Moips! Mulla on puolen vuoden ikäinen rusettimarsupoika. Nyt ihan viime aikoina se on ruvennu näykkimään ja puremaan sylissä ollessa. Kun silittelen sitä, niin heti naps, kyljistä ei saa ollenkaan koskee eikä tassuihin. Ei ainakaan vinkaise,että sattuis. Se on aina ollut vilkas ja seurallinen, pidän sitä päivittäin sylissä ja lattialla. Ei oo kiva, kun kohta ei uskalla enää paijailla! Sit vielä että se on leikkaamaton.
äkäinen marsu
9
398
Vastaukset
- n.s
mun mielestä kastraatio on melko hyvä ratkasu. Tosin kuinka vanha marsusi on? Voi olla että sillä on nyt jonkin lainen "uhmaikä" ja se kokeilee tehdä kiusaa...
- marsufani-88
mä en sinuna ehkä kastrois sitä sun poika marsuu... (jos meinaat)
mulla on poika ja tyttö marsu, ja ensiksi päätin leikata uroksen, mutta sitten päätinkin myydä naaraan...ja arvaa mix??? no siihen on kax syytä: kastroiminen maksaa n.400mk (siis poikamarsun kastroiminen)...eli TOSI paljon!! eikä se pakolla ees selviäis siitä...koska se on niin pieni eläin. Eli mä en kuitenkaan suosittelis sitä kastroimista
- Kaisas
älä ainakaan laske sitä maahan sen jälkeen kun se on purrut, koska siten se oppii että heti purtuaan pääsee pois. Yritä olla mahd. kärsivällinen, rauhallinen jos marsusi siitä vaikka taas asettuisi...kastraatio kuten aiemmin mainittiin, luultavasti auttaa asiaa...:)
- piki
joo, toi kastraatio vois olla ok.Onko ikärajoitusta? Marsuni on puolivuotias.
- köpi
oot vaan kärsivällinen sen kans..eihän oo sattunu
mitään miksi se vois olla tommonen? - Kaisa S
köpi kirjoitti:
oot vaan kärsivällinen sen kans..eihän oo sattunu
mitään miksi se vois olla tommonen?Puolivuotias on juuri oikeassa iässä
sterilisaatioon. Muistaakseni marsu ei saisi olla
yhdeksää kuukautta vanhempi...Kysy vielä
eläinlääkäriltä varmuuden vuoksi! Urokset
saattavat kastroinnin jälkeen laiskistua ja näin
lihoa, joten pidäpä marsusi liikuntaa ja
ruokavalioa tasapainossa tarkkaavammin.
Virikkeitä kannataa myös lisätä, mutta voihan
olla että marsusi "säilyy entisellään".
- marsu
SE VOI OLLA VAIN KIUKKUINEN TAI SE OSOITTAA
MIELTÄÄN ESIM.JOS MARSU EI OLE SAANUT PITKÄÄN
AIKAAN JOTAIN LEMPI HERKKUAAN NIIN SE VOI TEHDÄ
PROTESTIN ESIM.OLLA SYÖMÄTTÄ KUNNES HUOMATAAN
ETTÄ SE HALUAA LEMPI HERKKUAAN TAI SE VOI NÄYKKIÄ
JA PURRA KUNNES SE MITÄ MARSU YRITTÄÄ SANOA
SAADAAN SELVILLE! - Marsuilija
Marsulle voi tulla käytöshäiriöitä myös tylsyyden takia. Ei ole harvinaista yksin elävillä (ei marsukaveria) marsuilla:( marsu voi olla myös sairas, kivuissa (saanut vammoja esim putoamisesta) tai sitä käsitellään niin harvoin, että se kokee käsittelyn inhottavana
- Sedä
Hyviä pointteja, mutta kannattiko silti nostaa 15 vuotta vanha ketju...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897826
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes944041- 682652
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se741692Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3931616- 641508
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201476Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171141Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841068Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791060