mikä se oli...

hupsisvain

mikä ihme se oli se tarina/arvoitus, jossa katosi yksi markka? siitä on eri versioita, mutta yks oli sellainen missä kolme miestä oli hotellissa yötä, ja ne makso tietyn summan, mutta omistaja palauttiki osan summasta jne.. en muista sitä kunnolla, tietääkö joku kyseisen?!

4

3723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DevuR

      Tuon olisin halunnu tietää, veti jo mukaansa.

    • Vai mihi se meni?

      Kolme miestä meni majataloon viettään yönsä, jottei tarvisi nukkua ulkona sateessa. Majatalon isäntä sanoi että maksaa 300 markkaa. Miehet maksoivat jokainen kiltisti oman osuutensa eli 100 markkaa. Seuraava päivä koitti ja miehet lähtivät jatkamaan matkaa. Majatalon emäntä huomasi miehensä tehneen pienen virheen, eli ei ole ottanut niiltä ryhmä alennusta. Emäntä lähti palauttaan 50 markkaa joka tuli alennuksesta. Juuri ennen kun hän sai miehet kiinni, hän rupesi miettimään et "eihän 50 markkaa mene tasan kolmelle miehelle" joten hän otti 20 markkaa itselleen. Miehet saivat jokainen 10 markkaa takaisin.

      Joten kukin miehistä oli maksanut majatalolle vain 90 markkaa. Ja emäntä oli ottanut 20 markkaa.

      3*90=270 270 20=290 eli mihin katosi 10 markkaa?

    • soitoitur

      3 miestä meni hotelliin, jossa yksi huone maksoi 30€. Miehet päätti maksaa jokainen oman osuuden hinnasta eli jokainen maksoi 10€. Sitten kun he olivat jo ostaneet huoneen ja mennyt huoneeseensa, niin paikan omistaja sanoi työntekiällensä että tänään on alennus päivä että jokainen huone maksaa 25€. Joten työntekiä joutui menemään takaisin miesten luo ja palauttaa 5€. Matkalla se mietti että miten se aikoo jakaa 5€ kolmelle miehelle, joten se päätti että se antaa jokaiselle miehelle 1€ ja ottaa itse itselleen 2€. Eli jokainen mies oli sitten maksanut huoneesta 9€. 9€ kertaa 3 on 27. 27€ 2€(eli 2€ jonka työntekiä otti) = 29€. Mihin katosi euro?

      • isäntä

        Isäntä antoi työntekijälle takaisin toimitettavaksi 30€:sta 5€, ja hänelle jäi 25€. Työntekijä nappasi välistä 2€ ja antoi miehille kullekin 1€, eli yhteensä 3€ euroa. Siis isännän 25€ sisältyy se kadonnut euro. 25 1 1 1 2=30


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe