Femoston conti 1/5

femo

Käyttääkö kukaan tuota valmistetta? Jos käyttää miten millaisia kokemuksia teillä on?

34

25732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen käyttänyt kyseistä valmistetta noin 2 viikkoa. nyt on alkanut pientä vuotoa, tihkuttelua. En oikein pidä siitä, koska kuukautisistani pääsin irti, jotka oli tosi vaikeat.Olen ollut niistä vapaa jo reippaan kymmenen vuotta.Kyseinen lääke määrättiin minulle tähän inhoittavaann hikoiluun/kuumiin aaltoihin, jotka vaivaa pääasiassa öisin.Nyt niitä ei ole ollut, eikä ollut Livialinkaan aikana. Aikaisemmin käytin Livial:ia, hyvä muuten, mutta ne hiivatulehdukset sen myötä.Olis mukava kuulla minkämoisia kokemuksia teillä toisilla on ollut näistä kyseisitä lääkkeistä.

      • Anonyymi

        Paras luontaistuote vaihdevuosiin - https://hespac.com/menopausafi.htm
        Helpotti alkavia vaihdevuosi oireita,mm. kuumia aaltoja yöllä ja hikoilua päivisin. Vaikutti myös mielialaan myönteisesti. Lieneekö tuotteen ansiota että olen pysynyt terveenä koko talven vaikka lähipiirissä ollut flunssaa. Olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen!


    • Sanna(69)

      Nostelen tällaista ketjua jos löytyy muita kyseisen valmisteen käyttäjiä - kertokaahan kokemuksianne, onko auttanut ?

      Mulle määrättiin tämä valmiste ja olen syönyt sitä nyt 3,5 viikkoa
      1 viikko: söin puolikasta ja mulla oli semmonen tunne että auttoi "hieman", pahimmat oireet oli ihan kuin sumuverhon takana. Rinnat juili vietävästi mutta se helpotti siinä viikossa
      2 viikko: söin kokonaista ja olo alko selvästi parantua, nukuin hyvin, energiatasot nousi ja oikeesti aloin uskoa että elämä voittaa
      3 viikko: ensin meni tääkin viikko ihan hienosti, sitten tuli semmonen olo että taas ärsyttää kaikki, ei jaksa, mistään ei tule mitään, en viitsi, en halua ja tuntui väsyneeltä. Öisin tällä viikolla välillä hikoilutti taas
      4 viikko: varmaankin nyt tasoittumaan päin - toivotaan.

      Tiedän että kokemukseni on kovin lyhyt ja täytynee jatkaa kokeilua

      Ikää siis 42v ja pahimmat oireet joihin lääkettä hain: yöhikoilu, aamuyön heräilyt ja pissalla juokseminen, lihassäryt, kasvoissa iho-oireet, ahdistus, mielialan heittelehtiminen, lähestulkoon paniikkioireet toisinaan, väsymys
      Minulta on kohtu poistettu ja lääkäri määräsi tämän lääkkeen missä keltarauhashormonia siksi että minulla on endometrioositausta. En ole vielä saanut endolääkäriltäni vahvistusta onko näin että tarvitsen tällaista yhdistelmähoitoa kun kohduttomat yleensä ei tarvitse

      KAIKKI KOKEMUKSET YO LÄÄKKEESTÄ KUITENKIN KIINNOSTAA !

    • violet70

      Moikka,
      mulla ei oo kokemuksia kyseisestä lääkkeestä, mut ikä ja oireet on samat. Saatettiin jo toisella palstalla vaihtaakin kuulumisia, nimimerkistä päätellen ;)

      Mulla on kolmasviikko Zoely-pillereiden kanssa menossa ja nyt on muutamana päivänä tullu kans entisenlaista ärtyisyyttä ja vetämättömyyttä :( muuten oon ollu energisempi ja unet on ollu parempia. Viimeöinä oon tarvinnu taas käydä vessassakin ja käsien nivelet on jomotelleet. Toivotaa et tä on vaan kierron puolenvälin oireilua ja tasaantuu kun oon syöny pillereitä pidemmän aikaa. Nää oireethan johtuu varmaankin kierron vaiheen matalammasta estrogeenivaiheesta. Minä oon käyttäny lisäestrogeenia ja nyt lisäsin sitä vähän. Josko sinäkin tarvisit vähän lisää estrogeeniä??
      Kovasti toivon että olo tulis tasaisemmaksi näiden pillereiden myötä. Paremmalta kyllä tuntuu :)

      • Sanna(69)

        Joo, sama tyyppi olen, moi vaan taas ;)

        Tämä on NIIN ärsyttävää, odotan kuin kuuta nousevaa tuota endolääkärini kommenttia että tiedän taas vähän miten kannattaa lääkäriä jatkossa lähestyä.
        Tosi mielelläni menisin itse ihan pelkkään estrogeeniin ja yrittäisin sitten pelata niitten eri valmisteiden kanssa että saa oireiston kuriin.

        Mutta edelleen Femo 1/5 käyttäjiä tai kokeilleita, huhuu ?


      • Anonyymi
        Sanna(69) kirjoitti:

        Joo, sama tyyppi olen, moi vaan taas ;)

        Tämä on NIIN ärsyttävää, odotan kuin kuuta nousevaa tuota endolääkärini kommenttia että tiedän taas vähän miten kannattaa lääkäriä jatkossa lähestyä.
        Tosi mielelläni menisin itse ihan pelkkään estrogeeniin ja yrittäisin sitten pelata niitten eri valmisteiden kanssa että saa oireiston kuriin.

        Mutta edelleen Femo 1/5 käyttäjiä tai kokeilleita, huhuu ?

        Femonston Conti jo 5 vuotta, olen tykännyt, ei mitään ongelmia. Käytin ennen Divinaa, mutta siihen kuului tyhjennysvuoto 4 viikon välein. Nyt ei ole vuotoja.


    • Minä (53)

      Mulle määrättiin Femoston 0,5/2,5 -pillereitä. Käytin vv. 2005 - 2011 Femoston 1/10 -pillereitä, ne sopivat mulle todella hyvin - mutta mahdollisten haittojen vuoksi lopetin syönnin siis viime kesänä. Nyt olosuhteiden pakosta (hikoilut, ahdistus jne.) mietin gynen määräämien hormonien aloittamista. Pillerit on haettu apteekista, mutta aloittaminen mietityttää kuitenkin. Aika vähän täältä netistä löytyy käyttökokemuksia;(

    • epätietoinen,,

      Tietääkö kukaan voiko femoston conti 1/5 tablettia laittaa puoliksi, jotta tulisi miedompi annos???

      • sivusta1

        Eikös tuo sanna(69) kirjoitellut tossa edellisessä kirjoituksessaan, että oli puolittanut kyseisen pillerin.


      • kokeillut52

        Käytin itse Femoston conti 1/10 vahvuutta useita vuosia. Hyvä lääke oli ja monet vaivat pysyivät kokonaan poissa. Vuoden vaihteessa lopettelin, kun alkoi jo mietityttää pitkäaikainen käyttö. Lopetusvaiheessa puolitin pillereitä muutaman viikon ajan pienellä terävällä veitsellä (keneltäkään kysymättä), koska halusin lopetella vähitellen enkä kertaheitolla. Muistaakseni tabletissa ei ollut mitään uraa keskellä, vähän sen merkki, että ei ole tarkoitetu puolitettavaksi. Nimittäin tabletin pinnalla oleva kalvohan siinä rikkoutuu ja kalvon tarkoitus ehkä on viedä tabletti mahalaukun ohi niin, että se imeytyy vasta ohutsuolessa. Minulle tuli tuossa vaiheessa jonkinlaisia mahavaivoja, itse asiassa tunsin vaivoja oikealla puolella maksan tienoilla. Vasta kun olin kokonaan lopettanut ja vaivat katosivat, yhdistin nuo kaksi asiaa toisiinsa. Eihän noita mahavaivoja välttämättä kaikille tule, mutta ehkä on varminta kysyä lääkäriltä asiaa ja pyytää sitten vaikka miedompia tabletteja, jotka voi niellä kokonaisina.


      • kokeillut52
        kokeillut52 kirjoitti:

        Käytin itse Femoston conti 1/10 vahvuutta useita vuosia. Hyvä lääke oli ja monet vaivat pysyivät kokonaan poissa. Vuoden vaihteessa lopettelin, kun alkoi jo mietityttää pitkäaikainen käyttö. Lopetusvaiheessa puolitin pillereitä muutaman viikon ajan pienellä terävällä veitsellä (keneltäkään kysymättä), koska halusin lopetella vähitellen enkä kertaheitolla. Muistaakseni tabletissa ei ollut mitään uraa keskellä, vähän sen merkki, että ei ole tarkoitetu puolitettavaksi. Nimittäin tabletin pinnalla oleva kalvohan siinä rikkoutuu ja kalvon tarkoitus ehkä on viedä tabletti mahalaukun ohi niin, että se imeytyy vasta ohutsuolessa. Minulle tuli tuossa vaiheessa jonkinlaisia mahavaivoja, itse asiassa tunsin vaivoja oikealla puolella maksan tienoilla. Vasta kun olin kokonaan lopettanut ja vaivat katosivat, yhdistin nuo kaksi asiaa toisiinsa. Eihän noita mahavaivoja välttämättä kaikille tule, mutta ehkä on varminta kysyä lääkäriltä asiaa ja pyytää sitten vaikka miedompia tabletteja, jotka voi niellä kokonaisina.

        Tarkistusten jälkeen täytyi tulla heti takaisin korjaamaan tuo tablettien vahvuus: Femoston conti 1/5 oli nimenomaan se jota käytin useita vuosia. Lopettaessani säästin yhden laatan pillereitä pahan päivän varalle, jos vaikka ihan kamalaksi elämä muuttuisi lopettamisen jälkeen! Kävin tarkistamassa pakkauksen kyljestä vahvuudet ja kurkkasin samalla pillerit: ei jakouraa.

        Aloitin hormonihoidot Femostonilla 2/10, sitten varmaan oli miedompi 1/10 ja aika pian sitten vuodoton hoito Femoston contilla 1/5. Hyvin sopi ainakin minulle ja piti kuumat aallot ja hikoilut poissa. Hormoneihin ei onneksi tarvinnut palata, vaikka oireet tulivatkin takaisin. Tällä hetkellä käytän Ergotamin tart.-nimistä valmistetta, joka ei sisällä hormoneja, mutta auttaa aika hyvin hikoiluoireisiin.


    • 50 plus plus

      Hei. Minä aloitin uudestaan femoston contin 1/5 käytön. 2 muuta valmistetta kokeiltiin , mutta tää on ollut mulle paras. Tämä lääke on muuten vuodoton hoito, eli ei pitäisi tulla kuukautisia enää ollenkaan, tihkuttelua kyllä saattaa tulla aika ajoin. Mulla väheni kivut päästä, muuten oli joka päivä päänsärky, sekä nivelkivut, selvästi vähentyneet. Tämä annos on jo todella pieni, ei kannata alkaa puolittamaan tai on juteltava siitä gynen kanssa mieluimmin ensin. Mulle tuli kiloja lisää, mutta senkin kestää paremmin, kuin niitä kauheita hikikohtauksia ja särky kohtauksia. Hyvä lääke ja jos oireet pysyy poissa , niin elämä on taas ihanaa. Olen yli 50 vuotias nainen ja minulla jäi menkat pois jo alle 40 vuotiaana, ja siitä lähtien, jos jonkin moista oiretta on riittänyt . Lääkäri ehdotti jos hankala tiputtelu taas alkaa ja rintojen pingotus niin sitten laitetaan hormoonikierukka ja jotain geeliä. Katsellaan ja kuunnellaan.

    • Mopsi13

      Aloitin Femoston contin 1/5 1.5kk sitten. Kuukautiset olivat olleet poissa muutaman kuukauden ja kuumia aaltoja pukkasi. Verikokeet näyttivät siltä että mummuvuodet olivat jo hyvin meneillään.Ensinmäisen liuskan puolivälissä tuli kovat vuodot ja samat vanhat hurjat kuukautiskivut. Nyt toisen liuskan puolivälissä sama juttu todella runsaat ja kivuliaat vuodot. Onko tämä normaalia kun olen ymmärtänyt että näillä napeilla vuodot vahenisivät ja jopa loppuisivat?

      • En tiiä

        Sama täällä, siirryin 1/5 Contiin 1/10 jälkeen. Olin käsityksessä että näillä ei enää vuotoja olisi, muttä niin vaan tulee 2 vko:n välein..


    • 57 v

      Olen syönyt femoston contil 1/5 nyt 3 viikkoa. Yöni saan nukuttua huomattavsti paremmin, aallot ovat vähentyneet, samoin pääsärky on poissa. Nivelkivut ovat myös helpottaneet.

      • 53v.

        Olen syönyt Femoston conti 1/5 hiukan yli puoi vuotta. Aiemmin söin Femoston 1/10 , mutta kärsin kovista migreeneistä, joten vaihdettiin tähän. Aluksi oli vuotoja parin viikon välein, nyt noin kuukauden välein. Vuoto kestää muutaman päivän ja välillä on aika runsastakin, kuin kuukautisvuodossa. Mietin, pitääkö ottaa yhteyttä lääkäriin, kun ymmärsin, että tämän pitäisi olla vuodoton lääke. Migreenikohtauksia on ollut harvemmin ja muutenkin olo kohtuullisen hyvä.


      • syy vai seuraus
        53v. kirjoitti:

        Olen syönyt Femoston conti 1/5 hiukan yli puoi vuotta. Aiemmin söin Femoston 1/10 , mutta kärsin kovista migreeneistä, joten vaihdettiin tähän. Aluksi oli vuotoja parin viikon välein, nyt noin kuukauden välein. Vuoto kestää muutaman päivän ja välillä on aika runsastakin, kuin kuukautisvuodossa. Mietin, pitääkö ottaa yhteyttä lääkäriin, kun ymmärsin, että tämän pitäisi olla vuodoton lääke. Migreenikohtauksia on ollut harvemmin ja muutenkin olo kohtuullisen hyvä.

        Vaihdevuosimigreeni ei johdu korvaushoidosta, vaan hormonitason muutoksesta elimistössä ja loppuu aikanaan siinä missä vaihdevuodetkin.


      • Anonyymi
        syy vai seuraus kirjoitti:

        Vaihdevuosimigreeni ei johdu korvaushoidosta, vaan hormonitason muutoksesta elimistössä ja loppuu aikanaan siinä missä vaihdevuodetkin.

        Aikuisiän migreeni hävisi yhdistelmä e-pillereillä ns. Aikuisiän Pillereillä. Femilar taisi olla nimi.
        Siis migreeni loppui kuin seinään.


    • iffariini

      Käytän Femoxton conti 1/5 tabletteja nyt kolmatta kuukautta. Yöhikoilut ovat jääneet kokonaan ja sen myötä nukun nyt yöni hyvin. Kuukautisvuodot alkoivat tablettien aloituksen jälkeen jälleen runsaina mutta toivon mukaan jäävät pois kunhan tilanne tasaantuu. Ainut todella ärsyttävä sivuvaikutus alkoi noin pari vkoa sitten: elohiiri eli lihasnykinä toisessa silmässä. Luin valmisteen haittavaikutusluettelon läpi ja siellä tosiaan käyttäjät ovat raportoineet tämmöisistä lihasnykinävaivoista. Ajattelin katsoa puoli vuotta täyteen ja jos ei vaiva katoa niin harkitsen sitten käyttöä uudelleen. Ikää on 54 v., kuukautiset ehtivät olla pois vaaditun vuoden ennen valmisteen aloittamista. Yöhikoilut ja muut vaivat olivat todella rajuja ennen valmisteen aloittamista, joten plussia käytölle on mutta lihasnykinä on kyllä iso miinus!

    • hormoonihoidosta

      Olen käyttänyt Femoston Conti 1/5 tab. 45 vuotiaasta lähtien, pian kun kuukautiset loppuivat. olen nyt 71 vuotias. Tämä on ollut alusta asti täysin sopiva, harmiton ei mitään sivuvaikutuksia, eikä toimenpiteitä, vain normaalit seurantakontrollit kuitenkin kuten kuuluu. Vaihdevuosioireet ovat olleet aina poissa. Tosin n. 2 vuotta sitten tuli hikoilupuuskia taasen jolloin lääkärini lisäsi Estrena geeliä 0,1 % siveltynä päivittäin, sekin on nyt n. 4 päivänä viikossa ja sillä tilanne korjaantui.. Olen voinut hyvin tällä hormoonihoidolla.

    • hormonihiiri

      olen femostonin käyttäjänä ollut 5 vuotta. hyvin sopinut. ainut haitta on kohdun limakalvon liikakasvu. on jouduttu tekemään kaavinta. nyt tarjolla livialia,kannattaako?

      • Ulpukka107

        Olen käyttänyt Femoston conti 1/5 noin vuoden. Aluksi vain vähän tiputtelua, nyt pari-kolme viikkoa välillä aika runsastakin vuotoa. Kuukautiset loppuivat hormonikierukan ansiosta jo 40vuotiaana. Kaksi kertaa vaihdettiin ja käytin Estrena-geeliä varmaan 10vuotta. Gynegologi halusi poistaa 10 vuotta vanhan kierukan, lopettaa geelin käytön ja määräsi pillerit. Sain reumalääkkeet muutama viikko ja neköhän tämän sitten
        laukaisivat. Mietin pitäisikö tilata taas gynis?


    • Tinke

      Olen käyttänyt Femoston Conti 1/5 7 vuotta ja sopi minulle heti, vaihdevuosi oireet katosi
      ensimmäisistä tableteista alkaen. Nyt yllättäen alkanut "kunnon" kuukautisvuodot. Ihmetyttää kovasti kun vuotoa ei ole ollut vuosikausiin.

      • Hormoonista

        Mulla myös Femoston Conti 1/5 ollut käytössä puolitoista vuotta. Nyt viimeiset 3kuukautta olleet kuukautiset noin kolmen viikon välein. Sitä ennen ei ollut. Itse myös mietin, et täytyykö tilata lääkäriaika, vai onko ihan normaalia


    • Terveydenhoitaja

      Minulla jäivät eka kerran menkat tulematta 40v:na, kokonaan jäivät pois n. 44v. Pikkuhiljaa tulivat hikoilupuuskat ja öisin pahimmat kunnes hikoilu/palelu vuorottelu meni kamalaksi. Myös mielialassa tuntui ja yöunet menivät. Sain gynekologilta tuolloin Femoston contin 2/10, joita söin pari vuotta. Auttoivat jo toisesta päivästä alkaen ja elämänlaatu parani kertaheitolla. Parin vuoden jälkeen pienennettiin annosta 1/10 joka sopi edelleen tosi hyvin. Söin niitä muutaman vuoden ja taas pienennettiin 0,5/2,5, sitä ennen puolitin tuota vahvempaa ja kokeilin miten sopii ja hyvin sopi. Tuo puolittaminen teki minullekin hieman vatsaoireita maksan kohdalle mutta ei häiritsevästi. Nyt olen 52 vuotias ja Femoston käytössä edelleen. Olen pikkuhiljaa kuitenkin vähentänyt, jättänyt vuoden verran parina päivänä viikossa ottamatta ja nyt otan joka toinen päivä. Käytän lisäksi Pausanol -voidetta pari kertaa viikossa limakalvojen hoitoon.
      Olen tuossa vuosien aikana opiskellut muutaman vuoden ja ilman Femostonia en varmasti olisi urakasta selvinnyt. Olen ollut todella tyytyväinen kyseiseen lääkkeeseen ja suositellut muillekin jotka painivat vaihdevuosioireiden kanssa. Ja jos puhutaan kohonneesta rintasyöpäriskistä joka ei nykyhormoneilla ole mitenkään korkea, pitää puhua myös hyödyistä. Ehkäisee osteoporoosia ja sydän- ja verisuonitauteja tai ainakin siirtää niihin sairastumisen riskiä eteenpäin.

    • Anonyymi

      Olen 58 vee ja käyttänyt 1/5 vahvuutta muutaman kuukauden ajan. On sopinut minulle todella hyvin, muita valmisteita en ole koskaan kokeillut. Hikoilu ja kuuma/kylmä kohtaukset oli ihan järkkyjä ennen hoidon aloitusta.

    • Anonyymi

      Olen 50-vuotias ja aloitin nyt Femoston Contin 1/5 syömisen jäätävään hikoiluun. Hikoilu on loppunut ja luojalle kiitos.... saan nukuttua kunnon yöunet. Olen nyt syönyt yhden laatan ja kuukautiset palasivat. Onko ihan normaalia vai syönkö nyt ekan paketin jossa kolme laattaa ja olen sitten vasta yhteydessä gynekologiini jos vuodot jatkuvat? Osaako kukaan hjelppiä :)?

      • Anonyymi

        Lue käyttöohje. Lääke on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue käyttöohje. Lääke on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.

        Tiedän että lääke on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Kysymykseni oli onko normaalia että vuodot alkoivat heti kun aloitin tablettien syönnin ja jatkanko normaaliin tapaan niiden syöntiä vuodoista huolimatta vai otanko yhteyttä gynekologiini..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän että lääke on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Kysymykseni oli onko normaalia että vuodot alkoivat heti kun aloitin tablettien syönnin ja jatkanko normaaliin tapaan niiden syöntiä vuodoista huolimatta vai otanko yhteyttä gynekologiini..

        Sain juuri gynekologilta samat pillerit. Sanoi että alkuun voi tulla vuotoja mutaman kk ajan mutta tasoittuu ajan myötä.


    • Anonyymi

      Oma gynekologini sanoi että pillerin voi puolittamisen sijaan ottaa vain joka toinen päivä. Silloin ei ärsytä vatsaakaan ja imeytyy oikeassa suolen osassa.

    • Anonyymi

      Aloitin 1/5:n 2 vk sitten, 1/10 syönyt jo muutaman vuoden. Toiveena olisi vuodoton elämä, ikää 57v. Hikoilu helpotti jo pari v sitten. Nyt alkoi pieni vuoto. Mutta pitää katsoa miten kauan tämä/nämä jatkuu. Yritetty samaa vuodotonta hoitoa jo 1,5 sitten eikä onnistunut.
      Olisi kiva tietää, mitä mille kirjoittajille kuuluu, onnistuuko vuodottomuus alkuvuotojen jälkeen?

    • Anonyymi

      Paras lääke saamani,kyseessä vaihdevuodet,ainakin älyttömään hikoiluun.

    • Anonyymi

      3 vkoa syönyt 1/5...ja nyt järkyttävä vuoto. En kyllä tykkää yhtään 😞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe