Mitä ajatuksia

nykyliitoista?

Erotaanko liian helposti?

Tuntuu pahalta se että avioero on muuttunut "normaaliksi",perheitä hajoaa aiempaa useammin,ja enemmän.

Harvalle nykyparille ehtii nykytyylillä tulla 40 tai 50 vuotis hääpäivää,valitettavasti.

Jotain on siis mennyt aivan pieleen.

7

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pariton Isä

Yhtäkkiä vaan huomataan että ohoh rakkaus loppu, yhtäkkiä kun joku vähän flirttailee niin eikun kimpsut kasaan ja uutta perhettä perustamaan.
      Tietysti vähän kärjisteäen.

Olisihan se hyvä että useammat viitsisivät tehdäkin jotain liittonsa kasassapysymiseksi, tuskinpa kellään 40-vuotishääpäiväänsäkään viettävällä on aina ihan helppoa se liitto ollut.

Mutta sitten on kyllä myös ihan todellisiakin syitä erota. Olisihan se nyt aika typerää muuta väittää.

• mammuska020508

avioeron saa liian helposti ja ihmiset eivät jaksa taistella enää liittonsa puolesta, näin on näreet.
      Jos ihmiset vaan tajuaisivat että liitosta voi tulla hyvä jos näkevät hieman vaivaa, mutta nykyään helposti luovutetaan.

• Toisaalta moni menee naimisiinkin ihan liian heppoisin perusten, esim. halutaan pitää oikeat satuhäät! On ihanaa olla päivä prinsessana!
      Sitten kun arki alkaa herätään että eihän tää nyt niin kivaa olekaan.
      Kun ihastuksen ensi huuma menee ohi ei osata jatkaa siitä ettenpäin. Miten moni on rakastunut vain rakkauteen?
      Ennen mentiin naimisiin ja liitto loppui vasta toisen kuolemaan. Toisaalta miten monella naisella olis ollut mahdollista erötakaan miehestään? Millä maseudun nainen olisi elänyt ja elättänyt lapsensa jos ero olisi tullut.
      Itse olen ollut naimisissa jo yli 30 vuotta ja toivon että joskus saisin viettää kultahääpiivää!

• .....................

Valitettavasti tuntuu siltä, että välillä lähdetään alttarille liian heppoisin perustein ja sitten myös erotaan liian helposti. Nyt avioero on tullut hyväksyttävämmäksi, niin sekin tuntuu alentaneen kynnystä hypätä kimppaan ja lähteä pois.

Ja toisaalta: Jos yritän vähän romantikon laseja heittää nenältä pois, niin tällä eron hyväksyttävyydellä on myös osalle todella helpottava ja tärkeä seikka. Nimittäin ei se kesto ole mikään takuu, että parisuhde olisi onnellinen. Ja nyt puhun todella suuresta onnettomuudesta kuten alkoholismin ja väkivallan parisuhteessa. Tämän pyrin aina muistamaan noissa jutuissa, että toisaalta tuon eron hyväksymisen vuoksi myös moni ihminen on päässyt eroon väkivaltaisesta puolisosta. Avioero voi siis olla myös hieno juttu, niin irvokkaalta kuin se kuulostaakin.

• ja parisuhteesta

Avioliitto nykyisellään on täysin eri juttu kuin vaikkapa 50 vuotta sitten, kun elettiin vielä tätäkin tasa-arvottomammassa yhteiskunnassa. Yhä useampi nainen käy nykyisin ansiotyössä ja pystyy elättämään itsensä ja myöskin lapsensa. Moni avioero jäi menneisyydessä vain haaveeksi, kun kotiäidillä ei ollut taloudellista mahdollisuutta lähteä ja ottaa lapsia mukaansa. Moni joutui sopeutumaan myös nyrkin ja hellan väliin, ikävä kyllä.

Perheet eivät siis hajonneet ulkoisesti, vaikka sisältä oltiin sirpaleina. En siis usko, että nykyisin on yhtään sen vähempää onnellisia liittoja kuin aiemmin.

Ja tuo häähössötys on käsittämätöntä, erityisesti naiset taantuvat idiootin tasolle, en ymmärrä etteivät miehet laita stoppia koko hankkeelle. Avioituminen pitäisi kieltää lailla alle 35-vuotiailta! ;)

• Minäpä vaan.....

Olen miettinyt samaa. Olen itse menossa elokuussa naimisiin. Olen 25.v. ja elämää ja miehiä nähnyt aivan tarpeeksi. Nyt on suunnitelmat selvät. Olen löytänyt aivan ihanan miehen. Vauva tulossa ja taloa aletaan rakentaa. Tuntuu niin mielettömän ihanalta ja täydelliseltä ainakin tässä vaiheessa. Ollaan juteltu asiat ja kumpikin on sitämieltä, että sitten ei ruveta eroilee ihan hepposin syin. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että menen vain kerran elämässäni naimisiin. Ja haluan että lapsillani on perhe.

Tunnen tulevan mieheni kaveripohjalta jo kymmenen vuoden takaa. Ja uskon ja luotan häneen täysin. Kun tiedän ilman mitään hienosteluja, ettei ole pettäjä-tyyppiä tms.

Kummankin vanhemmat on eronneet ja minun mummonikin jopa kahteen kertaan. Suvussa ja tuttavapiirissä on huomannut yhden yhteisen seikan... Kukaan eronneista ei ole edelleenkään onnellinen! Ei ole vaihtamalla parantunut. Kaikissa suhteissa tulee arki vastaan.

Viihdyn mieheni kanssa erittäin hyvin. Tottakai välillä puhdistetaan ilmaa ja se tekee vain hyvää. Nopeasti kumpikin haluaa sopia ja sitten on taas kaikki peremmin. En todellakaan aio uhrata tätä kaikkea mitä minulla mieheni kanssa on, jonkun ihastuksen takia. Tosin en ole ennen suhteessa tuntenut näin. Ja olen onnellinen, että jaksoin odottaa lastenkin kanssa. Vaikka välillä hirveä vauvakuume oli. Mutta kun oli epävarma olo suhteesta, niin ei. Harkintakykyä saa käyttää.

Toivon vain täydestä sydämmestäni, että kaikki menee hyvin tulevaisuudessakin. Pohja on hyvä, mutta ikinä ei tiedä mitä tulevaisuus tuo. Haaveena olisi mieheni kanssa eläkepäivät viettää...

• muuttuneet

Elämä on ollut helpompaa kuin omilla vanhemmilla. On tullut kaikenmaailman tukiaisia, naiset ovt samanlailla työelämässä kuin miehetkin. Vaatimustaso jossain mielessä on kasvanut ja samalla itsekkyys. Mielikuva yhteiselosta on epärealistinen. Tujottaan enmmän omaa napaa, vastoinkäymisten sietokyky on heikentynyt. Näin väittäisin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2296
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      115
      1781
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      88
      1439
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      133
      1397
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1266
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1238
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1111
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1057
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      982
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe