Häpeilemätöntä

Tilda Tilasto

Mikä on ammattisi ja brutto-kuukausipalkkasi?

Opiskelija/kassa 1000 

74

6954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Catsy_666

      Teen tuntityönä vaihtelevasti. 880 euroa tuli kasaan viime kuulta brutto, tässä kuussa vähän enemmän ja kesäkuussa vähemmän.

      • voi voi

        Miten tuolla tulee toimeen,Helsingissä?


      • don nat
        voi voi kirjoitti:

        Miten tuolla tulee toimeen,Helsingissä?

        tolla voi tullakaan toimeen,pelkästään...
        tukia,korvauksia,vippaskonsteja...?


      • Catsy_666
        don nat kirjoitti:

        tolla voi tullakaan toimeen,pelkästään...
        tukia,korvauksia,vippaskonsteja...?

        Joudun lisäksi alistumaan tukiruljanssiin : (
        Viimeisin palkkakuittini lukee 587,40 ja kakosduuni on 66,25.

        Vippaskonsti on se, etten liiku julkisilla. Ei yksinkertaisesti ole varaa.

        Tuntipalkka on € 9,06.
        Ihme mitä kaikkea tässä työssä joutuu osaamaan.


      • julkisilla
        Catsy_666 kirjoitti:

        Joudun lisäksi alistumaan tukiruljanssiin : (
        Viimeisin palkkakuittini lukee 587,40 ja kakosduuni on 66,25.

        Vippaskonsti on se, etten liiku julkisilla. Ei yksinkertaisesti ole varaa.

        Tuntipalkka on € 9,06.
        Ihme mitä kaikkea tässä työssä joutuu osaamaan.

        jos ois varaa,mutta onhan sulla hyvä fillari:)
        Mun mielestä sillon palkka riittää,kun ei tarvi nähdä nälkää,eikä nukkua kadulla.
        Huvit on homojen hommia;)


      • Karoliina K.
        julkisilla kirjoitti:

        jos ois varaa,mutta onhan sulla hyvä fillari:)
        Mun mielestä sillon palkka riittää,kun ei tarvi nähdä nälkää,eikä nukkua kadulla.
        Huvit on homojen hommia;)

        Minäkin kuljen lähes kaikki matkat fillarilla, vaikka rahat riittää muuhunkin.


      • Catsy_666
        Karoliina K. kirjoitti:

        Minäkin kuljen lähes kaikki matkat fillarilla, vaikka rahat riittää muuhunkin.

        Pyöräily kiusaa bensafasisteja. Miksi nöyryytysnapit on asetettu liikennevaloissa kevye(stiotettava)lle liikenteelle eikä autoilijoille, jotka oikeasti kaipaisivat pientä happihyppelyä.
        Siksi että kun pyöräilijät pistetään painelemaan jotain tyhmää nappia niin kuin Lostin saarella pitää näppäillä koneeseen koodi tämä kapinallinen rastapäinen hippijoukko ja dopingiin vivahtavat urheiluhullut saadaan ehdollistettua siniristifasismin marioneteiksi ilman että heille tulisi mieleen, että koko kaupunkien rakentaminen lähiöiksi maaseudulle ja teiden täyttäminen autoilla oli ADOLF HITLERin ajatus tiiviiden ja kapinaherkkien työläiskorttelien purkamiseksi.


      • orppiuspirius
        Catsy_666 kirjoitti:

        Pyöräily kiusaa bensafasisteja. Miksi nöyryytysnapit on asetettu liikennevaloissa kevye(stiotettava)lle liikenteelle eikä autoilijoille, jotka oikeasti kaipaisivat pientä happihyppelyä.
        Siksi että kun pyöräilijät pistetään painelemaan jotain tyhmää nappia niin kuin Lostin saarella pitää näppäillä koneeseen koodi tämä kapinallinen rastapäinen hippijoukko ja dopingiin vivahtavat urheiluhullut saadaan ehdollistettua siniristifasismin marioneteiksi ilman että heille tulisi mieleen, että koko kaupunkien rakentaminen lähiöiksi maaseudulle ja teiden täyttäminen autoilla oli ADOLF HITLERin ajatus tiiviiden ja kapinaherkkien työläiskorttelien purkamiseksi.

        Voisitko alkaa mulle äidiksi?
        Adoptoisit mut viideksi vuodeksi ja kasvattaisit musta kunnon kansalaisen.


      • Catsy_666
        orppiuspirius kirjoitti:

        Voisitko alkaa mulle äidiksi?
        Adoptoisit mut viideksi vuodeksi ja kasvattaisit musta kunnon kansalaisen.

        Minä kasvatan sellaisen läväreitä harrastavan rastapäisen hipin, jolla on paljon aatteita ja jonka ruoka tulee kasvimaalta ja päihteet vaatekomerosta ja joka inhoaa Yhdysvaltoja ja liittyy VaNuun ja rakastaa pujoparta-Arhinmäkeä.

        Siksi koska minä inhoan masokistisia, itseä vahingoittavia ja alistavia protestointitapoja harrastavia hippejä. Sitten minä inhoan VaNua ja Arhinmäkeä. kaikkein eniten minä kuitenkin inhoan sosiaalidementiapuoluetta. Ethän ikinä äidillesi kiukutellaksesi äänestä SDP:tä?
        Ollaksesi äidille kapinallinen, et käy ikinä Mississipin takana, vaan perustat mielipiteesi yhdysvaltalaisista johonkin Floridan tai Delawaren eläköityneisiin pikaruokaa syöviin republikaniflatlandereihin.


        Oma äitini taas on keskiluokkainen kristillisdemokraatti.


      • Voisit opettaa lähes kaiken...
        Catsy_666 kirjoitti:

        Minä kasvatan sellaisen läväreitä harrastavan rastapäisen hipin, jolla on paljon aatteita ja jonka ruoka tulee kasvimaalta ja päihteet vaatekomerosta ja joka inhoaa Yhdysvaltoja ja liittyy VaNuun ja rakastaa pujoparta-Arhinmäkeä.

        Siksi koska minä inhoan masokistisia, itseä vahingoittavia ja alistavia protestointitapoja harrastavia hippejä. Sitten minä inhoan VaNua ja Arhinmäkeä. kaikkein eniten minä kuitenkin inhoan sosiaalidementiapuoluetta. Ethän ikinä äidillesi kiukutellaksesi äänestä SDP:tä?
        Ollaksesi äidille kapinallinen, et käy ikinä Mississipin takana, vaan perustat mielipiteesi yhdysvaltalaisista johonkin Floridan tai Delawaren eläköityneisiin pikaruokaa syöviin republikaniflatlandereihin.


        Oma äitini taas on keskiluokkainen kristillisdemokraatti.

        USA:ssa oppimasi. Suomessahan sille on käyttöä.


      • Catsy_666
        Voisit opettaa lähes kaiken... kirjoitti:

        USA:ssa oppimasi. Suomessahan sille on käyttöä.

        Täällä vallitsee korporatiivinen sosiaalidementia ja tämän herra Hegelin ajatukset.

        1800-luvulla oli joukko tyhjäntoimittajia, joita kutsuttiin aatelisiksi. 'Aatelinen' tarkoittaa verovapautta. No, ne tylsyydessään tai ehkä oopiumia poltellessaan miettivät, että nuo ihmiset joilla on naama ja vaatteet noessa ja tukka sekaisin ja sitten ne kyttyräselkäiset huvipäät, jotka tekevät ristinmerkkiä ja kymmenet lapset savupirtissä silmiään siristellen, ovatkin jotain hienoa ja juhlallista.
        Aatelisten pääasiallinen harrastus kun oli teekutsut, baletti ja pianonsoitto, niin ne eivät ymmärtäneet ihmisiä, joiden elämän sisältö oli pysytellä hengissä.

        Niinpä sitten päätettiin tehdä oma kansa ja valtio ja valtiolle oma filosofia. Opiksi otettiin saksalainen filosofi eli tyhjäntoimittaja Hegel, jonka mukaan ihmiset olivat olemassa valtiota varten. Se oli oikein luonteva ajatus silloin, kun elettiin feodaaliaikaa ja ihmiset olivat joko tyhjäntoimittajien eli aatelisten orjia tai suuriruhtinaan orjia.

        Kävi kuitenkin niin ettei löytynytkään sopivaa tyhjäntoimittajaa savupirttien maan kuninkaaksi, joten jäljelle jäi vain sen valtio ja ajatus siitä, että ihmiset olivat valtion alamaisia ja orjia.
        Sillä välin vihaiset venäläiset hankkiutuivat eroon omista tyhjäntoimittajistaan ja järjestivät orjuutensa uudelleen.

        Venäläiset huomasivat, että itsenäiseksi päästetty savupirttimaa oli jonkinlainen kiitorata saksalaisjoukoille heidän miljoonakaupunkiinsa. Asia korjattiin hyökkäämällä Suomeen.

        Sodan melskeen keskellä Suomeen omaksuttiin järjestelmä fasistisesta Italiasta, jossa työntekijät, työnantajat ja valtio neuvottelevat palkkaratkaisut.

        Näin siis Suomi on kulkenut väärää latua alusta alkaen tähän päivään.

        Kansalaisyhteiskunta tarkoittaa sosiaalidementian kieroutuneessa mielessä alamaisen alamaisuutta kuninkaalle eli valtiolle.

        Anglosaksisessa perinteessä ajatellaan, että valtion pitää olla mahdollisimman kaukana kaikista. Mitä vähemmän yhteiskunta puuttuu ihmisten itsensä toteuttamiseen, sitä parempi. Ennen kaikkea kansalaisilla on oikeus aseistautua valtiota vastaan ja kumota valta jos se käy heitä häiritsemään. Valtiovallan kanssa on sellainen kättä päälle -sopimus, ettei ihmisten eloon hirveästi puututa ja ihmisiin luotetaan, mutta jos sen luottamuksen pettää, niin joutuu kulkemaan 25 vuotta riimut jaloissa.

        Suomessa taas tätä luottamusta ei ole alun perinkään. Kaikki kansalaiset ovat tavallaan rikollisia kunnes he todistavat syyttömyytensä vaikka kantamalla puhelinluettelon verran todistuksia sosiaalitoimistolle. Siksi siniristimaan orjat ovat alistettuja, vasalleja, feodaalivallan huutolaisia eikä vapaita yksilöitä.

        Tässä maassa tajutaan se, että kun kirjastosta lainaa kirjan niin sen palauttaa samassa kunnossa sinne takaisin. Mutta kun työnantaja "lainaa" työntekijää, niin sitä ei "palauteta" työsuhteen päätyttyä enää samassa kunnossa kuin ennen (miinus luonnollinen vanheneminen), vaan huonommassa. Työ siis revitään ihmisten selkänahasta.

        Jos minä puhun, että valtiosta ja kapitalismista pitäisi olla vapaa, niin se olisi samaa kuin yrittäisi lasta kiskoa irti vanhemmistaan. Suomalaiset ovat teuraslampaita.

        Näin ei ole aina ollut, etenkin ennen tätä talvisodan epäonnista ratkaisua oli toisin.


      • ohikulkenut heteromies
        Catsy_666 kirjoitti:

        Täällä vallitsee korporatiivinen sosiaalidementia ja tämän herra Hegelin ajatukset.

        1800-luvulla oli joukko tyhjäntoimittajia, joita kutsuttiin aatelisiksi. 'Aatelinen' tarkoittaa verovapautta. No, ne tylsyydessään tai ehkä oopiumia poltellessaan miettivät, että nuo ihmiset joilla on naama ja vaatteet noessa ja tukka sekaisin ja sitten ne kyttyräselkäiset huvipäät, jotka tekevät ristinmerkkiä ja kymmenet lapset savupirtissä silmiään siristellen, ovatkin jotain hienoa ja juhlallista.
        Aatelisten pääasiallinen harrastus kun oli teekutsut, baletti ja pianonsoitto, niin ne eivät ymmärtäneet ihmisiä, joiden elämän sisältö oli pysytellä hengissä.

        Niinpä sitten päätettiin tehdä oma kansa ja valtio ja valtiolle oma filosofia. Opiksi otettiin saksalainen filosofi eli tyhjäntoimittaja Hegel, jonka mukaan ihmiset olivat olemassa valtiota varten. Se oli oikein luonteva ajatus silloin, kun elettiin feodaaliaikaa ja ihmiset olivat joko tyhjäntoimittajien eli aatelisten orjia tai suuriruhtinaan orjia.

        Kävi kuitenkin niin ettei löytynytkään sopivaa tyhjäntoimittajaa savupirttien maan kuninkaaksi, joten jäljelle jäi vain sen valtio ja ajatus siitä, että ihmiset olivat valtion alamaisia ja orjia.
        Sillä välin vihaiset venäläiset hankkiutuivat eroon omista tyhjäntoimittajistaan ja järjestivät orjuutensa uudelleen.

        Venäläiset huomasivat, että itsenäiseksi päästetty savupirttimaa oli jonkinlainen kiitorata saksalaisjoukoille heidän miljoonakaupunkiinsa. Asia korjattiin hyökkäämällä Suomeen.

        Sodan melskeen keskellä Suomeen omaksuttiin järjestelmä fasistisesta Italiasta, jossa työntekijät, työnantajat ja valtio neuvottelevat palkkaratkaisut.

        Näin siis Suomi on kulkenut väärää latua alusta alkaen tähän päivään.

        Kansalaisyhteiskunta tarkoittaa sosiaalidementian kieroutuneessa mielessä alamaisen alamaisuutta kuninkaalle eli valtiolle.

        Anglosaksisessa perinteessä ajatellaan, että valtion pitää olla mahdollisimman kaukana kaikista. Mitä vähemmän yhteiskunta puuttuu ihmisten itsensä toteuttamiseen, sitä parempi. Ennen kaikkea kansalaisilla on oikeus aseistautua valtiota vastaan ja kumota valta jos se käy heitä häiritsemään. Valtiovallan kanssa on sellainen kättä päälle -sopimus, ettei ihmisten eloon hirveästi puututa ja ihmisiin luotetaan, mutta jos sen luottamuksen pettää, niin joutuu kulkemaan 25 vuotta riimut jaloissa.

        Suomessa taas tätä luottamusta ei ole alun perinkään. Kaikki kansalaiset ovat tavallaan rikollisia kunnes he todistavat syyttömyytensä vaikka kantamalla puhelinluettelon verran todistuksia sosiaalitoimistolle. Siksi siniristimaan orjat ovat alistettuja, vasalleja, feodaalivallan huutolaisia eikä vapaita yksilöitä.

        Tässä maassa tajutaan se, että kun kirjastosta lainaa kirjan niin sen palauttaa samassa kunnossa sinne takaisin. Mutta kun työnantaja "lainaa" työntekijää, niin sitä ei "palauteta" työsuhteen päätyttyä enää samassa kunnossa kuin ennen (miinus luonnollinen vanheneminen), vaan huonommassa. Työ siis revitään ihmisten selkänahasta.

        Jos minä puhun, että valtiosta ja kapitalismista pitäisi olla vapaa, niin se olisi samaa kuin yrittäisi lasta kiskoa irti vanhemmistaan. Suomalaiset ovat teuraslampaita.

        Näin ei ole aina ollut, etenkin ennen tätä talvisodan epäonnista ratkaisua oli toisin.

        Siis tämän hyvinvointivaltion, joka on oikeastaan moninkertainen käännnösvirhe.

        Sen keksi Otto Von Bismarck 1800-luvun loppupuolella että saadaan työläiset pysymään rauhallisina ja sotimaan valtion sotia.

        Alunperin se oli siis "Wohlfahrsstaat" joka tarkoitti samaa kkuin "Polizeistaat" eli poliisivaltio.

        Englantilaiset sitten vääntivät sen muotoon "welfare state" joka on sossunluukkuvaltio.

        Suomalaiset sitten tekivät seuraavan käännösvirheen ja siitä tuli "hyvinvointivaltio".

        Kannattaa lukea:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Welfare_state


      • Valtiotieteilijä
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Siis tämän hyvinvointivaltion, joka on oikeastaan moninkertainen käännnösvirhe.

        Sen keksi Otto Von Bismarck 1800-luvun loppupuolella että saadaan työläiset pysymään rauhallisina ja sotimaan valtion sotia.

        Alunperin se oli siis "Wohlfahrsstaat" joka tarkoitti samaa kkuin "Polizeistaat" eli poliisivaltio.

        Englantilaiset sitten vääntivät sen muotoon "welfare state" joka on sossunluukkuvaltio.

