Ihottumaa !!

0125487

Laitoin aikaisemmin viestiä että koiralla oli ihottuma tassussa. Se kuitenkin parantui, mutta nyt ihottumaa on kiveksissa jostainsyystä. Koira narskuttaa aluetta ja se selvästi kutiaa ja on ruvella. Pitääkö heti juosta lääkäriin vai kannattaako odottaa jos menisi itsekseen ohi kuten tassun ihottuma? Kun tuo eläinlääkärikäynti maksaa niin kamalasti eikä viitsisi viedä turhaan, jos se voi itsestäänkin lähteä. En tosiaan haluaisi että koira joutuu kärsimään kutinasta. Kiitos jos joku osaa auttaa! :

3

1045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaatii sen

eläinlääkärin tarkastuksen jotta saatte ihottumalle oikean lääkkeen. Saattahan olla että se on jokin sisäinen vaiva joka puhkeaa kukkaan jostain syystä, allergia kenties. Vaiva voi johtua ruoasta, pesuaineista tai vaikka pölypunkista tai mistä vaan. Mutta suosittelen lääkäri käyntiä ja ottamaan sellaisen raapenäytteen siitä ihottumasta.

Maksaahan se mutta jos koiran aikoo hyvin pitää niin välillä se kirpaisee siitä lompakostakin.

• tessutessu

Meidän basulla on ollut jotain kesäihottumaa nyt ainakin 5 vuotta. Sitä on hännässä, mahassa ja tassunpohjissa. Ja nuolee ja narskuttelee niitä aina ulkoillessa. Talvella ei ole mitään oireita. Yksi eläinlääkäri oli varma että se on sisäinen tulehdus, määräsi lääkettä, ei auttanut.Moni lekuri on tätä mystistä ihottumaa tutkinut, ja kaikenlaisia voiteita on koiraan tungettu, joistain on ollut hetkellistä apua. Pari kertaa on häntä ollut tosi ruvella, ja se on saatu jonkinlaiseen kuriin bepantenilla ja pitämällä alue puhtaana.Sit pitää vahtia ettei koira heti nuole rasvaa pois. Pahimmillaan ihottuma oli n. 3 vuotta sitten, koira jäyti selkäänkin kaksi karvatonta länttiä. Ajan myötä on rauhoittunut.

• Koiralla

Meidän koiralla on ollut lähiaikoina ihottumaa aivan samoissa paikoissa! Emme ole siitä Basenji poikaa lääkärille vieneet, vaan laittaneet ihmisen ihottumaan tarkoitettua rasvaa, ja katsomaan ettei se heti nuole pois. Ihottuma syntyy miltei pelästään siitä, että koira järsii sitä kohtaa, eikä siitä että siihen tulisi itsestään ihottuma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4671
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      505
      2466
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2011
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1949
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1596
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      12
      1306
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      103
      1003
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      852
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe