Paraneeko näkö oikeasti, onko kukaan koittanut pidempään?
kiinalaine silmäjumppa?
12
9993
Vastaukset
- kummastelija
kerro nyt mulle mikä se edes on,en ole koskaan kuullutkaan..vai olenko tyhmä?
- Angelina
Joku tutkija oli miettinyt, miksi kiinalaisilla on huomattavasti vähemmän silmälaseja, kuin lämsimaalaisilla. Hän oli saanut tulokseksi silmäjumpan, jota kiinalaiset lapset tekevät pari kertaa päivässä koulussa. Olen miettinyt, onko juttu pelkkää legendaa, vai voiko silmien lihaksia kehittämällä kehittää näköä, vai onko kyse vain silmän pituudesta ja rakenteellisista seikoista.
- timbe
Angelina kirjoitti:
Joku tutkija oli miettinyt, miksi kiinalaisilla on huomattavasti vähemmän silmälaseja, kuin lämsimaalaisilla. Hän oli saanut tulokseksi silmäjumpan, jota kiinalaiset lapset tekevät pari kertaa päivässä koulussa. Olen miettinyt, onko juttu pelkkää legendaa, vai voiko silmien lihaksia kehittämällä kehittää näköä, vai onko kyse vain silmän pituudesta ja rakenteellisista seikoista.
Sellanen kirja on muistaakseni kuin, parempi näkö ilman laseja. Siinä on monenlaisia silmäjumppia, joilla voi parantaa näkökykyään.
- orvokki28
timbe kirjoitti:
Sellanen kirja on muistaakseni kuin, parempi näkö ilman laseja. Siinä on monenlaisia silmäjumppia, joilla voi parantaa näkökykyään.
Oon tehnyt silmäjumppaa n vuoden ja näko parantunut 0,5 ja toisessa 0,25. lisäksi ei oo enää outoa tunnetta uimahallissa:)
- telkkariakin näkee
orvokki28 kirjoitti:
Oon tehnyt silmäjumppaa n vuoden ja näko parantunut 0,5 ja toisessa 0,25. lisäksi ei oo enää outoa tunnetta uimahallissa:)
Tämä neiti aloitti silmäjumpan puoli vuotta sitten ku luin kirjasta yhden silmäjumppa ohjeen ja perässä"tämä liike auttaa parantamaan huomattavsti likinäköä sekä vahvistamaan silmän lihaksia" ja kyllä mun näkö on parantunut melkoisasti. Mutta vielä pitää jatkaa, vaikka tuskimpa ikinä täydellistä näköä saan, mutta eikös likinäkökin johdu silmän lihasten huonosta kunnosta tai jostain tällasesta, ja silmäjumppa kuntouttaa :).. ei muutakun jumppailemaan!
- ...
telkkariakin näkee kirjoitti:
Tämä neiti aloitti silmäjumpan puoli vuotta sitten ku luin kirjasta yhden silmäjumppa ohjeen ja perässä"tämä liike auttaa parantamaan huomattavsti likinäköä sekä vahvistamaan silmän lihaksia" ja kyllä mun näkö on parantunut melkoisasti. Mutta vielä pitää jatkaa, vaikka tuskimpa ikinä täydellistä näköä saan, mutta eikös likinäkökin johdu silmän lihasten huonosta kunnosta tai jostain tällasesta, ja silmäjumppa kuntouttaa :).. ei muutakun jumppailemaan!
Minkähän niminen kirja mahto olla kyseessä? vois itekin kokeilla nyt ku o aikaa enempi...
- fullofbullshit
Angelina kirjoitti:
Joku tutkija on omissa pöllyissään ihmetellyt väärää asiaa. Aasialaisilla on huomattavasti enemmän likitaitteisuutta kuin länsimaalaisilla.
Mutta hei, ehkä se on sen jumpan tarkoituskin! :(
- Entinen sokea.
Kiinalainen silmäjumppa toimii hyvin.
- 256
Jos lähes sokea,kuten minä esim, vetää sormilla silmät soikeiksi, niin näkee kyllä sevästi paremmin!! Eli näin vinosilmäsyys olis edesauttava tekijä, mistään jumpasta ei oo kuulluukkaan.tutkiessani esim ajokorttituodistusasiakkaita e-taululla, pyrkivät monet siristelmään silmiään nähdäkseen paremmin!
olen myös ihmeekseni huomannut joskus -9 arvoilla ilman laseja tuijottaessani esim digiboxia,niin yhtäkkiä jostain tietystä kulmasta kaikki näkyy kirkkaana! mikähän tän takana lienee?
- Iidu-muru
Kyseessä on Stenopus ilmiö. Kun silmiä siristää, syntyy ns. stenopus-reikä. Ilmiötä on käytetty hyväksi likitaitteisuuden korjaamisessa. Stenopus ilmiön avulla likinäköä korjataan ns. reikälaseilla. Reikälasit ovat silmälasit, joissa linssien tilalla on rei'itetty kalvo. Reiät saavat aikaan stenopus ilmiön eli likinäköinen näkee lasien avulla kauas. Olen kokeillut omatekoisten reikälasien avulla. Menetelmä toimii.
- Anonyymi
Kun päivittäin tekee, niin auttaa. Kun pitää taukoa eikä tee, niin jonkin viikon/ajan jälkeen huomaa, että jälleen pitää jälleen aloittaa .
- Anonyymi
Olen kyllä kuullut jo vuosia sitten jonkinlaisesta omatoimisesta näön treenaamisesta. Muistan yhden kohdan siitä. Oli muistaakseni sitä, että piti katsoa kauas, ja rentoutua ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768