Bluetoothin pihtaaminen ?

Mersault

Nokian sivuilta löytyy ainakin 40 puhelinmallia, vanhat siihen vielä päälle. Bluetooth löytyy järjettömät viritelmät poislukien peräti kuudesta(6) mallista! Näissä on sitten tiiliskiven kokoisia muinaismuistoja (6310i), idioottimaisia kamerakännyjä ja ties mitä muuta. Eikö Nokialta tosiaankaan löydy paukkuja liittää Bluetooth-ominaisuutta vähän uudempiinkin puhelimiin, johonkin peruspuhelimeen jonka oikeasti voisi ostaa? Vuosia sitten muna pystyssä vouhottiva tästä bluetoothista, miten se on niin pieni ja hieno, edullinen valmistaa etc. mutta eipä ole toiminta sen jälkeen vakuuttanut.

Suunnitelmissa olisi kotikoneen ympäristö muuttaa langattomaksi, pc, kämmenmikro, printteri sekä puhelin mukaan tähän verkkoon. Olen omistanut 4 Nokian puhelinta ja oletuksena on että sellaisen hankkisin edelleenkin. Ei vaan hyvältä vaikuta tämä bluetooth-tarjonta Nokian osalta. Kotimaista haluaisin suosia mutta jos eivät osaa tehdä kunnon luureja niin pitänee äänestää lompakolla. 6510 on nykyinen kapula ja toimii kuin munuainen; olen ollut todella tyytyväinen. Nyt olen lähinnä katsonut Sony-Ericssonin T68i-mallia. Ainoa Nokian harkinnan arvoinen luuri näytti olevan mallinro 6600..taitaa tulla olemaan aika arvokas ja ulkonäkökin on kuin jostakin Star Trekin pistoolista kopioitu (http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6600/ ).

Joo, ja kameraa en todellakaan puhelimeen kaipaa. Minulla on laadukas pikkudigi, joka on aina mukana. Otan sillä kuvani silloin kun tarvetta ilmenee. Olisiko niin että en edusta tyypillistä Nokian teiniasiakasta kun ei meinaa mallia löytyä.

Kommentteja?

6

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nokia on huono

Jep, itsekin kaipaisin bluetoothia, kun kannettavassa on sellainen. Mutta valitettavasti toteesin, ettei Nokialla ole yhtään kunnollista puhelinta. 6100 tai 6610 olisivat sopivia, mutta koska niista puuttuu bluetotth ja POP/IMAP sähköposti.

Joten on pakko valita jooko 3 vuotta vanha T68i tai sitten S55

Itsekin en ymmärä miksi jokaisen malliin tungetaan tuo paska kamera, ja mitä sillä ylipäätänsä tekee puhelimessa?

Nokian luureissa on tosi vähän ominaisuuksia verrattuna muiden malleihin, mutta hinta on iso, ja jos ominaisuudet löytyvät, niin puhelin on iso, painava ja ruma, esimerkiksi tämä n-gate teinix.

• Siemens on parempi
    • Jari

Sitä kutsutaan tuotesegmentoinniksi. Ei kaikkia herkkuja yhteen puhelimeen vaan eri kohderyhmille eri ominaisuudet.

• poju

N-gage 6100 kuorissa olisi juuri sopiva, paitsi että pelit voi hettää pois, mutta kun ei ole sellaista niin ei ole. Pakko ottaa sitten siemes tai sony.

• Mersault

Olet aivan oikeassa, olen itsekin päätynyt tuohon selitykseen. Nyt vaan tuntuu että yksi käyttäjäsegmentti on kokonaan unohdettu. Tämä markkinointistrategia johtaa siihen että Nokian puhelin jää kokonaan ostamatta.

• Friikki

päivittänyt bluetootin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe