Netgear SPH101

Apy

MikroBitin numerossa 9/2007 testattiin Skype-kännyköitä. Voittajaksi selviytyi Netgear SPH101 merkkinen puhelin. Testin perusteella ostin laitteen saksalaisesta nettikaupasta, jossa puhelin oli huomattavasti halvempi kuin Suomessa missään.
Olen todella pettynyt ko. puhelimeen. Muuten hyvä, mutta akku aivan surkea. Puheaika noin 1H ja valmiusaikakin vain noin 12-14h. Tuo seikka olisi mielestäni pitänyt testissä tuoda selvästi esille.
Kuinka arvostettu alan lehti voi syyllistyä tuollaiseen? Monet tekevät ostopäätöksensä testien perusteella, joten niitä ei pitäisi jättää kesätoimittajien vastuulle
Tietäisikö joku kuka tuo puhelinta Suomeen, niin kyselisin löytyisikö tehokkaampaa akkua??

5

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wlan-laite

      Muistaakseni on wlan-yhteyttä käyttävä laite eli wlan tarvitsee reilusti energiaa, kun siinä tiedonsiirto on pakkaamatonta. Se ei siis toimi samalla lailla kuin esim. kännykkä. Testit kannattaa aina lukea kriittisellä silmällä ja ennen ostoa tehdä vielä lisä kysymyksiä.

    • Apy

      MikroBitin testistä kävi selville, että Netgearin akku on tehottomampi kuin muiden testissä olleiden laitteiden. Puheajan ilmoitettiin olevan 2h ja valmiusajan 24h. Olin valmis hyväksymään tämän. Todellisuudessa em. arvot olivat puolet ilmoitetusta.
      Mikäli testaajat olisivat olleet ammattitaitoisia he olisivat testanneet myös akun, eivätkä uskoneet valmistajan antamia arvoja.
      Olen jälkeenpäin eri keskustelupalstoilta lukenut ko.puhelimen käyttäjien kokemuksia. Kaikilla on sama kokemus akusta, joten vika ei ole vain minun laitteessani, vaan kyseessä on yleisempi vika.

      • juttujuttu

        Oletko katsonut onko mitään mahdollisuuksia vaihtaa tehokkaampi akku. Eivät testaajat tainneet testata tuota lainkaan vaan ovat uskoneet valmistajan papereihin.


      • APy
        juttujuttu kirjoitti:

        Oletko katsonut onko mitään mahdollisuuksia vaihtaa tehokkaampi akku. Eivät testaajat tainneet testata tuota lainkaan vaan ovat uskoneet valmistajan papereihin.

        Ajattelin tiedustella maahantuojalta, jos vain saisin
        nimen selville.


      • APy
        APy kirjoitti:

        Ajattelin tiedustella maahantuojalta, jos vain saisin
        nimen selville.

        Eikö kukaan todella tiedä ko. laitteen maahantuojaa ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe