äkäinen marsu

piki

Moips! Mulla on puolen vuoden ikäinen rusettimarsupoika. Nyt ihan viime aikoina se on ruvennu näykkimään ja puremaan sylissä ollessa. Kun silittelen sitä, niin heti naps, kyljistä ei saa ollenkaan koskee eikä tassuihin. Ei ainakaan vinkaise,että sattuis. Se on aina ollut vilkas ja seurallinen, pidän sitä päivittäin sylissä ja lattialla. Ei oo kiva, kun kohta ei uskalla enää paijailla! Sit vielä että se on leikkaamaton.

9

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.s

      mun mielestä kastraatio on melko hyvä ratkasu. Tosin kuinka vanha marsusi on? Voi olla että sillä on nyt jonkin lainen "uhmaikä" ja se kokeilee tehdä kiusaa...

      • marsufani-88

        mä en sinuna ehkä kastrois sitä sun poika marsuu... (jos meinaat)
        mulla on poika ja tyttö marsu, ja ensiksi päätin leikata uroksen, mutta sitten päätinkin myydä naaraan...ja arvaa mix??? no siihen on kax syytä: kastroiminen maksaa n.400mk (siis poikamarsun kastroiminen)...eli TOSI paljon!! eikä se pakolla ees selviäis siitä...koska se on niin pieni eläin. Eli mä en kuitenkaan suosittelis sitä kastroimista


    • Kaisas

      älä ainakaan laske sitä maahan sen jälkeen kun se on purrut, koska siten se oppii että heti purtuaan pääsee pois. Yritä olla mahd. kärsivällinen, rauhallinen jos marsusi siitä vaikka taas asettuisi...kastraatio kuten aiemmin mainittiin, luultavasti auttaa asiaa...:)

    • piki

      joo, toi kastraatio vois olla ok.Onko ikärajoitusta? Marsuni on puolivuotias.

      • köpi

        oot vaan kärsivällinen sen kans..eihän oo sattunu
        mitään miksi se vois olla tommonen?


      • Kaisa S
        köpi kirjoitti:

        oot vaan kärsivällinen sen kans..eihän oo sattunu
        mitään miksi se vois olla tommonen?

        Puolivuotias on juuri oikeassa iässä
        sterilisaatioon. Muistaakseni marsu ei saisi olla
        yhdeksää kuukautta vanhempi...Kysy vielä
        eläinlääkäriltä varmuuden vuoksi! Urokset
        saattavat kastroinnin jälkeen laiskistua ja näin
        lihoa, joten pidäpä marsusi liikuntaa ja
        ruokavalioa tasapainossa tarkkaavammin.
        Virikkeitä kannataa myös lisätä, mutta voihan
        olla että marsusi "säilyy entisellään".


    • marsu

      SE VOI OLLA VAIN KIUKKUINEN TAI SE OSOITTAA
      MIELTÄÄN ESIM.JOS MARSU EI OLE SAANUT PITKÄÄN
      AIKAAN JOTAIN LEMPI HERKKUAAN NIIN SE VOI TEHDÄ
      PROTESTIN ESIM.OLLA SYÖMÄTTÄ KUNNES HUOMATAAN
      ETTÄ SE HALUAA LEMPI HERKKUAAN TAI SE VOI NÄYKKIÄ
      JA PURRA KUNNES SE MITÄ MARSU YRITTÄÄ SANOA
      SAADAAN SELVILLE!

    • Marsuilija

      Marsulle voi tulla käytöshäiriöitä myös tylsyyden takia. Ei ole harvinaista yksin elävillä (ei marsukaveria) marsuilla:( marsu voi olla myös sairas, kivuissa (saanut vammoja esim putoamisesta) tai sitä käsitellään niin harvoin, että se kokee käsittelyn inhottavana

      • Sedä

        Hyviä pointteja, mutta kannattiko silti nostaa 15 vuotta vanha ketju...?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe