Viking Line ja Q4-säästöluokka

Pettynyt matkustaja

Varasin Tukholmasta tullessani Q4-hytin itselleni, kun ajattelin, että nukun vain laivassa, enkä sen vuoksi tarvitse vessaa tai mitään luksushyttiä. Opiskelijana tuo parin kympin säästökin vaikutti mukavalta. Kun pääsin hyttiin ja kävin nukkumaan niin kävi ilmi, että sänky oli niin kapea, että eihän siinä pystynyt nukkumaan. Pituuskin oli niin lyhyt, että jalat osui toiseen päähän ja pää toiseen. Ei tässä mitään, jos olisin tiennyt täsät ,mutta kun ei siellä nettisivuilla ollut mitään mainintaa, että sängyt ovat puolet pienempiä kuin muissa hyteissä.

Valitin tästä Viking Linelle ja kahden viikon odottelun jälkeen tuli vastaus jossa lyhyesti ja karrikoidusti sanottiin: "voi voi, mitäs menit varaamaan halvimman hytin" Ei mitään pahoitteluja tms.

Minusta tuo käytös on Viking Lineltä niin naurettavaa, että tästä lähin matkustan muilla yhtiöillä vaikka hinnat olisivatkin kalliimpia.

24

3722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ville-Viikinki

      mikä säästöluokka. Ei kai siltä mitään luksusta pidä odottaakaan.

      • pettynyt matkustaja

        En todellakaan odottanut mitään luksusta vaan koppia jossa on sänky. Kopin sain, mutta sänky oli niin pieni että nukuin osan yöstä kylmällä lattialla peiton päällä. Sängyssä ei pystynyt kertakaikkiaan nukkumaan. Olen vielä naisihminen, joten voin kuvitella miten vaikeaa isoilla miehillä on tuossa sängyssä nukkua.

        Pointtini oli se, että missään ei mainittu, että sängyt ovat pinempiä kuin normaalit laivan sängyt. Olen kuitenkin matkustanut kaikilla viking Linen ja Siljan aluksilla - lukuunottamatta Finnjetiä ja Ålandsfärjania ja aina on sängyt olleet samankokoiset.
        Siksi olen todella pettynyt, että reklamaationi ohitettiin ilman mitään pahoitteluja.


      • iso lehmä naiseksi?
        pettynyt matkustaja kirjoitti:

        En todellakaan odottanut mitään luksusta vaan koppia jossa on sänky. Kopin sain, mutta sänky oli niin pieni että nukuin osan yöstä kylmällä lattialla peiton päällä. Sängyssä ei pystynyt kertakaikkiaan nukkumaan. Olen vielä naisihminen, joten voin kuvitella miten vaikeaa isoilla miehillä on tuossa sängyssä nukkua.

        Pointtini oli se, että missään ei mainittu, että sängyt ovat pinempiä kuin normaalit laivan sängyt. Olen kuitenkin matkustanut kaikilla viking Linen ja Siljan aluksilla - lukuunottamatta Finnjetiä ja Ålandsfärjania ja aina on sängyt olleet samankokoiset.
        Siksi olen todella pettynyt, että reklamaationi ohitettiin ilman mitään pahoitteluja.

        Itse käyttänyt tota samaa kopperoa usein parintunnin nokosiin matkustaessani. Ja normaalikokoisena suomalaismiehenä olen kuitenkin ihan hyvin mahtunut ko. kapeahkoon punkkaan.
        Kertoohan jo hyttiluokan nimi jotain?
        Kuohariako odotit - ja lumpeenkukaksi väännettyä pyyhettä?
        Jos kyseinen koppi ei edes maksa mitään, niin ei kai voi odottaa, että paskasta tulisi konvehti, vai mitä?

        Ja ei muuta, kuin hyviä laihdutusvinkkejä sullekin!


      • Pettynyt matkustaja
        iso lehmä naiseksi? kirjoitti:

        Itse käyttänyt tota samaa kopperoa usein parintunnin nokosiin matkustaessani. Ja normaalikokoisena suomalaismiehenä olen kuitenkin ihan hyvin mahtunut ko. kapeahkoon punkkaan.
        Kertoohan jo hyttiluokan nimi jotain?
        Kuohariako odotit - ja lumpeenkukaksi väännettyä pyyhettä?
        Jos kyseinen koppi ei edes maksa mitään, niin ei kai voi odottaa, että paskasta tulisi konvehti, vai mitä?

        Ja ei muuta, kuin hyviä laihdutusvinkkejä sullekin!

        Maksoin yhdensunntaisesta matkasta 28euroa. Olen hieman pyöreä, mutta en todellakaan lihava. Tuo kokojuttu koskikin lähinnä sängyn pituutta - olen 170cm ja suorassa nukkuessa kädet ja jalat osui seinään.
        Ja ei, en odottanut mitään luksusta, kuten jo aiemmin kirjoitin vaan koppia jossa on sänky jossa voi nukkua.


    • TeroAKA

      Onnea työnhakuun...

    • http://keskustelu.su

      Höpö Höpö... Vikinglinen nettisivut antaa erillisen VAROITUKSEN jos koittaa varata Q4 hytin... älä siis valehtele

      • ....

        ...joillain vain menee avauksien tekstien ymmärtämiseen jopa kuusi (6) vuotta!


      • http://fi.wikipedia.
        .... kirjoitti:

        ...joillain vain menee avauksien tekstien ymmärtämiseen jopa kuusi (6) vuotta!

        SO? Vikingline myy edelleen noita hyttiluokkia? Toisin kuin TallinkSilja, ne ei myy Q4 hyttejä Isabellella lainkaan, ei millään nimellä


      • ....
        http://fi.wikipedia. kirjoitti:

        SO? Vikingline myy edelleen noita hyttiluokkia? Toisin kuin TallinkSilja, ne ei myy Q4 hyttejä Isabellella lainkaan, ei millään nimellä

        Tallinksiljalla on omat nimityksensä laivojensa hyteille, Entisessä viking linen m/s Isabellasa (nyk. tallink siljan isabelle), ei ole edes koskaan ollut Q4-hyttejä!

        ja tosiaan ...joillain vain menee avauksien tekstien ymmärtämiseen jopa kuusi (6) vuotta!


      • -"-
        .... kirjoitti:

        ...joillain vain menee avauksien tekstien ymmärtämiseen jopa kuusi (6) vuotta!

        Jospa siltä menikin kuusi vuotta vastauksen keksimiseen.


      • rffwefwe5
        .... kirjoitti:

        Tallinksiljalla on omat nimityksensä laivojensa hyteille, Entisessä viking linen m/s Isabellasa (nyk. tallink siljan isabelle), ei ole edes koskaan ollut Q4-hyttejä!

        ja tosiaan ...joillain vain menee avauksien tekstien ymmärtämiseen jopa kuusi (6) vuotta!

        Onhan ne siellä 2. kannen perällä :) Tosin niitä ei myydä asiakkaille enää... Gabriellalla niitä ei ole lainkaan


      • ...
        rffwefwe5 kirjoitti:

        Onhan ne siellä 2. kannen perällä :) Tosin niitä ei myydä asiakkaille enää... Gabriellalla niitä ei ole lainkaan

        Niin, Amorellalla on Q4:sia. entisellä Isabellalla vain Q2:sia , Mariellalla taas Q3:sia

        Kuten ei ole Amorellalla taas vastaavasti B2 hyttejä,
        joita taas Isabellalle on rakennettu myöhemmin ylimmän autokannen tilalle.


        Tämä näsäviisaalle jatkuvaa häiriköintiä palstalla harastavalle tenavalle
        ihan vain tietona


      • https://www.youtube.
        ... kirjoitti:

        Niin, Amorellalla on Q4:sia. entisellä Isabellalla vain Q2:sia , Mariellalla taas Q3:sia

        Kuten ei ole Amorellalla taas vastaavasti B2 hyttejä,
        joita taas Isabellalle on rakennettu myöhemmin ylimmän autokannen tilalle.


        Tämä näsäviisaalle jatkuvaa häiriköintiä palstalla harastavalle tenavalle
        ihan vain tietona

        No aivan sama, mutta ne Q-luokan hytit ei ole käytössä Isabellella millään nimikkeellä

        Isabellen B2 hytti on hytti, missä ei ole ikkunaa ja sängyt päällekkäin, VÄHÄN vastaava kuin Gracen IP2 muodoltaan

        Isabellella on myös normi B-hyttejä missä on kaksi sänkyä, tällaisen hytin voi saada jos varaa B-hytin ja matkassa on vain kaksi henkilöä... Sama juttu kuin esim. Galaxylla, eli sellaista ei voi erikseen ostaa

        Jollain laivalla oli Q-luokan hyttejä, missä kolme sänkyä, kaksi pitkittäin, ja yksi poikittain, ei mitään hajua mikä laiva oli... Ehkä europa??


    • https://www.youtube.

      Netissähän sanotaan että vuode on sen 60cm leveä... olisko se normisänky sen 80cm, eli ei puolet pienempi todellakaan

      Hinta-eroa tosin voi olla Q4:n ja C4:n välillä 2-10€ Suomesta lähteville risteilymatkaajille

      Voihan sitä hauskaa pitää pikkuhytissäkin, tosin tuo on kuvattu Isabellan vastaavassa hyttiluokassa ;)

      https://www.youtube.com/watch?v=KvqhpnB9W-c

    • "Säästöhytit" eivät

      "Säästöhytit" eivät alunperin olleet hyttejä, vaan couchette-paikkoja, ts.osastoissa ei ollut ovia. Tämä selittää myös tavallista kapeamman petin. Alunperin osastossa sai majailla ilman lisämaksua omilla lakanoilla tai makuupussissa, itsekin olen kerran niin tehnyt, mutta "snorkkeliangsti" vei voiton ja olen sittemmin reissannut mieluummin kansipaikalla kuin noissa loukoissa. Uskon, etten ole ainoa... ::)
      Jossain välissä couchettet sitten päätettiin muuttaa "hyteiksi", vaikka eivät virallisen luokituksen mukaan sellaisia kai olisikaan. Niitä myydään vain yhdensuuntaisille matkoille, ei risteilyille. Laatuluokitus lienee vastaava, kuin Finnjetin Budgetissa.

      Ainakin Bellalla, tietääkseni myös Amorellalla, osa säästöpaikoista on saanut väistyä henkilökunnan kuntosalin tieltä. Ja varmaan lähivuosina poistuvat käytöstä loputkin, kuin myös c-hytit ja muut autokannen alaiset matkustajatilat, kiitos tiukkenevien turvamääräysten.

      • Perkeleen juntti

        Tuon muuten huomaa esim. siitä että Q-hyteissä on erilainen (uudempi) puhelin kuin muissa hyteissä. Ainakin Amorellalla on tosiaan kuntosali siellä hollilla, ja Isabellesta on nuo hytit pois käytöstä kokonaan.

        Siihen en usko että C-hyttien käyttöä lopetetaan nykyisillä laivoilla, mutta niitä ei ole tehty "ruotsinlaivoihin" enää Europan?? jälkeen lainkaan


    • Liian-tyypillistä

      Ensin mokataan itse ja sitten siitä mokasta syytetään muita.

      Tyypillistä tälle foorumille.

      • Ehhehe

        Päätit sitten soittaa suutasi 10 vuotta vanhassa ketjussa?


    • Gabriellalla

      Olisit varannut Gabriellalta 11. kannen ikkunattoman B2-hytin. Hyvin harva edes tietää sen olemassaolosta.

    • Anonyymi

      Halvimmaksi tulee kansipaikka. Yleisissä tiloissa voi ottaa nokoset. Esimerkisi portaikon alla saa makoilla yleensä rauhassa.

      • Anonyymi

        Jahas, taasen on vakiohäirikkömme syönyt pilleripurkkinsa tyhjäksi ja demonit ovat alkaneet riivata. Eikä saanut käyttää umpeutunutta alennuskuponkia matkan ostoon.


    • Anonyymi

      Hyvä

      • Anonyymi

        Tosi hyvä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      140
      8333
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      104
      7529
    3. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      99
      5729
    4. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      97
      5656
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      119
      4830
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      146
      2667
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      63
      2519
    8. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      8
      1485
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1454
    10. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      53
      1349
    Aihe