Totas noin
Kertoisiko joku viisas ihminen miten saa väännettyä semmosen scriptin tai jotakin esimerkiksi puttyyn, joka toimisi siten, että kun käyttäjä ottaa yhteyden linuxkoneeseen, niin automaattsesti lähetettäisiin käyttäjätunnus ja konsolikysyisi sitten vain salasanaa. Sitten kun salasana on OK niin saisin menemään perille komennoon 'smbpasswd'. Eli käyttäjille tulisi kehoitus antaa uusi salasana?
Mahtaneeko olla hankala hommma? Itse sain puttyn kyllä lähettämään käyttäjätunnuksen, mutta kon ei nää meijän käyttäjät osaa kirjottaa konsoli-ikkunaan notta 'smbpasswd'. :)
Käpy hukassa
5
217
Vastaukset
- login
Pitäisikö käyttäjien voida tehdä muuta kuin vaihtaa salasanaa? Jos ei, laita käyttäjälle shelliksi smbpasswd, siis käskyllä "chsh käyttäjätunnus".
Muussa tapauksessa tuon voi laittaa käyttäjän kirjautumisskripteihin, siis bashissä .profile tai csh:ssa .login.- Kurre
Eli siis, tarkoitus tosiaankin on, että wintoosa käyttäjä klikkaa kuvakkeesta, jolloin putty lähettää ko. käyttäjän tunnuksen, jolloin linux kysyy salasanan. Tämän jälkeen käyttäjältä pitäisi kysyä vanha smbpasswd jne.... Siis siten, että windows käyttäjien olisi helppo vaihtaa samban salasanansa.
Eli siis minkä chcs komennon minä annan? Ja ilmeisesti kaikille käyttäjille erikseen annettava se komento?
Vai onko jotain muitakin tapoja? - Mik
Kurre kirjoitti:
Eli siis, tarkoitus tosiaankin on, että wintoosa käyttäjä klikkaa kuvakkeesta, jolloin putty lähettää ko. käyttäjän tunnuksen, jolloin linux kysyy salasanan. Tämän jälkeen käyttäjältä pitäisi kysyä vanha smbpasswd jne.... Siis siten, että windows käyttäjien olisi helppo vaihtaa samban salasanansa.
Eli siis minkä chcs komennon minä annan? Ja ilmeisesti kaikille käyttäjille erikseen annettava se komento?
Vai onko jotain muitakin tapoja?chsh, kuten sanottu, ei chcs.
Eli jokaiselle käyttäjätunnukselle, jolle tuon systeemin pitää tehdä se smbpasswd-systeemi, tehdään Linuxissa (roottina) "chsh -s /jossain/smbpasswd tunnus". - Kurre
Mik kirjoitti:
chsh, kuten sanottu, ei chcs.
Eli jokaiselle käyttäjätunnukselle, jolle tuon systeemin pitää tehdä se smbpasswd-systeemi, tehdään Linuxissa (roottina) "chsh -s /jossain/smbpasswd tunnus".Jep
Suuret kiitokset. Ja anteeksi maalaisuuteni :) - Kurre
Mik kirjoitti:
chsh, kuten sanottu, ei chcs.
Eli jokaiselle käyttäjätunnukselle, jolle tuon systeemin pitää tehdä se smbpasswd-systeemi, tehdään Linuxissa (roottina) "chsh -s /jossain/smbpasswd tunnus".Toi ei toi mun edellinen re: tullu näkyviin, ja joku viisas väitti, että viestit näkyy kunhan tulee uutta, joten .... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 342745
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151579- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1791228
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070