Eli kumpi kamera minun kannattaisi ensikertalaisena hankkia bridgekamera vai järkkäri? Puolikameralla olen joskus kuvaillut ja helpoksi olen sen toddennut, tosin säätöjä en juurikaan käyttänyt. Ehdotelkaa minulle hyviä kameroita nettikaupoista. Rajana tulisi olla 1000e
bridgekamera
4
784
Vastaukset
- Kairafotari
Hyvä kysymys mutta kannattaa katsoa aikaisempia vastauksia viestiketjusta. Asiaa kysytään säännöllisesti melkein muutaman päivän välein
Mutta jotain: Suunnittele hankinta sen mukaan mitä aiot kuvailla. 400 ekun digikompaktilla kun kuvailet vuoden päivät niin linja alkaa selventyä mistä olet kiinnostunut. - mika2
Siltakameroista tämä http://www.topshot.fi/product_info.php?pid=3040&sid=d6362b01e3436ec2bed28008b064946f on varmaan tämän hetken ykkönen. Vaikka itse kuvailen järkkärillä niin tuo himottaisi.
Järkkäreissä taas Nikon D80 kittiä on näkynyt alle tonnilla, mutta se on vähän makuasia kuinka pitkälle kitillä rimpuilee Nikkor DX 18-70mm IFED on kyllä kitiksi hyvä kakkula joskin pimeitä tötteröitähän nuo tuppaa olemaan ja vielä vaihtuvalla valovoimalla.parempi vaihtoehto olisi siltakameroista Panosonic FZ 50. Siinä on huomattavasti laadukkaampi optiikka, josin pimeä kuvaus ominaisuudet hieman heikommat. Tosin telepäässä valovoiman paremmuus fujiin verrattuna tasoittaa tilanteen.
Mitä noihin järkkäreihin tulee niin tuolla tonnin pudjetilla ei kovin kummosta saa. Niiden kitti opiskoiden valovoima tuppaa olemaan perin kehnoja. Tähän hukku useimmiten se paremmasta kennosta saatu etu. Lisäksi kittiputkien piirto ja muutkin ominaisuudet ovat mitä sattuu.Toki paremmankin zoomin voi ostaa, mutta se lisää hintaa.
Tietysti järkkärissä on laajennus mahdollisuudet mitä bridgekamerassa ei ole.
- On siinä,
Että järjestelmä vaatii lisälaitteita.
Kittiobjektiivilla se ei ole noita kiinteäobjektiivisia tehokkaampi. Ainoat vahvat edut on tulevaisuuden kasvunvara ja parempi kenno.
kiinteälinssinen taas on se, mikä se on, eikä sille muuta mahda kuin, että ostaa uuden paremman, jos ominaisuudet loppuu.
Riitää "sunnuntaikuvaajalle" ja on helppo kantaa.
Järjestelmät on myös nopeampia käyttää, paitsi jos sattuu olemaan väärä linssi kiinni rungossa (tavallista).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674