äkäinen marsu

piki

Moips! Mulla on puolen vuoden ikäinen rusettimarsupoika. Nyt ihan viime aikoina se on ruvennu näykkimään ja puremaan sylissä ollessa. Kun silittelen sitä, niin heti naps, kyljistä ei saa ollenkaan koskee eikä tassuihin. Ei ainakaan vinkaise,että sattuis. Se on aina ollut vilkas ja seurallinen, pidän sitä päivittäin sylissä ja lattialla. Ei oo kiva, kun kohta ei uskalla enää paijailla! Sit vielä että se on leikkaamaton.

9

524

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.s

mun mielestä kastraatio on melko hyvä ratkasu. Tosin kuinka vanha marsusi on? Voi olla että sillä on nyt jonkin lainen "uhmaikä" ja se kokeilee tehdä kiusaa...

• marsufani-88

mä en sinuna ehkä kastrois sitä sun poika marsuu... (jos meinaat)
        mulla on poika ja tyttö marsu, ja ensiksi päätin leikata uroksen, mutta sitten päätinkin myydä naaraan...ja arvaa mix??? no siihen on kax syytä: kastroiminen maksaa n.400mk (siis poikamarsun kastroiminen)...eli TOSI paljon!! eikä se pakolla ees selviäis siitä...koska se on niin pieni eläin. Eli mä en kuitenkaan suosittelis sitä kastroimista

• Kaisas

älä ainakaan laske sitä maahan sen jälkeen kun se on purrut, koska siten se oppii että heti purtuaan pääsee pois. Yritä olla mahd. kärsivällinen, rauhallinen jos marsusi siitä vaikka taas asettuisi...kastraatio kuten aiemmin mainittiin, luultavasti auttaa asiaa...:)

• piki

joo, toi kastraatio vois olla ok.Onko ikärajoitusta? Marsuni on puolivuotias.

• köpi

oot vaan kärsivällinen sen kans..eihän oo sattunu
        mitään miksi se vois olla tommonen?

• Kaisa S
        köpi kirjoitti:

oot vaan kärsivällinen sen kans..eihän oo sattunu
        mitään miksi se vois olla tommonen?

Puolivuotias on juuri oikeassa iässä
        sterilisaatioon. Muistaakseni marsu ei saisi olla
        yhdeksää kuukautta vanhempi...Kysy vielä
        eläinlääkäriltä varmuuden vuoksi! Urokset
        saattavat kastroinnin jälkeen laiskistua ja näin
        lihoa, joten pidäpä marsusi liikuntaa ja
        ruokavalioa tasapainossa tarkkaavammin.
        Virikkeitä kannataa myös lisätä, mutta voihan
        olla että marsusi "säilyy entisellään".

• marsu

SE VOI OLLA VAIN KIUKKUINEN TAI SE OSOITTAA
      MIELTÄÄN ESIM.JOS MARSU EI OLE SAANUT PITKÄÄN
      AIKAAN JOTAIN LEMPI HERKKUAAN NIIN SE VOI TEHDÄ
      PROTESTIN ESIM.OLLA SYÖMÄTTÄ KUNNES HUOMATAAN
      ETTÄ SE HALUAA LEMPI HERKKUAAN TAI SE VOI NÄYKKIÄ
      JA PURRA KUNNES SE MITÄ MARSU YRITTÄÄ SANOA
      SAADAAN SELVILLE!

• Marsuilija

Marsulle voi tulla käytöshäiriöitä myös tylsyyden takia. Ei ole harvinaista yksin elävillä (ei marsukaveria) marsuilla:( marsu voi olla myös sairas, kivuissa (saanut vammoja esim putoamisesta) tai sitä käsitellään niin harvoin, että se kokee käsittelyn inhottavana

• Sedä

Hyviä pointteja, mutta kannattiko silti nostaa 15 vuotta vanha ketju...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      106
      2444
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      44
      1690
    3. 120
      1238
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1179
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      233
      1091
    6. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      60
      1043
    7. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      91
      982
    8. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      55
      901
    9. 63
      851
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      841
    11. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      794
    12. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      46
      791
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      93
      759
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      44
      753
    15. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      678
    16. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      59
      603
    17. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      30
      580
    18. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      58
      569
    19. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      555
    20. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      30
      532
    Aihe