksi säälin häntä, hän on varmaan aika yksinäinen, epävarma ja onneton.
Tämä on minulle tuttu ihmistyyppi.
En voi - teitä
hepuli kirjoitti:
Minea44, voin kertoa sinulle mihin HTZA pyrkii sekä Äitienpäivänä että muutenkin. Olen nyt tajunnut sen.
Hän pyrkii shokeeraamaan, loukkaamaan, soimaamaan ihmisille "pyhiä" asioita, arvostelemaan ja tuomaan omaa paremmuuttaan esille.
Hän on satiirinen, ehkä kovia kokenyt kyynikko. Omasta mielestään hän on muiden yläpuolella oleva "Übermensch", joka tietää ja osaa kaiken paremmin kuin kaikki muut, joita hän katsoo karseasti alaspäin.
Hän on monta kertaa loukannut ja satuttanut minuakin. Mutta hänellä ei varmaan ole oikeita ystäviä eikä hän voi olla onnellinen ihminen.
Tässä tuli kovaa, mutta asiallista, rehellistä tekstiä. Loppujen lopuksi säälin häntä, hän on varmaan aika yksinäinen, epävarma ja onneton.
En voiMIKSI JOKA PÄIVÄ TÄMÄ MENEE TÄHÄN.............
AIKUISET IHMISET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(en laita nimim. tällä kertaa) - HTZA
hepuli kirjoitti:
Minea44, voin kertoa sinulle mihin HTZA pyrkii sekä Äitienpäivänä että muutenkin. Olen nyt tajunnut sen.
En voireilu ja asiallinen kritiikki on hyvä.
Korjaan kuitenkin pari asiaa.
Minä kyllä, tarvittaessa provosoin.
Mutta en koskaan pyri loukkaamaan ketään, ja aina yritän kohdistaa kritiikkini siihen viestiin mihin vastaan, en henkilöön.
Ja kritisoin jos se on erilainen kun minun näkemykseni.
Komeampi olen, se on totta.
Ja satiirinen.
Ketään en katso alaspäin vaikka olisinkin parempi.
Jos joku tuntee loukkaantuneensa niin pyydän anteeksi, se ei ole tarkoitukseni.
Hämmästyisit jos tietäisit kuinka paljon työni ja harrastukseni on tuonut minulle kavereita ja jokusen ystävän, ympäri maailmaa.
Älä sure, minä olen iloinen heppu ja nautin elämästä, tästäkin palstasta.
Jo kaksi viikonloppua mökillä ja yksi kaverin mökillä,kaadettiin pari puuta ja kaivettiin 50 metrinen oja. Saapi muijansa sähköt ja pesukoneen.
Pysyy tyttösen kynnet rapsutuskunnossa. - kyllä
HTZA kirjoitti:
reilu ja asiallinen kritiikki on hyvä.
Korjaan kuitenkin pari asiaa.
Minä kyllä, tarvittaessa provosoin.
Mutta en koskaan pyri loukkaamaan ketään, ja aina yritän kohdistaa kritiikkini siihen viestiin mihin vastaan, en henkilöön.
Ja kritisoin jos se on erilainen kun minun näkemykseni.
Komeampi olen, se on totta.
Ja satiirinen.
Ketään en katso alaspäin vaikka olisinkin parempi.
Jos joku tuntee loukkaantuneensa niin pyydän anteeksi, se ei ole tarkoitukseni.
Hämmästyisit jos tietäisit kuinka paljon työni ja harrastukseni on tuonut minulle kavereita ja jokusen ystävän, ympäri maailmaa.
Älä sure, minä olen iloinen heppu ja nautin elämästä, tästäkin palstasta.
Jo kaksi viikonloppua mökillä ja yksi kaverin mökillä,kaadettiin pari puuta ja kaivettiin 50 metrinen oja. Saapi muijansa sähköt ja pesukoneen.
Pysyy tyttösen kynnet rapsutuskunnossa.aurinko paistaa samanlaisena kaikille.
Pistää vihaksi kun asiat ja asiat niputetaan.
Eikö voisi olla vaan ihmisiä ihmisille siis erilaisilla tarpeilla varustettuna elämänkaarensa aikana.
Sitäpaitsi ystäviä ei ole pakko olla pilvin pimein, laatu ratkaisee.
(harhautui alkuperäisestä) - HTZA
kyllä kirjoitti:
aurinko paistaa samanlaisena kaikille.
Pistää vihaksi kun asiat ja asiat niputetaan.
Eikö voisi olla vaan ihmisiä ihmisille siis erilaisilla tarpeilla varustettuna elämänkaarensa aikana.
Sitäpaitsi ystäviä ei ole pakko olla pilvin pimein, laatu ratkaisee.
(harhautui alkuperäisestä)hyvä että se on ihmiseltä ihmiselle.
Ei se aina ole yhtä juhlaa muuta useimmiten on.
Älä tunne pahaa mieltä tällä palstalla. Nauti siitä.
- torivahti
Entä kertosäe: ("Ja lapset laulaa: Sika!")?
- Lisbet
Olkoon niin ettei se Juicen biisi olisi enää totta, vaan Eino Leinoa lainaten "haavehet nuo on hullut"
Kun on tuon paskan lapsena elänyt, opetti se senverran ettei jatku kenenkään meidän sisarusten perheissä.
- runosuonestako
Ihan omasta päästäkö sinä olet nämä runot palstalle vetäissyt?
- misislisbet
Mitään ihmeitä tarvi, mukaeltuna tähän päivään.
Etkö ymmärtänyt? - kenen suonesta?
misislisbet kirjoitti:
Mitään ihmeitä tarvi, mukaeltuna tähän päivään.
Etkö ymmärtänyt?En ymmärtänyt sinun kommenttia. Missä kohtaa vastaat kysymykseen? Kysyin alottajalta oliko runo oma vai lainattu.
- misislisbet
kenen suonesta? kirjoitti:
En ymmärtänyt sinun kommenttia. Missä kohtaa vastaat kysymykseen? Kysyin alottajalta oliko runo oma vai lainattu.
Tuota nyt kysymään... pääasia et kirjoituksen osaa lukea ! :/
Etkö tiedä, halua tietää et se oli "mukaeltu"
ja miks´pitäisi tekijöitä mainita, lukijan häpeä jonsei tunnista.;))) - ..jos ei kuuntele tai lue
misislisbet kirjoitti:
Tuota nyt kysymään... pääasia et kirjoituksen osaa lukea ! :/
Etkö tiedä, halua tietää et se oli "mukaeltu"
ja miks´pitäisi tekijöitä mainita, lukijan häpeä jonsei tunnista.;)))juuri tietyntyyppistä musiikkia/juttua ei voi tietää,
voihan kysyjä asua vaikka Afrikassa eikä ole koskaan kuullut juicea....saatikka lukenut juicea...oletkos itse lukenut juicea, jos et, niin onko se sun häpee? - tekstiä
..jos ei kuuntele tai lue kirjoitti:
juuri tietyntyyppistä musiikkia/juttua ei voi tietää,
voihan kysyjä asua vaikka Afrikassa eikä ole koskaan kuullut juicea....saatikka lukenut juicea...oletkos itse lukenut juicea, jos et, niin onko se sun häpee?Juicen tekstit ovat erilaisia, niissä on rytmi ja monta tasoa.
- Juicen ihailija
..jos ei kuuntele tai lue kirjoitti:
juuri tietyntyyppistä musiikkia/juttua ei voi tietää,
voihan kysyjä asua vaikka Afrikassa eikä ole koskaan kuullut juicea....saatikka lukenut juicea...oletkos itse lukenut juicea, jos et, niin onko se sun häpee?halusi tietää mitä aloittaja vastaa. Röyhisteleekö rintaansa, kun pitää itseään muutenkin palstan älykkönä ja mestarikirjoittajana. Samaa tasoa kuin mummujen riimit sisältö vaan erilainen.
- HTZA
jostain syystä runoilu on minulle helppoa.
Niiden hyvyydestä en sitten osaa sanoa mitään.
Taisinpa kerran kehaista että anna aihe ja ajatus niin 5 minuuttia siihen menee keskimäärin kun runo on valmis. - Kehuskella
HTZA kirjoitti:
jostain syystä runoilu on minulle helppoa.
Niiden hyvyydestä en sitten osaa sanoa mitään.
Taisinpa kerran kehaista että anna aihe ja ajatus niin 5 minuuttia siihen menee keskimäärin kun runo on valmis.Mummot värkkää parempia puolessa tunnissa,
eikä niitäkään runoiksi pitäisi kutsua.
Runoileminen ja sanojen rustaaminen
lyhyihin riveihin on ihan eri asia.
Ei kannata esiintyä mestarina,
ellei hallitse edes alkeita.
Jos luulee kaiken osaavansa,
ei kehitys ole mahdollista.
Sokeitten joukossa
yksisilmäinen on sankari.
Tämä ei ole runo
kun aikaa kului vain kaksi minuuttia. - HTZA
Kehuskella kirjoitti:
Mummot värkkää parempia puolessa tunnissa,
eikä niitäkään runoiksi pitäisi kutsua.
Runoileminen ja sanojen rustaaminen
lyhyihin riveihin on ihan eri asia.
Ei kannata esiintyä mestarina,
ellei hallitse edes alkeita.
Jos luulee kaiken osaavansa,
ei kehitys ole mahdollista.
Sokeitten joukossa
yksisilmäinen on sankari.
Tämä ei ole runo
kun aikaa kului vain kaksi minuuttia.sokeiden joukossa on yksisilmäinen mestari.
Täällä jotkut nauravat ja nauttivat tuotoksistani. Mitä mielstä olet heistä?
- täti puskasta
kopioinut Juicea.
- kawe
tämä yhteiskuntaamme vaivaavasta kertakäyttöasenteesta katsottuna.
Kaikki haluavat lapsen, mutta se ei saa sattua, eikä siitä saa olla vaivaa, huolta saati murhetta.
Lapsi on kuin mikä tahansa hyödyke.....
Olisiko kyse pinnallisuudesta............ - HTZA
siinä lopussa sanoinkin, etkö lukenut loppuun?
Että lainasin, mutta se menisi kyllä Teostossa läpi, sen verran vähän Juicea siinä oli. - täti puskasta
HTZA kirjoitti:
siinä lopussa sanoinkin, etkö lukenut loppuun?
Että lainasin, mutta se menisi kyllä Teostossa läpi, sen verran vähän Juicea siinä oli.kiusaus oli suuri heittää tuo lausahdus sinulle takaisinkipäin, sinun tyyliisi. :)
- HTZA
täti puskasta kirjoitti:
kiusaus oli suuri heittää tuo lausahdus sinulle takaisinkipäin, sinun tyyliisi. :)
esimerkki.
En keksi, vaikka kuinka yritän. - täti puskasta
HTZA kirjoitti:
esimerkki.
En keksi, vaikka kuinka yritän.vastailla aloittajille usein,
aihe jo käsitelty/kopioit tekstini. :) - HTZA
täti puskasta kirjoitti:
vastailla aloittajille usein,
aihe jo käsitelty/kopioit tekstini. :)niin minä aina teen mutta en ymmärrä mitä tein johon viittaat?
Minä kirjoitin Juicen avustuksella pienen tarinan, joka ei ollut runo, vaan Juicen tyyppinen rytminen juttu.
Ja sen myös myönsin aloitukseni lopussa.
Jos tarkoitit vastata "minun tapaani" niin se meni mielestäni puihin, kuten muíltakin.
Se "juju" puuttui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006