Videokuvaus hämärässä

esim. Maneesissa

Onko jollain kokemusta siitä, että mikä videokamera kuvaa hyvin myös hieman hämärissä olosuhteissa joissa ei ole hyvää valaistusta?
Olen etsimässä kovalevyllistä videokameraa.
Kaverillani on Panasoninic NV-GS37 ja sillä tulee erinomaista kuvaa hämärässä, mutta tuossa Panasonicissa on DV kasetti jota en halua.
Mitä muuten Panasonicin 3CCD kenno vaikuttaa hämärässä kuvaamiseen, parantaako se tätä ominaisuutta?
Onko kokemusta esim. SONY DCR-SR36 kamerasta?

4

1036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SmithChart

      Mikään videokamera ei kuvaa hyvin hämärässä. Jos puhutaan valokuvauksesta, niin sanassahan on mukana termi "valo" - tarvitaan siis valoa. Valitettavasti videokuvauksessa tämä asia usein unohtuu...

      Ainakin Panasoniceissa on huisi ero noiden halpiskameroiden (esim. GS37) ja 3CCD-mallien välillä hämäräkuvauksessa. Halppismallit kohisee ja pahimmillaan kohina on sellaista punavihreää värikohinaa joka vielä ikävästi "möykyttyy" 4:2:0 värisamplauksen takia.

      3CCD kohisee tietusti sekin, mutta kohina on luonteeltaan erilaista painottuen lumaan (mustavalkoinformaatio) ja on siten huomattavasti hienojakoisempaa sekä ja myös amplitudiltaan lievempää (lue: vähemmän häiritsevää). Tällaisen kohinan saa myös jälkikäsittelyssä hyvin suodatettua.

    • anterohan-se-siin

      jossa dv-kamerana vertailutavana ollut panasonic 3 cdd ei pärjännyt yhtään hämäräkuvauksessa cd-kameroiden vertailussa.? Olikohan testin verrokkina NV-GS180 muistaakseni

      Kovalevykameraa en suosittele "toistaiseksi", kokemukseni voit lukea DCR-SR35E test otsikon kohdalta.
      Hyvin "lelumainen" kokonaisuus kyseessä ja mikrofonin asema ei vaihdu vaikka hinta tuplaantuu ja mihinkä vaihtuisikaan kun nyrkinkokoinen vain on kapine.

      "vinkki" tilaa postinkautta ja testaa 14vrk laillisesti.

    • sony vs pana

      mulla on d8 sony 140 ja pana gs 50
      molempien ovh oli lähelle tonnin.
      sonyssä on sunset asetus jolla saa selvempää kuvaa iltakaupungissa kuin panasonicilla. lisäks sonyssa infrapunalla saa ihana erilaista panaan vrt. vaikkakin hidasta nykivää. mutta voipi etsiä pimeestä tavaroita.

      • SmithChart

        GS50:lta ei kannata ihmeitä odottaakaan. Jos kamerassa on vain yksi värillinen CCD-kenno ja sekin kooltaan vain kuudesosatuuman, niin enpä odottaisi siltä kaksista hämäräkuvausta. Linssikin on niin pirun pieni ettei tuollaisesta reiästä yksinkertaisesti mahdu riittävästi valoa sisälle.

        300 euron pintaa noita GS50:a olen monessa paikkaa nähnyt, mutta taitaa olla muutenkin jo ikivanha peli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe