Onko edes mahdollista? Eli, kihlajaiset ois tulossa ja sormuksetkin on ostettu.. Ongelmana on vain se, että mun sormus on aavistuksen verran löysä mun sormessa.. En päässyt kunnolla testaamaan sormusta, sillä liikkestä ei löytynyt tarpeeksi pientä sormusta, joten myyjä mittasi sormen ja mulle laitettiin teetättäväksi uusi sormus. Se on edelleen kuitenkin hieman iso.. Menee melko helposti sormeen ja pois ja paikallakin pyörii herkästi.. Ei sitä oikein voi palauttaakaan kun on kaiverruksetkin laitettu. Huoli on iso, että sormus tippuu huomaamatta. Onnistuuko siis pienentäminen? onko kukaan kokeillut? On pitänyt käydä kyseisessä liikkeessä kysymässä, mutta se menee kiinni jo ennen kuin pääsen töistä! Vai onko ainoa vaihtoehto se, että yrittää lihottaa noi sormet? :)
Sormuksen..
3
821
Vastaukset
- kipin kapin kultasepälle
Minun kihlasormustani pienennettiin, eikä se ollut mikään ongelma. 1-2 mm voidaan pienetää kuumentamalla sormus ja painamalla sitä kasaan, mutta isommassa pienennyksessä pitää sormus aukaista ja juottaa uudestaan kiinni. Homma ei yleensä kai maksa mitään, jos sormuksen pienennyttää siinä liikkeessä mistä sen osti, mutta jotkut saattavat ottaa pienennyksestä parikymmentä egeä.
Ehdottomasti kannattaa pienennyttää sormus, elämä liian ison sormuksen kanssa on tosi hankalaa! Luulisi että töistä voisi edes joskus lähteä aikaisemmin tai kipaista vaikka ruokatunnilla... - STeligius
Sormusta voi suurentaa ja pienentää. Edellisen neuvojan tiedot pienennysmenetelmistä kuulostavat erikoisilta.
Kivisormuksen koon muutos on useimmiten hiukan eri juttu kuin sileän sormuksen = jossa ei ole kiviä. Kyllä se pääasiallisin pinennys tapahtuu ottamalla pala pois rungosta, samoin tehdään useimmiten suurennetaessa. Älkää miettikö itse näitä kuinka/miten jne. kyllä seppä osaa asiansa.- Kulta Seppä
Sileä sormus todellakin painetaan vähän pienemmäksi jos siinä ei ole kiviä.
Joskus mittaa voi jatkaa takomalla lisämittaa sormuksen takapuolelle, mutta suosittelen keston kannalta mieluummin pienen kultapalan lisäystä jotta kestävyys on taattu.
Mielestäni asiakkaalle voi ja tarvittaessa pitääkin kertoa mitä sormukselle tehdään. Jos myyjä ei tiedä, niin hän kysyy sitä itse sitten sepältä ketä firmassa niitä hommia tekee. Niin ja mitään korjausjälkiä ei hyvältä kultasepältä isommistakaan projekteista jää. Jos jää niin välittömästi reklamoimaan ja tarvittaessa kuluttajaneuvojaan yhteyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793