Kuka ja mikä on Shiva?
Minkälaisia käsityksiä hindulaisilla on tästä hindulaisen kosmologian tuhoajajumalasta?
Miten Shivaa palvellaan?
Miksi Shiva näyttää kuvissa niin kiltiltä ja leppoisalta, vaikka hän on tuhoajajumala?
Mitä eroa on Shivalla ja Buddhalla? Olen käsittänyt, että molemmat omassa opissaan edustavat jollain tavoin korkeinta tietoisuutta?
Kuka on Shiva ?
89
992
Vastaukset
- esjotes
olen opiskellut 3 vuotta intian joogalääkäriliiton presidientin ohjauksessa ... Hän sanoi että arkkityyppi shiva on sama kuin juutalaisen tradition Jahve ... Joka on vihan ja koston jumala... mutta sitä ylempi on rakkaus
- Kalidasa
Hmm. Jahvella ja Shivalla on toki jotakin yhteistä, mutta mielikuva jonka olen saanut Shivasta ei oikein vaikuta koston ja vihan jumalalta. Sanoihin kosto ja viha liittyy voimakas inhimillinen tunne, kun taas Shiva ei käsittääkseni ole millään muotoa inhimillinen olento, eikä tuhoa vihasta, kostonhimosta tai kateudesta, vaan ainoastaan koska se on hänen kosminen tehtävänsä.
Olen kylläkin kuullut, että mainitsemasi sodanjumala Jahve/Yao olisi historiallisesti jotenkin kytköksissä egyptiläisten sodanjumalaan Sethiin, joka kyllä hieman pintaa syvemmältä tarkasteltuna muistuttaa Shivaa yhdellä sun toisellakin tavalla.
- Tellu
Shiva sekä luo että hävittää koko maailmankaikkeuden leikkien ja tanssien.
Oleminen ja olemattomuus ovat molemmat yhtä arvokkaita, eikä kuolemassa ole mitään "pahaa". Shivan kautta voi oppia ymmärtämään kaiken katovaisuuden: se on aina pysyvä asia ja ainoa totuus kaikesta mitä on.
Ihmiset pelkäävät muutosta ja luopumista, ja siksi monet leimaavat Shivan automaattisesti itsekseen perkeleeksi.
Buddha oli ihminen, joka valaistui. Buddha sanana voi myös tarkoittaa ketä tahansa joka on valaistunut. Valaistuminen tarkoittaa käsittääkseni ainakin sitä että lopettaa inkarnoitumisen fyysiselle tasolle.
Shiva (kuten kaikki jumalat) on jumala, jota ei ehkä sinällään ole olemassa, vaan kyseessä on arkkityyppi, ikoni. Tai jos haluaa uskoa jumalaan, niin hän on yksi puoli tässä jumalassa.
Koska hän on leikillinen, mistään vihaa uhkuvasta Jahvesta ei voida puhua.- Kalidasa
>>> Shiva sekä luo että hävittää koko maailmankaikkeuden leikkien ja tanssien. >>>
Sanotaanko jossain tosiaan, että Shiva sekä luo että tuhoaa? Muistaakseni Brahma luo, Vishnu säilyttää and Shiva hävittää.
Tutkin asiaa tässä äsken itse internetin avulla, ja olen käsittänyt, että Shiva olisi kannabishuuruissa (onneksi) oleva täydellisen tuhon jumala, joka tuhoaisi jopa koko universumin jos hänen silmänsä avautuisivat kokonaan. Kuvissahan hänet kuvataan luomet puoliksi avonaisina ja hymyillen onnellisesti kuin mikäkin kannabishippi. Syy siihen miksi hän on tuhon jumala on, että hän edustaa korkeinta tietoisuutta, joka täysissä voimissaan tuhoaisi kaiken sen mikä on illuusiota, eli siis Mayan/maailman.
>>> Oleminen ja olemattomuus ovat molemmat yhtä arvokkaita, eikä kuolemassa ole mitään "pahaa". Shivan kautta voi oppia ymmärtämään kaiken katovaisuuden: se on aina pysyvä asia ja ainoa totuus kaikesta mitä on. >>>
Kuoleman personoiminen jumalaksi ja sen kunnioittaminen vaikuttaa tosiaan olevan shaivistinen menetelmä.
>>> Buddha oli ihminen, joka valaistui. Buddha sanana voi myös tarkoittaa ketä tahansa joka on valaistunut. Valaistuminen tarkoittaa käsittääkseni ainakin sitä että lopettaa inkarnoitumisen fyysiselle tasolle. >>>
Olen samaa mieltä, mutta mitä Shivaan tulee, käsittääkseni hindulaisuus ja buddhalaisuus ovat kaksi täysin eri oppia, joita vain olemme tottuneet sekoittamaan toisiinsa sen enempiä miettimättä.
Siitä puheen ollen, tiedätkö löytyykö buddhalaisuudesta jotakin käsitettä joka viittaisi tuhoavaan voimaan? Buddha samoin kuin Shiva edustaa tietoisuutta, mutta en ole koskaan kuullut Buddhaa kutsuttavan universumin tuhoajaksi, saati että hän viihtyisi hautausmailla tai olisi niin hirmuinen että hänet täytyy pitää huumattuna jotta universumi ei tuhoutuisi. (jatkot ehkä buddhalaisuus alueelle?)
>>> Shiva (kuten kaikki jumalat) on jumala, jota ei ehkä sinällään ole olemassa, vaan kyseessä on arkkityyppi, ikoni. Tai jos haluaa uskoa jumalaan, niin hän on yksi puoli tässä jumalassa. >>>
Niin, monet uskovat että eri jumalat ovat yhden ainoan jumalan eri kasvoja. Olipa näin tai ei niin personoidun jumalhahmon kautta ainakin vaikuttaa olevan helpompi saada aikaan se kaikkien etsimä "mystinen yhteys", kuin suoraan koettaa lausua sen jumalan nimeä jolla ei ole nimeä tai muotoa ja joka on kaiken tunnetun ulkopuolella.
>>> Koska hän on leikillinen, mistään vihaa uhkuvasta Jahvesta ei voida puhua. >>>
Kenen tai minkä mukaan hän on leikillinen? Osaatko osoittaa minulle jonkin sutran tai näyttää maalauksen josta tämä ilmenisi? - Tellu
Kalidasa kirjoitti:
>>> Shiva sekä luo että hävittää koko maailmankaikkeuden leikkien ja tanssien. >>>
Sanotaanko jossain tosiaan, että Shiva sekä luo että tuhoaa? Muistaakseni Brahma luo, Vishnu säilyttää and Shiva hävittää.
Tutkin asiaa tässä äsken itse internetin avulla, ja olen käsittänyt, että Shiva olisi kannabishuuruissa (onneksi) oleva täydellisen tuhon jumala, joka tuhoaisi jopa koko universumin jos hänen silmänsä avautuisivat kokonaan. Kuvissahan hänet kuvataan luomet puoliksi avonaisina ja hymyillen onnellisesti kuin mikäkin kannabishippi. Syy siihen miksi hän on tuhon jumala on, että hän edustaa korkeinta tietoisuutta, joka täysissä voimissaan tuhoaisi kaiken sen mikä on illuusiota, eli siis Mayan/maailman.
>>> Oleminen ja olemattomuus ovat molemmat yhtä arvokkaita, eikä kuolemassa ole mitään "pahaa". Shivan kautta voi oppia ymmärtämään kaiken katovaisuuden: se on aina pysyvä asia ja ainoa totuus kaikesta mitä on. >>>
Kuoleman personoiminen jumalaksi ja sen kunnioittaminen vaikuttaa tosiaan olevan shaivistinen menetelmä.
>>> Buddha oli ihminen, joka valaistui. Buddha sanana voi myös tarkoittaa ketä tahansa joka on valaistunut. Valaistuminen tarkoittaa käsittääkseni ainakin sitä että lopettaa inkarnoitumisen fyysiselle tasolle. >>>
Olen samaa mieltä, mutta mitä Shivaan tulee, käsittääkseni hindulaisuus ja buddhalaisuus ovat kaksi täysin eri oppia, joita vain olemme tottuneet sekoittamaan toisiinsa sen enempiä miettimättä.
Siitä puheen ollen, tiedätkö löytyykö buddhalaisuudesta jotakin käsitettä joka viittaisi tuhoavaan voimaan? Buddha samoin kuin Shiva edustaa tietoisuutta, mutta en ole koskaan kuullut Buddhaa kutsuttavan universumin tuhoajaksi, saati että hän viihtyisi hautausmailla tai olisi niin hirmuinen että hänet täytyy pitää huumattuna jotta universumi ei tuhoutuisi. (jatkot ehkä buddhalaisuus alueelle?)
>>> Shiva (kuten kaikki jumalat) on jumala, jota ei ehkä sinällään ole olemassa, vaan kyseessä on arkkityyppi, ikoni. Tai jos haluaa uskoa jumalaan, niin hän on yksi puoli tässä jumalassa. >>>
Niin, monet uskovat että eri jumalat ovat yhden ainoan jumalan eri kasvoja. Olipa näin tai ei niin personoidun jumalhahmon kautta ainakin vaikuttaa olevan helpompi saada aikaan se kaikkien etsimä "mystinen yhteys", kuin suoraan koettaa lausua sen jumalan nimeä jolla ei ole nimeä tai muotoa ja joka on kaiken tunnetun ulkopuolella.
>>> Koska hän on leikillinen, mistään vihaa uhkuvasta Jahvesta ei voida puhua. >>>
Kenen tai minkä mukaan hän on leikillinen? Osaatko osoittaa minulle jonkin sutran tai näyttää maalauksen josta tämä ilmenisi?Tietoni ovat tällaista pikkukivaa sieltä sun täältä, kun on sattunut vuosien varrella jotain jostain lukemaan. Tarkkoja lähteitä en osaa nimetä.
Kannattaisi varmaan selvittää esim. mitkä ovat ne välineet joita Shiva pitelee käsissään tanssiessaan (tästä tapahtumastahan on lukuisia patsaita). Niistä voisi Shivan toiminnasta saada paremman tolkun kuin minun höpinöistäni.
Semmoinenkin juttu on tarttunut korvaan jostain, että kun Kali, tavallaan Shivan naispuolinen vastine ja myöskin kuoleman jumalatar, laittaapi tanssiksi makaavan Shivan päällä, tulee Shivasta ruumis nimeltä Shava. On siis mitä erilaisimpia juttuja joita voi kertoilla, mutta vasta oikea hindu tms. tietäisi näistä asioita paremmin. Minä en ole hindu, mutta halusin huomauttaa ettei Shiva ole mikään tosikko Jahve...
Ja Buddha-juttu tosiaan on ihan eri juttu. Itse en pitäisi Buddhaa "jumalana", mutta se on sitten taas erilaisten buddhalaisuus-suuntien asia riidellä siitä asiasta...
Niin olisikohan tämä tanssiva Shiva nimeltään Shiva Nataraja? Kokeilepa laittaa sillä hakua jos kiinnostaa leikillinen Shiva. - Tellu
Kalidasa kirjoitti:
Kenen tai minkä mukaan hän on leikillinen? Osaatko osoittaa minulle jonkin sutran tai näyttää maalauksen josta tämä ilmenisi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siva on hyvä, sen tiedän varmasti.
Niin on.
- Anonyymi
Tellu kirjoitti:
Tietoni ovat tällaista pikkukivaa sieltä sun täältä, kun on sattunut vuosien varrella jotain jostain lukemaan. Tarkkoja lähteitä en osaa nimetä.
Kannattaisi varmaan selvittää esim. mitkä ovat ne välineet joita Shiva pitelee käsissään tanssiessaan (tästä tapahtumastahan on lukuisia patsaita). Niistä voisi Shivan toiminnasta saada paremman tolkun kuin minun höpinöistäni.
Semmoinenkin juttu on tarttunut korvaan jostain, että kun Kali, tavallaan Shivan naispuolinen vastine ja myöskin kuoleman jumalatar, laittaapi tanssiksi makaavan Shivan päällä, tulee Shivasta ruumis nimeltä Shava. On siis mitä erilaisimpia juttuja joita voi kertoilla, mutta vasta oikea hindu tms. tietäisi näistä asioita paremmin. Minä en ole hindu, mutta halusin huomauttaa ettei Shiva ole mikään tosikko Jahve...
Ja Buddha-juttu tosiaan on ihan eri juttu. Itse en pitäisi Buddhaa "jumalana", mutta se on sitten taas erilaisten buddhalaisuus-suuntien asia riidellä siitä asiasta...
Niin olisikohan tämä tanssiva Shiva nimeltään Shiva Nataraja? Kokeilepa laittaa sillä hakua jos kiinnostaa leikillinen Shiva.Shivan patsas.
CERNin suuressa hadronitörmäyttimessä (maailman tehokkain hiukkaskiihdytin) Sveitsissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shivan patsas.
CERNin suuressa hadronitörmäyttimessä (maailman tehokkain hiukkaskiihdytin) Sveitsissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CERNin alueella sijaitsevasta Shivapatsaasta, joka on itse asiassa kuuluisa veistos, joka esittää hindulaisen jumalan Shivan tanssia (tanssivana Shivana tunnettu hahmo, "Nataraja").
CERN on Euroopan Hiukkasfysiikan Tutkimuslaboratorio, ja sen yhteydessä on tällainen symbolinen patsas. Tämän veistoksen taustalla on ajatus siitä, että tieteellinen tutkimus ja hindulainen filosofia voivat kohdata toisensa. Shivapatsas on lahja Intialta CERNille, ja se edustaa tieteen ja jumalallisen tasapainoa – erityisesti ajatus siitä, että luominen ja tuhoaminen ovat kaksi puolta samasta prosessista, aivan kuten kvanttifysiikassa. Shivan tanssi on symboli maailmankaikkeuden kiertokululle, luomisen, säilyttämisen ja tuhoamisen jatkuvalle syklille.
Veistos on tietyllä tavalla myös tieteellinen symboli siitä, miten tutkimus ja tiede voivat auttaa meitä ymmärtämään universumin syvempiä mysteereitä, samalla kun se kunnioittaa kulttuurista ja filosofista perintöä.
Kokonaisuudessaan tämä patsas on aika vahva symboli – tieteellisen tiedon ja mystiikan yhdistämistä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CERNin alueella sijaitsevasta Shivapatsaasta, joka on itse asiassa kuuluisa veistos, joka esittää hindulaisen jumalan Shivan tanssia (tanssivana Shivana tunnettu hahmo, "Nataraja").
CERN on Euroopan Hiukkasfysiikan Tutkimuslaboratorio, ja sen yhteydessä on tällainen symbolinen patsas. Tämän veistoksen taustalla on ajatus siitä, että tieteellinen tutkimus ja hindulainen filosofia voivat kohdata toisensa. Shivapatsas on lahja Intialta CERNille, ja se edustaa tieteen ja jumalallisen tasapainoa – erityisesti ajatus siitä, että luominen ja tuhoaminen ovat kaksi puolta samasta prosessista, aivan kuten kvanttifysiikassa. Shivan tanssi on symboli maailmankaikkeuden kiertokululle, luomisen, säilyttämisen ja tuhoamisen jatkuvalle syklille.
Veistos on tietyllä tavalla myös tieteellinen symboli siitä, miten tutkimus ja tiede voivat auttaa meitä ymmärtämään universumin syvempiä mysteereitä, samalla kun se kunnioittaa kulttuurista ja filosofista perintöä.
Kokonaisuudessaan tämä patsas on aika vahva symboli – tieteellisen tiedon ja mystiikan yhdistämistä!https://cds.cern.ch/record/745737/files/na-2004-122_0406040_01.jpg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaisuudessaan tämä patsas on aika vahva symboli – tieteellisen tiedon ja mystiikan yhdistämistä!CERNin alueella sijaitsevasta Shivapatsaasta.
Miksi juuri Shiva (Nataraja)?
Shiva Nataraja edustaa myös tuhon ikuisesti jatkuvaa sykliä — aivan kuten hiukkasfysiikka tutkii aineen ja energian peruskiertokulkua.
Patsaan tulkinnassa:
Tanssi symboloi maailmankaikkeuden dynaamista luonnetta.
Tulirengas kuvaa kosmista energiaa.
Tämän vuoksi se sopii hyvin CERNin tutkimusfilosofiaan: universumin perusolemuksen ymmärtäminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CERNin alueella sijaitsevasta Shivapatsaasta.
Miksi juuri Shiva (Nataraja)?
Shiva Nataraja edustaa myös tuhon ikuisesti jatkuvaa sykliä — aivan kuten hiukkasfysiikka tutkii aineen ja energian peruskiertokulkua.
Patsaan tulkinnassa:
Tanssi symboloi maailmankaikkeuden dynaamista luonnetta.
Tulirengas kuvaa kosmista energiaa.
Tämän vuoksi se sopii hyvin CERNin tutkimusfilosofiaan: universumin perusolemuksen ymmärtäminen.Shivan hiukset (jata) edustavat kosmista virtausta ja energiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shivan hiukset (jata) edustavat kosmista virtausta ja energiaa.
Energiaa, joka virtaa maailmankaikkeuden läpi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Energiaa, joka virtaa maailmankaikkeuden läpi
CERNissä sijaitseva Nataraja-patsas (tanssiva Shiva) esittää Shivan kosmista tanssia, jossa hän tanssii luomisen, ylläpidon ja tuhon sykleissä — aivan kuten hiukkasfysiikassa energia ja aine muuttuvat jatkuvasti muodosta toiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CERNissä sijaitseva Nataraja-patsas (tanssiva Shiva) esittää Shivan kosmista tanssia, jossa hän tanssii luomisen, ylläpidon ja tuhon sykleissä — aivan kuten hiukkasfysiikassa energia ja aine muuttuvat jatkuvasti muodosta toiseen.
Shivan hiukset, jotka levittäytyvät ympäriinsä tanssin aikana, symboloivat kosmista energiaa, joka virtaa avaruudessa — ja monet ovat nähneet tässä yhtäläisyyksiä hiukkasten liikkeeseen ja energian dynamiikkaan, joita CERN tutkii LHC-kiihdyttimellään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shivan hiukset, jotka levittäytyvät ympäriinsä tanssin aikana, symboloivat kosmista energiaa, joka virtaa avaruudessa — ja monet ovat nähneet tässä yhtäläisyyksiä hiukkasten liikkeeseen ja energian dynamiikkaan, joita CERN tutkii LHC-kiihdyttimellään.
Miksi ihmiset yhdistävät Shivan hiukset CERNiin
Jotkut populaarit tulkinnat (ja netissä kiertävät teoriat) sanovat, että:
Shivan liehuvat hiukset muistuttavat energia-aaltoja tai hiukkasten ratoja,
ja että CERNin kiihdyttimen muoto (rengas) voidaan symbolisesti nähdä osana tätä samaa kosmista tanssia.
Tieteellisesti yhteys on siis symbolinen, ei kirjaimellinen, mutta se on erittäin osuva vertauskuva:
🔹 Shivan tanssi = energian ikuinen muutos
🔹 CERNin tutkimus = aineen ja energian perimmäinen luonne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmiset yhdistävät Shivan hiukset CERNiin
Jotkut populaarit tulkinnat (ja netissä kiertävät teoriat) sanovat, että:
Shivan liehuvat hiukset muistuttavat energia-aaltoja tai hiukkasten ratoja,
ja että CERNin kiihdyttimen muoto (rengas) voidaan symbolisesti nähdä osana tätä samaa kosmista tanssia.
Tieteellisesti yhteys on siis symbolinen, ei kirjaimellinen, mutta se on erittäin osuva vertauskuva:
🔹 Shivan tanssi = energian ikuinen muutos
🔹 CERNin tutkimus = aineen ja energian perimmäinen luonneNataraja – tanssiva Shiva
Nataraja esittää Shivan tanssimassa kosmista tanssia, jossa:
Hänen hiuksensa leviävät laajalle kuin energia-aallot.
Hänen tanssinsa tapahtuu tulirenkaan sisällä — tämä rengas symboloi maailmankaikkeutta ja sen jatkuvaa luomisen ja tuhon sykliä.
Hän polkee yhden jalan alla tietämättömyyden demonin — symboli tiedon ylivallasta kaaoksen yli.
Hiukset siis kuvastavat energian virtausta – aivan kuten hiukkaset liikkuvat kiihdyttimessä CERNissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nataraja – tanssiva Shiva
Nataraja esittää Shivan tanssimassa kosmista tanssia, jossa:
Hänen hiuksensa leviävät laajalle kuin energia-aallot.
Hänen tanssinsa tapahtuu tulirenkaan sisällä — tämä rengas symboloi maailmankaikkeutta ja sen jatkuvaa luomisen ja tuhon sykliä.
Hän polkee yhden jalan alla tietämättömyyden demonin — symboli tiedon ylivallasta kaaoksen yli.
Hiukset siis kuvastavat energian virtausta – aivan kuten hiukkaset liikkuvat kiihdyttimessä CERNissä.CERNin hiukkaskiihdytin
CERNin LHC (Large Hadron Collider) on valtava rengasmainen tunneli, jossa:
Hiukkaset kiertävät vastakkaisiin suuntiin lähes valonnopeudella.
Ne törmäävät ja vapauttavat energiaa, josta tutkijat voivat päätellä, miten aine syntyy.
Energiavirrat ja hiukkasratojen kuviot muistuttavat usein spiraaleja ja aaltoja, vähän kuin Shivan liehuvia hiuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CERNin hiukkaskiihdytin
CERNin LHC (Large Hadron Collider) on valtava rengasmainen tunneli, jossa:
Hiukkaset kiertävät vastakkaisiin suuntiin lähes valonnopeudella.
Ne törmäävät ja vapauttavat energiaa, josta tutkijat voivat päätellä, miten aine syntyy.
Energiavirrat ja hiukkasratojen kuviot muistuttavat usein spiraaleja ja aaltoja, vähän kuin Shivan liehuvia hiuksia.. Symbolinen rinnastus
Shivan tanssi (Nataraja) CERNin hiukkasfysiikka
Liehuvat hiukset = energian virtaus Hiukkasten radat = energian liike
Tulirengas = kosmisen luomisen sykli LHC-rengas = aineen tutkimuksen kierto
Tanssi = luomisen ja tuhon rytmi Hiukkastörmäykset = aineen synty ja hajoaminen
Apasmara (tietämättömyys) jalan alla = tiedon voittokulku Tiede paljastaa luonnon salaisuudet
- Anonyymi
Lääkkeet 💊💊💊💊
- Anonyymi
Lääkkeet kenelle?
CERNin hiukkasfysiikka tutkijoille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkkeet kenelle?
CERNin hiukkasfysiikka tutkijoille?Varmasti tyhmät maailmankuulut tutkijat, parhaat tutkijat maailmassa: tyhmät, koska toivat Shivan patsaan Sveitsiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti tyhmät maailmankuulut tutkijat, parhaat tutkijat maailmassa: tyhmät, koska toivat Shivan patsaan Sveitsiin
Om namah Shivaya
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Om namah Shivaya
Shivan asema on hyvin korkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shivan asema on hyvin korkea.
Lordi Shiva on ensimmäinen mahajanien luettelossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lordi Shiva on ensimmäinen mahajanien luettelossa.
Shiva on monimuotoinen ja hänen muotonsa vaihtelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shiva on monimuotoinen ja hänen muotonsa vaihtelee.
Shiva on jivan ystävä. Hän ei ole Jumala, mutta hän on Jumalan veroinen, koska hän voi antaa Jumalan sille, joka etsii häntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shiva on jivan ystävä. Hän ei ole Jumala, mutta hän on Jumalan veroinen, koska hän voi antaa Jumalan sille, joka etsii häntä.
Shivan asema on salaperäinen, koska on olemassa guna-avatar-Shiva, joka asuu aineellisen maailman yläpuolella, henkisen maailman alapuolella Kailashissa Parvatinsa kanssa. Mutta on olemassa myös henkisen maailman Sadashiva, toisin sanoen se Shiva, joka ei oleskele aineellisen ja henkisen olemassaolon välissä vaan syvällä henkisessä maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shivan asema on salaperäinen, koska on olemassa guna-avatar-Shiva, joka asuu aineellisen maailman yläpuolella, henkisen maailman alapuolella Kailashissa Parvatinsa kanssa. Mutta on olemassa myös henkisen maailman Sadashiva, toisin sanoen se Shiva, joka ei oleskele aineellisen ja henkisen olemassaolon välissä vaan syvällä henkisessä maailmassa.
Rudralla on erilaisia muotoja, jotka ovat syntyneet hänen muotonsa transformaation tuloksena, kun hän joutui kosketuksiin mayan kanssa. Vaikka Rudra ei ole jiva-tattvojen tasolla, häntä ei voida myöskään luokitella...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rudralla on erilaisia muotoja, jotka ovat syntyneet hänen muotonsa transformaation tuloksena, kun hän joutui kosketuksiin mayan kanssa. Vaikka Rudra ei ole jiva-tattvojen tasolla, häntä ei voida myöskään luokitella...
Aika. Kāla
Suuri Aika. Mahākāla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika. Kāla
Suuri Aika. Mahākāla.Kāla, Mahākāla edustaa Shiva. Shiva on Mahākāla, ajan ja avaruuden (tilan) faktori.
Olemme tottuneet ajattelemaan ajassa ja tilassa - deśakālassa - koska emme tiedä, mitä ikuisuus on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kāla, Mahākāla edustaa Shiva. Shiva on Mahākāla, ajan ja avaruuden (tilan) faktori.
Olemme tottuneet ajattelemaan ajassa ja tilassa - deśakālassa - koska emme tiedä, mitä ikuisuus on.Mikä liikuttaa pradhānaa ja transformoi sen mahat-tattvaksi? Maha-Vishnun katse.
Maha-Vishnu hedelmöittää pradhānan kaikilla sieluilla, jotka haluavat osallistua aineelliseen luomiseen, aivan kuten mies tekee naisen raskaaksi.
Koska Herra on kaikkivoipa, hän voi luoda lukemattomia eläviä olentoja aineellisen luonnon kohtuun yksinkertaisesti katseensa avulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä liikuttaa pradhānaa ja transformoi sen mahat-tattvaksi? Maha-Vishnun katse.
Maha-Vishnu hedelmöittää pradhānan kaikilla sieluilla, jotka haluavat osallistua aineelliseen luomiseen, aivan kuten mies tekee naisen raskaaksi.
Koska Herra on kaikkivoipa, hän voi luoda lukemattomia eläviä olentoja aineellisen luonnon kohtuun yksinkertaisesti katseensa avulla.Katseesta itsestään tulee Herra Sadha Shiva, joka toimii kaikkien aineelliseen luontoon tulevien sielujen suojelijana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katseesta itsestään tulee Herra Sadha Shiva, joka toimii kaikkien aineelliseen luontoon tulevien sielujen suojelijana.
Katseesta itsestään tulee Herra Sadha Siva, joka toimii kaikkien aineelliseen luontoon tulevien sielujen suojelijana. Alun perin Herra Shiva on Vishnu-tattva, joka on Herra Maha-Vishnun suora ekspansio. Sadha Shiva asuu aineellisten universumien ulkopuolella, omalla planeetallaan, joka sijaitsee henkisten ja aineellisten universumien rajalla. Sieltä käsin hän ekspansioitui lukemattomiin Shivoihin, jotka ovat läsnä jokaisen aineellisen universumin sisällä. Lordi Shivana hän neuvottelee aineellisen luonnon kanssa, ja näin osa hänen ominaisuuksistaan peittyy...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katseesta itsestään tulee Herra Sadha Siva, joka toimii kaikkien aineelliseen luontoon tulevien sielujen suojelijana. Alun perin Herra Shiva on Vishnu-tattva, joka on Herra Maha-Vishnun suora ekspansio. Sadha Shiva asuu aineellisten universumien ulkopuolella, omalla planeetallaan, joka sijaitsee henkisten ja aineellisten universumien rajalla. Sieltä käsin hän ekspansioitui lukemattomiin Shivoihin, jotka ovat läsnä jokaisen aineellisen universumin sisällä. Lordi Shivana hän neuvottelee aineellisen luonnon kanssa, ja näin osa hänen ominaisuuksistaan peittyy...
Hänestä tulee näin Shiva-tattva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänestä tulee näin Shiva-tattva.
Mikä on tämä Maha-Vishnun katse, jonka avulla inertti aineellinen energia aktivoituu näin?
Herran Maha-Vishnun katse sisältää:
- alkukantaisen maskuliinisuuden alun (Shambhu eli Shiva).
- ikuisen ajan (kala) energiaa
- kaikki ne elävät olennot, joiden on määrä ruumiillistua aineeseen (jiva). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on tämä Maha-Vishnun katse, jonka avulla inertti aineellinen energia aktivoituu näin?
Herran Maha-Vishnun katse sisältää:
- alkukantaisen maskuliinisuuden alun (Shambhu eli Shiva).
- ikuisen ajan (kala) energiaa
- kaikki ne elävät olennot, joiden on määrä ruumiillistua aineeseen (jiva).Lordi Maha-Vishnun katse sisältää alkuperäisen maskuliinisen alun, Shambhun.
Tämä maskuliininen symboli on jumalallisuuden alisteinen aspekti ja toimii aineellisen maailman kantaisänä.
Kun Shambhu yhdistyy feminiinisen alun, Mayan eli aineellisen energian (shakti) kanssa, syntyvät kaikki aineellisen maailman moninaiset muodot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lordi Maha-Vishnun katse sisältää alkuperäisen maskuliinisen alun, Shambhun.
Tämä maskuliininen symboli on jumalallisuuden alisteinen aspekti ja toimii aineellisen maailman kantaisänä.
Kun Shambhu yhdistyy feminiinisen alun, Mayan eli aineellisen energian (shakti) kanssa, syntyvät kaikki aineellisen maailman moninaiset muodot.Näin ollen Herra, haluttuaan luoda aineellisen maailman, heittää katseensa siihen, minkä seurauksena kolme gunaa aktivoituvat.
Jokainen objekti tässä maailmassa syntyy kerran, on olemassa jonkin aikaa ja lopulta tuhoutuu ikuisen ajan energian vaikutuksesta. Näin Maha-Vishnun katseesta syntyvä ikuisen ajan energia ilmenee kolmen gunan toiminnassa.
Maha-Vishnun katseessa ovat elävät olennot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ollen Herra, haluttuaan luoda aineellisen maailman, heittää katseensa siihen, minkä seurauksena kolme gunaa aktivoituvat.
Jokainen objekti tässä maailmassa syntyy kerran, on olemassa jonkin aikaa ja lopulta tuhoutuu ikuisen ajan energian vaikutuksesta. Näin Maha-Vishnun katseesta syntyvä ikuisen ajan energia ilmenee kolmen gunan toiminnassa.
Maha-Vishnun katseessa ovat elävät olennot.Miksi tietoisuus on ikuinen ja keho kuolevainen?
B. S. Swami, fyysikko:
Elämän ensimmäinen ulottuvuus on ulkoinen ulottuvuus, jonka havaitsemme aistiemme, mielemme ja intellektimme avulla.
On myös sisäinen puoli, jota emme havaitse aistiemme, mielemme ja intellektimme avulla. Tämä puoli havaitaan erityisen menetelmän avulla, jota kutsumme ilmestykseksi.
Ilmestys on erityinen kosketus kokonaisuuteen. Sanskritin kielellä, Vedojen kielellä, sana ilmestys on ”shabda”. Ilmestys tai ”shabda” on yhteys kokonaisuuteen. Ja aistien, mielen ja älyn kautta tapahtuva havaitseminen on yhteyttä mihin? Jonkin sirpaleen, jonkin erityisyyden kanssa. Tämä on metodologisen kognition peruskaava.
On olemassa kokonaisuuden havaitseminen ja on olemassa erityisyyden havaitseminen. Ja tässä on ensimmäinen haaste, jonka esitän teille kaikille koulutetuille ihmisille, ja se on seuraava: Vedoissa sanotaan, että on mahdotonta ymmärtää kokonaisuutta osien summana.
On mahdotonta saada kokonaisvaltaista maailmankuvaa, päästä käsiksi täydelliseen kokonaisuuteen kokoamalla osia yhteen. Voimme ymmärtää osia ymmärtämällä kokonaisuutta, mutta emme voi ymmärtää kokonaisuutta tutkimalla osia.
Jos otamme tämän kaavan huomioon, huomaamme yllättävän asian.
Esimerkiksi käsitys, että ihminen on elementtien yhdistelmä, on kestämätön.
Jos otat kaiken, mitä meissä on, ja yhdistät ne toisiinsa, et saa ihmistä. Ihminen on kokonaisuus. Ja tämä kokonaisuus, joka on ihminen, on tietoisuus. Toisin sanoen tietoisuutta ei voida pelkistää mielen, järjen, aivojen eikä minkään tietokoneen ja sen laajennusten muodostamien aineiden varaan.
Ihmisen kokonaisvaltaisuus, tietoisuus, on ihmisen kognition ja tutkimuksen pääkohde. Koska kun tunnemme tämän kokonaisuuden, kun tunnemme itsemme, meillä on mahdollisuus sovittaa kaikki osat niin kuin niiden pitäisi olla, jotta voimme tuntea kokonaisuutta, harmoniaa ja onnellisuutta.
Tämä harmonia tulee kokonaisuudesta, tietoisuudesta. Ja kun ymmärrämme tämän tietoisuuden, harmoniasta tulee todellisen saavutuksemme kohde. Toisin sanoen voimme saavuttaa tuon harmonian.
Ihmisenä voitte kysyä: ”Onko tästä mitään näkyviä todisteita?”. Näkyvän havaitsemisen tasolla ei ole todisteita. Koska puhumme jostain, mikä on elämän sisäisen ulottuvuuden, ei ulkoisen ulottuvuuden, aluetta. Ulkoisesta näkökulmasta katsottuna ihminen on osiensa summa. Se on ymmärrettävää.
Ihmiset yrittävät hoitaa ihmistä, leikata häntä, antaa hänelle lääkkeitä, yrittää vaikuttaa rehellisyyteen tällä tavoin. Mutta jos kokonaisvaltaisuus katoaa, se, mitä yritämme hoitaa, ei ole enää ihminen.
Tiedämme, että on olemassa kuolema, ja kuolema on pohjimmiltaan kokonaisuuden katoamista. Kokonaisuus poistuu, tietoisuus poistuu, ja jäljelle jää kokoelma osia, joita kutsumme miksi? Kutsumme sitä ruumiiksi, joksikin, joka hajoaa. Näitä osia on mahdotonta pitää yhdessä. Se on mahdotonta. Kaikki hajoaa. Miksi se hajoaa? Hajoaminen tapahtuu välittömästi, miksi? Koska eheys on kadonnut.
Tieteessä on olemassa sellainen asia kuin entropia. Luulen, että useimmat teistä tietävät, mikä se on. Entropia on maailman kaaoksen mitta. Niinpä meissä on entropiaa. Entropia on siis tietämättömyyttä.
Ympärillämme näkyvä materia, tämä objektitodellisuus, on entrooppista. Toisin sanoen se on luonteeltaan kaoottista - se on kaaosta. Kehossamme tämä kaaos on läsnä, mielessämme on kaaosta, mielessämme on kaaosta. Kaikki, mistä ihminen koostuu, on luonteeltaan entrooppista.
Ihminen syntyy tietämättömyydessä, hän ei tiedä, mitä tämä maailma on, mikä on hänen olemassaolonsa tarkoitus, mikä on onnellisuuden luonne. Hän ei tiedä, mitä varten hän on syntynyt.
Sisällämme oleva tietoisuus on luonteeltaan anti-entrooppinen. Toisin sanoen haluamme tietää, mikä on olemassaolon tarkoitus, haluamme saavuttaa harmonian, haluamme tuntea rakkautta, jakamatonta rakkautta, haluamme löytää kuulumisen äärettömyyteen. Luonteemme on anti-entrooppinen, emme pidä kaaoksesta.
Ja niinpä kun tämä minämme eroaa ruumiista kuoleman hetkellä, entropia jää jäljelle. Ruumis yksinkertaisesti hajoaa. Ja tämä antientropia, meidän olemuksemme, meidän ”minä”, se menee johonkin tuntemattomaan paikkaan. Me emme tiedä. Emme tiedä, keitä olemme, emme tiedä, mitä meille tapahtuu kuoleman hetkellä, emmekä tiedä, mistä tulimme tähän kehoon.
Tärkeintä komponenttia, sisäistä komponenttia, ei ymmärretä mielellä ja havainnointiin perustuvilla menetelmillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tietoisuus on ikuinen ja keho kuolevainen?
B. S. Swami, fyysikko:
Elämän ensimmäinen ulottuvuus on ulkoinen ulottuvuus, jonka havaitsemme aistiemme, mielemme ja intellektimme avulla.
On myös sisäinen puoli, jota emme havaitse aistiemme, mielemme ja intellektimme avulla. Tämä puoli havaitaan erityisen menetelmän avulla, jota kutsumme ilmestykseksi.
Ilmestys on erityinen kosketus kokonaisuuteen. Sanskritin kielellä, Vedojen kielellä, sana ilmestys on ”shabda”. Ilmestys tai ”shabda” on yhteys kokonaisuuteen. Ja aistien, mielen ja älyn kautta tapahtuva havaitseminen on yhteyttä mihin? Jonkin sirpaleen, jonkin erityisyyden kanssa. Tämä on metodologisen kognition peruskaava.
On olemassa kokonaisuuden havaitseminen ja on olemassa erityisyyden havaitseminen. Ja tässä on ensimmäinen haaste, jonka esitän teille kaikille koulutetuille ihmisille, ja se on seuraava: Vedoissa sanotaan, että on mahdotonta ymmärtää kokonaisuutta osien summana.
On mahdotonta saada kokonaisvaltaista maailmankuvaa, päästä käsiksi täydelliseen kokonaisuuteen kokoamalla osia yhteen. Voimme ymmärtää osia ymmärtämällä kokonaisuutta, mutta emme voi ymmärtää kokonaisuutta tutkimalla osia.
Jos otamme tämän kaavan huomioon, huomaamme yllättävän asian.
Esimerkiksi käsitys, että ihminen on elementtien yhdistelmä, on kestämätön.
Jos otat kaiken, mitä meissä on, ja yhdistät ne toisiinsa, et saa ihmistä. Ihminen on kokonaisuus. Ja tämä kokonaisuus, joka on ihminen, on tietoisuus. Toisin sanoen tietoisuutta ei voida pelkistää mielen, järjen, aivojen eikä minkään tietokoneen ja sen laajennusten muodostamien aineiden varaan.
Ihmisen kokonaisvaltaisuus, tietoisuus, on ihmisen kognition ja tutkimuksen pääkohde. Koska kun tunnemme tämän kokonaisuuden, kun tunnemme itsemme, meillä on mahdollisuus sovittaa kaikki osat niin kuin niiden pitäisi olla, jotta voimme tuntea kokonaisuutta, harmoniaa ja onnellisuutta.
Tämä harmonia tulee kokonaisuudesta, tietoisuudesta. Ja kun ymmärrämme tämän tietoisuuden, harmoniasta tulee todellisen saavutuksemme kohde. Toisin sanoen voimme saavuttaa tuon harmonian.
Ihmisenä voitte kysyä: ”Onko tästä mitään näkyviä todisteita?”. Näkyvän havaitsemisen tasolla ei ole todisteita. Koska puhumme jostain, mikä on elämän sisäisen ulottuvuuden, ei ulkoisen ulottuvuuden, aluetta. Ulkoisesta näkökulmasta katsottuna ihminen on osiensa summa. Se on ymmärrettävää.
Ihmiset yrittävät hoitaa ihmistä, leikata häntä, antaa hänelle lääkkeitä, yrittää vaikuttaa rehellisyyteen tällä tavoin. Mutta jos kokonaisvaltaisuus katoaa, se, mitä yritämme hoitaa, ei ole enää ihminen.
Tiedämme, että on olemassa kuolema, ja kuolema on pohjimmiltaan kokonaisuuden katoamista. Kokonaisuus poistuu, tietoisuus poistuu, ja jäljelle jää kokoelma osia, joita kutsumme miksi? Kutsumme sitä ruumiiksi, joksikin, joka hajoaa. Näitä osia on mahdotonta pitää yhdessä. Se on mahdotonta. Kaikki hajoaa. Miksi se hajoaa? Hajoaminen tapahtuu välittömästi, miksi? Koska eheys on kadonnut.
Tieteessä on olemassa sellainen asia kuin entropia. Luulen, että useimmat teistä tietävät, mikä se on. Entropia on maailman kaaoksen mitta. Niinpä meissä on entropiaa. Entropia on siis tietämättömyyttä.
Ympärillämme näkyvä materia, tämä objektitodellisuus, on entrooppista. Toisin sanoen se on luonteeltaan kaoottista - se on kaaosta. Kehossamme tämä kaaos on läsnä, mielessämme on kaaosta, mielessämme on kaaosta. Kaikki, mistä ihminen koostuu, on luonteeltaan entrooppista.
Ihminen syntyy tietämättömyydessä, hän ei tiedä, mitä tämä maailma on, mikä on hänen olemassaolonsa tarkoitus, mikä on onnellisuuden luonne. Hän ei tiedä, mitä varten hän on syntynyt.
Sisällämme oleva tietoisuus on luonteeltaan anti-entrooppinen. Toisin sanoen haluamme tietää, mikä on olemassaolon tarkoitus, haluamme saavuttaa harmonian, haluamme tuntea rakkautta, jakamatonta rakkautta, haluamme löytää kuulumisen äärettömyyteen. Luonteemme on anti-entrooppinen, emme pidä kaaoksesta.
Ja niinpä kun tämä minämme eroaa ruumiista kuoleman hetkellä, entropia jää jäljelle. Ruumis yksinkertaisesti hajoaa. Ja tämä antientropia, meidän olemuksemme, meidän ”minä”, se menee johonkin tuntemattomaan paikkaan. Me emme tiedä. Emme tiedä, keitä olemme, emme tiedä, mitä meille tapahtuu kuoleman hetkellä, emmekä tiedä, mistä tulimme tähän kehoon.
Tärkeintä komponenttia, sisäistä komponenttia, ei ymmärretä mielellä ja havainnointiin perustuvilla menetelmillä.Missä määrin objektiivista todellisuutta edes on olemassa? Vai onko jokaisen oletusarvoinen mielipide subjektiivinen?
B. S. Swami, fyysikko:
Juuri siinä on kyse, että jos joku ajattelee, että riittää, että hän on, että hän esittää mielipiteensä, tuolla mielipiteellä on jotain arvoa, koska se on minun mielipiteeni, minä esitän sen. Teillä on mielipiteenne, minulla on mielipiteeni, ja tämä tarkoittaa, että totuutta ei ole olemassa, on vain joukko mielipiteitä.
Tämä on juuri sitä kaaosta, sitä entropiaa, josta puhuimme. Kun on erilaisia mielipiteitä, ette voi rakentaa mitään yhdessä. Ette voi luoda yhtenäistä järjestelmää, se on mahdotonta. Uuden maailman rakentaminen on mahdollista vain niiden ihmisten kanssa, jotka pystyvät luopumaan mielipiteistään totuuden vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä määrin objektiivista todellisuutta edes on olemassa? Vai onko jokaisen oletusarvoinen mielipide subjektiivinen?
B. S. Swami, fyysikko:
Juuri siinä on kyse, että jos joku ajattelee, että riittää, että hän on, että hän esittää mielipiteensä, tuolla mielipiteellä on jotain arvoa, koska se on minun mielipiteeni, minä esitän sen. Teillä on mielipiteenne, minulla on mielipiteeni, ja tämä tarkoittaa, että totuutta ei ole olemassa, on vain joukko mielipiteitä.
Tämä on juuri sitä kaaosta, sitä entropiaa, josta puhuimme. Kun on erilaisia mielipiteitä, ette voi rakentaa mitään yhdessä. Ette voi luoda yhtenäistä järjestelmää, se on mahdotonta. Uuden maailman rakentaminen on mahdollista vain niiden ihmisten kanssa, jotka pystyvät luopumaan mielipiteistään totuuden vuoksi.Kuoleeko sielu, kun ruumis poltetaan, tuhkataan?
Vastaus on, että sielu ei voi tuhoutua. Sielu on ikuinen. Me itse asiassa olemme sielu, eikä se kuole.
Lisäksi jopa hienojakoiset aineelliset substanssit, kuten mieli (jotain mistä pidämme, jotain mistä emme pidä, jotain missä olemme hyviä, jotain missä emme ole hyviä), eivät pala ruumiin palamisen aikana.
Siksi kannamme tottumuksemme seuraavaan elämään. Tässä suhteessa meillä on syntyessämme jo tiettyjä taipumuksia. Meillä on joitakin kykyjä, joitakin tapoja - kaikki se tulee menneisyydestä.
Siksi se on tuhoutumatonta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuoleeko sielu, kun ruumis poltetaan, tuhkataan?
Vastaus on, että sielu ei voi tuhoutua. Sielu on ikuinen. Me itse asiassa olemme sielu, eikä se kuole.
Lisäksi jopa hienojakoiset aineelliset substanssit, kuten mieli (jotain mistä pidämme, jotain mistä emme pidä, jotain missä olemme hyviä, jotain missä emme ole hyviä), eivät pala ruumiin palamisen aikana.
Siksi kannamme tottumuksemme seuraavaan elämään. Tässä suhteessa meillä on syntyessämme jo tiettyjä taipumuksia. Meillä on joitakin kykyjä, joitakin tapoja - kaikki se tulee menneisyydestä.
Siksi se on tuhoutumatonta.Ovatko sielu ja tietoisuus identtisiä käsitteitä?
B.S.Swami, fyysikko:
Ovatko sielu ja tietoisuus identtisiä käsitteitä?
Kysymys: Miten sielu ja tietoisuus liittyvät toisiinsa? Eivätkö ne olekin eri asioita?
Vastaus: Kaikki riippuu näiden sanojen määritelmästä. Joskus sanotaan, että tietoisuus on sielun, hengen säteilyä. Kuten esimerkiksi aurinko loistaa, niin henki säteilee tietoisuutta.
Keho on tietty väline elämiseen, sen tuntee. Miksi tunnette sen? Koska sielunne tietoisuus, joka on sydämessä, tunkeutuu tiettyjen prana- ja verikanavien kautta kehon jokaiseen soluun.
Tämän ansiosta kehonne elää. Vaikka jokaisella solulla on myös oma tietoisuushiukkasensa, on kuitenkin olemassa pääsielu, joka hallitsee koko kehoa. Tämä tapahtuu tietoisuutenne vuoksi. Se tarkoittaa, että tunnette.
Nyt tunnen kehon, koska olen sen koneen herra, joka minulle on annettu. On tietysti olemassa ylin mestari, joka hallitsee kaikkea, mutta minä olen ainakin matkustaja. Voin sanoa järjen kautta...
Tietoisuus on siis sielun valo. Näin sen voi määritellä.
Joskus sanotaan, että sielu on tietoisuus: se riippuu siitä, miten sen määrittelee. Katsokaa aina, mitä merkityksiä ihmiset antavat sanoille, sillä paljon väärinkäsityksiä, jopa konflikteja, syntyy, koska ihmiset antavat käyttämilleen sanoille erilaisia merkityksiä (intuitiivisia ja loogisia). On siis hyvin tärkeää selventää käyttämienne sanojen merkitys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
B.S.Swami, fyysikko:
Kysymys: Miten sielu ja tietoisuus liittyvät toisiinsa? Eivätkö ne olekin eri asioita?
Vastaus: Kaikki riippuu näiden sanojen määritelmästä. Joskus sanotaan, että tietoisuus on sielun, hengen säteilyä. Kuten esimerkiksi aurinko loistaa, niin henki säteilee tietoisuutta.
Keho on tietty väline elämiseen, sen tuntee. Miksi tunnette sen? Koska sielunne tietoisuus, joka on sydämessä, tunkeutuu tiettyjen prana- ja verikanavien kautta kehon jokaiseen soluun.
Tämän ansiosta kehonne elää. Vaikka jokaisella solulla on myös oma tietoisuushiukkasensa, on kuitenkin olemassa pääsielu, joka hallitsee koko kehoa. Tämä tapahtuu tietoisuutenne vuoksi. Se tarkoittaa, että tunnette.
Nyt tunnen kehon, koska olen sen koneen herra, joka minulle on annettu. On tietysti olemassa ylin mestari, joka hallitsee kaikkea, mutta minä olen ainakin matkustaja. Voin sanoa järjen kautta...
Tietoisuus on siis sielun valo. Näin sen voi määritellä.
Joskus sanotaan, että sielu on tietoisuus: se riippuu siitä, miten sen määrittelee. Katsokaa aina, mitä merkityksiä ihmiset antavat sanoille, sillä paljon väärinkäsityksiä, jopa konflikteja, syntyy, koska ihmiset antavat käyttämilleen sanoille erilaisia merkityksiä (intuitiivisia ja loogisia). On siis hyvin tärkeää selventää käyttämienne sanojen merkitys.https://richardlthompson.com/time-according-vedas
Time According to the Vedas
Tohtori Richard L. Thompson - Anonyymi
Richard L. Thompson
MAYA Maailma virtuaalitodellisuutena
https://www.krishnaculture.com/product/MAYA.html
Nykyaikaisessa tiedemaailmassa tietoisuus on alennettu haihtuvaksi epifenomenoksi, joka on jäänyt jäljelle sen jälkeen, kun aivot on selitetty fysikaalisesti. Se näyttää syntyvän, kun aine on sopivasti järjestäytynyt, mutta tiedemiehet ja filosofit eivät ole kyenneet selittämään, miksi monimutkaisen järjestäytymisen pitäisi tuottaa mitään muuta kuin monimutkaista fyysistä käyttäytymistä. Silti tietoisuus ei katoa. Yksi mahdollisuus on, että sen sijaan, että tietoisuus syntyisi materiasta, se on erillinen elementti, joka lisätään fysikaalisiin järjestelmiin. Tätä voidaan mallintaa ajatuksella virtuaalitodellisuudesta, jossa ihminen astuu tietokoneella simuloituun maailmaan aistiliitännän kautta. Tässä kirjassa virtuaalitodellisuutta käytetään metaforana tilanteestamme tietoisena olentona. Perusteemana on, että se, mitä voimme kuvitella tekevämme virtuaalitodellisuusjärjestelmässä, saattaa todellisuudessa tapahtua luonnossa paljon suuremmassa mittakaavassa. Luonto voi olla kuin tietokonesimulaatio, johon on liitetty tietoinen tarkkailija/osallistuja. Tämä uraauurtava kirja osoittaa, miten tietoiset olennot voisivat olla vuorovaikutuksessa fyysisesti realistisen virtuaalimaailman kanssa. Se osoittaa, miten paranormaalit ilmiöt voidaan sovittaa luonnollisella tavalla yhteen fysiikan lakien kanssa, ja se valottaa ajan paradokseja, ruumiin ulkopuolista elämää sekä kosmista ja maanpäällistä evoluutiota. Kattavassa synteesissä modernin tieteen ajatuksia ja tietoja käytetään valaisemaan ikivanhaa teemaa tietoisuudesta illuusioiden maailmassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Richard L. Thompson
MAYA Maailma virtuaalitodellisuutena
https://www.krishnaculture.com/product/MAYA.html
Nykyaikaisessa tiedemaailmassa tietoisuus on alennettu haihtuvaksi epifenomenoksi, joka on jäänyt jäljelle sen jälkeen, kun aivot on selitetty fysikaalisesti. Se näyttää syntyvän, kun aine on sopivasti järjestäytynyt, mutta tiedemiehet ja filosofit eivät ole kyenneet selittämään, miksi monimutkaisen järjestäytymisen pitäisi tuottaa mitään muuta kuin monimutkaista fyysistä käyttäytymistä. Silti tietoisuus ei katoa. Yksi mahdollisuus on, että sen sijaan, että tietoisuus syntyisi materiasta, se on erillinen elementti, joka lisätään fysikaalisiin järjestelmiin. Tätä voidaan mallintaa ajatuksella virtuaalitodellisuudesta, jossa ihminen astuu tietokoneella simuloituun maailmaan aistiliitännän kautta. Tässä kirjassa virtuaalitodellisuutta käytetään metaforana tilanteestamme tietoisena olentona. Perusteemana on, että se, mitä voimme kuvitella tekevämme virtuaalitodellisuusjärjestelmässä, saattaa todellisuudessa tapahtua luonnossa paljon suuremmassa mittakaavassa. Luonto voi olla kuin tietokonesimulaatio, johon on liitetty tietoinen tarkkailija/osallistuja. Tämä uraauurtava kirja osoittaa, miten tietoiset olennot voisivat olla vuorovaikutuksessa fyysisesti realistisen virtuaalimaailman kanssa. Se osoittaa, miten paranormaalit ilmiöt voidaan sovittaa luonnollisella tavalla yhteen fysiikan lakien kanssa, ja se valottaa ajan paradokseja, ruumiin ulkopuolista elämää sekä kosmista ja maanpäällistä evoluutiota. Kattavassa synteesissä modernin tieteen ajatuksia ja tietoja käytetään valaisemaan ikivanhaa teemaa tietoisuudesta illuusioiden maailmassa.Shivalla on kolme eri aspektia, jotka liittyvät vastaavasti hyödyntämisen ulottuvuuteen, aineelliseen maailmaan (Rudra-Shiva), luopumisen maailmaan, Brahmaan (Shiva-Shambhu) ja henkimaailmaan... (Sada-Shiva).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shivalla on kolme eri aspektia, jotka liittyvät vastaavasti hyödyntämisen ulottuvuuteen, aineelliseen maailmaan (Rudra-Shiva), luopumisen maailmaan, Brahmaan (Shiva-Shambhu) ja henkimaailmaan... (Sada-Shiva).
Shivalla on kolme eri aspektia, lisäksi monia eri muotoja.
- Anonyymi
Shiva-Shambhu — ”varjoilmentymä”, heijastus aineellisessa maailmassa loistavasta muodosta (jyotī-rūpaḥ)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shiva-Shambhu — ”varjoilmentymä”, heijastus aineellisessa maailmassa loistavasta muodosta (jyotī-rūpaḥ)
Hän ilmestyy säteilevänä symbolina aineellisesta maskuliinisesta alkuperästä (lingam)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän ilmestyy säteilevänä symbolina aineellisesta maskuliinisesta alkuperästä (lingam)
Yleisesti Shambhu kuvataan ilmentymänä säteilystä, joka lähtee Herran katseesta aineellisessa maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleisesti Shambhu kuvataan ilmentymänä säteilystä, joka lähtee Herran katseesta aineellisessa maailmassa.
Brahma ja Shiva-Rudra — Narayanan osittaiset ilmentymät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Brahma ja Shiva-Rudra — Narayanan osittaiset ilmentymät.
Shiva yhdistää persoonallisen (monimuotoisen) ja persoonattoman ( homogeenisen) alun. Ensin on aineellisen maailman monimuotoisuus, sitten homogeeniset alueet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shiva yhdistää persoonallisen (monimuotoisen) ja persoonattoman ( homogeenisen) alun. Ensin on aineellisen maailman monimuotoisuus, sitten homogeeniset alueet.
Shambhu on suurelta osin varustettu viidelläkymmenellä jivan ominaisuudella ja jossain määrin viidellä suurella ominaisuudella, jotka eivät ole tavallisten jivojen ulottuvilla. Siksi Shambhua ei voida luokitella jivaksi; hän on jivojen hallitsija (Ishvara), vaikka hänellä onkin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shambhu on suurelta osin varustettu viidelläkymmenellä jivan ominaisuudella ja jossain määrin viidellä suurella ominaisuudella, jotka eivät ole tavallisten jivojen ulottuvilla. Siksi Shambhua ei voida luokitella jivaksi; hän on jivojen hallitsija (Ishvara), vaikka hänellä onkin...
Hän [Shiva] on mayan valtias, purusha, joka yhdistää ne, jotka ovat poikenneet – lukuisat tietoisuuden hiukkaset (tai tietoisuuden massan), jotka ovat poikenneet ...
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän [Shiva] on mayan valtias, purusha, joka yhdistää ne, jotka ovat poikenneet – lukuisat tietoisuuden hiukkaset (tai tietoisuuden massan), jotka ovat poikenneet ...
...Tietoisuuden hiukkaset, jotka ovat poikenneet tästä tietoisuudesta, ovat massana, kokonaisuutena edustettuina Shivassa. Shiva edustaa poikenneiden sielujen kokonaisuutta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietoisuuden hiukkaset, jotka ovat poikenneet tästä tietoisuudesta, ovat massana, kokonaisuutena edustettuina Shivassa. Shiva edustaa poikenneiden sielujen kokonaisuutta
Shivan patsas.
Anonyymi kirjoitti:
Shivan patsas.
CERNin suuressa hadronitörmäyttimessä (maailman tehokkain hiukkaskiihdytin) Sveitsissä.Jos puramme sen auki: Tāṇḍavam (tai Tandava) on sanskritinkielinen sana, joka viittaa Shivan kosmiseen tanssiin. Tämä tanssi symboloi luomisen, säilyttämisen ja tuhon ikuista kiertoa — siis universumin rytmistä sykettä.
“Shivan tanssi ituhoaa (eli tuhoaa?) universumin äänivärähtelyjen avulla”, se sopii hyvin tämän filosofian ytimeen.Ääni värähtely ovat kaiken olemassaolon perusta — maailmankaikkeus syntyy ja häviää värähtelyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos puramme sen auki: Tāṇḍavam (tai Tandava) on sanskritinkielinen sana, joka viittaa Shivan kosmiseen tanssiin. Tämä tanssi symboloi luomisen, säilyttämisen ja tuhon ikuista kiertoa — siis universumin rytmistä sykettä.
“Shivan tanssi ituhoaa (eli tuhoaa?) universumin äänivärähtelyjen avulla”, se sopii hyvin tämän filosofian ytimeen.Ääni värähtely ovat kaiken olemassaolon perusta — maailmankaikkeus syntyy ja häviää värähtelyn.Äänivärähtelyjen avulla luodaan, äänivärähtelyjen avulla tuhotaan universumi, loppu on alku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänivärähtelyjen avulla luodaan, äänivärähtelyjen avulla tuhotaan universumi, loppu on alku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me kaikki kunnioitamme Shivaa universumin korkeimpana vaishnavana.
HYVÄÄ YÖTÄ MINULLE
- Anonyymi
"HYVÄÄ YÖTÄ MINULLE"
Hyvää yötä myös minulle
ja sinulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"HYVÄÄ YÖTÄ MINULLE"
Hyvää yötä myös minulle
ja sinulle."Olen joskus ajatelut budhan patsasata"
On lukemattomia eri buddhoja, ja tämä patsas ei ole buddhan vaan joku muu. Buddha oli askeetti eikä voinut olla lihava. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen joskus ajatelut budhan patsasata"
On lukemattomia eri buddhoja, ja tämä patsas ei ole buddhan vaan joku muu. Buddha oli askeetti eikä voinut olla lihava."MIKSI MUUTEN BUDHA ON PAKSU. ."
Kysessä on juku muu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"MIKSI MUUTEN BUDHA ON PAKSU. ."
Kysessä on juku muu.Kahdessa tanssissa universumin ykseys
Tanssiessaan Rudra Tandava Shiva, luovan tuhon jumala, muuttuu pahimmaksi muodokseen. Rudra Tandava symboloi usein kosmoksen tuhoa.
Metaforisesti se tarkoittaa myös tukahdutetun vihan, ahneuden ja ahankarann (egon) vapautumista, jotka itävät sisällämme. Useimmat ihmiset ymmärtävät sanan ”tuho” yleensä kirjaimellisessa merkityksessä, mutta sillä on syvempi merkitys.
Shiva, tuhoaja, tuhoaa tietämättömyyden, joka etsii suojaa sisällämme, jotta voimme tulla kelvollisiksi luomaan yleistä rauhaa ja yleistä vaurautta. Shivan aiheuttama tuho on luovaa, koska se raivaa tietä rauhan ja vaurauden saapumiselle fyysisessä maailmassa. - Anonyymi
Rudra on tuhoisa aspekti,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rudra on tuhoisa aspekti,
Oikeassa kädessään hän pitää domaraa. Nostetulla vasemmalla kädellään hän osoittaa abhaya-mudran: ”...älkää peljätkö! Minä suojelen teitä kaikkia!” – sellainen on sen merkitys. Toisessa vasemmassa kädessään hän pitää liekkiä. ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeassa kädessään hän pitää domaraa. Nostetulla vasemmalla kädellään hän osoittaa abhaya-mudran: ”...älkää peljätkö! Minä suojelen teitä kaikkia!” – sellainen on sen merkitys. Toisessa vasemmassa kädessään hän pitää liekkiä. ...
Shivan tanssissa ilmentyvät maailman Hengen rytmi ja liike. Kun Hän tanssii, pahuuden ja pimeyden voimat vapisevat ja perääntyvät. Brahman yön aikana (pralayan aikana) prakriti on liikkumaton, inertti. Tätä tilaa kutsutaan gunam samya avasthaksi. Kolme gunaa ovat tasapainossa, tasapainossa. Prakriti ei voi tanssia, ellei Shiva-jumala sitä halua. Shiva-jumala herää syvimmästä hiljaisuudestaan ja alkaa tanssia. Hänen domarunsa (rumpalin) liikkeiden aiheuttaman värähtelyn ansiosta erottamaton ääni muuttuu erottuvaksi. Syntyy shabda-brahman. Myös erottelematon energia muuttuu erottelevaksi. Gunojen tasapaino rikkoutuu. Ilmentyvät sattva, rajas ja tamas, kolme gunaa. ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shivan tanssissa ilmentyvät maailman Hengen rytmi ja liike. Kun Hän tanssii, pahuuden ja pimeyden voimat vapisevat ja perääntyvät. Brahman yön aikana (pralayan aikana) prakriti on liikkumaton, inertti. Tätä tilaa kutsutaan gunam samya avasthaksi. Kolme gunaa ovat tasapainossa, tasapainossa. Prakriti ei voi tanssia, ellei Shiva-jumala sitä halua. Shiva-jumala herää syvimmästä hiljaisuudestaan ja alkaa tanssia. Hänen domarunsa (rumpalin) liikkeiden aiheuttaman värähtelyn ansiosta erottamaton ääni muuttuu erottuvaksi. Syntyy shabda-brahman. Myös erottelematon energia muuttuu erottelevaksi. Gunojen tasapaino rikkoutuu. Ilmentyvät sattva, rajas ja tamas, kolme gunaa. ...
Kaikki taivaankappaleet, atomit ja elektronit tanssivat myös rytmisesti ja järjestyksessä. Atomit tanssivat molekyyleissä, molekyylit kaikissa kappaleissa. Tähdet tanssivat ajassa ja avaruudessa. Prakriti alkaa myös pyörähtää tanssissa Hänen ympärillään kuin Hänen kunniansa (vibhuti). Prana alkaa toimia (akasha) hienossa aineessa. Erilaiset muodot ilmenevät. Ilmenee myös kosminen mieli, Keranya garbha – kultainen alkio. 00:12:58 Sopivana aikana Shiva-jumala tanssii ja tuhoaa tulella kaikki nimet ja muodot. Ja jälleen vallitsee hiljaisuus. Natarajin kuva on täynnä syvällistä symboliikkaa. Shivan kädessä oleva kauris edustaa asuddha mayua, kirves symboloi tietämystä, joka tuhoaa tietämättömyyden, rumpali, liekki ojennetussa kädessä, ....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitan sen myös tänne, koska kauhudramaturgit julkaisevat saman viestin eri ketjuissa, joten laitan tuo selostustekstin eri ketjuihin tulevia draamoja varten.
Kauhudramaturgit Kalin kimpussa.
"Tämä on Kali, yksi hindulaisuuden miljoonista jumalista"
Pelottaa.
KAIKKI ON SYMBOLISTA JA ALLEGORISTA.
Shivan puoliso tunnetaan eri nimillä, kuten Uma, Sati, Parvati, Durga, Kali ja Shakti.
Kalin ikonografian ymmärtämiseksi on välttämätöntä ymmärtää hänen nimensä merkitys. Yksi sanskritin kielen sanan "kal" merkityksistä on "laskea" tai "mitata". Siitä johdettuna sanskriittinen "kala" tarkoittaa ajan abstraktia käsitettä. "Kali" on feminiininen sana, joka on johdettu sanasta "kala" ja viittaa toimintaan. Näin ollen "kali" on "toiminta ajassa". Aika itsessään on ikuinen, mutta kaikki fyysinen (Mayan puitteissa) luodaan, säilytetään ja lopulta tuhotaan ajassa.
Aika on kohtu, josta kaikki syntyvät. Ajan kohdusta (Kali, äitijumalatar) syntyvät kaikki luodut todellisuudet.
Kaikki nämä todellisuudet transformoituvat ajan kuluessa. Ideat, käsitteet ja ajatukset ovat olemassa ajan myötä syntyneenä tietona.
Kaikki nämä todellisuudet transformoituvat ajan kuluessa. Ideat, käsitteet ja ajatukset ovat olemassa ajan myötä syntyneenä tietona.
Nämä jälkeläiset voivat selvitä yksilöiden fyysisestä olemassaolosta tai kuolla niiden mukana. Seuraavat sukupolvet voivat säilyttää ne tai muuttaa niitä. Ajan myötä ne voivat taas kadota unohduksiin.
Aika on...joka lopulta niittää oman luomistyönsä. Uuden kasvun aikaansaamiseksi on joskus tarpeen tuhota vanhaa. Muutos aineellisessa luonnossa, asenteissa tai inhimillisissä dogmeissa vaatii joskus rajua väliintuloa. Tuhon syynä voivat olla luonnonelementit tai ihmiset. Jäljelle jää vain tuhoutuneen henki/sielu, pieni kipinä jumalallista luontoa. Kuitenkin lukemattomien todellisuuksien kuoleman jälkeenkin aika ja siten myös luomakunta jatkavat olemassaoloaan. Menetetyn jumalallinen kipinä uudistuu uudessa muodossa, ja menetetty tieto voidaan saada takaisin ajan kuluessa.
"Kala/Kali" - on toinenkin merkitys: pimeys, tummaSe ei kuitenkaan ole pimeys valon poissaolona, vaan pimeys kaiken ilmenevän puuttumisena - tyhjyytenä. Kun jokin todellisuus on täysin "pyyhkiytynyt pois" ajan kuluessa, eikä sitä voida enää "laskea" tai mitata, siitä ei jää mitään jäljelle fyysisessä maailmassa (Maya) - kunnes se syntyy uudelleen tai luodaan uudelleen..... ajan kuluessa.
Kalin nimen juurisana "kal" tarkoittaa myös "hyvin muotoiltua", " kauniisti muotoiltua", ja sitä käytetään kuvaamaan kauneutta. Kali on kauneuden ruumiillistuma - ei kuitenkaan vain fyysisen kauneuden, sillä kaikki fyysiset muodot vanhenevat ajan myötä, ja fyysinen kauneus häviää väistämättä. Matemaatikko voi nähdä kauneutta tyylikkäässä yhtälössä, mutta sekin on aineellista. Todellinen kauneus on ihmisen henki/sielu, jumalallinen kipinä hänen sisällään.
Kalin ikonografia on tarkoituksella vaikeasti hahmotettavissa ja ymmärrettävissä. Se vaatii tarkkaavaisuutta ja jopa "pelottomuutta". Hänen luonteensa olemus - kaikkien fyysisten todellisuuksien katoavaisuuden (Maya) tae - pelottaa ihmiset pois ja lannistaa heidät olemaan tekemisissä hänen kanssaan. Monet, myös monet hindut, ymmärtävät Kalin kuvan usein väärin. Kali voidaan kuvata leikkisänä tyttönä, aistillisena nuorena soturina tai ankeana vanhana noitana. Nuorena naisena hän esiintyy äitijumalattarena tai siveettömänä..., joka on vapaa kaikista tavanomaisista käyttäytymisnormeista. Soturina hän esiintyy vartijana/suojelijana ja samalla tuhoajana. Vanhana noitana hän symboloi kaikkien aineellisten asioiden katoavaisuutta ja muistuttaa meitä siitä, että kauneuden fyysiset ilmentymät ovat ohimeneviä ja että vain hengen/jumalaisen olemuksen sisäisellä kauneudella on merkitystä.
Kali on väriltään musta tai tummansininen, mikä symboloi ilmentyneen ajan pimeyttä (tyhjyyttä), josta kaikki fyysiset todellisuudet lähtevät ja johon ne lopulta palaavat. Kalin pitkät hiukset ovat löysät ja epäjärjestyksessä ja hänen kielensä työntyy ulos, mikä symboloi absoluuttista toimintavapautta ja vapautta kaikista ihmisen hyväksymistä rajoituksista. Hän pitää toisessa kädessään miekkaa ja toisessa katkaistua päätä. Pää symboloi ihmisen egoa. Hän katkaisee miekalla egon, mikä auttaa ihmistä pakenemaan aineellisesta/fyysisestä maailmasta (Maya) ja saavuttamaan jumalallisuuden.
Kali on väriltään musta tai tummansininen, mikä symboloi ilmentyneen ajan pimeyttä (tyhjyyttä), josta kaikki fyysiset todellisuudet lähtevät ja johon ne lopulta palaavat. Kalin pitkät hiukset ovat löysät ja epäjärjestyksessä ja hänen kielensä työntyy ulos, mikä symboloi absoluuttista toimintavapautta ja vapautta kaikista ihmisen hyväksymistä rajoituksista. Hän pitää toisessa kädessään miekkaa ja toisessa katkaistua päätä. Pää symboloi ihmisen egoa. Hän katkaisee miekalla egon, mikä auttaa ihmistä pakenemaan aineellisesta/fyysisestä maailmasta (Maya) ja saavuttamaan jumalallisuuden.
KAIKKI ON SYMBOLISTA JA ALLEGORISTA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitan sen myös tänne, koska kauhudramaturgit julkaisevat saman viestin eri ketjuissa, joten laitan tuo selostustekstin eri ketjuihin tulevia draamoja varten.
Pelottaa.
Shivan puoliso tunnetaan eri nimillä, kuten Uma, Sati, Parvati, Durga, Kali ja Shakti.
Kalin ikonografian ymmärtämiseksi on välttämätöntä ymmärtää hänen nimensä merkitys. Yksi sanskritin kielen sanan "kal" merkityksistä on "laskea" tai "mitata". Siitä johdettuna sanskriittinen "kala" tarkoittaa ajan abstraktia käsitettä. "Kali" on feminiininen sana, joka on johdettu sanasta "kala" ja viittaa toimintaan. Näin ollen "kali" on "toiminta ajassa". Aika itsessään on ikuinen, mutta kaikki fyysinen (Mayan puitteissa) luodaan, säilytetään ja lopulta tuhotaan ajassa.
Aika on kohtu, josta kaikki syntyvät. Ajan kohdusta (Kali, äitijumalatar) syntyvät kaikki luodut todellisuudet.
Nämä jälkeläiset voivat selvitä yksilöiden fyysisestä olemassaolosta tai kuolla niiden mukana. Seuraavat sukupolvet voivat säilyttää ne tai muuttaa niitä. Ajan myötä ne voivat taas kadota unohduksiin.
Aika on...joka lopulta niittää oman luomistyönsä. Uuden kasvun aikaansaamiseksi on joskus tarpeen tuhota vanhaa. Muutos aineellisessa luonnossa, asenteissa tai inhimillisissä dogmeissa vaatii joskus rajua väliintuloa. Tuhon syynä voivat olla luonnonelementit tai ihmiset. Jäljelle jää vain tuhoutuneen henki/sielu, pieni kipinä jumalallista luontoa. Kuitenkin lukemattomien todellisuuksien kuoleman jälkeenkin aika ja siten myös luomakunta jatkavat olemassaoloaan. Menetetyn jumalallinen kipinä uudistuu uudessa muodossa, ja menetetty tieto voidaan saada takaisin ajan kuluessa.
"Kala/Kali" - on toinenkin merkitys: pimeys, tummaSe ei kuitenkaan ole pimeys valon poissaolona, vaan pimeys kaiken ilmenevän puuttumisena - tyhjyytenä. Kun jokin todellisuus on täysin "pyyhkiytynyt pois" ajan kuluessa, eikä sitä voida enää "laskea" tai mitata, siitä ei jää mitään jäljelle fyysisessä maailmassa (Maya) - kunnes se syntyy uudelleen tai luodaan uudelleen..... ajan kuluessa.
Kalin nimen juurisana "kal" tarkoittaa myös "hyvin muotoiltua", " kauniisti muotoiltua", ja sitä käytetään kuvaamaan kauneutta. Kali on kauneuden ruumiillistuma - ei kuitenkaan vain fyysisen kauneuden, sillä kaikki fyysiset muodot vanhenevat ajan myötä, ja fyysinen kauneus häviää väistämättä. Matemaatikko voi nähdä kauneutta tyylikkäässä yhtälössä, mutta sekin on aineellista. Todellinen kauneus on ihmisen henki/sielu, jumalallinen kipinä hänen sisällään.
Kalin ikonografia on tarkoituksella vaikeasti hahmotettavissa ja ymmärrettävissä. Se vaatii tarkkaavaisuutta ja jopa "pelottomuutta". Hänen luonteensa olemus - kaikkien fyysisten todellisuuksien katoavaisuuden (Maya) tae - pelottaa ihmiset pois ja lannistaa heidät olemaan tekemisissä hänen kanssaan. Monet, myös monet hindut, ymmärtävät Kalin kuvan usein väärin. Kali voidaan kuvata leikkisänä tyttönä, aistillisena nuorena soturina tai ankeana vanhana noitana. Nuorena naisena hän esiintyy äitijumalattarena tai siveettömänä..., joka on vapaa kaikista tavanomaisista käyttäytymisnormeista. Soturina hän esiintyy vartijana/suojelijana ja samalla tuhoajana. Vanhana noitana hän symboloi kaikkien aineellisten asioiden katoavaisuutta ja muistuttaa meitä siitä, että kauneuden fyysiset ilmentymät ovat ohimeneviä ja että vain hengen/jumalaisen olemuksen sisäisellä kauneudella on merkitystä.
KAIKKI ON SYMBOLISTA JA ALLEGORISTA.Laitan sen myös tänne, koska kauhudramaturgit julkaisevat saman viestin eri ketjuissa, joten laitan tuo selostustekstin eri ketjuihin tulevia draamoja varten.
Pelottaa.
Kali hälventää pelon...Hänen kaulaansa koristaa pääkallokoriste ja vyötäröä katkaistuista ihmiskäsistä koostuva hame. Joskus sanotaan, että näitä kalloja on viisikymmentä - yksi kutakin sanskritin aakkosten kirjainta kohti.
Näin ollen pääkallokimppu edustaa sanojen ja ajatusten voimaa eli tietoa ja tiedon hallintaa. Samaan lankaan pujotetut pääkallot edustavat myös kaikkien olemassa olevien todellisuuksien yhteenkietoutuneisuutta.
Luomakunta - ilmennyt luonto - voi olla kaunis... voi kuitenkin toisinaan olla myös äärimmäisen häikäilemätön. Käsihame symboloi hänen hallintaa toiminnan ja työnteon yli - ihmisen kykyä "tehdä" asioita, karmaa.
Kalin ikonografia on verinen. Veri kierrättää pranaa, elämänvoimaa.
Kun verenkierto lakkaa, aineellinen olemassaolo päättyy ja kuolema seuraa. Veri voi kuitenkin olla siunaus - esimerkiksi verensiirto voi pelastaa hengen.
Tuhoaja Kali voi joutua verenhimon valtaan ja menettää itsehillintänsä ja tuhota kaiken tieltään. Kalista on kuitenkin olemassa hypostaasi, jossa ...
Kali kuvataan seisovan tai tanssivan ruumiin päällä tai harrastavan seksiä sen kanssa (ratsastavan sen päällä) hautausmaalla (ruumiin polttohautausmaalla). Tämä on hänen miehensä Shivan ruumis. Heitä ympäröivät hautajaisrieha.
Pyreneillä palavat ruumiit ja Shivan ruumis symboloivat elämänvoiman muuntumista ja sen ylittämistä. Ruumiin päällä tanssiminen symboloi transformaation autuutta, egon kuolemaa ja ihmisessä olevan jumalallisen kipinän yhdistymistä lähteeseensä.
Seksi ruumiin kanssa symboloi kuoleman aiheuttamaa syntymää ja transformaation kautta saavutettua jälleensyntymistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelottaa.
Kali hälventää pelon...Hänen kaulaansa koristaa pääkallokoriste ja vyötäröä katkaistuista ihmiskäsistä koostuva hame. Joskus sanotaan, että näitä kalloja on viisikymmentä - yksi kutakin sanskritin aakkosten kirjainta kohti.
Näin ollen pääkallokimppu edustaa sanojen ja ajatusten voimaa eli tietoa ja tiedon hallintaa. Samaan lankaan pujotetut pääkallot edustavat myös kaikkien olemassa olevien todellisuuksien yhteenkietoutuneisuutta.
Luomakunta - ilmennyt luonto - voi olla kaunis... voi kuitenkin toisinaan olla myös äärimmäisen häikäilemätön. Käsihame symboloi hänen hallintaa toiminnan ja työnteon yli - ihmisen kykyä "tehdä" asioita, karmaa.
Kalin ikonografia on verinen. Veri kierrättää pranaa, elämänvoimaa.
Kun verenkierto lakkaa, aineellinen olemassaolo päättyy ja kuolema seuraa. Veri voi kuitenkin olla siunaus - esimerkiksi verensiirto voi pelastaa hengen.
Tuhoaja Kali voi joutua verenhimon valtaan ja menettää itsehillintänsä ja tuhota kaiken tieltään. Kalista on kuitenkin olemassa hypostaasi, jossa ...
Kali kuvataan seisovan tai tanssivan ruumiin päällä tai harrastavan seksiä sen kanssa (ratsastavan sen päällä) hautausmaalla (ruumiin polttohautausmaalla). Tämä on hänen miehensä Shivan ruumis. Heitä ympäröivät hautajaisrieha.
Pyreneillä palavat ruumiit ja Shivan ruumis symboloivat elämänvoiman muuntumista ja sen ylittämistä. Ruumiin päällä tanssiminen symboloi transformaation autuutta, egon kuolemaa ja ihmisessä olevan jumalallisen kipinän yhdistymistä lähteeseensä.
Seksi ruumiin kanssa symboloi kuoleman aiheuttamaa syntymää ja transformaation kautta saavutettua jälleensyntymistä.Hän pitää toisessa kädessään miekkaa ja toisessa katkaistua päätä.
Pää symboloi ihmisen egoa.
Hän katkaisee miekalla egon, mikä auttaa ihmistä pakenemaan aineellisesta/fyysisestä maailmasta (Maya) ja saavuttamaan jumalallisuuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän pitää toisessa kädessään miekkaa ja toisessa katkaistua päätä.
Pää symboloi ihmisen egoa.
Hän katkaisee miekalla egon, mikä auttaa ihmistä pakenemaan aineellisesta/fyysisestä maailmasta (Maya) ja saavuttamaan jumalallisuuden.KAIKKI ON SYMBOLISTA JA ALLEGORISTA
ONGELMAT SYNTYVÄT, KUN KAIKKI OTETAAN KIRJAIMELLISESTI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KAIKKI ON SYMBOLISTA JA ALLEGORISTA
ONGELMAT SYNTYVÄT, KUN KAIKKI OTETAAN KIRJAIMELLISESTIKAIKKI ON TÄYNNÄ SYMBOLEITA, KAIKKI ON KRYPTOGRAFISTA, KAIKKI ON KOODATTUA, KAIKKI ON PIILOTETTU, JA IHMISET, JOTKA EIVÄT OLE PÄTEVIÄ, EIVÄT PYSTY YMMÄRTÄMÄÄN SYMBOLIEN TAKANA OLEVAA FILOSOFIAA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KAIKKI ON TÄYNNÄ SYMBOLEITA, KAIKKI ON KRYPTOGRAFISTA, KAIKKI ON KOODATTUA, KAIKKI ON PIILOTETTU, JA IHMISET, JOTKA EIVÄT OLE PÄTEVIÄ, EIVÄT PYSTY YMMÄRTÄMÄÄN SYMBOLIEN TAKANA OLEVAA FILOSOFIAA.
Dramaturgi kirjoitti:
"Tietokone ja tekoäly vastaavat kysymyksiisi.Turha tänne kirjoitella"
Päinvastoin, kristityt eivät saisi kirjoittaa tänne, koska pelkoa ei ole eikä tule koskaan olemaankaan.
Lisäksi ei riittä teksti, pitää tietää ääntämystä, lisäksi jokaien taviu ja kirjain on lausuttava sekunnin miljoonasosan tarkkuudella.
TEKOÄLY SIIHEN EI PYSTY.
Lisäksi ei riittä teksti, pitää tietää ääntämystä, lisäksi jokaien tavu ja kirjain on lausuttava oikein sekunnin miljoonasosan tarkkuudella. Muuten tulos muuttu päinvastaiseksi.
TEKOÄLY SIIHEN EI PYSTY.
Jokaisella sanalla on lukemattomia eri merkityksiä, joten miten tekoäly voi valita oikean sanan, joka sopii tekstin kokonaisuuteen? Jos et tunne tekstin taustalla olevaa filosofiaa, kaikki käännökset ovat vääriä tai jopa käänteisiä.
Vedangan seuraava osa on vyakarana eli kielioppi, joka kuvaa, miten sanskritin aakkosten eri äänteet yhdistetään sanoiksi ja miten sanat yhdistetään lauseiksi ja miten ne kuvaavat jotakin tämän maailman kokonaisuutta tai kohdetta.
Lopuksi kolmas Vedanga, joka käsittelee äänen tiedettä, on Chhandas, joka kuvaa vedalaisten mantrojen eri kokoja ja kertoo, miten säkeiden eri koot on lausuttava oikein, jotta syntyy oikea melodia. Kun taas se, mitä me nyt voimme lausua, on heikko, kalpea, säälittävä jäljitelmä oikeista Veda tiedosta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dramaturgi kirjoitti:
Päinvastoin, kristityt eivät saisi kirjoittaa tänne, koska pelkoa ei ole eikä tule koskaan olemaankaan.
Lisäksi ei riittä teksti, pitää tietää ääntämystä, lisäksi jokaien taviu ja kirjain on lausuttava sekunnin miljoonasosan tarkkuudella.
TEKOÄLY SIIHEN EI PYSTY.
Lisäksi ei riittä teksti, pitää tietää ääntämystä, lisäksi jokaien tavu ja kirjain on lausuttava oikein sekunnin miljoonasosan tarkkuudella. Muuten tulos muuttu päinvastaiseksi.
TEKOÄLY SIIHEN EI PYSTY.
Jokaisella sanalla on lukemattomia eri merkityksiä, joten miten tekoäly voi valita oikean sanan, joka sopii tekstin kokonaisuuteen? Jos et tunne tekstin taustalla olevaa filosofiaa, kaikki käännökset ovat vääriä tai jopa käänteisiä.
Vedangan seuraava osa on vyakarana eli kielioppi, joka kuvaa, miten sanskritin aakkosten eri äänteet yhdistetään sanoiksi ja miten sanat yhdistetään lauseiksi ja miten ne kuvaavat jotakin tämän maailman kokonaisuutta tai kohdetta.
Lopuksi kolmas Vedanga, joka käsittelee äänen tiedettä, on Chhandas, joka kuvaa vedalaisten mantrojen eri kokoja ja kertoo, miten säkeiden eri koot on lausuttava oikein, jotta syntyy oikea melodia. Kun taas se, mitä me nyt voimme lausua, on heikko, kalpea, säälittävä jäljitelmä oikeista Veda tiedostaDramaturgi kirjoitti:
Terroristi kristitty alkaa opettaa meidän omaa filosofiaamme, joka perustuu tekoälyyn ja wikipediaan, niille, jotka ovat oppineet aihetta vuosikausia. Ymmärrätkö edes kuinka älytöntä yrityksesi opettaa meille filosofiaamme ovat, tekstit ovat koodattuja, ne on tarkoituksella kirjoitettu koodikielellä, jotta kaltaisesi epäpätevät terroristit eivät pääse niihin käsiksi, miten tekoäly voisi ymmärtää koodikielellä kirjoitettua tekstiä?
- AnonyymiUUSI
Pimeyden juhla.
https://ibb.co/JwdJkcjG- AnonyymiUUSI
Terroristien linkkeja ei avata.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Linkistä avautuu
Varoitus! Halloween on paholaisen juhla.
https://ibb.co/JwdJkcjGTerroristien linkkejä ei avata. Hindut eivät ole kiinnostuneita niistä. Se on turhaa, emme avaa terroristien linkkejä.
Olemme entisiä kristittyjä ja tunnemme Raamatun paremmin kuin terroristit itse. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Terroristien linkkejä ei avata. Hindut eivät ole kiinnostuneita niistä. Se on turhaa, emme avaa terroristien linkkejä.
Olemme entisiä kristittyjä ja tunnemme Raamatun paremmin kuin terroristit itse.Linkistä avautuu
Hyvä että kristinuskossa jatkuvaa valon juhlaa:
https://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Linkistä avautuu
Hyvä että kristinuskossa jatkuvaa valon juhlaa:
https://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-XoHyvä että kristinuskossa jatkuvaa valon juhlaa:
https://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Linkistä avautuu
https://ibb.co/JwdJkcjGMainio linkki! Kiitos tästä!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mainio linkki! Kiitos tästä!
https://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo
Yksi kristitty sanoi, että videossa on näyttelijöitä, mutta niin ei ole. Lapset ovat vain lapsia, eivätkä lapset pystyisi koskaan näyttelemään niin järkyttäviä riivauskohtauksia.
”Itäiset saatanalliset opit” ovat Suomessa vieraita ja hyvin pahoja, ja ne on kitkettävä pois, mutta afrikkalainen helluntailaisuus on hyvä ja puhtaasti kotimainen. Ei ole väliä, että se on afrikkalainen, se on silti puhtaasti kotimainen ja hyvä joka tapauksessa.
https://www.youtube.com/watch?v=tVT9COKC4P0
Joten kaikki se ”noituus”, jonka kristityt sanovat olevan "idän opeissa", on itse asiassa kristinuskossa itsessään.
https://www.youtube.com/watch?v=m-7px5Xyzlg - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yksi kristitty sanoi, että videossa on näyttelijöitä, mutta niin ei ole. Lapset ovat vain lapsia, eivätkä lapset pystyisi koskaan näyttelemään niin järkyttäviä riivauskohtauksia.
”Itäiset saatanalliset opit” ovat Suomessa vieraita ja hyvin pahoja, ja ne on kitkettävä pois, mutta afrikkalainen helluntailaisuus on hyvä ja puhtaasti kotimainen. Ei ole väliä, että se on afrikkalainen, se on silti puhtaasti kotimainen ja hyvä joka tapauksessa.
Joten kaikki se ”noituus”, jonka kristityt sanovat olevan "idän opeissa", on itse asiassa kristinuskossa itsessään.
https://www.youtube.com/watch?v=m-7px5XyzlgKristittyjen valon juhlat.
https://www.youtube.com/watch?v=m-7px5Xyzlg - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kristittyjen valon juhlat.
https://www.youtube.com/watch?v=m-7px5Xyzlghttps://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo
Kristittyjen valon juhlat.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi2005753Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1055631Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi1904633Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa514053Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät613950Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali313586En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.201474Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1301390- 191072
Jotenkin tämä
tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭33970