DNA toimii pohjoisessa

täydellä teholla

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/84773.shtmlDNA:n laajakaistat täydellä teholla toukokuun loppuun

12.05. - 10:53 (Luotu: 10:50)

DNA:n laajakaistat toimivat rajoittamattomalla nopeudella ilman lisämaksua toukokuun loppuun asti Pohjois-Suomessa. DNA haluaa tempauksella hyvittää asiakkailleen nettipalveluiden muutoksista aiheutuvan vaivan.

14

1257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nousseet

      Ei ole ainakaan vielä laajakaista nopeutunut, muutaman kerran on jo boxia tullut boottailtua odotellessa...

    • romppe-jomppe
      • romppe-jomppe

        palasin vanhaan. Näitä DNA uudistuksia ohjeistaa varmaan joku kesäharjottelija. ei mitään tolkkua missään.


      • Hans
        romppe-jomppe kirjoitti:

        palasin vanhaan. Näitä DNA uudistuksia ohjeistaa varmaan joku kesäharjottelija. ei mitään tolkkua missään.

        Piti asentaa "vanha" yhteys takaisin, kun ei uusi toimi.


      • ei tttttt
        Hans kirjoitti:

        Piti asentaa "vanha" yhteys takaisin, kun ei uusi toimi.

        ei toimi täälläkää uus tekniikka.. se siitä hyvityksestä


      • saanut vielä

        toimimaan?


      • Hans
        saanut vielä kirjoitti:

        toimimaan?

        Nyt toimii.


      • edelleenkään
        saanut vielä kirjoitti:

        toimimaan?

        ... ainakaan nopeudet ole mihinkään muuttuneet.


    • keltään?

      Voisiko joku opastaa miten tuon muutoksen saisi tehtyä oikein, koska sen verran newbie olen näitten koneitten kanssa ja ohjeet ovat mitä ovat.

      Käyttis XP ja Linksys modeemi.
      Mitä minun tulisi ensin poistaa, koska verkkoyhteyksissä on vain internet-yhdyskäytävä nimeltään internet yhteys ja sitten on lähiverkkoyhteyksissä langattoman verkkoyhteyden kuvakkeet? Tällaista vaihtoehtoa ei edes ohjeissa ole, ettei ole ns. laajakaista yhteyttä tuolla...

      En ole siis poistanut mitään ja sitten kun vaihdan tuon asetuksen modeemin asetuksista kohdalleen, niin netti ei toimi ollenkaan vaikka laitteitta käyttää kiinni ja yrittäisi korjata yhteyttä. Ainoa muutos on että tuolla verkkoyhteyksissä tuo internet yhteys on poikki...

      Apuja?

      • Kysyvä tieltä eksyneenä

        linksysin laite ilmeisesti ja taloyhtiö-liittymä. En saanut eilisen ja tämän päivän aikana toimimaan. En ole ennenkään joutunut baana-kuvaketta klikkaileen, vaan tunnukset on päätelaitteessa määriteltynä. Kun vaihdoin nuo dhcp-asetukset, niin linja mykistyi kokonaan. Kaiken tein ohjeiden mukaan ja varmasti tein oikein. Soitto asiakastukeen paljasti ettei ole edes mahdollisuutta käyttää tuota uutta tekniikkaa vielä. Dnalla täytyy vissiin tehdä jotain säätöjä vielä. Eli kannattaa varmaan soittaa ja kysäistä sieltä ettei vaan olis sama homma sullakin.


      • känsäkäs
        Kysyvä tieltä eksyneenä kirjoitti:

        linksysin laite ilmeisesti ja taloyhtiö-liittymä. En saanut eilisen ja tämän päivän aikana toimimaan. En ole ennenkään joutunut baana-kuvaketta klikkaileen, vaan tunnukset on päätelaitteessa määriteltynä. Kun vaihdoin nuo dhcp-asetukset, niin linja mykistyi kokonaan. Kaiken tein ohjeiden mukaan ja varmasti tein oikein. Soitto asiakastukeen paljasti ettei ole edes mahdollisuutta käyttää tuota uutta tekniikkaa vielä. Dnalla täytyy vissiin tehdä jotain säätöjä vielä. Eli kannattaa varmaan soittaa ja kysäistä sieltä ettei vaan olis sama homma sullakin.

        eli DNA sählää edelleen.

        ilmeisesti ammattitaito on nyt puutteena. pitää kokeilla, ja jos ei toimi niin sitten valitellaan ja jatketaan harjotuksia.


    • kysympähän vaan

      Kellä ei. Pitääkö jotain asetuksia säädellä yms???

    • laajakaistasta

      Onko kukaan saanut taloyhtiö laajakaistaansa päivitettyä kyseisten asetusten mukaiseksi? Mitä teitte, että saitte tuon systeemin toimimaan, sillä itselläni nyt ei tahdo onnistua sitten millään.

    • Vaan ei ole ainakaan vielä nopeus muuttunut. Ficoran sivulla olevan tilaston mukaan nettimittarin 8/1-tuloksien määrä on lisääntynyt jokin verran 12.5. lähtien, mutta toisaalta 1/512-tuloksia on runsaasti 21.5 saakka. Senkin jälkeen on useita mittauksia.

      Omassa liittymässä (1M/512k) ei ole tapahtunut mitään muutosta, vaikka vaihdoinkin välillä uuteen tekniikkaan (PPPoE -> DHCP).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1207
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1048
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      884
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      744
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe