Moi kaikki jyrsiöiden ja etenkin marsujen omistajat! Minulla on PIENI ongelma naaras marsuni kanssa. Nimittäin sillä on tapana jyrsiä häkkinsä kaltereita..ja se ei ole mitään kaunista kuultavaa..(etenkään yöllä..), ja vaikka olen yrittänyt lukemattomia konsteja , joita olen saanut neuvoiksi lehdistä, eläinkaupoista, yms.. eivät ne ole tepsineet!! Marsuni on " terrorisoinut" kaltereita , jo pienestä poikasesta lähtien.. Eli taidan painiskella ratkaisemattoman ongelman kanssa!!?? vai?!! Rakkaat ihmiset, ottaisin mielelläni neuvojenne vastaan, sillä ongelmani on TODELLA kinkkinen! Pienetkin neuvot ovat tässä ongelmassa korvaamattomia!! siis kaikki joilla on kokemusta asiasta, tai uskovat pystyvänsä auttamaan VASTATKAA tähän avunhuutoon! KIITOKSET JO ETUKÄTEEN!!
Ongelmamarsu(ko)!!??
6
304
Vastaukset
- Yen
Minulla itselläni oli neljä marsua.(kaikki naaraita) Kaltereiden jyrsiminen on merkki tylsyydestä! Marsullasi on jano,nälkä tai muuten vain tylsää. Marsu hakee huomiota aiheuttaen ääntelyä. Tapauksessasi kolistelemalla.
Kokeileppa antaa aina yöksi paljon herkkuja. Porkkanaa, kurkkua jne.. Myös heinä pitää mielen virkeäni. Marsuillehan mielekkäin puuha on syöminen.
Toinen mikä mieleeni tuli on, että onko marsullasi hampaat kunnossa? Kurkkaappa suuhun ja tarkista hampaiden kunto. Myös kova purtava on parempi vaihtoehto kaltereille. Minun marsuni rakastivat käpyjä. (Mutta tarkista puhtaus.)
Iloisia hetkiä Marsusi kanssa! Toivottavasti vinkeistäni oli apua! :)- Tixu ja Viivi
Tuo äskeinen puhu ihan totta.Mutta kun se on kerran sen keksiny,ei se siitä hevillä luovu!!!
- Minna
Männynkö vai kuusen kävyt ovat parempia???Männyn ilmeisesti,voisin nimittäin kokeilla tytöilleni kans noita käpyjä,että mitä he tuumaisivat...Kun kerään suoraan omasta metsästä ne,pitääkö niille tehdä joitain???Vai voinko antaa suoraan vaan,mitenkäs ne siemenet männynkävyissä???Haittaakos...
- Yen
Minna kirjoitti:
Männynkö vai kuusen kävyt ovat parempia???Männyn ilmeisesti,voisin nimittäin kokeilla tytöilleni kans noita käpyjä,että mitä he tuumaisivat...Kun kerään suoraan omasta metsästä ne,pitääkö niille tehdä joitain???Vai voinko antaa suoraan vaan,mitenkäs ne siemenet männynkävyissä???Haittaakos...
Männynkävyt ovat sopivia. Kaikki marsuni eivät niistä pitäneet, mutta yksi oli hulluna kävyn heittelemiseen ja napostelemiseen. Suoraan metsästä minäkin ne keräsin mökiltämme. Kunhan vain katsoo ettei mene muurahaisia tms. ötököitä mukana. Gerbiilit rakastavat myös tätä ideaa. :)
Iloisia käpytuokioita!
- köpi
sillä on tylsää joten piä sitä enemmän sylissä ja
juoksuta tarpeeksi...kärsivällisyyttä? - köpi
laita sille jotain marsuille myrkytöntä
pahanmakuista ainetta niihin ritilöihin..jos se
sillä loppus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa83142Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.102164Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1181792Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101136Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1381022Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450992- 36813
- 53743
- 67701
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30685