MikroBitin numerossa 9/2007 testattiin Skype-kännyköitä. Voittajaksi selviytyi Netgear SPH101 merkkinen puhelin. Testin perusteella ostin laitteen saksalaisesta nettikaupasta, jossa puhelin oli huomattavasti halvempi kuin Suomessa missään.
Olen todella pettynyt ko. puhelimeen. Muuten hyvä, mutta akku aivan surkea. Puheaika noin 1H ja valmiusaikakin vain noin 12-14h. Tuo seikka olisi mielestäni pitänyt testissä tuoda selvästi esille.
Kuinka arvostettu alan lehti voi syyllistyä tuollaiseen? Monet tekevät ostopäätöksensä testien perusteella, joten niitä ei pitäisi jättää kesätoimittajien vastuulle
Tietäisikö joku kuka tuo puhelinta Suomeen, niin kyselisin löytyisikö tehokkaampaa akkua??
Netgear SPH101
5
699
Vastaukset
- wlan-laite
Muistaakseni on wlan-yhteyttä käyttävä laite eli wlan tarvitsee reilusti energiaa, kun siinä tiedonsiirto on pakkaamatonta. Se ei siis toimi samalla lailla kuin esim. kännykkä. Testit kannattaa aina lukea kriittisellä silmällä ja ennen ostoa tehdä vielä lisä kysymyksiä.
- Apy
MikroBitin testistä kävi selville, että Netgearin akku on tehottomampi kuin muiden testissä olleiden laitteiden. Puheajan ilmoitettiin olevan 2h ja valmiusajan 24h. Olin valmis hyväksymään tämän. Todellisuudessa em. arvot olivat puolet ilmoitetusta.
Mikäli testaajat olisivat olleet ammattitaitoisia he olisivat testanneet myös akun, eivätkä uskoneet valmistajan antamia arvoja.
Olen jälkeenpäin eri keskustelupalstoilta lukenut ko.puhelimen käyttäjien kokemuksia. Kaikilla on sama kokemus akusta, joten vika ei ole vain minun laitteessani, vaan kyseessä on yleisempi vika.- juttujuttu
Oletko katsonut onko mitään mahdollisuuksia vaihtaa tehokkaampi akku. Eivät testaajat tainneet testata tuota lainkaan vaan ovat uskoneet valmistajan papereihin.
- APy
juttujuttu kirjoitti:
Oletko katsonut onko mitään mahdollisuuksia vaihtaa tehokkaampi akku. Eivät testaajat tainneet testata tuota lainkaan vaan ovat uskoneet valmistajan papereihin.
Ajattelin tiedustella maahantuojalta, jos vain saisin
nimen selville. - APy
APy kirjoitti:
Ajattelin tiedustella maahantuojalta, jos vain saisin
nimen selville.Eikö kukaan todella tiedä ko. laitteen maahantuojaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872062Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35722Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648