Onkohan kytkin menossa ja kuinkahan pian, kun 1.6 8v Astra täristää aina kylmänä liikkeelle lähdettäessä?
Kyseinen tärinä tapahtuu ainoastaan ajon alkuvaiheessa ja häviää, kun kone yms osat ovat lämmenneet kunnolla.
Toinen huomattava piirre on, että kun auto seisoo yli yön ja aamulla lähtee liikkelle niin kytkin toimii ensimmäisen kerran ikäänkuin on/off periaatteella. Tämä tapahtuu ainoastaan ensimmäisen kerran kytkin löysättäessä ja sen jälkeen alkaa tuo tärinä.
Eli onkohan kytkin lopussa? Aikaisemmissa autoissa ilmeni kytkimen mennessä luistoa, mutta tässä astrassa luistoa en ole havainnut.
Täristystä Astrassa
5
587
Vastaukset
- Uuppeli
Kokeile ensin auttaako säätö, vai pahentaako, kokeile molempiin suuntiin, eli välystä isommalle ja pienemmälle. Yks teoreettinen mahdollisuus on että välys on liian pieni ja tuppaa kantaan kosteana. Liian iso välys taas aiheuttaa huonoa kosketusta. Yks vika vois olla veltto palautusjousi, tai mikä sen sitten palauttaa, ei ole vielä tarvinnut koskaan astran kytkinsysteemiä purkaa. Luisto ilmenee parhaiten kun polokasee ylämäessä vitosella kunnolla kaasua.
- kytkinlevy
Se on Opel-ominaisuus. Kun sitä vain sietää, kytkin kestää vielä pitkään.
A-Vectrassani alkoi ilmetä parivuotiaana (100 000km), mutta ilman
korjausta/vaihtoa on tähän asti palvellut (14 vuotta 480 000 km). - Opelnisti
Tulee kuukkelista niin herkästi tämä vanha ketju vastaan, että vastaanpa varmennuksen. Ihan ominaisuus tuppaa useissa ooppeleissa olemaan. mm. Astra G, Vectra B ja edellisen viestin mukaan myös A-vectrassa. Useinmiten lämpimillä keleillä/kuumalla koneella helpottaa jonkin verran. Yhtään kytkintä en ole itse opeleista rikki saanut vaikka enempi vähempi täristelleet. Mukavuusseikka lähinnä.
Jos ei kova luistattaja ole niin ensimmäisenä näissä tulee painelaakeri vastaan jossain 250-350tkm kieppeillä riippuen kytkimen käyttömäärästä, paljon luistattelemalla tietty menee levyt jo paljon aikasemmin. Painelaakerin kyllä sitten tietää kun menee, vinkuu niin hemmetisti. Kaverin A-vekkusta meni 330tkm ajettuna. - x16szr
Omaan g-astraan vaihdoin kytkinlevyn, p.asetelman ja työsyl./painelaakerin 560kkm tienoilla 1. kerran, (ja ehkä ainoan). Vanha levy oli suht.samanpaksuinen kuin uusikin, ja vanha p.laakerikin ihan pyörivässä kunnossa. Meni vaihtoon, kun konerempan takia tuli moottori muutenkin nostettua pellin alta. astran (vaiko kuskin...) ominaisuus; pompottaa kytkintä samaan malliin niin uusilla kuin vanhoilla k.osilla l. ei se ihan vähällä normiajossa kytkimestä laukea.
- orwellsslave
Astran G ja Vectra B ongelma on liian suuri ykkönen. Kytkintä joutuu liiraamaan päästäkseen liikkeelle. Jossain vaiheessa kytkinlevyt tai se vauhtipyörän pinta on pahasti urautunut ja oireilee täristyksellä. Uusi kytkinpaketti vaihtoon ja samalla pitää tarkistaa se vauhtipyörä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä474314Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1043484Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391825- 1061753
Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1191501Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.101405HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki81204- 761183
- 1091076
- 521041