Vilkkupolttimon vaihto eteen

Hmmmm

Rellutaipaleeni on jatkunut jo pitempään auvoisana oston jälkeisten moottorisäätöjen jälkeen. Lopulta ECU:n uudelleensoftaus auttoi.

No, etuvilkku pimeni aamuliikenteessä oikealta puolelta etu-umpiosta.

Onko polttimo mennyt vai onko tuossa suhteellisen mahdottomassa paikassa hapettumia?

Vaihto- tai muita ohjeita? Lähivalon (H7) olenkin jo samalta puolelta vaihtanut, joten onnistunee.

8

2114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli mulla

      Mulla paloi sama oikeanpuoleinen vilkku. Tutkiskelin josko sen olisi itse saanut vaihdettua mutta eipä purkamatta saanut joten jätin huollon huoleksi. Vaihtoivat sitten sen ja mitä ilmeisemmin piti koko valosysteemi irroittaa, koska pääsivät sitten laskuttamaan myös valojen suuntaamisesta.

    • oikea puoli

      Neljäsosa kierrosta aukipäin, tuntuu pieni pykälä. Ronskisti nytkyttelemällä irti, siinä on tiivistekumi, joka aika tiukka. Vaikein onkin sitten pujottaa polttimo kantoineen pois. Yläpuolella on joku palkki, eli kantaa pitää kääntää alaspäin, että tulee pois. Virta vilkun polttimolle tulee umpiosta metalliliuskoja pitkin, eli johtoa turha etsiä, niinkuin mä tein...

      • oikea puoli, LISÄYS

        Unohtui kertoa. Vaihdon tein sieltä lokasuojan luukun kautta.


      • Hmmmm
        oikea puoli, LISÄYS kirjoitti:

        Unohtui kertoa. Vaihdon tein sieltä lokasuojan luukun kautta.

        En ehtinyt enää näitä ohjeita lukea vaan rohkeasti avasin lokasuojaluukun. Käsikopelolla löysin vilkkupolttimon suojuksen ja koetin pyöräyttää. Irtosi nätisti, mutta ilmeisesti siellä on juuri mainitsemasi palkki ja polttimoa piti hieman sovittaa pois. Kuitenkin ulkona minuutissa alusta.

        Polttimo ehjä, joten putsasin kaikki hapettuneen näköiset pinnat ja pistin takaisin. Takaisin laittaessakin sai hieman käyttää sormiakrobatiaa, mutta meni takaisin ja käänsin kiinni.

        Toimii.


    • oik. puolen

      etuvilkun reistaamista esiintyy. Riittää kun putsaa polttimon kannan ja laittaa takaisin. Niin kun tuolla joku oli jo tehnytkin. Nimimerkillä itse jo kahdesti puhdistellut.

    • Ketale 05

      Perhana, kun en meinaa saada kuskin puolen vilkun polttimoa takaisin paikalleen. Saan työnnettyä sen suunnilleen kohdilleen, mutta en saa käännettyä sitä neljänneskierrosta, jotta se lukittuisi. Senhän se vaatii? Pienikätisenä pääsen yläkautta oleellisen. Alapuolen luukun kautta homma tuntuu hankalammalta.

    • kehäkettu

      Kaikkien paskojen kanssa te viitsittekin leikkiä! Ostakaa kuuskytluvun OIKEA AUTO!

    • megane

      Sano nyt edes autosi vuosimalli niin voisi auttaakin meganea kun on tehty 1996 vuodesta lähtien.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe