Onkohan kytkin menossa ja kuinkahan pian, kun 1.6 8v Astra täristää aina kylmänä liikkeelle lähdettäessä?
Kyseinen tärinä tapahtuu ainoastaan ajon alkuvaiheessa ja häviää, kun kone yms osat ovat lämmenneet kunnolla.
Toinen huomattava piirre on, että kun auto seisoo yli yön ja aamulla lähtee liikkelle niin kytkin toimii ensimmäisen kerran ikäänkuin on/off periaatteella. Tämä tapahtuu ainoastaan ensimmäisen kerran kytkin löysättäessä ja sen jälkeen alkaa tuo tärinä.
Eli onkohan kytkin lopussa? Aikaisemmissa autoissa ilmeni kytkimen mennessä luistoa, mutta tässä astrassa luistoa en ole havainnut.
Täristystä Astrassa
5
656
Vastaukset
- Uuppeli
Kokeile ensin auttaako säätö, vai pahentaako, kokeile molempiin suuntiin, eli välystä isommalle ja pienemmälle. Yks teoreettinen mahdollisuus on että välys on liian pieni ja tuppaa kantaan kosteana. Liian iso välys taas aiheuttaa huonoa kosketusta. Yks vika vois olla veltto palautusjousi, tai mikä sen sitten palauttaa, ei ole vielä tarvinnut koskaan astran kytkinsysteemiä purkaa. Luisto ilmenee parhaiten kun polokasee ylämäessä vitosella kunnolla kaasua.
- kytkinlevy
Se on Opel-ominaisuus. Kun sitä vain sietää, kytkin kestää vielä pitkään.
A-Vectrassani alkoi ilmetä parivuotiaana (100 000km), mutta ilman
korjausta/vaihtoa on tähän asti palvellut (14 vuotta 480 000 km). - Opelnisti
Tulee kuukkelista niin herkästi tämä vanha ketju vastaan, että vastaanpa varmennuksen. Ihan ominaisuus tuppaa useissa ooppeleissa olemaan. mm. Astra G, Vectra B ja edellisen viestin mukaan myös A-vectrassa. Useinmiten lämpimillä keleillä/kuumalla koneella helpottaa jonkin verran. Yhtään kytkintä en ole itse opeleista rikki saanut vaikka enempi vähempi täristelleet. Mukavuusseikka lähinnä.
Jos ei kova luistattaja ole niin ensimmäisenä näissä tulee painelaakeri vastaan jossain 250-350tkm kieppeillä riippuen kytkimen käyttömäärästä, paljon luistattelemalla tietty menee levyt jo paljon aikasemmin. Painelaakerin kyllä sitten tietää kun menee, vinkuu niin hemmetisti. Kaverin A-vekkusta meni 330tkm ajettuna. - x16szr
Omaan g-astraan vaihdoin kytkinlevyn, p.asetelman ja työsyl./painelaakerin 560kkm tienoilla 1. kerran, (ja ehkä ainoan). Vanha levy oli suht.samanpaksuinen kuin uusikin, ja vanha p.laakerikin ihan pyörivässä kunnossa. Meni vaihtoon, kun konerempan takia tuli moottori muutenkin nostettua pellin alta. astran (vaiko kuskin...) ominaisuus; pompottaa kytkintä samaan malliin niin uusilla kuin vanhoilla k.osilla l. ei se ihan vähällä normiajossa kytkimestä laukea.
- orwellsslave
Astran G ja Vectra B ongelma on liian suuri ykkönen. Kytkintä joutuu liiraamaan päästäkseen liikkeelle. Jossain vaiheessa kytkinlevyt tai se vauhtipyörän pinta on pahasti urautunut ja oireilee täristyksellä. Uusi kytkinpaketti vaihtoon ja samalla pitää tarkistaa se vauhtipyörä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614167
- 1053455
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj352974Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262548- 452147
- 201929
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51919- 1861807
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3911498Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91308