Kani allergiasta!!! S.O.S

pumpuli

Olen ostamassa hermelin ja kysyisin allergiasta.

1.Perheessämme on kissa-allergiaa. Voiko kanista tulla samoja allergia oireita??
Tää on tosi tärkeää!!Unelmani onaina ollut pupu ja saan sen vihdoin, mutta pelkään että tulee allergiaa!!

2.Miten allergiaa voi vältää??
Tuulettamalla, siivoomalla useesti, vai??

TÄRKEETÄ!!!Kiitti vastauksista!!=)

13

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *miia*

      mulla on kanni allergia,mutta en ole allerginen kissoille,mulla ja mun kaverilla on kolme kissaa marsu ja kani.

      • Anski&Niksu

        Moi!

        Mulla on melkein sama juttu! Mä oon saamas kanin sisälle.. Kunhan ei tuu allergiaa! Jännä ku oon allerginen heinän ja purun pölyille, mut en esim. kissoille, koirille ja jyrsijöille joita meillä on! Mailaa jos kiinnostaa! T: Anna-Maija [email protected]
        Mulla on nimittäin sama kyssä! Mut yritän pitää allergian poissa: Imuroida täytyy sit usein!


      • satunnainen surffaaja
        Anski&Niksu kirjoitti:

        Moi!

        Mulla on melkein sama juttu! Mä oon saamas kanin sisälle.. Kunhan ei tuu allergiaa! Jännä ku oon allerginen heinän ja purun pölyille, mut en esim. kissoille, koirille ja jyrsijöille joita meillä on! Mailaa jos kiinnostaa! T: Anna-Maija [email protected]
        Mulla on nimittäin sama kyssä! Mut yritän pitää allergian poissa: Imuroida täytyy sit usein!

        Miten aiot selvitä purun ja heinän kanssa, jos sulla on kani? Kanillakun pitää aina olla heinää...


      • minä itse
        satunnainen surffaaja kirjoitti:

        Miten aiot selvitä purun ja heinän kanssa, jos sulla on kani? Kanillakun pitää aina olla heinää...

        Moi..
        Ei purusta eikä heinästä oo mitään ongelmaa!! En oo heinäl tms. allerginen!!
        Enkä välttämättä kanillekaan, pelkään vaan että tulee,ku oon jo allerginen kissalle....
        Joka tapauksessa, en aijo jäädä miettimään tuleeko allergiaa, vaan ostan pupun ja sitte sen näkee.....Kani tulis mun huoneeseen, mut jos tulee allergiaa, ni sit sen kyl voi siirtää eri huoneeseenn....ei oo iso ongelma!!!


      • Minä taas, Anski
        satunnainen surffaaja kirjoitti:

        Miten aiot selvitä purun ja heinän kanssa, jos sulla on kani? Kanillakun pitää aina olla heinää...

        Tässä vastaus:
        Pohjalla en pidä puruja, vaan maton palasta, ja heiniä pidän vain heinähäkissä, jos heinille on tosipahasti allerginen, voi kanille syöttää "heinäpellettejä". Minulta voi sit kysyä kaneista


    • Heli

      Allergia on aika yksilöllinen juttu. Tiedän parikin tyyppiä joilla on astma, mutta talo on täynnä kaneja ja jyrsijöitä...mutta siis allergiat on todellakin tosi yksilöllisiä. Joku voi olla kovinkin allerginen esim. kissoille, mutta muista eläimistä ei tule taikka sitten vaikka hamsuille.

      Tosiasiahan on kuitenkin, että kanit aiheuttavat aika herkästi allergiaa.

      Nämä ilmanpuhdistuslaitteet kuulemma auttavat melko hyvin poistamaan eläinpölyä, mutta jos kanille on allerginen niin siitä todennäköisesti tulee silti oireita.

      Valitettavan usein kani ehtii olla uudella omistajalla muutaman kuukauden ja sitten siitä luovutaan allergian takia...
      Kannattaa miettiä tarkkaan.

      • Miia

        Mulla on kani ja perheessäni on allergiaa, mutta meidän kani asuu kodin hoitohuoneessa, niin ei meille sillon ainakaan tuu allergiaa. Eli meillä kukaan ei nuku samoissa tiloissa kanin kaa.


      • -minttis
        Miia kirjoitti:

        Mulla on kani ja perheessäni on allergiaa, mutta meidän kani asuu kodin hoitohuoneessa, niin ei meille sillon ainakaan tuu allergiaa. Eli meillä kukaan ei nuku samoissa tiloissa kanin kaa.

        ... on ihan yksilökohtaista, että tuleeko oireita vai ei. Joskus riittää se, että eläimen kanssa samassa tilassa ei nukuta, joskus taas eläimiä ei voi käsitellä/oleilla samassa tilassa tai muuta, jos on allerginen.

        -minttis
        www.hobitinkolo.net


    • -minttis

      Heip.
      Allergia on aina yksilöllinen juttu ja on mahdotonta sanoa, että mikä aiheuttaa allergiaa ja mikä ei. Monesti kissaa pidetään pahimpana allergian aiheuttajana, mutta tiedänpä tapauksen, jossa marsu aiheutti kamalan allergian ja kissa ei mitään. Kuitenkin on syytä muistaa, että jos on heinäallergiaa, niin ei pitäisi ottaa kania, koska se tarvitsee heinää. Kuitenkin todennäköisyys olla allerginen kanille on suurempi, kun kerran kisuallergiakin on olemassa.

      Allergian välttäminen on melko mahdotonta, jos se on jo olemassa. Kuitenkin voi tehdä jotain sen eteen ettei allergiaa tulisi. Parasta olisi, jos eläin olisi jossain muualla kuin makuuhuoneessa, makuuhuoneessa olisi hyvä olla ilmanpuhdistin ja asuntoa olisi hyvä siivota ja tuulettaa usein.

      -minttis

      www.hobitinkolo.net

    • kale

      Kanin hilse on lähes saman tyyppinen kuin kissan ja aika lailla allergiaa aiheuttava. Mutta esim. itse olen kissa-allergikko ja paha sellainen, mutta kanille en ole koskaan ollut allerginen. Jos allergia perheeseen iskee, sillä on taipumus ajan myötä pahentua, eikä siinä enää paljon siivoukset auta. Kannattaisi ehkä perheen allergisten vierailla kani-perheessä, niin näkisi aiheuttaako pupuli oireita.

    • Jusha

      Itse olen kissalle ja koiralle allerginen, ja astmaatikko. Astma lääkärini kielsi EHDOTTOMASTI etten saa ikinä ottaa mitään lemmikkiä, kuitenkin- omalla vastuullani- otin kaksi kääpiö luppaa viime kesänä. Minulla on tehokas ilmanpuhdistin, ja ehkä se auttaa, mutta ehkä joudun myöhemmin luopumaan veijareista (toivottavasti en.:( )
      Kani on paha allergisoija monelle, harkitse tarkkaan ennen hankintaa!

      • Jusha

        Niin, eli äläkä vaan sijoita häkkiä samaan huoneeseen missä nukut!
        Ja heinät ja purut voi tuoda ongelmia, vaikket itse kanille allerginen olisikaan..


      • Anonyymi

        Olen allerginen kaneille joten voisinko hankkia gervbiilin? Vai aiheuttaako sekin oireita


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe