Pari vuotiaalle kissa pojalleni on ilmestynyt toisen etutassun kahteen varpaaseen "liikakynnet", eli kynnen alapuolella kasvaa pehmeämpää ainesta oleva "kynsi". Mistähän tällainen mahtaa johtua ja onko tämä kuinka yleistä? Itse en vastaavaan ole aikaisemmin törmännyt.
Vastaukset 3
- piksu
Mahtaako kissallasi ollamahdollisuutta teroittaa kynsiään mihinkään? Onko sillä esim raapimispuuta? Meillä kisuille yleensä kasvaa "liikakynnet" kun eivät ole teroittaneet kynsiään vähään aikaan. Se kuulostaa minusta tän hetkiseltä tilanteeltasi.
- 3 x kissa
Kiitos vastauksestasi!
Saattaapi olla hyvin mahdollista, että olet oikeassa. Raapimispuu kyllä löytyy, mutta tämä kissa sattuu olemaan juuri se, joka vähiten sitä raaviskelee. Energiansa käyttää muuhun tuhoamiseen... :)
Onkohan nuo "liikakynnet" haitallisia pidemmän päälle? Nimittäin jos kissa ei raapimisesta innostu taas hetkeen.
- Anonyymi00003
Tämä on todella vanha aloitus, mutta kommentoimpa silti.
Minun kissallani kasvaa myös anturoissa liikakynsiä. Luulin niiden aina olevan känsiä ja viilailin ja leikkailin normaalisti kun ei kissa niitä ikinä arista. Muutama vuosi sitten selvisi lääkärissä muiden tutkimuksien ohella, että kissallani on mutaatiotassut eli tassujen sisällä kasvaa ns. toiset tassut. Vähän niinkuin laivakissoilla on näkyvissä liikaa varpaita, niin minun kissallani ne liikavarpaat ovat kehittyneet siellä tassun sisällä ja anturoista tuleva kova aines on liikakynsi. Kynneltä se ei kylläkään näytä vaan enemmänkin känsältä joka kasvaa pituutta.
Tälläiset mutaatiot ovat yleisiä populaatiokissoilla koska ovat usein jotain läheistä sukua keskenään... :(
Oma kissani on tullut minulle vanhempana, sen tarkkaa historiaa tietämättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.301189- 67829
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,41740- 91609
Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss275608P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys
Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓139606- 52516
Et siis halua
enää nähdä minua? Lupaan sitten pysyä pois. Ja jos vahingossa satutaan samaan paikkaan voit uskoa että en sitä tahallani47510- 38506
Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?34487