Melua

ja lisää meluä

Jetta kiinnostaisi 1,4 dsg virityksellä, mutta kun on niin tavattoman kovat rengasmelut. Ranskalaista en halua kun heillä ei ole DSG:tä ja minulta vain on vähän luotto mennyt niiden suhteen.

Jos olette melulle jotain tehneet niin mitä ja oliko tulos toivotunlainen. Renkaat tietysti voisi vaihtaa kapeampiin ja korkeampiin. Koeajamassani autossa (esittelyauto) oli jotkin hiivatin kumhot 205/55, mutta muuttaako huono suunnittelu mihinkään vain renkaita vaihtamalla. Tuntuu vähän yks jos sun toinenkin valittavan kovaa metakkaa.

En haluaisi veikkauksia, osaan sen itsekin. Vain omakohtaiset kokemukset kelpaavat. kiitti kiitti

14

2215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksen_ääni

      metakka ei muutu renkaiden vaihtamisella, miettisin jotain muuta volkkaria tai merkkiä. golf tms.

      meteli on suurin varsinkin noissa hinnat alkaen- malleissa.

    • meteli alas

      Pohjamassaus on vanha konsti. Meitin kauppakassi hiljeni melkoisesti kun laittoi tuplamassauksen. Ja tuo edellisen kirjoittajan viesti tuosta hinnat alkaen mallin kovemmasta melusta ei todellakaan pidä paikkaansa koska yleensä kalliimmissa malleissa on isommat kumit ja sitä kautta kovempi melu.

      Joku autolehti voisi testata massauksen sekä erilaisten rengaskokojen vaikutuksen.

      Itselläni on Passat malliston yläpäästä ja siinä on perusrengaskoko ja kunhan nuo w-nopeusluokan alkuperäiskumit on ajettu loppuun (nopeasti) niin alle tulee V. Todennäköisesti testien hiljaisin. Ei välttämättä voittaja.

      • se on

        Sentti pois renkaan leveydestä, yksi pykälä korkeampi ja 1-2 nopeusluokan pudotus niin melu vähenee huomattavasti.


    • ja hiljenee

      tuo rengaskoko vaan alle pienemmällä nopeusluokalla niin probleema pienenee. Ja varustetasoksi Comfortline, parempi eristys kuin Trendlinessa.

    • kijhfiuy

      joudutteko tämmösiä miettimään uuden auton omistajat?-Melua on, mukavuutta ei,mut ei vie paljoa
      bensaa,ei perkele!

    • Eskoo

      Varustetasolla tuntuu olevan lähinnä vaikutusta moottoriääniin.

      Teetin omaani myös pohjan massauksen, mutta sillä ei ollut suurta merkitystä.

      Saksan Golfiin verrattuna suurin ero taitaa olla niiden pienempi rengaskoko 195/65R15.

      Ihmetytti myös alkuperäiset V-nopeusluokan renkaat, kun H tai T riittäisi.

      Itse ainakin olen sitä mieltä, että pienempikokoinen ja pienemmän nopeusluokan rengas voisi olla parannus.

      • Mä vaan

        Tuo koko 205/55 R16 on tehtaanpuolelta perusteltu kantavuuden sekä paremman ulkonäön takia ja taas esim. Saksan teillä leveä läski on mukavampi ajaa...Suomessa kapea ja korkea profiili taas usein parempi...Myös ohjaus jäykkenee/jämäköityy kun rengas levenee

        T-nopeusluokkaa taas ei saa laittaa alle kun nykyään mopoimmatkin uudet Jetat, Golfit sekä GolfPlussat kulkee vähintään sen karvaa vaille 200 tai yli. Kustannussyistä tulee sillä V-nopeusluokan renkaalla (käy useampaan malliin kun moni malli menee sen yli 210km/h:kin ja muutenkin sitä rengasluokkaa käytetään eniten Euroopassa....

        H-luokka kyllä käy useampiin Volkkareihin ja sillä metakka pienenee. Itse en suostunut ottamaan uutta Variantia V-nopeusluokan renkailla vaan pyysin että laittakaa alle H-luokan renkaat ja itse sanoin että haluan renkaat juuri tietyn merkkisinä ja mallisina ajo-ominaisuuksien ja äänen takia. Ja näin meneteltiin...

        ja Jetassa&farkku-Golfissa mahtuu pyörimään ja siihen saa laittaa alle 195/65R15 nakit joilla metakka pienenee vielä lisää. Esim jos suunnittelee nastallista talvipyörää kannattaa alle laittaa 195/65 R15 nakit paremman ajomukavuuden takia sekä ajo-ominaisuuksien takia. Rengasmelu myös pienempi


      • Mä vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        Tuo koko 205/55 R16 on tehtaanpuolelta perusteltu kantavuuden sekä paremman ulkonäön takia ja taas esim. Saksan teillä leveä läski on mukavampi ajaa...Suomessa kapea ja korkea profiili taas usein parempi...Myös ohjaus jäykkenee/jämäköityy kun rengas levenee

        T-nopeusluokkaa taas ei saa laittaa alle kun nykyään mopoimmatkin uudet Jetat, Golfit sekä GolfPlussat kulkee vähintään sen karvaa vaille 200 tai yli. Kustannussyistä tulee sillä V-nopeusluokan renkaalla (käy useampaan malliin kun moni malli menee sen yli 210km/h:kin ja muutenkin sitä rengasluokkaa käytetään eniten Euroopassa....

        H-luokka kyllä käy useampiin Volkkareihin ja sillä metakka pienenee. Itse en suostunut ottamaan uutta Variantia V-nopeusluokan renkailla vaan pyysin että laittakaa alle H-luokan renkaat ja itse sanoin että haluan renkaat juuri tietyn merkkisinä ja mallisina ajo-ominaisuuksien ja äänen takia. Ja näin meneteltiin...

        ja Jetassa&farkku-Golfissa mahtuu pyörimään ja siihen saa laittaa alle 195/65R15 nakit joilla metakka pienenee vielä lisää. Esim jos suunnittelee nastallista talvipyörää kannattaa alle laittaa 195/65 R15 nakit paremman ajomukavuuden takia sekä ajo-ominaisuuksien takia. Rengasmelu myös pienempi

        kuluu hitaammin ajossa ja on halvempi ostaa


      • sama mitä siellä
        Mä vaan kirjoitti:

        kuluu hitaammin ajossa ja on halvempi ostaa

        alla on kun tienpinnat ovat niin kuluneita että aina tulee olemaan tämä rengasmelu,minulla normaali renkaat nyt keväällä ostetut uudella asfaltti pinnalla ei mitään melua mutta vanhalla kova melu.


      • Mä vaan
        sama mitä siellä kirjoitti:

        alla on kun tienpinnat ovat niin kuluneita että aina tulee olemaan tämä rengasmelu,minulla normaali renkaat nyt keväällä ostetut uudella asfaltti pinnalla ei mitään melua mutta vanhalla kova melu.

        Volvo V70:ssa tai S80:ssa istuessa ei tuota rengasmelua juuri kuulu...Sama homma kun ajelin tuossa liikkeemme Saab 9-3 esittelyautolla jossa oli vielä Pirellin nakit niin oli kyllä erittäin hiljainen jos vertaa esim. Jettaan. Volkkarissa kuuluu sellainen jyrinä, jyminä/kumina ja ujellus heti kun on vähän karkeampi tai muuten epätasainen asfaltti... Noi Ruotsin autot menee kuin sukkasillaan...Sama homma Citikka on todella hiljainen...


      • ja lisää melua
        sama mitä siellä kirjoitti:

        alla on kun tienpinnat ovat niin kuluneita että aina tulee olemaan tämä rengasmelu,minulla normaali renkaat nyt keväällä ostetut uudella asfaltti pinnalla ei mitään melua mutta vanhalla kova melu.

        Esim ylipäätänsä ranskalaiset autot ovat hiljaisia. Melu ei juurikaan lisäänny, kun laitat nastarenkaat alle. Ne eivät ole niin tarkkoja tien pinnan karheudesta. Eli suunnittelussa on joko kiinnitetty auton mukavuuteen huomioo tai sitten ei


      • 205/55 R16
        ja lisää melua kirjoitti:

        Esim ylipäätänsä ranskalaiset autot ovat hiljaisia. Melu ei juurikaan lisäänny, kun laitat nastarenkaat alle. Ne eivät ole niin tarkkoja tien pinnan karheudesta. Eli suunnittelussa on joko kiinnitetty auton mukavuuteen huomioo tai sitten ei

        Mitäs merkkiä ja nopeusluokkaa kannattaisi pyytää
        205/55 R16 kokoluokassa?


      • Mä vaan
        205/55 R16 kirjoitti:

        Mitäs merkkiä ja nopeusluokkaa kannattaisi pyytää
        205/55 R16 kokoluokassa?

        rengas joko Pirelli (en muista mallia voitti kevään Tuulilasin testin), Bridgestone Turanza 300 (TM testivoittaja), Continental Premium Contact2 H, tai Michelin Energy Saver H.

        Misukka ehdottomasti hiljaisin ja polttoainetaloudellisin mutta huonoin ajomukavuus muutoin (lötkö rengas) sekä myös märkäpito-&vesiliirto-ominaisuudet heikommat kuin kilpailijoilla. Bridgestone ja Contilta nimenomaan Premium Contact2 ovat erittäin tasapainoisia kokonaisuuksia Jettaa tai farkku-Golfiin.

        Ilmaiseksi ne ei niitä renkaita vaihda siellä myyjäliikkeessä sellaisiksi miksi haluaa. Kyllä siitä joutuu jotain pulittamaan lisää.


    • tyhjästä

      Niin ne TM:n koeajossakin totesivat että rengasmelu kun alkaa se ei lopu ennen kuin pysäyttää auton.

      Melu tulee renkaista auton koriin ja siitä sisälle.
      Massaukset ei auta.
      Pienentää sitä voi rengaskokoa vaihtamalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      15
      1480
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe