Millä kummalla saisin Wordin ja Excelin (ja varmaan myös PowerPointin, jos sitä käyttäisin) Avaa-ikkunan näkymän säilymään haluamassani muodossa, kun "Avaa tiedosto"-toiminnossa aukeaa kansio/tiedostoluetteloikkuna? Minulla on ikkunan "Näkymä"-kohdassa valittuna vaihtoehto "Tiedot", ts. tiedostonimien lisäksi näkyviin on saatavissa tiedoston koko, tyyppi, luomis- ja muokkausaika, tekijä, otsikko ym. Kun olen muuttanut ikkunan näkymää niin, että saan näkymään vain tiedot "Luotu" ja "Muokattu" (ja poistanut näkyvistä tiedot "Tyyppi" ja "Koko", joita en kaipaa), ei tämä valinta säily kuin sen ajan kun kyseinen ohjelma on tuolla kertaa käynnissä, ja seuravalla kerralla Word ja Excel tarjoavat jälleen "Avaa"-ikkunassa noita oletusarvoisia tietoja "Koko", "Tyyppi" ja "Muokattu".
Eikö tosiaan ole mitään keinoa saada ikkunassa pysyvästi näkymään niitä tietoja, joita itse haluaa, varsinkin kun vaihtoehtoisia tietoja on parikymmentä? Klikkaamalla jotakin tieto-otsikoista hiiren oikealla painikkeella saa näkyviin kaikki vaihtoehdot, ja tämän mukaan kansiossa näkyvät tiedot voisi muka valita. Valinta säilyy kuitenkin vain sen ajan, kun ohjelma on käynnissä, ja kun se seuraavan kerran avataan, ovat Officen tyrkyttämät oletustiedot taas palautuneet takaisin. Samoin nämä oletustiedot palautuvat heti, jos välillä valitsee ikkunan näkymäksi jonkin muun (esim. suuret kuvakkeet), ja palauttaa sitten näkymäksi "Tiedot".
Vaikka olen yrittänyt mitä erilaisimmilla sanoilla löytää Officen ohjeista ratkaisua tähän ongelmaan, ei sieltä mitään löydy, kuten käy aina, kun sieltä yritän neuvoa hakea. Kaikenlaista kikkailua ja valmiita malleja on pilvin pimein, mutta kun yrittää itse muokata käyttöympäristöä sellaiseksi kuin itselle olisi tarkoituksenmukaisinta, niin apuja ei löydy.
Kansionäkymän säilyttäminen
3
224
Vastaukset
- jos tsekkaisit
Ohjauspaneelista Kansion asetukset mitä kaikkea sinulla siellä on ruksattuna ja erityisesti onko ruksattu kohta jossa sanotaan jotain että muista kunkin kansion näkymäasetukset. Mulla ainakin pysyi kun muutin ensin wordin avaa tiedosto määrityksiä jättämällä jotain pois ja lisäämällä jotain, eli suljin wordin ja avasin uudelleen ja samat oli mitä olin määritellyt ed. kerralla, ja mulla on se muista-kohta ruksattuna.
- päivä pelastettu
Näyttipä auttavan! Kiitos sinulle, vastaaja!
Nähtävästi juju oli siinä, että ensin pitää säätää kansio halutun näköiseksi ja sitten käydä Ohjauspaneelista "vahvistamassa" valinnat. Vaan miksihän eivät onnettomat Officen ohjeet voi tätä yksinkertaista asiaa kertoa, vaan tarjoavat selkeään kysymykseen ja mielestäni osuviin asiasanoihin ohjeita KAIKESTA mahdollisesta muusta.
Kiitos vielä, apusi ansiosta yksi koneen käyttöä vaivannut harmillinen arvoitus on nyt ratkaistu! - varmistamassa tarvitse
päivä pelastettu kirjoitti:
Näyttipä auttavan! Kiitos sinulle, vastaaja!
Nähtävästi juju oli siinä, että ensin pitää säätää kansio halutun näköiseksi ja sitten käydä Ohjauspaneelista "vahvistamassa" valinnat. Vaan miksihän eivät onnettomat Officen ohjeet voi tätä yksinkertaista asiaa kertoa, vaan tarjoavat selkeään kysymykseen ja mielestäni osuviin asiasanoihin ohjeita KAIKESTA mahdollisesta muusta.
Kiitos vielä, apusi ansiosta yksi koneen käyttöä vaivannut harmillinen arvoitus on nyt ratkaistu!käydä, tai vahvistamassa, jos heti koneen hankittuaan on tehnyt kaikki tarpeelliset käyttöön liittyvät määritykset. Nehän kuitenkin pysyvät. Eikä ole Officen vika, jos käyttäjä ei ikään kuin täydellisesti hallitse koneen käyttöä. Niin, en minäkään hallitse, mutta tuon yllä olevan tiesin ja vastasin. Hyvää päivän jatkoa sulle, opitaan aina lisää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1085766Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453773Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503265Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4612647Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681690- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321353Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521230