Pukeutuminen maistraattiin....

Tuleva morsmaikku

Meidän vihitään muutaman päivän päästä. Vain minä, mies ja lapset sekä todistajat maistraatin puolesta. Kyselenkin, että kuinka juhlavasti olette pukeutuneet tilaisuuteen? Oliko morsiuskimppua? Kävittekö jopa tekemässä kampauksen? Itse en aio kovinkaan ihmeellisesti pukeutua. Normaalit toimistoon kelpaavat vaatteet päälle ja maistraattiin suoraan töistä :) Kuulisin silti mielelläni muiden "juhlavarustuksesta".

7

2958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihitty maistraatissa

Kyllä minä pukeuduin kummallakin kerralla mahdollisimman tyylikkäästi kunnioituksesta avioliitto-instituutiota kohtaan.

Ensimmäisellä kerralla oli takkimekko ja hattu. Toisella jakkupuku ja kukkia hiuksissa. Kampaajalla olin käynyt kummallakin kerralla ja sukat ja kengät oli valittu puvun väriin.

• ----

Ystävä kävi laittamassa kampauksen ja meikkauksen ja hänellä oli tumma kotelopukku ja jakku. Ja hääkimppu. Ja näytti todella tyylikkäältä ja upealta. Itse pukeudun mustaan hameeseen ja satiinipuseroon. Kimppu sekä ammattilaisten tekemä kampaus ja meikki jäävät seuraavaan päivään, jolloin on siunaustilaisuus kirkossa. Minulla on sellainen käsitys, että useimmat menevät maistraattiin varsin arkisesti ilman kimppuja tai muuta perinteistä rekvisiittaa.

• Vihitty maistraatissa

Miksi maistraatissa pitäisi avioliiton solmimisen olla jotenkin "arkisempaa" kuin kirkossa?

Minun maistraattihäissäni on ollut hääkimput, koko vierasjoukko, valokuvaaja, riisinheittoa portailla ja runoesitystä.

• Aviovaimo

Pukeuduin tosiaan kuin toimistoon. Vihkiminen oli lyhyt ja "ei niin tunteikas" -toimitus. Itsellä kyllä kohosi kyyneleet silmiin Tahdotko -osiossa, kuten aina häissä.

Onnea kaikille tulevilla "morsmaikuille".

• henkikirjoittaja

vihki kotona.Minulla oli pitkä puku ja muu perhe ja todistajat pukeutuneet juhlavasti. Tilaisuus oli hyvinkin tunteikas. Päälle kuohuvat, kakkukahvit ja syötiin juhlavasti ravintolassa.

• Miehen kukka
        henkikirjoittaja kirjoitti:

vihki kotona.Minulla oli pitkä puku ja muu perhe ja todistajat pukeutuneet juhlavasti. Tilaisuus oli hyvinkin tunteikas. Päälle kuohuvat, kakkukahvit ja syötiin juhlavasti ravintolassa.

Jäi kiinnostamaan tuosta maistraatti-vihkimisestä te morsiamet,joilla on ollut hääkimppu,niin onko miehillännekin ollut kukka rintapielessä,ja kummalle puolelle iss oikea/vasen se laitetaan?

• xxxxx
        Miehen kukka kirjoitti:

Jäi kiinnostamaan tuosta maistraatti-vihkimisestä te morsiamet,joilla on ollut hääkimppu,niin onko miehillännekin ollut kukka rintapielessä,ja kummalle puolelle iss oikea/vasen se laitetaan?

ollut kukka rinnassa ja vasemmalla puolella (muistaakseni;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      3996
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1639
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      264
      1468
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1455
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      237
      1341
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1130
    7. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1070
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1024
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      993
    Aihe