Merida/Playa del Carmen

mmmeee

Kannattaako Merida/Playa del Carmen yhdistelmämatkalle mennä? Vai kannattaako mennä kahdeksi viikoksi Playa del Carmeniin ja retkeillä sieltä käsin? Välimatka on melko pitkä, joten ovatko bussimatkat raskaita? Onko Meridassa hotellissa rauhallista vai kuuluuko melu hotelliin, hotellithan ovat keskustassa?
Olisi mukava tietää yhdistelmämatkan plussat ja miinukset.

3

1619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saikku

      Olin viime helmi-maaliskuun vaihteessa kyseisellä yhdistelmä matkalla ja voin sanoa että se kannattaa tehdä. Jos haluat nähdä todellista Meksikoa niin Merida on silloin oikea paikka. Playa del Carmen on myös kiva, mutta siellä on enemmän turistikohteen meininki. Retket esim. Chichen Itzaan ovat puolta lyhyempiä Meridasta kun Playa del Carmenista. Ja Carmenista ei tehdä edes retkiä Uxmailiin, joka mielestäni oli kaunein Maya-raunio missä matkalla kävin. Ainoa huono puoli Meridassa tietysti oli se suunnattoman pitkä bussi matka lentokentältä hotelleille lentomatkan jälkeen, mutta kyllä siitä helposti palautui. Illalla kun oltiin hotellilla niin seuraavana aamuna jaksoi kyllä jo heti lähteen kaupunkia katsomaan. Meridan hotellit ovat kylläihan keskustassa, mutta minua ei ainakaan liikenteen melu häirinnyt. Itseasiassa oli yllättynyt kunka rauhallista kaduilla kuitenkin oli, onhan kysymyksessä suurkaupunki. Hotellissamme oli huoneita sekä kadun että sisäpihan puolella ja huoneen vaihtokin onnistui jos sitä halusi.

      Yhdistelmämatkan plussat ja miinukset. Tässä tapauksessa miinuksia en löydä kuin pitkät bussimatkat Meridaan. Plussia taasen on oivallinen yhdistelmä kaupunki ja rantakohteen välillä, se että Meridasta on lyhyemmät matkat retkikohteisiin, Meridan aitous ja ystävällisyys. Molemmissa kohteissa hotellit ovat hyvät ja ruoka taivaallista. Itse asustelin Meridassa Fiesta Americanassa ja Carmenissa Riu Tequilassa, joissa molemmissa oli ihan kivat allas alueet, Americanassa se oli kovin pieni ja joskus saattoi tuulettimien ääni kuulua kovalla, mutta en sen antanut suuremmin häiritä. Tequilassa allasalue oli todella iso. Aamiainen oli molemmissa hotelleissa todella hyvä, jolla selvityi pitkälle päivään. Meridan viikolla kannatta kierrellä katsomassa paikkoja ja "juosta paikasta toiseen" ja sitten Playa del Carmenissa vaan rentoutua altaalla tai Karibian meren rannalla. Suosittelen siis tosissaan yhdistelmä matkaa. Kaikinpuolin hieno reissu ellei anna pitkien välimatkojen kohteitten välillä haitata.

      • Elena

        Ollaan lähdössä mieheni kanssa helmikuun alussa AM:n Merida-Playa del Carmen -yhdistelmälomalle. Odotetaan innoissamme etenkin millainen Merida on. Oliko siellä paljon turisteja? Olimme 1992 Cancunissa ja siellä oli suomalaisia jotka kehuivat Meridaa sen meksikolaistunnelman vuoksi.
        Millaisia käsitöitä oli myytävänä? Entä oliko ravintoloissa aitoa paikallista tunnelmaa vai
        turistihömppää?

        Onko kukaan käynyt Celestunin luonnonsuojelualueen retkellä katsomassa vaaleanpunaisia flamengoja? Se retki tuntui kiinnostavalta. Ja tietysti Chichen Itzassa pitää käydä vaikka käytiin jo tuolloin 92-vuonna. On se niin uskomaton paikka. Kiitos vastauksista etukäteen! Gracias!


      • saikku
        Elena kirjoitti:

        Ollaan lähdössä mieheni kanssa helmikuun alussa AM:n Merida-Playa del Carmen -yhdistelmälomalle. Odotetaan innoissamme etenkin millainen Merida on. Oliko siellä paljon turisteja? Olimme 1992 Cancunissa ja siellä oli suomalaisia jotka kehuivat Meridaa sen meksikolaistunnelman vuoksi.
        Millaisia käsitöitä oli myytävänä? Entä oliko ravintoloissa aitoa paikallista tunnelmaa vai
        turistihömppää?

        Onko kukaan käynyt Celestunin luonnonsuojelualueen retkellä katsomassa vaaleanpunaisia flamengoja? Se retki tuntui kiinnostavalta. Ja tietysti Chichen Itzassa pitää käydä vaikka käytiin jo tuolloin 92-vuonna. On se niin uskomaton paikka. Kiitos vastauksista etukäteen! Gracias!

        Moikka!!

        Mä todella pidin Meridasta niin kun tuosta ylläolevasta viestistä varmaan saa selville.

        Turisteja on jonkin verran, mutta ei niin paljoa kun Playa del Carmenissa tai Cancunissa. Merida on todellinen meksikolainen kaupunki. Käsitöitä en itse kovinkaan paljon tuonut sieltä. Haaviin tarttui "pakollinen" riippumatto sekä puusta veistetty naamio. Ravintoloita on sekä turistihömpillä että ilman kun niitä vaan etsii. Kuitenkin paikallista menoa on paljon vaikka sekaan mahtuukin turistikrääsää.

        Chitzen Itzan lisäksi suosittelen käyntiä Uxmalin Maya raunioilla. Mun mielestäni se oli paljon kauniimpi alue kuin Chitzen Itza. Ja Uxmalissa pääsee kiipeämään pyramidin laelle, mitä Chitzen Itzassa ei enään saa tehdä.

        Kaiken kaikkiaan tykkäsin Meridasta ihan valtavasti. Lähtisin uudestaan heti tältä seisomalta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe