Laitoin aikaisemmin viestiä että koiralla oli ihottuma tassussa. Se kuitenkin parantui, mutta nyt ihottumaa on kiveksissa jostainsyystä. Koira narskuttaa aluetta ja se selvästi kutiaa ja on ruvella. Pitääkö heti juosta lääkäriin vai kannattaako odottaa jos menisi itsekseen ohi kuten tassun ihottuma? Kun tuo eläinlääkärikäynti maksaa niin kamalasti eikä viitsisi viedä turhaan, jos se voi itsestäänkin lähteä. En tosiaan haluaisi että koira joutuu kärsimään kutinasta. Kiitos jos joku osaa auttaa! :
Ihottumaa !!
3
1101
Vastaukset
- vaatii sen
eläinlääkärin tarkastuksen jotta saatte ihottumalle oikean lääkkeen. Saattahan olla että se on jokin sisäinen vaiva joka puhkeaa kukkaan jostain syystä, allergia kenties. Vaiva voi johtua ruoasta, pesuaineista tai vaikka pölypunkista tai mistä vaan. Mutta suosittelen lääkäri käyntiä ja ottamaan sellaisen raapenäytteen siitä ihottumasta.
Maksaahan se mutta jos koiran aikoo hyvin pitää niin välillä se kirpaisee siitä lompakostakin.- tessutessu
Meidän basulla on ollut jotain kesäihottumaa nyt ainakin 5 vuotta. Sitä on hännässä, mahassa ja tassunpohjissa. Ja nuolee ja narskuttelee niitä aina ulkoillessa. Talvella ei ole mitään oireita. Yksi eläinlääkäri oli varma että se on sisäinen tulehdus, määräsi lääkettä, ei auttanut.Moni lekuri on tätä mystistä ihottumaa tutkinut, ja kaikenlaisia voiteita on koiraan tungettu, joistain on ollut hetkellistä apua. Pari kertaa on häntä ollut tosi ruvella, ja se on saatu jonkinlaiseen kuriin bepantenilla ja pitämällä alue puhtaana.Sit pitää vahtia ettei koira heti nuole rasvaa pois. Pahimmillaan ihottuma oli n. 3 vuotta sitten, koira jäyti selkäänkin kaksi karvatonta länttiä. Ajan myötä on rauhoittunut.
- Koiralla
Meidän koiralla on ollut lähiaikoina ihottumaa aivan samoissa paikoissa! Emme ole siitä Basenji poikaa lääkärille vieneet, vaan laittaneet ihmisen ihottumaan tarkoitettua rasvaa, ja katsomaan ettei se heti nuole pois. Ihottuma syntyy miltei pelästään siitä, että koira järsii sitä kohtaa, eikä siitä että siihen tulisi itsestään ihottuma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181057- 130940
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten297755Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504