MikroBitin numerossa 9/2007 testattiin Skype-kännyköitä. Voittajaksi selviytyi Netgear SPH101 merkkinen puhelin. Testin perusteella ostin laitteen saksalaisesta nettikaupasta, jossa puhelin oli huomattavasti halvempi kuin Suomessa missään.
Olen todella pettynyt ko. puhelimeen. Muuten hyvä, mutta akku aivan surkea. Puheaika noin 1H ja valmiusaikakin vain noin 12-14h. Tuo seikka olisi mielestäni pitänyt testissä tuoda selvästi esille.
Kuinka arvostettu alan lehti voi syyllistyä tuollaiseen? Monet tekevät ostopäätöksensä testien perusteella, joten niitä ei pitäisi jättää kesätoimittajien vastuulle
Tietäisikö joku kuka tuo puhelinta Suomeen, niin kyselisin löytyisikö tehokkaampaa akkua??
Netgear SPH101
5
689
Vastaukset
- wlan-laite
Muistaakseni on wlan-yhteyttä käyttävä laite eli wlan tarvitsee reilusti energiaa, kun siinä tiedonsiirto on pakkaamatonta. Se ei siis toimi samalla lailla kuin esim. kännykkä. Testit kannattaa aina lukea kriittisellä silmällä ja ennen ostoa tehdä vielä lisä kysymyksiä.
- Apy
MikroBitin testistä kävi selville, että Netgearin akku on tehottomampi kuin muiden testissä olleiden laitteiden. Puheajan ilmoitettiin olevan 2h ja valmiusajan 24h. Olin valmis hyväksymään tämän. Todellisuudessa em. arvot olivat puolet ilmoitetusta.
Mikäli testaajat olisivat olleet ammattitaitoisia he olisivat testanneet myös akun, eivätkä uskoneet valmistajan antamia arvoja.
Olen jälkeenpäin eri keskustelupalstoilta lukenut ko.puhelimen käyttäjien kokemuksia. Kaikilla on sama kokemus akusta, joten vika ei ole vain minun laitteessani, vaan kyseessä on yleisempi vika.- juttujuttu
Oletko katsonut onko mitään mahdollisuuksia vaihtaa tehokkaampi akku. Eivät testaajat tainneet testata tuota lainkaan vaan ovat uskoneet valmistajan papereihin.
- APy
juttujuttu kirjoitti:
Oletko katsonut onko mitään mahdollisuuksia vaihtaa tehokkaampi akku. Eivät testaajat tainneet testata tuota lainkaan vaan ovat uskoneet valmistajan papereihin.
Ajattelin tiedustella maahantuojalta, jos vain saisin
nimen selville. - APy
APy kirjoitti:
Ajattelin tiedustella maahantuojalta, jos vain saisin
nimen selville.Eikö kukaan todella tiedä ko. laitteen maahantuojaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606394- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252636- 212238
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561806- 271781
- 251540
- 491432
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423- 321398