        Suomalaiset sitten tekivät seuraavan käännösvirheen ja siitä tuli "hyvinvointivaltio".

        Kannattaa lukea:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Welfare_state

        Vähän kaikkea ja kaikkea vähää vähän enemmän vähää vaan vähän.


      • Vau!
        Valtiotieteilijä kirjoitti:

        Vähän kaikkea ja kaikkea vähää vähän enemmän vähää vaan vähän.

        hienosti kirjoitettu.


      • Catsy_666
        Vau! kirjoitti:

        hienosti kirjoitettu.

        Valtiotieteilijä osoittaa valtiotieteellisen keskustelun tason Suomessa ja kirjanpitäjällä on vaikeuksia saada oikea lukumäärä nollia palkkansa taakse.

        Tätä on suomalainen osaaminen. Tulee ihan Ketonen & Myllyrinteen dopingurheilija mieleen.


      • ohikulkenut heteromies
        Catsy_666 kirjoitti:

        Valtiotieteilijä osoittaa valtiotieteellisen keskustelun tason Suomessa ja kirjanpitäjällä on vaikeuksia saada oikea lukumäärä nollia palkkansa taakse.

        Tätä on suomalainen osaaminen. Tulee ihan Ketonen & Myllyrinteen dopingurheilija mieleen.

        Valtiotieteilijän leipä voi loppua lyhyeen jos kansa alkaa keskustella näistä aiheista edes niin harmittomalla palstalla kuin tämä on. Se voi levitä.

        Kirjanpitäjään en ota muuten kantaa kuin (luultavasti) edesmenneen laskentatoimen professorini alati toistamalla lauseella "Accounting was my life until I discovered Smirnoff".


      • Valtiotieteilijä
        Catsy_666 kirjoitti:

        Valtiotieteilijä osoittaa valtiotieteellisen keskustelun tason Suomessa ja kirjanpitäjällä on vaikeuksia saada oikea lukumäärä nollia palkkansa taakse.

        Tätä on suomalainen osaaminen. Tulee ihan Ketonen & Myllyrinteen dopingurheilija mieleen.

        Jokainen, insinööristä pyöräilevään kotiavustajaan saa arvoisensa kohtelun, ainakin tällä palstalla.


      • Catsy_666
        Valtiotieteilijä kirjoitti:

        Jokainen, insinööristä pyöräilevään kotiavustajaan saa arvoisensa kohtelun, ainakin tällä palstalla.

        Siinä on se kohtelu, minkä tässä maassa saa. Köyhät saavat nopeammin kuin rikkaat, ainoa asia minkä köyhät saavat joutuisasti ja pahemmin anomatta.

        Ulkomaalaisten mielestä Suomi on jäätynyt Albania. Nyt tosin kovaa vauhtia on päässyt tämä pakastin sulamaan ja sisältö löyhkää.


      • ohikulkenut heteromies
        Valtiotieteilijä kirjoitti:

        Jokainen, insinööristä pyöräilevään kotiavustajaan saa arvoisensa kohtelun, ainakin tällä palstalla.

        Valtiotieteilijät etenkin saavat sen mitä ansaitsevat.

        On niissä hyviäkin, etenkin kansantaloustieteen puolella. Voisitko aluksi selittää mikä itävaltalainen koulukunta on ja oletko puolesta vai vastaan.

        Itse olen sitä mieltä että tuo on vähemmän älytön kuin muut. Näytä mitä osaat.


      • kuules
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Valtiotieteilijän leipä voi loppua lyhyeen jos kansa alkaa keskustella näistä aiheista edes niin harmittomalla palstalla kuin tämä on. Se voi levitä.

        Kirjanpitäjään en ota muuten kantaa kuin (luultavasti) edesmenneen laskentatoimen professorini alati toistamalla lauseella "Accounting was my life until I discovered Smirnoff".

        kirjanpitäjänä hommissa ja miten se menikään, 100e/h ALV?


      • orppiuspirius(orpo piru)
        Catsy_666 kirjoitti:

        Minä kasvatan sellaisen läväreitä harrastavan rastapäisen hipin, jolla on paljon aatteita ja jonka ruoka tulee kasvimaalta ja päihteet vaatekomerosta ja joka inhoaa Yhdysvaltoja ja liittyy VaNuun ja rakastaa pujoparta-Arhinmäkeä.

        Siksi koska minä inhoan masokistisia, itseä vahingoittavia ja alistavia protestointitapoja harrastavia hippejä. Sitten minä inhoan VaNua ja Arhinmäkeä. kaikkein eniten minä kuitenkin inhoan sosiaalidementiapuoluetta. Ethän ikinä äidillesi kiukutellaksesi äänestä SDP:tä?
        Ollaksesi äidille kapinallinen, et käy ikinä Mississipin takana, vaan perustat mielipiteesi yhdysvaltalaisista johonkin Floridan tai Delawaren eläköityneisiin pikaruokaa syöviin republikaniflatlandereihin.


        Oma äitini taas on keskiluokkainen kristillisdemokraatti.

        No ala sitten mulle isäksi?Sun ihana kämppis voi aivan hyvin olla mun äiti,voiko?Mun puolestani voi,kunhan ei roudaa mua kirkkoihin ja selitä jeesusjuttuja.
        Koska olen just semmoinen joita kerrot vihaavasi,sovin hyvin sun perheeseesi?Tosin vaadin hellyyttä ja huomiota paljon,mutta syön vähän.


      • Valtiotieteilijä
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Valtiotieteilijät etenkin saavat sen mitä ansaitsevat.

        On niissä hyviäkin, etenkin kansantaloustieteen puolella. Voisitko aluksi selittää mikä itävaltalainen koulukunta on ja oletko puolesta vai vastaan.

        Itse olen sitä mieltä että tuo on vähemmän älytön kuin muut. Näytä mitä osaat.

        ja paikkansa. Väärälle kohderyhmälle osoitettu oman tietämyksensä tai tietämättömyytensä osoittaminen antaa helposti käsityksen tahdosta korostaa omaa erinomaisuuttaan. Tätä harrastetaan myös tällä palstalla näemmä, mutta siihen en halua osallistua. Tavataan siis siellä missä ajatus kohtaa tietämyksen.


      • pientä palkkaa. Ehkä jossain
        kuules kirjoitti:

        kirjanpitäjänä hommissa ja miten se menikään, 100e/h ALV?

        Lapin takamaastossa. Reskontran hoitajalla voi olla vieläkin pienempi.


      • ohikulkenut heteromies
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Valtiotieteilijät etenkin saavat sen mitä ansaitsevat.

        On niissä hyviäkin, etenkin kansantaloustieteen puolella. Voisitko aluksi selittää mikä itävaltalainen koulukunta on ja oletko puolesta vai vastaan.

        Itse olen sitä mieltä että tuo on vähemmän älytön kuin muut. Näytä mitä osaat.

        Pitää kirjoittaa tähän kun viestihierarkia on liian syvä.

        Substanssia ei siis löytynyt. Jokainen oikea valtiotieteilijä on jotenkin jyvällä siitä mitä Ludwig von Mises ja Friedrich Hayek ajattelivat. Hayek oli sentään nobelisti, Ludwig Wittgensteinin (joka myös lienee sinulle tuntematon) pikkuserkku ja aikansa vaikutusvaltaisimpia alallaan.

        Toivottavasti kohtaat kaltaisiasi niin saat hyviä keskusteluja aikaan...


      • Valtiotieteilijä
        ohikulkenut heteromies kirjoitti:

        Valtiotieteilijät etenkin saavat sen mitä ansaitsevat.

        On niissä hyviäkin, etenkin kansantaloustieteen puolella. Voisitko aluksi selittää mikä itävaltalainen koulukunta on ja oletko puolesta vai vastaan.

        Itse olen sitä mieltä että tuo on vähemmän älytön kuin muut. Näytä mitä osaat.

        Googlaappa vaihteeksi jotain vähän repäisevämpää, jookos.


    • kolme merkkiä

      opiskelija
      n. 420 euroa

    • pks

      Huhtikuun brutto 3825€. Keskimäärin 2500€/kk

    • Ympäristösuunnittelija

      EAKR-hankkeessa näprään kaunista ympäristöä 1800 kuukausipalkalla.

    • papu69

      olen, kuukausitulot on 3000-4000e välillä riippuen kuukaudesta.
      Sitä paitsi Bruttotuloilla ei ole suurta merkitystä, koska tulotaso riippuu täysin verotuksesta.
      Yrittäjä on verottajan kultakaivos ja
      Suomihan tunnetusti on yrittäjien luvattu maa ;)

    • tienaan

      "huikeat" 392 €/kk.

    • Karoliina

      Palkka alkaa kolmosella tai nelosella, ja nollia on 4. Töitä saa tehdä hel.....ti, ja ammattinsa olisi voinut valita järkevämmin.

      • Karoliina

        nollia on kolme ei neljä.


      • olla
        Karoliina kirjoitti:

        nollia on kolme ei neljä.

        sun asiakas ko nollatki menee sekasin.Vaarallista.hehheee


      • Karoliina K.
        olla kirjoitti:

        sun asiakas ko nollatki menee sekasin.Vaarallista.hehheee

        Eivät minulla nollat mene työssä sekaisin. Nyt menivät, kun ajattelin jotain muuta. Jos menisivät, olisin jo saanut potkut.


      • Catsy_666
        Karoliina K. kirjoitti:

        Eivät minulla nollat mene työssä sekaisin. Nyt menivät, kun ajattelin jotain muuta. Jos menisivät, olisin jo saanut potkut.

        Töölön matkatoimisto ja Heseta ovat kiinnostuneita kirjanpitäjistä, jotka ovat luovia nolliensa kanssa.


    • jdiwjf

      Vastaanottovirkailija ja rahaa käteen kuukaudessa n. 1300 € ja se mitä jää laskujen jälkeen käteen niin ei paljon naurata, mutta naurampa kuitenkin;D

      • ei rahoilla mällää

        1400 - verot ruokaraha ja kännylaskut maksetaan!!
        elätäppä sillä pari mukulaa,maksa velkaa ja luottokorttilaskut.Vanhoissa ryysyissä sitä sitten kuljetaan vuodeta toiseen..


    • jokokokojo

      Toimistosihteeri tienaa huimat 2.100, elää ihan ihan mukavasti, jos ei törsää.

      • n. 2000

        Useimmiten vielä vähän enemmän.


    • vaihteleva työ

      Bruttopalkka noin 3300 euroa ja teen työtä,josta pidän kovasti. Joskus ajattelen, että on onni saada kaiken lisäksi palkkaakin tällaisesta työstä:)

      • on, jos alkais niin ku kehi...

        itseään kohti jotain parempaa ja hyvähköä palkkaa???


    • tekniikka..

      Viime tilissä jäi käteen reilut 2700 euroa

    • ohikulkenut heteromies

      Ammatti on tietenkin seitsemän meren ja ties kuinka monen mantereen kauhu. :-)

      Laskennallinen kuukausipalkka lienee jossain 25000 euron tietämillä, mutta ei sillä oikeasti ole merkitystä. Perustarpeet kun ovat varsin vähäiset: katto pään päälle, hyvää ruokaa ja punkkupullo pihvin seuraksi. Taitaa jäädä tuokin raha jonkun muun käytettäväksi, toivottavasti on iloa.

      • jäi

        vaivaamaan, mikä onkaan tuo tuttu 7 meren ja .... mantereen kauhu. Voitko paljastaa?
        Hyvääyötä.


      • Anonyymi

        Eipä hullumpi liksa, vaan on pelkkää moktargubtamaista sadunkerrontaa. Kun trolli tunnetaan jo tuotakin pidemmältä ajalta, ei sumutus uppoa kuin uli ulinpersu ili- saappaannuolijaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä hullumpi liksa, vaan on pelkkää moktargubtamaista sadunkerrontaa. Kun trolli tunnetaan jo tuotakin pidemmältä ajalta, ei sumutus uppoa kuin uli ulinpersu ili- saappaannuolijaansa.

        Niin...ja mitaan ette voi...


      • Anonyymi

        Ei sinulla Moktar.Gubta ole 25 000 euron tuloja.
        Ei mopolla mahdottomia.
        Ihme heppu, todellakin.


    • yksimonista

      vuorotyö. Brutto n.3200 €/kk (lisineen)

    • n. 2500

      voi olla suurempi tai pienempi. Ei meinaa riittää.

    • Petra Wa..

      n. 1700.

    • Eeriikka S.

      Olen tavaratalon kassana aina kun ehdin ja kun pyydetään.

    • Anonyymi

      lähihoitaja.
      vuoden tulot jaettuna yhdelle kuukaudelle brutto 3350€ . eli siis lisineen kaikkineen.

    • Anonyymi

      Sovelluskehittäjä, brutto 4750 kerran vuodessa bonukset

    • Anonyymi

      3800€ . Energia-ala.

    • Anonyymi

      Erikoislääkäri, noin 9000 kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Siitähän voisit vähän lainatakkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän voisit vähän lainatakkin.

        Tietysti, jos lainalle saa sopivasti vastiketta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti, jos lainalle saa sopivasti vastiketta.

        Paljonko korko olis parin tonnin lainalle?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän voisit vähän lainatakkin.

        Tuo on brutto. Siitä menee n. 3000-4000 € veroihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on brutto. Siitä menee n. 3000-4000 € veroihin.

        Ei kai kukaan tuollaista palkkaa itselleen käteen ota? Vähävaraisemmille ehkä uutta tietoa, että tällaiset palkat veloitetaan perustetulle yritykselle ja sitä kautta sitten sopivasti nostellaan itselle palkkana, luonnollisesti paljon pienemmällä veroprosentilla.


    • Anonyymi

      4400. Matkailu ja ravintola-ala

    • Anonyymi

      Teen Onlyfanssia tulot 5000e brutto/kk

    • Anonyymi

      Harvinainen ammatti, jota en tässä kerro. Vuositulot yhteensä bruttona n. 110 000 kaikkineen.

    • Anonyymi

      Varastoduunari, bruttona reilu 2600€ plus lisät

    • Anonyymi

      Ravintola kokki ja Leipuri - kondiittori

      normaali kokkin minimi tes on 11,60 1h 0-2 vuoteen vuosi kokemuksen mukaan muutama sentti nousee

      Michelin-tähdet korottaa minimi tessiä

      1 tähti 49€ tunti palkka

      2 tähteä 200€ tunti palkka

      moni ravintola hakee työntekijät
      Henkilöstö vuokra firman kautta työn tekijät
      ei kannata niiden kautta töitä tehdä koska palkka ei riitä
      menoihin joutuu työssäkäyvänä sosiaali luukkulle
      toinen se että työn tekijä ei saa bensa vähennyksiä työ matkoihin
      matka korvaus vero vähennys poistettiin bensa veroa lisätiin

      bensaa autoon 1kk noin 800€ auto verot vakuutukset korjaus katsastus
      vuokra 600- 1 000 1kk
      sähkö 100
      puhelin 40

      palkka ei riitä menoihin

      pitäs sitä ruokaankin jäädä rahaa

    • Anonyymi

      Siivooja 11,50€ tunti ja 1900€ kuukaudessa. Päivätyö arkena niin ei saa edes lisiä.

    • Anonyymi

      alle 3 000 ei kannata töitä tehdä

      • Anonyymi

        On 1900€ enemmän kuin saisi työttömänä. Jos asuu pienellä paikkakunnalla eikä ole autoa niin pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On 1900€ enemmän kuin saisi työttömänä. Jos asuu pienellä paikkakunnalla eikä ole autoa niin pärjää.

        täälä pohjoisessa on pitkät ajo-matkat ilman autoa ei pärjää täälä ei ole bussi liikennetä niinkun etelässä työ matkat voi olla jopa 100-200km välit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        täälä pohjoisessa on pitkät ajo-matkat ilman autoa ei pärjää täälä ei ole bussi liikennetä niinkun etelässä työ matkat voi olla jopa 100-200km välit

        ennen kun nostetiin pensa veroa 100km maksoi 20€ jos ajaa 50km suunta jos on 100km työ matka kustannukset on tuplaten kalliimat

        nyt menee 100km 35€

        ihminen tekee töitä 5 päivää viikossa
        35*5=175 työ matkaan

        175*4=700 kuulaudessa bensaan


    • Anonyymi

      Maailman vanhin. Loput on salaisuutta isompaa.

      • Anonyymi

        Kalastajan ammatti siis, maailman vanhin.


    • Anonyymi

      Lääkäri. Palkka vaihtelee. Sillä tulee toimeen kun tasapainottaa menot ja tulot vastaamaan toisiaan.

    Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe