Valtra Advanssen hydrauliikka?

sanokaas

On miten monipuolinen ohjelmoitava. Onko esim mahdollista säätää siten, että painaa jostain napista ja sitten hydr.toiminto alkaa säädetyn sekuntimäärän kuluttua?

13

2998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienissä sarjoissa

      tehtyjen marginaalimerkkien hydrauliikan ohjauskortit ole vakiotavaraa. Eli on käytetty valmista teollisuuskorttia, johon on tinattu johdonpätkillä potentiometrit, mitkä on sitten piilotettu kyynärnojaan. Siksi se valtran hydrauliikan ohjaus on niin sekava ja nappuloita löytyy enemmän kuin pienestä kylästä.

      Siihen siis voit itse tinailla lisäjohtoja ja kytkeä sen vaikka läppärin perään, jos jotain sähköisestä proprtionaaliventtiili tekniikasta ymmärrät. Aloitus timeria siinä ei ole, eikä noiden korttien nousuramppien ajastus ole riittävän pitkä, että viivästyksen vois hoitaa sen kautta. Sille ei edes valtrassa ole omaa nappia, mut kyllä se toiminto sieltä kortista löytynee.

      • sekava

        Urakoitsijana minulla on monta traktorimerkkiä käytössäni. Valtra Advancen hydrauliikan säätö on mielestäni erittäin helppo ja monipuolinen käyttää. Nappuloita ei ole liikaa, koska hydrauliikkaa säädetään valikon avulla kuten nykyaikaiseen tietotekniikkaan kuuluu. Hydrayliikasta löytyy tallennustoiminto, jolla hydrauliikka saadaan tekemään halutut toimenpiteet toisto -näppäintä painamalla.


      • justjoo.
        sekava kirjoitti:

        Urakoitsijana minulla on monta traktorimerkkiä käytössäni. Valtra Advancen hydrauliikan säätö on mielestäni erittäin helppo ja monipuolinen käyttää. Nappuloita ei ole liikaa, koska hydrauliikkaa säädetään valikon avulla kuten nykyaikaiseen tietotekniikkaan kuuluu. Hydrayliikasta löytyy tallennustoiminto, jolla hydrauliikka saadaan tekemään halutut toimenpiteet toisto -näppäintä painamalla.

        Kerros miten hoidat tallennustoiminnolla esimerkiksi kylvinkoneen noston ja laskun?


      • Sekava
        justjoo. kirjoitti:

        Kerros miten hoidat tallennustoiminnolla esimerkiksi kylvinkoneen noston ja laskun?

        Lue käyttöohjeesta U-Pilotin käyttö. Lyhyt lainaus ohjekirjasta: "U-Pilot järjestelmän tarkoituksena on automatisoida usein tapahtuva peräkkäisten toimintojen muodostama kokonaisuus. Laitteiston ideana on, että kuljettaja ajaa koko toimintajakson ja painaa haluttuja kytkimiä, joiden toiminta tallentuu järjestelmän muistiin. Tämän jälkeen voidaan toimintasarja käynnistää yhdellä napin painalluksella." Toimintoja voi olla max. 30 kappaletta, eli eiköhän riitä toiminnot vaativaankin käyttöön.


      • siis.
        Sekava kirjoitti:

        Lue käyttöohjeesta U-Pilotin käyttö. Lyhyt lainaus ohjekirjasta: "U-Pilot järjestelmän tarkoituksena on automatisoida usein tapahtuva peräkkäisten toimintojen muodostama kokonaisuus. Laitteiston ideana on, että kuljettaja ajaa koko toimintajakson ja painaa haluttuja kytkimiä, joiden toiminta tallentuu järjestelmän muistiin. Tämän jälkeen voidaan toimintasarja käynnistää yhdellä napin painalluksella." Toimintoja voi olla max. 30 kappaletta, eli eiköhän riitä toiminnot vaativaankin käyttöön.

        Jos tuo viive ei ole ohjelmoitavissa niin eipä onnisto kylvökään kunnolla


      • Sekava
        siis. kirjoitti:

        Jos tuo viive ei ole ohjelmoitavissa niin eipä onnisto kylvökään kunnolla

        Viive onnistuu matkaan perustuen. U-Pilot saadaan ohjelmoitua tekemään erilaisia toimintoja 0,5 metrin tarkkuudella. Järjestelmä osaa kytkeä hydraulisten toimintojen lisäksi esim. sähkön ohjausta laitteisiin, voa:n ohjauksen, vakionopeussäätimen kytkemisen, pikavaihteen valitsemisen, jne. jne. Esimerkiksi hinattavalla kylvölannoittimella U-Pilot voidaan ohjelmoida laskemaan vantaat napin painalluksen jälkeen vaikka 4 metrin ajomatkan jälkeen. Vaikka pysäyttäisit traktorin ennen tuota ajettua 4 metriä, vantaat pysyvät ylhäällä, kun matka täyttyy, vantaat laskeutuvat maahan.


      • hyvä.
        Sekava kirjoitti:

        Viive onnistuu matkaan perustuen. U-Pilot saadaan ohjelmoitua tekemään erilaisia toimintoja 0,5 metrin tarkkuudella. Järjestelmä osaa kytkeä hydraulisten toimintojen lisäksi esim. sähkön ohjausta laitteisiin, voa:n ohjauksen, vakionopeussäätimen kytkemisen, pikavaihteen valitsemisen, jne. jne. Esimerkiksi hinattavalla kylvölannoittimella U-Pilot voidaan ohjelmoida laskemaan vantaat napin painalluksen jälkeen vaikka 4 metrin ajomatkan jälkeen. Vaikka pysäyttäisit traktorin ennen tuota ajettua 4 metriä, vantaat pysyvät ylhäällä, kun matka täyttyy, vantaat laskeutuvat maahan.

        Tuon kun olisittte heti sanonut niin olis riittänyt. eli ohjelmoitavuus on yhtä monpuolinen jo nyt kuin Fedissä ja kun uusi portaaton Vallu tulee marraskuussa niin sitten riittää herkkuja


      • se on aggon ansiota
        hyvä. kirjoitti:

        Tuon kun olisittte heti sanonut niin olis riittänyt. eli ohjelmoitavuus on yhtä monpuolinen jo nyt kuin Fedissä ja kun uusi portaaton Vallu tulee marraskuussa niin sitten riittää herkkuja

        tuo "purkkiväylä" ohjaus valtoissa. Eli joku tuolla alussa mainitsi valtran sekavasta ohjauksesta, joka tehty teollisuuskorteilla. No advace malleissa sitä ei enää ole vaan niissä on tuo purkkiväylä. Se on tullut mahdolliseksi, koska mf:ssä ja fentissä on sama järjestelmä ---> se on voitu monistaa myös konsernin halpamerkkeihin riittävän edullisesti.

        Kun nyt valtrassa on fendtin etuakselisto, sama portaaton aski tulossa sekä sama purkkiväyläohjaus, on kone jo melkein sama kun mitä fendt ja mf. Siksi herääkin kysymys miksi ostaa enää valtra kun samalla rahalla sais massikan, jossa on huomattavasti edistyksellisempi ohjaamoteknologia, sekä lukuisat yksityiskohdat on hiottu huomattavasti valtra laatua korkeammalle.

        Se taidaa olla sitä uskon asiaa jota tuolla zetor proximasta kertovassa juttuketjussa joku hehkutti. ???


      • justjuuo
        se on aggon ansiota kirjoitti:

        tuo "purkkiväylä" ohjaus valtoissa. Eli joku tuolla alussa mainitsi valtran sekavasta ohjauksesta, joka tehty teollisuuskorteilla. No advace malleissa sitä ei enää ole vaan niissä on tuo purkkiväylä. Se on tullut mahdolliseksi, koska mf:ssä ja fentissä on sama järjestelmä ---> se on voitu monistaa myös konsernin halpamerkkeihin riittävän edullisesti.

        Kun nyt valtrassa on fendtin etuakselisto, sama portaaton aski tulossa sekä sama purkkiväyläohjaus, on kone jo melkein sama kun mitä fendt ja mf. Siksi herääkin kysymys miksi ostaa enää valtra kun samalla rahalla sais massikan, jossa on huomattavasti edistyksellisempi ohjaamoteknologia, sekä lukuisat yksityiskohdat on hiottu huomattavasti valtra laatua korkeammalle.

        Se taidaa olla sitä uskon asiaa jota tuolla zetor proximasta kertovassa juttuketjussa joku hehkutti. ???

        Valtrassa on kyl ihan oma akseli paitsi pikkumalleissa murheita aiheuttanut Fendtin akseli. Fendt on jälkeenjäänyt kehityksestä eikä se Massikkakaan jaksa rimpuilla. Oon ajanu molemmilla eikä mikään elämys ollu.


      • Sekava
        se on aggon ansiota kirjoitti:

        tuo "purkkiväylä" ohjaus valtoissa. Eli joku tuolla alussa mainitsi valtran sekavasta ohjauksesta, joka tehty teollisuuskorteilla. No advace malleissa sitä ei enää ole vaan niissä on tuo purkkiväylä. Se on tullut mahdolliseksi, koska mf:ssä ja fentissä on sama järjestelmä ---> se on voitu monistaa myös konsernin halpamerkkeihin riittävän edullisesti.

        Kun nyt valtrassa on fendtin etuakselisto, sama portaaton aski tulossa sekä sama purkkiväyläohjaus, on kone jo melkein sama kun mitä fendt ja mf. Siksi herääkin kysymys miksi ostaa enää valtra kun samalla rahalla sais massikan, jossa on huomattavasti edistyksellisempi ohjaamoteknologia, sekä lukuisat yksityiskohdat on hiottu huomattavasti valtra laatua korkeammalle.

        Se taidaa olla sitä uskon asiaa jota tuolla zetor proximasta kertovassa juttuketjussa joku hehkutti. ???

        Sanotaan että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, traktoreissa lienee vähän sama juttu. Urakoitsijana käytän nykyisin Valtraa, koska joitakin varusteita ei muihin merkkeihin saa, esimerkiksi ajovoimanottoa ja taakseajolaitetta.


      • tekeles
        se on aggon ansiota kirjoitti:

        tuo "purkkiväylä" ohjaus valtoissa. Eli joku tuolla alussa mainitsi valtran sekavasta ohjauksesta, joka tehty teollisuuskorteilla. No advace malleissa sitä ei enää ole vaan niissä on tuo purkkiväylä. Se on tullut mahdolliseksi, koska mf:ssä ja fentissä on sama järjestelmä ---> se on voitu monistaa myös konsernin halpamerkkeihin riittävän edullisesti.

        Kun nyt valtrassa on fendtin etuakselisto, sama portaaton aski tulossa sekä sama purkkiväyläohjaus, on kone jo melkein sama kun mitä fendt ja mf. Siksi herääkin kysymys miksi ostaa enää valtra kun samalla rahalla sais massikan, jossa on huomattavasti edistyksellisempi ohjaamoteknologia, sekä lukuisat yksityiskohdat on hiottu huomattavasti valtra laatua korkeammalle.

        Se taidaa olla sitä uskon asiaa jota tuolla zetor proximasta kertovassa juttuketjussa joku hehkutti. ???

        Kun katsot läheltä työn laatua huomaa että sakasalainen laatu on muisto vain. Räkäsaumaa ja suoraan sanottuna tyhmiä raktaisuja. Desingn persiistä ja hytti harvinaisen vanhanaikainen ja meluuisa. Kone vanhanaikainen Deutz. Vaihteisto ujeltaa niiin että korvia särkee. Valtrahan joutuu tekee tuon portaattoman laatikon kokonaan uudestaan koska se on niin huono.

        Massikka ranskalainen. Tuleeko ranskasta mitään hyvää konetta?


      • Ranskalaiset..
        tekeles kirjoitti:

        Kun katsot läheltä työn laatua huomaa että sakasalainen laatu on muisto vain. Räkäsaumaa ja suoraan sanottuna tyhmiä raktaisuja. Desingn persiistä ja hytti harvinaisen vanhanaikainen ja meluuisa. Kone vanhanaikainen Deutz. Vaihteisto ujeltaa niiin että korvia särkee. Valtrahan joutuu tekee tuon portaattoman laatikon kokonaan uudestaan koska se on niin huono.

        Massikka ranskalainen. Tuleeko ranskasta mitään hyvää konetta?

        Saa krilliltä, ja se pitää myös massikan kohdalla paikkansa, ei niitä vaihteisto remontteja jaksa kukaan tehdä...eikä se muutenkaan oo mikään kummallinen kapistus..oikeastaan vanhaa harmaata on koitettu virittää uuteen uskoon ainavaan kun vannoutuneet massikan miehet sitä ostaa kun isäkin osti sellaisen jo viiskyt luvulla. Mulle riittä ne pari joitten kans takkusin kunnes tajusin vaihtaa merkkiä.


    • c52007

      ajasta sormea, siinä on portaaton ajastus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

      Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

      Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

      Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

      Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

      Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

      Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe