Oon TODELLA onnellinen rottien omistaja!! Mulla
on ollu rottia melkein koko elämäni ajan. Ne on
ihania,mahtavia eläimiä! Vaikka olen omistanut
myös hamstereita,hiiren ja marsun,mikään ei vedä
vertaa kesyrotalle!!! Rotta on SEURALLINEN ja
luottavainen eläin.Harmillisesti vain joissakin
tapauksissa rotan on hankkinut vastuuton
ihminen,jolloin rotasta on saattanut kasvaa arka
tai jopa agressiivinen. Itselleni tuli vuosi
sitten "kiusattu" rotta. Se puri monta kertaa
käteni verille.Kovan työn ja huomion jälkeen
olimme erottamattomat! Menetin kuitenkin tuon
rakkaan rottani syksyllä,sillä se sairastui
äkillisesti. Se oli ilmeisesti saanut huonoa
ruokaa poikasena,kun se oli jäänyt niin
pieneksikin. Kaikki vaikuttaa elinikään ja
sairauksiin,varsinkin poikasaika.Mutta
tällähetkellä omistan kolme komeaa ja kilttiä
poikaa,ja tyttörottien hankinta on haaveissani...
mietiskelyä aiheesta ROTAT
5
252
Vastaukset
- Maria M.
Sellastahan se on niiden kanssa. Minä olin
täydellisesti myyty heti ensimmäiset rotat
saadessani, eikä kuume ole laantunut
vieläkään.Jokainen niistä on ainutlaatuinen
YKSILÖ, ei vedä vertoja muille.
Meillä asuu kaksi rottaa, joiden elämä ei ole
entisellä omistajalla ollut sellaista jota
rottien pitäisi olla. Ne hankittiin hetken
mielijohteesta, eikä niille riittänyt aikaa.
Rotat "kituivat" likaisessa häkissä. Olivat
raapineet itsensä verille yms....
Ne olivat erittäin arkoja meille muuttaessaan,
eikä vieläkään luottoa ihmiseen ole täysin
saavutettu. Mutta...nyt niillä on puhdas häkki,
paljon tilaa, hyvää ruokaa. En koskaan pakota
niitä hyväksymään minua, se tulee jos on
tullakseen. Haluan vain antaa niille niin hyvän
loppuelämän kuin on mahdollista!
Rakastakaa kaikkia eläimiänne, hoitakaa niitä
niin hyvin kuin osaatte!
t.Maria ja rottapojat - Kisu 18w
moikka kaikki rottien rakastajat!!
Mulla on ollu rottia melkee 10 vuotta ja parhaimmillaan niitä komeili 21 mun hoivossa...musta rotat on maailman ihanimpia jyrsijöitä!!! tällä hetkellä mulla on vaa 2 poikarottaa...ne on jo aika vanhoja (toinen kohta 2,5v ja toinen 1,5v) ...tiedän että tulen kohta menettämään rakkaat ystäväni,ja se surettaa mua todella...mutta niin se elämä vaan menee. hoidan kuitenkin rakkaitani niin hyvin kuin vaan voin,että ne olisivat yhtä onnellisia elämänsä loppuun,kuin nyttekkin.
jos rottaihmisiä löytyy,olisi kivaa vaihtaa kuulumisia!- Pipsa
Jos rottaihmisiä on hakusessa niin kannattaa
käydä Suomen Kesyrottayhdistyksen erittäin
aktiivisessa rottakeskustelussa kantamassa
kortensa kokoon...
Suunsa saa avata mistä vaan rottiin liittyvästä.
Ja osoite on
http://personal.inet.fi/yhdistys/skey/
(keskustelu)
- Pipsa - - rottatyttö SANNA
mulla on myös kax rotta poikaa,jos haluat vaihtaa
ajatuksia,vaikkapa aloittaa kirjeenvaihdon niin
osote on eestintaival 6 d 19 02280 espoo. Kirjota
ja ylläty!
- Mirja 394
Pieni äreä rotta voi olla sisäsiittoinen.Niillä on luonnevikoja.Itselläni rotta on oppinut kouluttaan omistajaa samalla lailla kun lajitoveria.se nostaa ensin takapuolen ilmaan ja puhisee äänekkäästi ja piippaa,jollen usko se iskee hampailla kiinni.yleensä tämä tehdään kun omistaja häiritsee kun se syö tai haluaa juosta huoneessa.Ja parasta on kun juoksen pakoon rotta perässä.
Ja sitten hampaat esillä suu auki se raukka seisoo ihmisen edessä kun patsas mutta lopettaa kun näkee että sillä vaan nauretaan.Rottaa en vaihtaisi enää muuhun.Myös käsky no ei tapella siinä,on mennyt perille.Aina loppuu nahina.
Kauhulla ajattelen miten pystyn kestään jos se kuolee,ja sairastuu.Se on yksinäiselle kun toinen ihminen ja ihmistä viisaampikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1404422Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3502230Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32114Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481891- 1071820
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561787Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4831621MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571479Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4881363Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441338