Alaselän kivut ja Ärtynyt paksusuoli!

parantunut89

15.6. 2008

Olen nuori 18- vuotias nuori maalla syntynyt mies, ja minun kiputarinani alkaa 6-vuoden takaa noin 13 vuotiaana.
Kaikki oireeni alkoi siitä kunnostin oikealla kädellä liian suurta käsipainoa ilman selän tukea koulun liikunta-tunnilla. Tällöin Alaselkäni "retkahti" toisinsanoin tunsin selvästi että jokin meni sijoiltaan selästäni, ja se oli sen jälkeen hyvin kipeä ja arka. Ajattelin että kyllä se ajan kanssa siitä paranee ja venyttelemällä säännöllisesti.
Tuosta hetkestä alkaen alkoi minun elämääni pitkään piinannut helvetillinen kipukausi joka ei vieläkään ole ottanut laantuakseen. Oireeni olivat tuolloin seuraavat: Alaselän kipua säännöllisesti, lisäksi juostessa ja liikkuessa tuntui särkyä alaselässä ja pohkeissa. Myöhemmin kipua tuntui joskus myös polvissavarsinkin juostessa.

Kamppailin selkäkipujeni kanssa muutaman kuukauden kunnes alkoivat lisäksi piinalliset vatsa-ja suolistovaivat. Kaikki siis alkoi pikku-hiljaa alaselkäkipujeni jälkeen, ja vatsa oireili aamuisin siten, että heti aamulla herättyäni vatsa oli aivan löysä, minulla oli siis ripulia, ja ummetusta. Kaikki siis viittasivat Ärtyneeseen paksusuoleen, ja nuo samat kivut minulla edelleenkin ovat. Mikään suolistosairaus minulla ei ole, minulle on tehty 2 kertaa paksusuolen tähystys, 3 kertaa vatsalaukun tähystys, lisäksi koko suolistokanavan kuvaava kapseliendoskooppi-kuvaus(Tehtiin Kuopion yliopistollisessa sairaalassa), lisäksi minulta on tutkittu maksa, haima, munuaiset, kaikki verenarvot, lisäksi reumatekijät ovat suljettu pois, lisäksi olen kokeillut monenlaisia ruokavaliohoitoja(kasvisruokavalio,hiivaton ruokavalio jne jne, niistäkään ei siis mitään apua.

Lisäksi olen kokeillut homeopatiaa, jossa tehtiin minulle "iiris-analyysi, jossa homeopaatti katsoo ihmisen iirikseen, siis silmän mustuaiseen, josta hän näkee onko minullavitamiini-/hivenaine puutoksia , ja näkee myös mahdolliset sairaudet. tämä siis tapahtui minulle vuonna 2005, ja homeopaatti totesi että minulla olisi hiukan B-12 vitamiinin, Kromin ja C-vitamiinin puutosta, minulla oli myös ärtynyt paksusuoli ja keuhkotkin olivat ärtyneet.Lisäksi ostin häneltä 250 eurolla niitä ravinto-lisiä ja sain myös ruoka-valio ohjeet vatsaoireiden hoitoon. Mitään eivät auttaneet nuo ravinto-lisät saatikaan apua ollut ruokavalio-hoidosta.

Hiivatonta ruokavaliota kokeilin 3kuukautta, joka kuulemma voi aiheuttaa ärtyneen paksusuolen. Ei apua tästäkään.

Vaivani ovat siis vuosien ajan olleet Kroonisesti Ärtynyt paksusuoli, sekä alaselkäkivut jotka ovat vaihdellet vuoron perään. Lisäksi vaikea akne on vaivannut n.6 vuotta

Oli vuosi 2006 ja edelleen jatkuivat alaselkä,- ja vatsakivut. Viimein lääkärini passitti minut selän röntgeniin jossa tulos seuraava:
12.2.2004 Lääkärissä selkäkipujen takia: Lumbaalirangan alaosan molemmin puolin, suoliluiden harjanteen yläpuolella vähäistä palpaatio-arkuutta lumbaalirangan alaosassa
SI-niveltenkin seudulla. Taaksetaivutus rajoittunut, näin myös sivullekin. Iskiasneurologia negatiivinen. Lisäksi samoihin aikoihin jatkuvaa pitkittynyttä vatsavaivaa. Ollut Irriitti sekä lievää munuaisärsytystä.
Näiden nlausuntojen jälkeen lääkärit epäilevät että minulla olisi Spondyloarthritis ankylopoetica alkavana ( Eli siis selkärankareuma)
Verikokeissakin todettiin minulla olevan HLAB-27 geeni selvästi positiivisena( joka on yleensä selkärankareuma-potilailla positiivinen)

2.4.2004 Olin käynyt lasten ortopedillä jyväskylän keskussairaalasasa. Ortopedi totesi että jaloissani on 1 centtimetrin pituusero. Ortopedi määräsi minulle oikeanjalkaterän alle korokepalan joka näin ollen korotti jalkani yhtä pitkäksi kuin vasemmankin. Ortopedi sanoi että nyt selkäkipujeni ei pitäisi enää jatkua. Mutta turhaan. Korokepala vain pahensi kipuja ja lopetin sen käyttämisen kokonaan.

Edelleenkin minua vaivasivat sekä vaikea Ärtynyt paksusuoli, sekä Alaselän jatkuvat päivittäiset heijastuvat kivut. olin taas lähtöpisteessä, kunnes päätin mennä kokeilemaan minulle jotain aivan uutta keinoa: Kansanparantajaa.

Syksyllä 2005 Kävin kyseisen kansanparantajan luona keskisuomessa, ja hän tutki selkääni. En ehtinyt edes sanoa hänelle mitääm kun hän kysyi että onko minulla alaselkä-kipeä. Vastasin että on. hänen mukaansa minulla oli kasvuskolioosi, joka selitti selkäkipuni. Hän käsitteli selkäni ja kipuni kaikkosivat noin viikoksi, vaikka tein hänen määräämiään ohjeita. Kun tästä ei apua niin kävin vielä kahdella eri kansanparantajalla kerran ja kivut kaikkosivat vain hetkeksi.

Olin taas lähtötilanteessa kipujeni kanssa. Vatsa/selkäkivut jatkuivat edelleen.

Seuraavana kahtena vuotena kävin noin 5 tähystyksessä, joissa kaikki näyttivät aivan normaalilta, myös Chrohnin tauti oli suljettu pois, kuten myös kaikki ruoka-aine allergiat, keliakia, maitoallergia, laktoosi-intoleranssi ja muut vaivat.

Seuraavaksi tapahtui taas oire-kuvaukseen yksi vaiva lisää, nimittäin kaukonäkäni oli huonontunut sen verran että en voinut opiskella ilman laseja.
18.10.2006 Menin silmälääkärille, ja määräsi minulle kauko-lasit. Kerroin hänelle että minulla on ollut myös selkä ja vatsavaivaa, ja hän kehotti minua menemään lisätutkimuksiin sillä se voi olla siltikin seurausta alkavasta selkäranka-reumasta, jota ei välttämättä heti testeissä näy.

Mutta minulta ei löytynyt mitään mikä olisi konkreettisesti johtunut selkärankareumasta, joten se sairaus jätettiin pois luettelosta.

Oireet jatkuvat edelleen. ja puolitoista vuotta opiskelin kipujen kanssa siinä toivossa että se kaikki kyllä helpottaa, mutta turhaan.

Viimein päätin taas mennä lääkärille, ja nyt todella halusin että minut tutkitaan uudelleen perusteellisesti!

5.3.2008 Minulle tehtiin lanne-rangan röntgen. Terveyskeskus-lääkärin mielestä selässä ei kuvien perusteella ole mitään vikaa, ja sanoin että Pakkohan siellä jotain on olla koska selkärankani oli myös kieroutunut skolioosin takia. Lisäksi hartiani oli vuosien saatossa pikku hiljaa tullut etukumaraan asentoon ja ryhtini oli myös kovin huono.
En uskonut Terveyskeskuslääkäriäni sillä häntä ei juuri tuntunut kiinnostavan terveyteni, koska hän eivätkä monet muutkaan lääkärit osanneet sanoa mistä oireeni johtuisivat. Kaikki lääkärit määräsivät vain ripulilääkettä ja vatsan rauhoittavia ja tulehduskipulääkkeitä selän ja polvien kipuihin.
Kaiken lisäksi niskani ja hartiani olivat alkaneet reistailla pikku hiljaa kipujen muodossa.
En tiennyt mitä tehdä, ja olin toivoton, sillä elämäni niin opiskeluni ja kaveripiiri kaikkosivat ympäriltäni vaivojeni vuoksi.

Eräälle nikama-käsittelijälle/kuntohoitajalle, joka tutki selkäni ja sanoi : Minulla on SI-nivelen dislokaatio!!!!

Minulla oli siis Oikea SI-nivel pois paikoiltaan jonka hän naksautti paikoilleen. Lisäksi hän sanoi että se painoi jotenkin voimakkaasti vatsan seutua, mutta ikävä kyllä osannut / tiennyt asiasta sen enempää.
Tämän jälkeen soitin lukuisille parantajille ja eräs nikamakäsittelijä sanoi että minulla on ilmeisesti lannenikamien välissä hermot puristuksissa! Se voi aiheuttaa ummetusta, ripulia ja paksunsuolen tulehduksen eli kaikki vaivat selkäkipuineen kun otetaan huomioon, että SI-niveleni oli pois paikaltaan jonka eräs korjaaja painoi paikalleen niin loppui selkäkivut. Ilmeisesti Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä johtuu vain hermopuristuksesta, ja kunhan pääsen tämän kyseisen nikamakäsittelijän vastaanotolle niin toivon että hän saisi minut parannettua.

24.4.2008 tämän jälkeen sanoin psykiatrille siitä että selkävaivani johtui SI-nivelestä, eli siitä jota lääkärit eivät hyväksy kipujen kohteeksi. Ilmeisesti koko Lantion virheasento ja SI-nivelen dislokaatio(sijoiltaan meno) pn lääkäreille tuntematonta/välinpitämätöntä asiaa.

Psykiatri ja lääkäri sitten alkoivat katsoa tarkemmin Vatsani CT-entografian tuloksia, ja äsken kotiini tuli lappu jossa olikin diagnoosi:

Potilaalle tehty aiemmin Ct-entografia vatsa/selkäoireiden takia. Tässä havaittu lannerangassa preksaalivälissä kohtalaisen kokoinen sentraalinen oikealle suuntautuva Prolapsi hieman diskoloiden oikeaa SI-juurta. (Pk. kirurgin arvio hoidon tarpeesta.)


Eli tässä tätä tarinaa kerrakseen! Kaikki jotka kärsitte tai oletta kärsineet samoista oireista niin ottakaa minuun yhteyttä sähköpostitse niin saadaan enemmän tietoa / selvitystä miten nämä vaivat saadaan parannettua! Kärsin edelleen ärtyneen paksusuolen oireyhtymästä joka omien tutkimuksieni perusteella johtuu hermojuuren puristuksista lannerangan alueella!

Sähköpostiniu on: [email protected]

5

9390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisi olla perää tuossa asissa.itsellä on ristiselkä siinä kunnossa ettei kestä koneella ajoa jos ajaa niin jalat on kuin niistä olisi voima viety pois.ja alavatsassa oikealla puolen on jatkuvaa niinkui painamisen tunnetta. karmitsan kalevi saarijärveltä on antanunt usein avun "nikama"ongelmissa.voimia taistelussa kipujen mailmassa.

    • ohomohom

      Tämä tarina on HÄPEÄ Tules-vaivaisten potiladen kirjoissa! Huh ja vielä huh. Oma poikani oli ykstyispuolen (kun oli vakuutus ja rahaa?) heiteltävänä melkein 2 vuotta. Olen alan ammattilainen...ja voi sitä OMT-terapeuttien tappelua fysiatrin kera. Olin yhteydessä TEO:n ja herrat kieleti KAIKKI kikat millä tämä poika sekoitettiin. EI TULESVAIVAISIA HOIDETA...löydä hyvä lääkäri...oman pojan prolapsi leikattiin kiireesti..piti olla parin tunnin jopi..hups oli niin kovettunut kuin kananmuna välilevy. Voi hyvä Jumala tätä Suomen sopulilaumaa! Kuten poika sanoi "poppamiehiä" KAIKKI: Hävetköön koko TULESlääkärit.

      • mv

        Tammikuussa kaaduin laskettelurinteessä, loukaten häntäluun. Kipua oli jo aiemmin marras ja joulukuussa vasemman alavatsan ja nivusen kohdalla. Oireet sekoittivat myös vatsan. Lääkäri tutki ultraäänellä todeten hermopuristuksen, johon sain lääkekuurin. Lääkekuuri toimi hetken, muttei poistanut kipua. Huhtikuussa jouduin menemään lääkäriin samojen kipujen takia. Lääkäri epäili vatsalihasten tai selän revähtymää. Siitä lähtien kivut ovat jatkuneet vasemman alavatsan, kyljen ja nivusen välillä puolisen vuotta yhteensä. Moneen kertaan on laboratoriokokeita otettu ja mitään ei ole löytynyt, lisäksi on alavatsan seutu ultraäänellä tutkittu tuloksetta. Kivut korostuvat istuessa ja runsaan syömisen jälkeen. Seistessä ja makuuasennossa kipuja ei oikeastaan tunnu ja joskus fyysisen rasituksen yhteydessä on kipuja, mutta pääasiassa liikunta poistaa kivut. 3.6 Lääkäri halusi laittaa minut jatkotutkimuksiin, mutta mielestäni oli syytä tutkia selkä, koska hämärät kiputilat voivat johtua sieltä. Kävin kiropraktikolla ja siellä niksautettiin kakkosen ja kolmosen väli sekä kympin kohdalta. Kuulemma kakkos ja kolmos nikamien välistä lähtee hermorata alavatsan ja nivusen kautta alas. Ei ole kipua tuntunut hoidon jälkeen pahemmin, vaikka hoidosta on parisen päivää ja syön magnesium ja neurovitatabuja, jotta hermosto parantuisi. Vielä pitäis varata hierontaan aika, kun on kuulemma lihakset jännittyneessä tilassa. Johtopäätös edellisistä on, ettei lääkärit mitään tiedä tutkimuksien ja lääkkeiden provikoiden takia .


    • Meippi

      Menepä käymään kiropraktikolla tai naprapaatilla.
      Minäkin juoksin mahakivuistani ja vaivoista kaikenlaisissa tutkimuksissa ja verikokeita on otettu miljoonia. Jos olisin mennyt kiropraktikolle nuorena, olisin säästynyt todelta monelta asialta ja elämäni olisi ollut ihan toisenlaista. Olisin jopa voinut nauttia nuoruudestani, mutta se meni mahakivuissa. Kunpa joku olisi suositellut kiropraktikolle käyntiä.

      siis minun ohjeeni: tilaa kiropraktikolle aika. Voivat myös lähettää röntgeniin ja muihin tutkimuksiin.

    • meippi

      tilaa aika pikaisesti kiropraktikolle. Minä kärsin vuosikausia mahakivuista jo olin kaikenlaisissa tutkimuksissa ja verikokeissa.
      Jos minut olisi passitettu kiropraktikolle, olisin saanut ihan toisenlaisen elämän ja nuoruuden. Olisin varmasti josssain toisessa paikassakin töissä.
      Kivut veivät elämäni.
      Nyt pitää sitten treenata, venytellä, hieroa ja käyrä naprapaatilla ja kiropraktikolla että saisi kropan normaaliksi. huom. Vain oikealla puolella ongelmia.
      siis hopi hopi, tilaa aika kiropraktikolle jo tänään!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      40
      2827
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      178
      1684
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1545
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1514
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1259
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      329
      1080
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      984
    8. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      85
      966
    9. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      910
    10. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      92
      898
    Aihe