Olen kuullut että pringles purkin avulla voisi saada jotenkin sellasen antennin jolla saisi yhteyden koneiden välille langattomasti? Eli miten tämä onnistuu, onko kukaan kokeillut?
Eli olis vastaanotin (reititin) ja sitten pringlespurkki toisessa koneessa... Jos oikein ymmärsin!
Pringles antenni?
11
3094
Vastaukset
Tee-se-itse suunta-antennihan se on, l. vahvistaa antennisignaalia tiettyyn suuntaan, jolloin antenni oikein tähtäämällä päästään vaikuttavaan kantaman pidennykseen ko. suunnassa, mutta menetetään kantamaa toisaalla.
Ohjeita: http://binarywolf.com/249/pringles_cantenna.htm
Purkkiantennia en ole kokeillut, mutta itsetehdyllä tinapaperisella paraboloidiantennilla olen onnistunut pidentämään kantamaa ne ratkaisevat muutamat metrit. ;)- tee-se-itse
Ok, kiitoksia linkistä, mutta vielä on vähä epäselvää toi liitäntä eli miten liitäntä toteutetaan? Millaisella kaapelilla? Ja mikä liitin purkkiin tarvitaan?
tee-se-itse kirjoitti:
Ok, kiitoksia linkistä, mutta vielä on vähä epäselvää toi liitäntä eli miten liitäntä toteutetaan? Millaisella kaapelilla? Ja mikä liitin purkkiin tarvitaan?
Kaapelihan on aivan tavallinen WLAN:in antennikaapeli liittimineen, jonka päässä on itse tehty 38 mm pitkä antenni. Purkissa on siis läpivienti antennille ja ulkopuolella liitin antennikaapelille, vaikka voihan sen tehdä kiinteäksikin.
Paraboloidiantenni on siitä yksinkertaisempi, että sen voi "vääntää" vakio sauva-antenniin tarvitsematta tehdä mitään kaapeleita ja antenneja. Teho jää tietysti myös heikommaksi.- tee-se-itse
Kollimaattori kirjoitti:
Kaapelihan on aivan tavallinen WLAN:in antennikaapeli liittimineen, jonka päässä on itse tehty 38 mm pitkä antenni. Purkissa on siis läpivienti antennille ja ulkopuolella liitin antennikaapelille, vaikka voihan sen tehdä kiinteäksikin.
Paraboloidiantenni on siitä yksinkertaisempi, että sen voi "vääntää" vakio sauva-antenniin tarvitsematta tehdä mitään kaapeleita ja antenneja. Teho jää tietysti myös heikommaksi.Eli sitä ei voi yhdistää suoraan verkkokorttiin RJ45 liitännällä? Ku kyseessä pöytäkone eikä ole Wlan korttia!
tee-se-itse kirjoitti:
Eli sitä ei voi yhdistää suoraan verkkokorttiin RJ45 liitännällä? Ku kyseessä pöytäkone eikä ole Wlan korttia!
Ei tietenkään, tuohan on WLAN-kortin lisävaruste, tehoantenni.
- tee-se-itse
Kollimaattori kirjoitti:
Ei tietenkään, tuohan on WLAN-kortin lisävaruste, tehoantenni.
Eli olenko ymmärtänyt oikein jos mulla on reititin koneessa ja siinä koneessa on myös netti niin jos rakennan tollasen antennin ja liitän sen kannettavaan niin saan netin siihen?
Vai miten toi toimii?
vähä tyhmiä kysymyksii mut en tajuu.. tee-se-itse kirjoitti:
Eli olenko ymmärtänyt oikein jos mulla on reititin koneessa ja siinä koneessa on myös netti niin jos rakennan tollasen antennin ja liitän sen kannettavaan niin saan netin siihen?
Vai miten toi toimii?
vähä tyhmiä kysymyksii mut en tajuu..Lähes jokaisessa kannettavassa on langaton verkkokortti sisäänrakennettuine antenneineen. Tarvitset ADSL/kaapelireitittimeesi lisäksi WLAN-tukiaseman kytkeäksesi läppärisi nettiin langattomasti. Ei pelkkä itse rakennettu antenni riitä. ;)
- tee-se-itse
Kollimaattori kirjoitti:
Lähes jokaisessa kannettavassa on langaton verkkokortti sisäänrakennettuine antenneineen. Tarvitset ADSL/kaapelireitittimeesi lisäksi WLAN-tukiaseman kytkeäksesi läppärisi nettiin langattomasti. Ei pelkkä itse rakennettu antenni riitä. ;)
Entäs pystynkö kytkemään kaksi pöytäkonetta verkkoon? Mitä tartteen siihen?
tee-se-itse kirjoitti:
Entäs pystynkö kytkemään kaksi pöytäkonetta verkkoon? Mitä tartteen siihen?
Jos sinulla on jo laajakaistamodeemi, tarvitset siihen kytkettävän langattoman tukiaseman sekä langattomat verkkokortit pöytäkoneisiin. Tukiaseman kautta koneet ovat yhteydessä sekä toisiinsa että modeemin kautta internetiin.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=28125
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3148- tee-se-itse
Kollimaattori kirjoitti:
Jos sinulla on jo laajakaistamodeemi, tarvitset siihen kytkettävän langattoman tukiaseman sekä langattomat verkkokortit pöytäkoneisiin. Tukiaseman kautta koneet ovat yhteydessä sekä toisiinsa että modeemin kautta internetiin.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=28125
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3148Eli noi verkkokortit olis langattomat jotka ottaa yhteyden tukiasemaan ja sitäkautta nettiin..
Ja jos kantama ei riitä toi pringles antenni auttais? Ja se antennista tuleva piuha laitettais tohon langattomaan verkkorttiin? vaiko? tee-se-itse kirjoitti:
Eli noi verkkokortit olis langattomat jotka ottaa yhteyden tukiasemaan ja sitäkautta nettiin..
Ja jos kantama ei riitä toi pringles antenni auttais? Ja se antennista tuleva piuha laitettais tohon langattomaan verkkorttiin? vaiko?Just niin. Noiden verkkokorttien antennit ovat irrotettavat, vaihdettavissa tehokkaampiin ja myös siirrettävissä välikaapelilla antennivastaanoton kannalta parempaan paikkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693