Kertokaa kaikkea vuohista ja niiden hoidosta, mutta älkää vain käskekö lukemaan kirjoja tai muuta sellaista, kiitos.
Vuohesta...
8
477
Vastaukset
- Venla
Luuletko että joku sulle sitten tänne vaivautuu kaikkee kirjoittamaan jos et itte viitsi edes kirjoja lukea. Jos oot vuohta esim. hankkimassa, et pärjää ilman lukemista. No, jotain tietoo saat kun luet alla olevia juttuja ja kysymyksiä vuohista.
Mulla on tietoo paljonkin, mutta en tänne sitä ala raapustamaan, kun tieto löytyy myös kirjasta!- kuttu
Olen jo lukenut kaiken mitä kirjastosta on löytynyt et silleen.
- sanni
kuttu kirjoitti:
Olen jo lukenut kaiken mitä kirjastosta on löytynyt et silleen.
Alat sitten vaan selailla haulla mitä juttuja vuohista löytyy netistä ja luet sieltä. Aika hankalaa mitään lisätä niihin jos kaikki kirjat oot jo lukenut. Samaa asiaahan moni tähän kirjottas kuin mitä kirjoissa on.
- Vuohi/kuttu
sanni kirjoitti:
Alat sitten vaan selailla haulla mitä juttuja vuohista löytyy netistä ja luet sieltä. Aika hankalaa mitään lisätä niihin jos kaikki kirjat oot jo lukenut. Samaa asiaahan moni tähän kirjottas kuin mitä kirjoissa on.
No kun haluaisin saada tärkeimpiä tietoja tiivistettynä, en vastauksia, joissa kehotetaan lukemaan tai kattoon netistä. Olen lukenut kuttu-kirjan jo hyvinkin 2 kertaa läpi, mutta jos teillä on tietoa/kokemusta, niin tiivistelmänä!
Kiitos :) - Sanni
Vuohi/kuttu kirjoitti:
No kun haluaisin saada tärkeimpiä tietoja tiivistettynä, en vastauksia, joissa kehotetaan lukemaan tai kattoon netistä. Olen lukenut kuttu-kirjan jo hyvinkin 2 kertaa läpi, mutta jos teillä on tietoa/kokemusta, niin tiivistelmänä!
Kiitos :)Tää on niin hiljainen palsta että sitä tiivistelmää sitten saat odotella.
- Vuohi/kuttu
Sanni kirjoitti:
Tää on niin hiljainen palsta että sitä tiivistelmää sitten saat odotella.
No voisitteko kirjoittaa vuohikokemuksianne?
Hyviä ja huonoja piirteitä jne... - heppahöperö
Vuohi/kuttu kirjoitti:
No voisitteko kirjoittaa vuohikokemuksianne?
Hyviä ja huonoja piirteitä jne...Moikka!
Meillä on 1½ vuohi-pukki, todella sympaattinen herra. Luonteeltaan todella kiltti, hermostuu oikeastaan kolmesta asiasta todella pahasti. Ensimmäinen seikka on se kun sen ruokakuppi illalla ei tule sen karsinaan riittävän nopeasti, toinen asia on että jos aamulla ei pääse riittävän äkkiä ulos tallista niin se ei sitten enään suostu myöhemmin lähtemään enää ulos. Kolmas juttu on se jos häneen erehtyy koskemaan kun on syömässä illalla puuroaan karsinassa, jos vaikka sormella hipaiset sitä niin jo alkaa murina. Harjaaminen ei onnistu ollenkaan, ilman harjaa saa silittää, mutta jos harjan otat käteen niin saa varoa että ei puske. Lenkkeilystä hän pitää hyvin paljon, varsinkin kun saa taluttajan vedettyä nurin kun hän itse on hypännyt ojan yli. Joskus olen melkein nähnyt hänen naamalla erittäin vahinkoniloisen virnistyksen. Mitään ruokalajia en ole vielä löytänyt mitä Hessu ei olisi syönyt, mahtaako löytyäkkään, epäilen vaan että ei. Hessu on erittäin seurallinen kaveri, ulkonakin kun kuulee puhetta osallistuu heti siihen kyllä huutelemalla. Vuohet ovat minusta todella suloisia kavereita, paitsi niiden sarvet. Hyvät jatkot sinulle vaan. - Vuohista
heppahöperö kirjoitti:
Moikka!
Meillä on 1½ vuohi-pukki, todella sympaattinen herra. Luonteeltaan todella kiltti, hermostuu oikeastaan kolmesta asiasta todella pahasti. Ensimmäinen seikka on se kun sen ruokakuppi illalla ei tule sen karsinaan riittävän nopeasti, toinen asia on että jos aamulla ei pääse riittävän äkkiä ulos tallista niin se ei sitten enään suostu myöhemmin lähtemään enää ulos. Kolmas juttu on se jos häneen erehtyy koskemaan kun on syömässä illalla puuroaan karsinassa, jos vaikka sormella hipaiset sitä niin jo alkaa murina. Harjaaminen ei onnistu ollenkaan, ilman harjaa saa silittää, mutta jos harjan otat käteen niin saa varoa että ei puske. Lenkkeilystä hän pitää hyvin paljon, varsinkin kun saa taluttajan vedettyä nurin kun hän itse on hypännyt ojan yli. Joskus olen melkein nähnyt hänen naamalla erittäin vahinkoniloisen virnistyksen. Mitään ruokalajia en ole vielä löytänyt mitä Hessu ei olisi syönyt, mahtaako löytyäkkään, epäilen vaan että ei. Hessu on erittäin seurallinen kaveri, ulkonakin kun kuulee puhetta osallistuu heti siihen kyllä huutelemalla. Vuohet ovat minusta todella suloisia kavereita, paitsi niiden sarvet. Hyvät jatkot sinulle vaan.Meillä on siis 2 vuohipukkia jotka on nyt 7kk:n ikäisiä...näin meille sanottiin,että vuoheton mies on huoleton mies...ja todellakin se pitää paikkansa.Meillä kun vuohet saa olla vapaana pihalla aina päivisin ja yöt omassa tarhassaan,niin ei tarvit si miettiä mitään istutuksia pihalle ne menee parempiin suihin ihan huomaamatta...ja mitä suuremmaksi kasvavat sen korkeammalle niiden on kiivettävä...autot on suuressa vaarassa.
Meidän vuohista toinen on todella kesy ja välillä oikein raivostuttava,kun se tunkee itsensä suurinpiirtein syliin,toinen on taas vähän arempi ei tule juurikaan luokse,paitsi jos on jotain syötävää kädessä...meillä vuohet on ollut n.4 kk:ta.Ne syö kyllä ihan kaikkea,leipä ja perunat(keitetyt)on niiden suurinta herkkua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948