nyt tätä mietin
Mihin ikään asti luut kasvavat ?
5
847
Vastaukset
- mayura
Tuskin luut nyt niin kauhean pitkään kasvavat. Ensin ihmisessä lopettavat kasvunsa kallo ja jalkaterät, sitten vähitellen muutkin luut. Ei ne kovin pitkälle teini-ikään kasva. Tytöillä kasvu lakkaa nopeammin kuin pojilla.
- 20v asti
koska silloin viimeisetkin pitkien luiden lähellä luun päätä olevat epifyysilevyt (kasvulevyt) luutuvat.
- 20v asti, mutta
mutta tuo todellakin on yläraja. 15v jälkeen olen kasvanut 4cm ja en enää kasva pituutta. Pituuskasvu loppuu koska ennen 20v ikää viimeisetkin pitkien luiden lähellä luun päätä olevat epifyysilevyt (kasvulevyt) luutuvat.
- !!!
kiitti viesteistä!
mul on sellanen käsivamma vasemmassa kädessä, ja jumpaamattomuuden takia se on entistä enemmän koukussa.
oon 92-syntynyt ja mietin ,että voikohan se jumpan avulla ja jatkuvalla käytöllä vielä vähän kasvaaa ? :D - moi1
olen 13 ja aika kapealenteinen leveneeko mulla viel lantio?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743800Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1823035Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472946Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572431Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3632230- 1601870
- 781575
- 331437
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231388Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391352