Kirke,Hilma..

hmm..

Bettina,Onneli,Aura,Auri ja Riitu.Mitä mieltä olette näistä nimistä ja miten ne teidän mielestänne sopivat supisuomalaiseen sukunimeen?

12

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suvi

      Kirke kuuluu kauheimpiin nimiin, joita olen kuullut. Kuulostaa kirkumiselta ja on aivan liian tekaistu nimi. Sirke, Pilke ja Tuike ovat paljon parempia nimiä.

      Hilma on kiva, perisuomalainen nimi ja sopii niin lapselle kuin aikuisellekin. Vaatinee kuitenkin vanhemmilta rohkeutta valita lapsen nimeksi Hilma, sen verran mummonimi se ihmisten korvissa on.

      Bettina on kaunis nimi, mutta ei sovi supisuomalaiseen sukunimeen.

      Onneli ei minusta sovi oikeaksi nimeksi, korkeintaan lempinimeksi.

      Aura ja Auri ovat hyviä ja harvinaisia nimiä. Ne ovat ehdottomasti parhaat ehdotuksistasi.

      Riitu menettelee, mutta on liian lempinimimäinen. Riitta, Riikka, Riika, Reetta ja Reeta ovat parempia.

    • sani

      Ilmeisesti olet lukenut saman paikkakunnan kastettuja kuin minä ;) Bettinan kanssa muistelin olleen aivan tavallisen sukuninen! Onneli oli toka nimi (Elli Onneli), mistä lie väännytty Onnesta ja Annelista. Kirkea kanssa ihmettelin, taisi olla Odysseijan seireeni. Hilmat ovat mulle 80-100 vuotiaita, koska hoitelen työkseni vanhuksia. Riitu enempi Riitan lenpinimi.

      • hmm..

        Yritän löytää tulevalle tytöllemme hyvää nimeä.. ;) Kirke oli mielestäni järkyttävä,se siksi tuossa listassa.Itse olen miettinyt nimiä Auri ja Aura,Aure Aurasta vaan tulee mieleeni rakastamani juusto..etsintä jatkuu!


    • Marianna

      Jos annat jonkun noista nimistä lapsillesi säälin lapsia. Lapsia kiusattaisiin varmasti koulussa noin hirveiden nimien takia. Säälin todellakin ihmistä, joka joutuu kantamaan tuollaista nimeä.

      • sani

        Kyseiset nimet ovat erään paikkakunnan kastettujen sivuilta. Itse ymmärsin niin, että kysyjä tarkoitti kysyä vaan mielipidettä, eikä niinkään antaa omille lapsilleen. Voin olla väärässäkin.


      • hmm..
        sani kirjoitti:

        Kyseiset nimet ovat erään paikkakunnan kastettujen sivuilta. Itse ymmärsin niin, että kysyjä tarkoitti kysyä vaan mielipidettä, eikä niinkään antaa omille lapsilleen. Voin olla väärässäkin.

        mielipiteitä vaan kyselin.Tosin oli niistä pari sellaista nimeä joita olen ajatellut "vakavammallakin" mielellä,mutta niitä on nyt tällä hetkellä muutenkin monia =).Haluaisin kuitenkin lapselleni nimen joka kertoo jotakin lapsesta,pikku ihmeestä.Ja senhän sitten näkee vasta pienen synnyttyä että miltä hän oikein näyttää.Mutta vaihtoehtojahan voi miettiä näin etukäteen.


      • Kitsuneeew

        Nimeltäni olen Kirke, ja minua EI kiusata koulussa. Tiedän kyllä että vanhemmillani oli jokin ongelma kun minut nimesivät, mutta ei loppujen lopuksi nimen perusteella kiusata. Vain ihmisen itsensä takia. Ja PS. Kiusaaminen on typerää.


    • oinas

      Aura noista paras...ehkäpä Aura Bettina..?

    • mummo

      ihan supisuomalaisia...

      paitsi toi ONNELI... en ole koskaan kuullutkaan ja toivon että et lastasi sellaisella nimellä kiusais...

    • rinkeli

      ...etta joskus mietin tuota Kirke-nimea itsekin (tietamatta tosin, etta sita on joku Suomessakin kayttanyt). Ideana tosin olisi se, etta nimella on silloin joku mielenkiintoinen tarina: Kirkehan oli se erasta saarta hallitseva noita, joka muutti Odysseuksen miehet taikajuomalla sioiksi (tai jotain). Itsenainen ja napsakka nainen siis. Sanan aanneasusta en erityisemmin pida, mutta Kreikan muinaistarustosta saattaisi kylla loytya muita kiinnostavia nimia (jotkut tavalliset nimethan kuten Helena ovat sielta). Jos nyt joskus lapsen saan niin ajattelin tosin nuuskia muutakin vanhaa tarustoa. Vanhoista roomalaisista nimista minua jotenkin miellyttaa Livia. (Sita varmaan on joku Suomessa kayttanytkin).

    • tir

      Riitu ja Hilma ovat tosi kivoja. Voisin omalle tytölleni laittaa. :)

    • Idioottimaisia nimiä, koska ne eivät ole mitään kieltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe