MAksAminen

Vasta menossa

Moi!

Kertokaapas te jotka olette olleet Isla Margaritalla. Kysymykseni koskee luottokortteja, eli jos maksaa siellä jossain saaren liikkeessä luottokortilla, niin meneekö siitä jokin exrta-maksu lisäksi. Jotain luin sellaisesa, että koska saari on taxfree aluee, siellä ei kannata tehdä visalla/masterilla ostoksia juuri tämän lisämaksun takia. Vai olenko nyt sekoitanut tämän asian kokonaan?? Voi tietenkin olla, että muistan aivan väärin ja se olikin Aruba, jossa tulee se lisämaksu?? En löydä valitettavasti enää sitä linkkiä, josta asian luin.
Kiitos vastaukesta!

7

2080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lispet

      Hei, itse käytin Master cardia ja rahaa. Kaverilla oli visa. Ainoa, mitä tarvittiin kortin tai rahan lisäksi oli passista kopio, myös rahalla maksettaessa. Mitään lisämaksua en huomannut, että olisi mennyt.

      • Vasta menossa

        Kiitos vastauksesa!!


      • käynyt maaliskuussa
        Vasta menossa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesa!!

        Luottokortilla maksat virallisen kurssin mukaan eli käytännössä häviät lähes puolet, siis jos maksaisit käteisellä ja tämä on tosi:)


      • hate
        käynyt maaliskuussa kirjoitti:

        Luottokortilla maksat virallisen kurssin mukaan eli käytännössä häviät lähes puolet, siis jos maksaisit käteisellä ja tämä on tosi:)

        ja enemmänkin kuin tosi.Viime joulukuussa Isla Cochella vaihdoin Margaritan puolella 1€= 7500 bolia virallisen ollessa 3200 bolia ja eipä tuossa paljoa hävinnyt kun vaihdoin Cochen kioskin ämmällä 6000 bolia....korttia ei siis kannata käyttää.


      • rikkaille
        hate kirjoitti:

        ja enemmänkin kuin tosi.Viime joulukuussa Isla Cochella vaihdoin Margaritan puolella 1€= 7500 bolia virallisen ollessa 3200 bolia ja eipä tuossa paljoa hävinnyt kun vaihdoin Cochen kioskin ämmällä 6000 bolia....korttia ei siis kannata käyttää.

        Lisäksi Visa veloittaa USD:n mukaan, eli kallista on. Dollarista kun ei ole kuin vessapaperiksi nykyään!


      • reissumies

    • Cash rules

      Oltiin helmikuussa 2 viikkoa Playa El Aguassa.

      Luottokortteja ei kannata käyttää ollenkaan eikä vaihtaa hilloa suomessa. Otatte suomesta mukaan 50 tai 100 euron seteleitä ja vaihdatte paikanpäällä pimeästi käteistä. Pimeä kurssi on n. tuplat verrattuna viralliseen kurssiin jota siis korttifirmat käyttää. Eli maksakaa ihan kaikki käteisellä.

      Ei se vaihtaminen niin kamalan pimeää ole, itse ainakin vaihdoin rantakadun kaupoissa ja matkanjärjestäjien toimistoissa. Sambilin liikkeissäkin onnistui. Kadulla ei kannata vaihtaa, vaan aina jossain kiinteässä pisteessä. MAtkanjärjestäjän tervetulotilaisuudessakin oli pimeä rahanvaihtaja paikalla, joten paikallista käteistä saa heti. Oppaat kyllä kertoo mikä on homman nimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1810
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      230
      1562
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      85
      1475
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      906
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      856
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      814
    Aihe