Draco Trilogia

Mr Flibble

Joopa joo, pystyyköhän joku kertomaan mulle mikä tossa Cassandra Claire(tai mikä onkaan)ssa on niin hyvää? Siis mun käsittääkseni se ei oo mikäään maailman kunniallisimpia ficci-kirjottajia... Varsinki toi draco trilogia mun kummastuttaa, en oo ite lukenu(enkä varmana luekkaan) ja ihmettelen miks kukaan muukaan lukee...

19

1298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loony

      Must ne on ihan hauskoja..=D Siis ei mitöön verrattuna oikeisii potterihin ,mutta ei pahaa luettavaa!!

      • Lady DieNo

        Mistä tiedät että Clairen ficit on huonoa luettavaa jos et kerran oo lukenu?
        "kaverit kerto", vai?

        Itse olen ficit lukenut suomeksi ja aion lukea edelleen.
        Mielestäni ne on ihan hyviä, muttei tietenkään vedä vertoja Rowlingin Pottereille.

        Tää viesti on siis tän topicin alottajalle.


      • Mr Flibble
        Lady DieNo kirjoitti:

        Mistä tiedät että Clairen ficit on huonoa luettavaa jos et kerran oo lukenu?
        "kaverit kerto", vai?

        Itse olen ficit lukenut suomeksi ja aion lukea edelleen.
        Mielestäni ne on ihan hyviä, muttei tietenkään vedä vertoja Rowlingin Pottereille.

        Tää viesti on siis tän topicin alottajalle.

        *Kaveri* itseasiassa kerto. Henkilö joka tuskin syöttää mulle mitään hevonpaskaa... Ja kyllä mä muutamaan juttuun olin törmänny netissä jo ennen ku mun kaveri kerto... Tuskin ne ihan potaskaa voi olla, jos se kerta häädettiin FF.Netistäki. Eipä ihme...


      • potteri
        Mr Flibble kirjoitti:

        *Kaveri* itseasiassa kerto. Henkilö joka tuskin syöttää mulle mitään hevonpaskaa... Ja kyllä mä muutamaan juttuun olin törmänny netissä jo ennen ku mun kaveri kerto... Tuskin ne ihan potaskaa voi olla, jos se kerta häädettiin FF.Netistäki. Eipä ihme...

        itse ihmettelin samaa, kun lukaisin ne tuossa vähän aikaa sitten. ei mitään erikoista, hieman OOC minusta... tavallista Draco/Hermione paritusta...


      • Mr Flibble
        potteri kirjoitti:

        itse ihmettelin samaa, kun lukaisin ne tuossa vähän aikaa sitten. ei mitään erikoista, hieman OOC minusta... tavallista Draco/Hermione paritusta...

        Öh... No syynsä kullakin... Mä lähinnä meinasin sitä sen surullisen kuuluisaa plagiointia. Mikä sitä ämmää vaivaa? Ja miten on mahdollista että sillä on niin pirusti faneja vaikka se puolet fikeistään kopioi toisten kirjoista? Ja väittää että sillä on kirjailijoilta lupa siihen... Enhän mä voi varma olla, mutta epäilen puhuuko totta. Mut näyttää vähän siltä että ainakaan tällä palstalla näillä Draco trilgian faneilla ei oo aavisustakaan siitä että CC plagioi ja ronskisti...


    • Morgan

      Ihan paska ficci. En pidä ollenkaan, ja silti olen lukenut eka osan. KAmalan lälly. Se OLISI hyvä ficci jos se olisi kokonaan parodiaa eikä puoliparodiaa. Se on vähän niinku puolitosissaan tehty.
      Ihan hauskahan se oli, ja on sitä huonompiakin ficcejä olemassa!
      Mutta en pidä Dracotrilogiasta.

    • Kuka, mikä, missä???

      Anteekxi tietämättömyyteni:) Mutta mikä on Draco Trilogia? Liittyy ilmeisesti Harry Potteriin, koska tää on H. Potter keskustelupalsta ja kirjoissa esiintyy Draco mut siihen mun tiedot jääki eli onks nää kirjoja vai...?

      • Mr. Flibble

        Öh... Tää on monimutkanen homma... Siis Draco Trilogy alkuperäisnimeltään on kolmiosanen Draco ficcisarja, missä ilmeisesti Hermionesta on tehty joku 'hormonihirviö'(ei oo mun suusta) joka ei osaa päättää haluuko se Harryn vai Dracon, Draco kai on täysin OOC, Harry on homo(no ei siinä mitään outoa ole) ja muutenki se taitaa olla täyttä saippuaa... OK, myönnetään, en ole lukenut ite, enkä varmana koskaan tule lukemaankaan. Nimittäin... Sen vielä vois ehkä antaa anteeks että Cassie Clairella on paska oikeinkirjotus kun on kyseessä englanti, mutta plagiointi menee yli mun sietokyvyn rajan. Se oli kait kopioinu otteita jostain julkastusta kirjasta, eikä tainnu mainita siitä mitään ennen ku sille huómautettiin siitä. Ja sen lisäks se on ottanu kohtauksia Buffy the Vampire Slayersistä, ja Red Dwarfista(Pyhäinhäväistys!), eikä ollu maininnu siitä mitään... Se väitti kyllä että se oli pyytäny luvan kirjailijalta, mutta mä vähän epäilen. Ja noihin TV sarjoihin kajoamiseen se ei takuulla saanu lupaa.
        No, se potkittiin ulos Fanfiction.netistä just plagiarismin vuoksi, ja sillon sen fanit kyhäs sille oman sivuston... ja jos joku uskaltaa sanoa poikittaisen sanan Ah, niin ihanasta ja jumalaisesta Cassandrasta, sen uskolliset fanitytöt kyllä pitää huolen että sä opit pitämään suus kiinni...
        Ja nyt se on kirjottanu ilmeisesti Lord of the Ringsistä jotain very Secret Diary fikin, johon on se tyyli kopioitu suoraa Bridget Jonesin päiväkirjasta. uskomatonta, vai? Ei näköjään keksi mitään omaa...
        Ja ilmeisesti se ei oo kauheen hyvä vaikka ei noteeraiskaan plagiarismia, just sen OOCnesin ja ylidramatiikan takia... Voithan sä sen iteki lukea, jos pystyt alottamaan sen ilman ennakkoluuloja ja arvioimaan sen puolueettomasti...


      • Eternity
        Mr. Flibble kirjoitti:

        Öh... Tää on monimutkanen homma... Siis Draco Trilogy alkuperäisnimeltään on kolmiosanen Draco ficcisarja, missä ilmeisesti Hermionesta on tehty joku 'hormonihirviö'(ei oo mun suusta) joka ei osaa päättää haluuko se Harryn vai Dracon, Draco kai on täysin OOC, Harry on homo(no ei siinä mitään outoa ole) ja muutenki se taitaa olla täyttä saippuaa... OK, myönnetään, en ole lukenut ite, enkä varmana koskaan tule lukemaankaan. Nimittäin... Sen vielä vois ehkä antaa anteeks että Cassie Clairella on paska oikeinkirjotus kun on kyseessä englanti, mutta plagiointi menee yli mun sietokyvyn rajan. Se oli kait kopioinu otteita jostain julkastusta kirjasta, eikä tainnu mainita siitä mitään ennen ku sille huómautettiin siitä. Ja sen lisäks se on ottanu kohtauksia Buffy the Vampire Slayersistä, ja Red Dwarfista(Pyhäinhäväistys!), eikä ollu maininnu siitä mitään... Se väitti kyllä että se oli pyytäny luvan kirjailijalta, mutta mä vähän epäilen. Ja noihin TV sarjoihin kajoamiseen se ei takuulla saanu lupaa.
        No, se potkittiin ulos Fanfiction.netistä just plagiarismin vuoksi, ja sillon sen fanit kyhäs sille oman sivuston... ja jos joku uskaltaa sanoa poikittaisen sanan Ah, niin ihanasta ja jumalaisesta Cassandrasta, sen uskolliset fanitytöt kyllä pitää huolen että sä opit pitämään suus kiinni...
        Ja nyt se on kirjottanu ilmeisesti Lord of the Ringsistä jotain very Secret Diary fikin, johon on se tyyli kopioitu suoraa Bridget Jonesin päiväkirjasta. uskomatonta, vai? Ei näköjään keksi mitään omaa...
        Ja ilmeisesti se ei oo kauheen hyvä vaikka ei noteeraiskaan plagiarismia, just sen OOCnesin ja ylidramatiikan takia... Voithan sä sen iteki lukea, jos pystyt alottamaan sen ilman ennakkoluuloja ja arvioimaan sen puolueettomasti...

        Trilogia sivulla: http://www.meisseli.net/dd/
        Olen itse lukenut tietyn trilogian niin suomeksi kuin englanniksi, eikä siinä ole mitään valittamista.
        Minusta se on hyvin kirjoitettu (engalnniksi kirjoitettu on pikemminkin slangiksi kirjoitettu) ja kaikillahan on oma mielipide, eikö? Jotkut pitävät, jotkut eivät.
        Cassandra Claire on tietysti voinut kopioida Harry Potterista siihen trilogiaan, mutta eikö se olekin Harry Potteriin perustuva?
        Cassandra Clairen fanit ovat varmaankin menneet hieman 'yli hilseen', mutta se on heidän asiansa. Jos he pitävät 'kirjailiasta' se on heidän asiansa.
        Jos ei triloagia miellytä, se ei miellytä. Turha siitä on jokaiselle pälättää.


      • Athena
        Eternity kirjoitti:

        Trilogia sivulla: http://www.meisseli.net/dd/
        Olen itse lukenut tietyn trilogian niin suomeksi kuin englanniksi, eikä siinä ole mitään valittamista.
        Minusta se on hyvin kirjoitettu (engalnniksi kirjoitettu on pikemminkin slangiksi kirjoitettu) ja kaikillahan on oma mielipide, eikö? Jotkut pitävät, jotkut eivät.
        Cassandra Claire on tietysti voinut kopioida Harry Potterista siihen trilogiaan, mutta eikö se olekin Harry Potteriin perustuva?
        Cassandra Clairen fanit ovat varmaankin menneet hieman 'yli hilseen', mutta se on heidän asiansa. Jos he pitävät 'kirjailiasta' se on heidän asiansa.
        Jos ei triloagia miellytä, se ei miellytä. Turha siitä on jokaiselle pälättää.

        vaikuttaa aika älyttömältä ämmältä, mut mua ihmetyttää eniten et millon sil on aikaa kirjotella noit juttuja?? onks se työtön? opiskelija? asianajaja? vai jotain ihan muuta?? tietääkö joku??


      • *Remi*
        Athena kirjoitti:

        vaikuttaa aika älyttömältä ämmältä, mut mua ihmetyttää eniten et millon sil on aikaa kirjotella noit juttuja?? onks se työtön? opiskelija? asianajaja? vai jotain ihan muuta?? tietääkö joku??

        Niinpä.
        Tuskin se on kuitenkaan työtön, sillä eihän se kai siitä saa rahaa ku se kirjottaa fanfictionia, vai?
        Minkä ikänen se ees on?

        Täytyy kyllä tunnustaa että oon lukenu Draco trilogian suomennetut osat ja musta ne oli ihan ok lukemista.
        Mutta jokaisella on oma mielipide.
        Jotkut tykkää toiset ei.


      • Pälättäjä
        Eternity kirjoitti:

        Trilogia sivulla: http://www.meisseli.net/dd/
        Olen itse lukenut tietyn trilogian niin suomeksi kuin englanniksi, eikä siinä ole mitään valittamista.
        Minusta se on hyvin kirjoitettu (engalnniksi kirjoitettu on pikemminkin slangiksi kirjoitettu) ja kaikillahan on oma mielipide, eikö? Jotkut pitävät, jotkut eivät.
        Cassandra Claire on tietysti voinut kopioida Harry Potterista siihen trilogiaan, mutta eikö se olekin Harry Potteriin perustuva?
        Cassandra Clairen fanit ovat varmaankin menneet hieman 'yli hilseen', mutta se on heidän asiansa. Jos he pitävät 'kirjailiasta' se on heidän asiansa.
        Jos ei triloagia miellytä, se ei miellytä. Turha siitä on jokaiselle pälättää.

        No kuten tossa aikasemmassa viestissä selvästi sanotaan, Claire kopioi suoraan *Buffysta* ja *Red Dwarfista* - Harry Potterista ei sanottu mitään. Sen lisäks vitsejä ja repliikkejä on otettu suoraan tai hieman muunneltuina sellasista sarjoista/kirjoista ku Blackadder, Hitchhiker's Guide to the Galaxy, X-Files, The Dark Is Rising, ja Evil Overlord-listalta netistä. Toisin sanoen kaikki parhaat vitsit on "lainattu" paremmilta kirjottajilta ja siroteltu Clairen oman saippuaoopperan sekaan.

        Joten sen lisäks, että me täällä "pälätetään turhaan siitä ku ei trilogia miellytä" (mä oletan, että sen kehuminen täällä ei sitten ole turhaa toimintaa?), eräitä meistä myös ottaa hermoihin Clairen status jonkinlaisena fandom-jumalattarena, vaikka kaikki sen parhaat jutut on vohkittuja, ja muistaakseni se lens ff.netistäki pihalle sen takia, että se "unohti" mainita asiasta siinä fikissä. Clairen faneja ei ilmeisesti räikeä plagiarismi haittaa, mutta ff.netissä ja millä tahansa kunnon fikkisivustolla se otetaan vakavasti.


      • kröhöm
        Pälättäjä kirjoitti:

        No kuten tossa aikasemmassa viestissä selvästi sanotaan, Claire kopioi suoraan *Buffysta* ja *Red Dwarfista* - Harry Potterista ei sanottu mitään. Sen lisäks vitsejä ja repliikkejä on otettu suoraan tai hieman muunneltuina sellasista sarjoista/kirjoista ku Blackadder, Hitchhiker's Guide to the Galaxy, X-Files, The Dark Is Rising, ja Evil Overlord-listalta netistä. Toisin sanoen kaikki parhaat vitsit on "lainattu" paremmilta kirjottajilta ja siroteltu Clairen oman saippuaoopperan sekaan.

        Joten sen lisäks, että me täällä "pälätetään turhaan siitä ku ei trilogia miellytä" (mä oletan, että sen kehuminen täällä ei sitten ole turhaa toimintaa?), eräitä meistä myös ottaa hermoihin Clairen status jonkinlaisena fandom-jumalattarena, vaikka kaikki sen parhaat jutut on vohkittuja, ja muistaakseni se lens ff.netistäki pihalle sen takia, että se "unohti" mainita asiasta siinä fikissä. Clairen faneja ei ilmeisesti räikeä plagiarismi haittaa, mutta ff.netissä ja millä tahansa kunnon fikkisivustolla se otetaan vakavasti.

        itse luen sitä vaan ihan sen takia, että se on viihdettä, kuten nyt esimerkkinä(ei asiaan liittyvä mut kumminkin) juorulehdet.
        mulle juorulehdet esim. on ns. terapiaa, sillä ne on niin utopistisia ja sekoja asioita sisältävää shittiä että sitä jotenkin unohtaa kaiken muun hetkeksi, arkielämän, ja samoin sattuu tekemään tuo trilogia... en ole fani, mutta en nyt täysin oksennakaan.


      • Mr Flibble
        kröhöm kirjoitti:

        itse luen sitä vaan ihan sen takia, että se on viihdettä, kuten nyt esimerkkinä(ei asiaan liittyvä mut kumminkin) juorulehdet.
        mulle juorulehdet esim. on ns. terapiaa, sillä ne on niin utopistisia ja sekoja asioita sisältävää shittiä että sitä jotenkin unohtaa kaiken muun hetkeksi, arkielämän, ja samoin sattuu tekemään tuo trilogia... en ole fani, mutta en nyt täysin oksennakaan.

        No argh! Eikö kukaan *lue* näitä viestejä? Voiko olla totta että minä ja 'Pälättäjä' ollaan ainoita joita häiritsee se plagiointi, vai onko suomalaiset yleensä tosiaan vaan niin moraalitonta kansaa, ettei meitä haittaa sellaset jutut? Siis te jotka sitä sarjaa luette, eiks teitä häiritse se seikka että kaikki hauskat jutut mitä Cassandra Claire keksii ei loppujen lopuks oo sen ite keksimiä? Se *kopioi* ne joiltain toisilta! Se lainaa Blackadderia, Monthy Pytonia, Red Dwarfia, X-Filesia, Shakespearea, kuuluisia ja legendaarisia kirjailijoita... Ja ketään ei inhota? unohtakaa se saippua, sitä nyt saa tuutin täydelta kaiken maailman Salkkareista ja muista. Mä haluaisin selityksen sille, miten kaikki ohittaa ton plagiarismi-asian ihan ku se ei merkitsis mitään? Onks se todellakin noin anteeksiannettavaa?

        Ehkä mä huudan täällä näin siks, että osa noista sarjoista on mulle lähes tulkoon pyhiä(jättäis nyt piru vie edes Rimmerin rauhaan) ja tiiän varmuudella etten oo ainut... Mut eipä se oo ainut syy. Ihan yhtä paljon mua suututtaa niiden muidenki kirjailijoiden puolesta joilta se kopioi, vaikka en olis ite koskaan niitä lukenu.

        Mä eilen kävin kattomassa sitä sarjaa, ja nyt se oli merkinny kaikki 'lainaukset'. Mut eihän se sitä asiaa oikeuta, vai? Paitsi ehkä suomalaisten mielestä. Tuntuu siltä että ainaki kaikkien täällä käyvien mielestä plagiarismi on sallittavaa... Surullista...


      • Kaila
        Mr Flibble kirjoitti:

        No argh! Eikö kukaan *lue* näitä viestejä? Voiko olla totta että minä ja 'Pälättäjä' ollaan ainoita joita häiritsee se plagiointi, vai onko suomalaiset yleensä tosiaan vaan niin moraalitonta kansaa, ettei meitä haittaa sellaset jutut? Siis te jotka sitä sarjaa luette, eiks teitä häiritse se seikka että kaikki hauskat jutut mitä Cassandra Claire keksii ei loppujen lopuks oo sen ite keksimiä? Se *kopioi* ne joiltain toisilta! Se lainaa Blackadderia, Monthy Pytonia, Red Dwarfia, X-Filesia, Shakespearea, kuuluisia ja legendaarisia kirjailijoita... Ja ketään ei inhota? unohtakaa se saippua, sitä nyt saa tuutin täydelta kaiken maailman Salkkareista ja muista. Mä haluaisin selityksen sille, miten kaikki ohittaa ton plagiarismi-asian ihan ku se ei merkitsis mitään? Onks se todellakin noin anteeksiannettavaa?

        Ehkä mä huudan täällä näin siks, että osa noista sarjoista on mulle lähes tulkoon pyhiä(jättäis nyt piru vie edes Rimmerin rauhaan) ja tiiän varmuudella etten oo ainut... Mut eipä se oo ainut syy. Ihan yhtä paljon mua suututtaa niiden muidenki kirjailijoiden puolesta joilta se kopioi, vaikka en olis ite koskaan niitä lukenu.

        Mä eilen kävin kattomassa sitä sarjaa, ja nyt se oli merkinny kaikki 'lainaukset'. Mut eihän se sitä asiaa oikeuta, vai? Paitsi ehkä suomalaisten mielestä. Tuntuu siltä että ainaki kaikkien täällä käyvien mielestä plagiarismi on sallittavaa... Surullista...

        Eihän se minustakaan hyväksyttävää ole, mutta voihan sitä ihan huviksensa lukea, tietäen kuitenkin, ettei kiitos hyvistä jutuista todellakaan kuuluu Cassielle ja tämän kirjailijan lahjoille(joita tosin aivan järkyttävästi ylistetään..).

        Olen kyllä itsekin pari vuotta sitten sen ensimmäisen osan lukeneeksi tullut, mutta ei jaksanut innostaa.


      • kröhöm
        Kaila kirjoitti:

        Eihän se minustakaan hyväksyttävää ole, mutta voihan sitä ihan huviksensa lukea, tietäen kuitenkin, ettei kiitos hyvistä jutuista todellakaan kuuluu Cassielle ja tämän kirjailijan lahjoille(joita tosin aivan järkyttävästi ylistetään..).

        Olen kyllä itsekin pari vuotta sitten sen ensimmäisen osan lukeneeksi tullut, mutta ei jaksanut innostaa.

        olen samaa mieltä kuin kaila.


      • Eternity
        Pälättäjä kirjoitti:

        No kuten tossa aikasemmassa viestissä selvästi sanotaan, Claire kopioi suoraan *Buffysta* ja *Red Dwarfista* - Harry Potterista ei sanottu mitään. Sen lisäks vitsejä ja repliikkejä on otettu suoraan tai hieman muunneltuina sellasista sarjoista/kirjoista ku Blackadder, Hitchhiker's Guide to the Galaxy, X-Files, The Dark Is Rising, ja Evil Overlord-listalta netistä. Toisin sanoen kaikki parhaat vitsit on "lainattu" paremmilta kirjottajilta ja siroteltu Clairen oman saippuaoopperan sekaan.

        Joten sen lisäks, että me täällä "pälätetään turhaan siitä ku ei trilogia miellytä" (mä oletan, että sen kehuminen täällä ei sitten ole turhaa toimintaa?), eräitä meistä myös ottaa hermoihin Clairen status jonkinlaisena fandom-jumalattarena, vaikka kaikki sen parhaat jutut on vohkittuja, ja muistaakseni se lens ff.netistäki pihalle sen takia, että se "unohti" mainita asiasta siinä fikissä. Clairen faneja ei ilmeisesti räikeä plagiarismi haittaa, mutta ff.netissä ja millä tahansa kunnon fikkisivustolla se otetaan vakavasti.

        Itse pidän Cassandra Clairen Draco Trilogiasta, mutta en ylistä tätä ficcikirjoittajaa! Ei CC ole mitään kirjaa kirjoittamassa, joten eikö se ole ihan sallittavaa, että lainaa kirjoista/leffoista ym.?
        Mitä väliä sillä on jos ollaan potkittu ulos joltain sivulta? Eikö se ole CC:n ongelma? Jotkut tykkäävät lukea ficcejä, jotka ovat hyviä, mutta eivät katso joka ikistä lausetta miettien "hmm... onkohan tuo lainattu jostain? Kyllä... muistan lukeneeni tuon samaisen lauseen jossain muussa..."
        On ihan ymmärrettävää, että joita kuita sellainen lainailu ärsyttää, mutta voisihan sen pitää ihan omana tietonaan ja ne, jotka ylistävät CC:tä niin ("Oi voi, niin ihana ja täydellinen, Cassandra Claire!") ovat kyllä täysääliöitä. Pelkkä ficcikirjoittaja se vain on! Onhan se ärsyttävää ja jos ei keksi mitään hyviä vitsejä/lauseita itse niin ei ole sen kummoinen kirjoittaja, mutta hyvä ficci se on.
        Minuakin voidaan ajatella pahalla (ja kirjoittaa minusta jotain), mutta omat mielipiteeni säilytän, vaikka CC olisi potkittu joka ainoasta ficcisivusta ulos.


    • >_<

      Draco-trilogiahan on OOC:n kyllästämä saippuaooppera höystettynä Cassie Clairen lempisitaateilla, jotka on tilaisuuden tullen muutettu sopimaan paremmin Potterin maailmaan. Kukas nyt ei sellaista lukisi ihan mielikseen?

    • DracoMalfoy<33

      Miks kaikki haukutte sitä, ei mun mielestä ole niin pahakaan sarja, itseasiassa aika hyvä, kun tykkään silleen romantiikasta, huumorista ja Harry Potterista. Toki on tosi tyhmää että se on kopsannut muista kirjoista, mutta niinkuin Kaila sanoi, voi sitä aivan huvikseen lukea, ihan sama siitä kirjailijasta, kun tykkään sarjasta! Oletteko samaa mieltä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe