Meidän vihitään muutaman päivän päästä. Vain minä, mies ja lapset sekä todistajat maistraatin puolesta. Kyselenkin, että kuinka juhlavasti olette pukeutuneet tilaisuuteen? Oliko morsiuskimppua? Kävittekö jopa tekemässä kampauksen? Itse en aio kovinkaan ihmeellisesti pukeutua. Normaalit toimistoon kelpaavat vaatteet päälle ja maistraattiin suoraan töistä :) Kuulisin silti mielelläni muiden "juhlavarustuksesta".
Pukeutuminen maistraattiin....
7
2918
Vastaukset
- Vihitty maistraatissa
Kyllä minä pukeuduin kummallakin kerralla mahdollisimman tyylikkäästi kunnioituksesta avioliitto-instituutiota kohtaan.
Ensimmäisellä kerralla oli takkimekko ja hattu. Toisella jakkupuku ja kukkia hiuksissa. Kampaajalla olin käynyt kummallakin kerralla ja sukat ja kengät oli valittu puvun väriin. - ----
Ystävä kävi laittamassa kampauksen ja meikkauksen ja hänellä oli tumma kotelopukku ja jakku. Ja hääkimppu. Ja näytti todella tyylikkäältä ja upealta. Itse pukeudun mustaan hameeseen ja satiinipuseroon. Kimppu sekä ammattilaisten tekemä kampaus ja meikki jäävät seuraavaan päivään, jolloin on siunaustilaisuus kirkossa. Minulla on sellainen käsitys, että useimmat menevät maistraattiin varsin arkisesti ilman kimppuja tai muuta perinteistä rekvisiittaa.
- Vihitty maistraatissa
Miksi maistraatissa pitäisi avioliiton solmimisen olla jotenkin "arkisempaa" kuin kirkossa?
Minun maistraattihäissäni on ollut hääkimput, koko vierasjoukko, valokuvaaja, riisinheittoa portailla ja runoesitystä.
- Aviovaimo
Pukeuduin tosiaan kuin toimistoon. Vihkiminen oli lyhyt ja "ei niin tunteikas" -toimitus. Itsellä kyllä kohosi kyyneleet silmiin Tahdotko -osiossa, kuten aina häissä.
Onnea kaikille tulevilla "morsmaikuille".- henkikirjoittaja
vihki kotona.Minulla oli pitkä puku ja muu perhe ja todistajat pukeutuneet juhlavasti. Tilaisuus oli hyvinkin tunteikas. Päälle kuohuvat, kakkukahvit ja syötiin juhlavasti ravintolassa.
- Miehen kukka
henkikirjoittaja kirjoitti:
vihki kotona.Minulla oli pitkä puku ja muu perhe ja todistajat pukeutuneet juhlavasti. Tilaisuus oli hyvinkin tunteikas. Päälle kuohuvat, kakkukahvit ja syötiin juhlavasti ravintolassa.
Jäi kiinnostamaan tuosta maistraatti-vihkimisestä te morsiamet,joilla on ollut hääkimppu,niin onko miehillännekin ollut kukka rintapielessä,ja kummalle puolelle iss oikea/vasen se laitetaan?
- xxxxx
Miehen kukka kirjoitti:
Jäi kiinnostamaan tuosta maistraatti-vihkimisestä te morsiamet,joilla on ollut hääkimppu,niin onko miehillännekin ollut kukka rintapielessä,ja kummalle puolelle iss oikea/vasen se laitetaan?
ollut kukka rinnassa ja vasemmalla puolella (muistaakseni;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374