Varasin Tukholmasta tullessani Q4-hytin itselleni, kun ajattelin, että nukun vain laivassa, enkä sen vuoksi tarvitse vessaa tai mitään luksushyttiä. Opiskelijana tuo parin kympin säästökin vaikutti mukavalta. Kun pääsin hyttiin ja kävin nukkumaan niin kävi ilmi, että sänky oli niin kapea, että eihän siinä pystynyt nukkumaan. Pituuskin oli niin lyhyt, että jalat osui toiseen päähän ja pää toiseen. Ei tässä mitään, jos olisin tiennyt täsät ,mutta kun ei siellä nettisivuilla ollut mitään mainintaa, että sängyt ovat puolet pienempiä kuin muissa hyteissä.
Valitin tästä Viking Linelle ja kahden viikon odottelun jälkeen tuli vastaus jossa lyhyesti ja karrikoidusti sanottiin: "voi voi, mitäs menit varaamaan halvimman hytin" Ei mitään pahoitteluja tms.
Minusta tuo käytös on Viking Lineltä niin naurettavaa, että tästä lähin matkustan muilla yhtiöillä vaikka hinnat olisivatkin kalliimpia.
Viking Line ja Q4-säästöluokka
24
3444
Vastaukset
- Ville-Viikinki
mikä säästöluokka. Ei kai siltä mitään luksusta pidä odottaakaan.
- pettynyt matkustaja
En todellakaan odottanut mitään luksusta vaan koppia jossa on sänky. Kopin sain, mutta sänky oli niin pieni että nukuin osan yöstä kylmällä lattialla peiton päällä. Sängyssä ei pystynyt kertakaikkiaan nukkumaan. Olen vielä naisihminen, joten voin kuvitella miten vaikeaa isoilla miehillä on tuossa sängyssä nukkua.
Pointtini oli se, että missään ei mainittu, että sängyt ovat pinempiä kuin normaalit laivan sängyt. Olen kuitenkin matkustanut kaikilla viking Linen ja Siljan aluksilla - lukuunottamatta Finnjetiä ja Ålandsfärjania ja aina on sängyt olleet samankokoiset.
Siksi olen todella pettynyt, että reklamaationi ohitettiin ilman mitään pahoitteluja. - iso lehmä naiseksi?
pettynyt matkustaja kirjoitti:
En todellakaan odottanut mitään luksusta vaan koppia jossa on sänky. Kopin sain, mutta sänky oli niin pieni että nukuin osan yöstä kylmällä lattialla peiton päällä. Sängyssä ei pystynyt kertakaikkiaan nukkumaan. Olen vielä naisihminen, joten voin kuvitella miten vaikeaa isoilla miehillä on tuossa sängyssä nukkua.
Pointtini oli se, että missään ei mainittu, että sängyt ovat pinempiä kuin normaalit laivan sängyt. Olen kuitenkin matkustanut kaikilla viking Linen ja Siljan aluksilla - lukuunottamatta Finnjetiä ja Ålandsfärjania ja aina on sängyt olleet samankokoiset.
Siksi olen todella pettynyt, että reklamaationi ohitettiin ilman mitään pahoitteluja.Itse käyttänyt tota samaa kopperoa usein parintunnin nokosiin matkustaessani. Ja normaalikokoisena suomalaismiehenä olen kuitenkin ihan hyvin mahtunut ko. kapeahkoon punkkaan.
Kertoohan jo hyttiluokan nimi jotain?
Kuohariako odotit - ja lumpeenkukaksi väännettyä pyyhettä?
Jos kyseinen koppi ei edes maksa mitään, niin ei kai voi odottaa, että paskasta tulisi konvehti, vai mitä?
Ja ei muuta, kuin hyviä laihdutusvinkkejä sullekin! - Pettynyt matkustaja
iso lehmä naiseksi? kirjoitti:
Itse käyttänyt tota samaa kopperoa usein parintunnin nokosiin matkustaessani. Ja normaalikokoisena suomalaismiehenä olen kuitenkin ihan hyvin mahtunut ko. kapeahkoon punkkaan.
Kertoohan jo hyttiluokan nimi jotain?
Kuohariako odotit - ja lumpeenkukaksi väännettyä pyyhettä?
Jos kyseinen koppi ei edes maksa mitään, niin ei kai voi odottaa, että paskasta tulisi konvehti, vai mitä?
Ja ei muuta, kuin hyviä laihdutusvinkkejä sullekin!Maksoin yhdensunntaisesta matkasta 28euroa. Olen hieman pyöreä, mutta en todellakaan lihava. Tuo kokojuttu koskikin lähinnä sängyn pituutta - olen 170cm ja suorassa nukkuessa kädet ja jalat osui seinään.
Ja ei, en odottanut mitään luksusta, kuten jo aiemmin kirjoitin vaan koppia jossa on sänky jossa voi nukkua.
- TeroAKA
Onnea työnhakuun...
- http://keskustelu.su
Höpö Höpö... Vikinglinen nettisivut antaa erillisen VAROITUKSEN jos koittaa varata Q4 hytin... älä siis valehtele
- ....
...joillain vain menee avauksien tekstien ymmärtämiseen jopa kuusi (6) vuotta!
- http://fi.wikipedia.
.... kirjoitti:
SO? Vikingline myy edelleen noita hyttiluokkia? Toisin kuin TallinkSilja, ne ei myy Q4 hyttejä Isabellella lainkaan, ei millään nimellä
- ....
http://fi.wikipedia. kirjoitti:
SO? Vikingline myy edelleen noita hyttiluokkia? Toisin kuin TallinkSilja, ne ei myy Q4 hyttejä Isabellella lainkaan, ei millään nimellä
Tallinksiljalla on omat nimityksensä laivojensa hyteille, Entisessä viking linen m/s Isabellasa (nyk. tallink siljan isabelle), ei ole edes koskaan ollut Q4-hyttejä!
ja tosiaan ...joillain vain menee avauksien tekstien ymmärtämiseen jopa kuusi (6) vuotta! - -"-
.... kirjoitti:
Jospa siltä menikin kuusi vuotta vastauksen keksimiseen.
- rffwefwe5
.... kirjoitti:
Tallinksiljalla on omat nimityksensä laivojensa hyteille, Entisessä viking linen m/s Isabellasa (nyk. tallink siljan isabelle), ei ole edes koskaan ollut Q4-hyttejä!
ja tosiaan ...joillain vain menee avauksien tekstien ymmärtämiseen jopa kuusi (6) vuotta!Onhan ne siellä 2. kannen perällä :) Tosin niitä ei myydä asiakkaille enää... Gabriellalla niitä ei ole lainkaan
- ...
rffwefwe5 kirjoitti:
Onhan ne siellä 2. kannen perällä :) Tosin niitä ei myydä asiakkaille enää... Gabriellalla niitä ei ole lainkaan
Niin, Amorellalla on Q4:sia. entisellä Isabellalla vain Q2:sia , Mariellalla taas Q3:sia
Kuten ei ole Amorellalla taas vastaavasti B2 hyttejä,
joita taas Isabellalle on rakennettu myöhemmin ylimmän autokannen tilalle.
Tämä näsäviisaalle jatkuvaa häiriköintiä palstalla harastavalle tenavalle
ihan vain tietona - https://www.youtube.
... kirjoitti:
Niin, Amorellalla on Q4:sia. entisellä Isabellalla vain Q2:sia , Mariellalla taas Q3:sia
Kuten ei ole Amorellalla taas vastaavasti B2 hyttejä,
joita taas Isabellalle on rakennettu myöhemmin ylimmän autokannen tilalle.
Tämä näsäviisaalle jatkuvaa häiriköintiä palstalla harastavalle tenavalle
ihan vain tietonaNo aivan sama, mutta ne Q-luokan hytit ei ole käytössä Isabellella millään nimikkeellä
Isabellen B2 hytti on hytti, missä ei ole ikkunaa ja sängyt päällekkäin, VÄHÄN vastaava kuin Gracen IP2 muodoltaan
Isabellella on myös normi B-hyttejä missä on kaksi sänkyä, tällaisen hytin voi saada jos varaa B-hytin ja matkassa on vain kaksi henkilöä... Sama juttu kuin esim. Galaxylla, eli sellaista ei voi erikseen ostaa
Jollain laivalla oli Q-luokan hyttejä, missä kolme sänkyä, kaksi pitkittäin, ja yksi poikittain, ei mitään hajua mikä laiva oli... Ehkä europa??
- https://www.youtube.
Netissähän sanotaan että vuode on sen 60cm leveä... olisko se normisänky sen 80cm, eli ei puolet pienempi todellakaan
Hinta-eroa tosin voi olla Q4:n ja C4:n välillä 2-10€ Suomesta lähteville risteilymatkaajille
Voihan sitä hauskaa pitää pikkuhytissäkin, tosin tuo on kuvattu Isabellan vastaavassa hyttiluokassa ;)
https://www.youtube.com/watch?v=KvqhpnB9W-c- https://www.youtube.
Tosin Baltic Princesillä ei pääse edes hyttiin sisälle
https://www.youtube.com/watch?v=JGalt6x8D70
- "Säästöhytit" eivät
"Säästöhytit" eivät alunperin olleet hyttejä, vaan couchette-paikkoja, ts.osastoissa ei ollut ovia. Tämä selittää myös tavallista kapeamman petin. Alunperin osastossa sai majailla ilman lisämaksua omilla lakanoilla tai makuupussissa, itsekin olen kerran niin tehnyt, mutta "snorkkeliangsti" vei voiton ja olen sittemmin reissannut mieluummin kansipaikalla kuin noissa loukoissa. Uskon, etten ole ainoa... ::)
Jossain välissä couchettet sitten päätettiin muuttaa "hyteiksi", vaikka eivät virallisen luokituksen mukaan sellaisia kai olisikaan. Niitä myydään vain yhdensuuntaisille matkoille, ei risteilyille. Laatuluokitus lienee vastaava, kuin Finnjetin Budgetissa.
Ainakin Bellalla, tietääkseni myös Amorellalla, osa säästöpaikoista on saanut väistyä henkilökunnan kuntosalin tieltä. Ja varmaan lähivuosina poistuvat käytöstä loputkin, kuin myös c-hytit ja muut autokannen alaiset matkustajatilat, kiitos tiukkenevien turvamääräysten.- Perkeleen juntti
Tuon muuten huomaa esim. siitä että Q-hyteissä on erilainen (uudempi) puhelin kuin muissa hyteissä. Ainakin Amorellalla on tosiaan kuntosali siellä hollilla, ja Isabellesta on nuo hytit pois käytöstä kokonaan.
Siihen en usko että C-hyttien käyttöä lopetetaan nykyisillä laivoilla, mutta niitä ei ole tehty "ruotsinlaivoihin" enää Europan?? jälkeen lainkaan
- Liian-tyypillistä
Ensin mokataan itse ja sitten siitä mokasta syytetään muita.
Tyypillistä tälle foorumille.- Ehhehe
Päätit sitten soittaa suutasi 10 vuotta vanhassa ketjussa?
- Gabriellalla
Olisit varannut Gabriellalta 11. kannen ikkunattoman B2-hytin. Hyvin harva edes tietää sen olemassaolosta.
- Anonyymi
Halvimmaksi tulee kansipaikka. Yleisissä tiloissa voi ottaa nokoset. Esimerkisi portaikon alla saa makoilla yleensä rauhassa.
- Anonyymi
Jahas, taasen on vakiohäirikkömme syönyt pilleripurkkinsa tyhjäksi ja demonit ovat alkaneet riivata. Eikä saanut käyttää umpeutunutta alennuskuponkia matkan ostoon.
- Anonyymi
Hyvä
- Anonyymi
Tosi hyvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1703303
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541869Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471819Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591714- 771594
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411520Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811389The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201278- 1581142
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251125