Gran Canarian lämpöön ensi talveksi

ainolu

Onko tällä palstalla pitempään Kanarialla olleita. Playa del Inglesin majoitukset kiinnostaisivat, varaatteko n.1,5 kk:n matkat matkatoimistosta vai suoraan hotelleista? entä lennot? Suosikki hotellit?

11

2429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä itse haluat.
      Haluatko keskustaan tapahtumien keskelle. Vai syrjempään rauhalliselle paikalle.
      Haetko pelkkää hotellihuonetta , vai huoneistohotellia jossa voi kokkailla itse. Ja tilaa on enemmän. Vai kenties puolihoitohotellia.
      Meren läheltä, vai vuoren rinteeltä?

      Jotkut tilaavat erikseen lennot ja majoituspaikan.
      Jos on näppärä netin käyttäjä, onnistuu hyvin.
      Netistä voi muutenkin nähdä kaiken . kunhan valitsee ensin kenen matkan haluaa tehdä.
      Sieltähän sitä voi vertailla hintoja ja kaiken muunkin.

      Kyllä myös toimistovirkailijat ovat aika hyviä,
      asiantuntijoita, mitkä hotellit ovat suosittuja ja saatu myönteistä palautetta.
      Itse olen varannut matkat netistä kuukausikin onnistuu hyvin, lisäviikkoja voi aina ottaa.
      Eihän sitä tiedä vaikka törmättäisi toisiimme joskus......

      Kanarian saaret on siitä kiva että ilmasto on sopiva- ei liian kuuma.
      Ainakaan vielä ei terrori-iskujen pelkoa.
      Eikä noita kauheita maanjäristyksiä.
      Ellei nyt Teide ala purkaantua Teneriffalla.
      Sehän kyllä savuaa muutaman päivän ennakkoon, että ehtii hyvin karkuun.
      Ja naapurisaarellahan se onkin.
      .

    • Itse asuin muutaman viikon Teror-nimisessä aparthotellissa lähellä Jumbon suurta ostosparatiisia katuosoitteessa Alfereces Provicinales 22, jota hotellia voit ihmetellä netissä näppäämällä osoitetta:

      http://www.canarias.com/hotel/default.aspx?CodMant=LPA/36260&prov=HBds&idioma=en

      Tuolla sivulla on kuvia ja kartta, joten saat jotain tuntumaa. Hintoja en nähnyt, mutta kysymällähän sekin selviää. Pari vuotta sitten kaksion vuokra kuukaudelta oli jotain 500 euron luokkaa, mutta voi tietenkin jo olla jonkin verran korkeampi. Halvemmalla tuskin kuitenkaan Inglesistä kämppää löydät. Asuin ylimmässä kerroksessa, jossa toinen seinänaapuri oli rauhallinen, josta ei kuulunut koskaan mitään, mutta toisella seinustalla pidettiin juhlia kerran viikossa ja se kuului kyllä aika hyvin omaan kämppääni.
      Paikka on kuitenkin oikein hyvä ja keskellä kaikkea, joten kuitenkin voin suositella, jos et odota lukaalin olevan priimakunnossa. Itse voisin hyvinkin mennä sinne uudelleen. Vaatimaton siis mutta toimiva.

      Ingles on muuten harvinaisen tylsä turistipaikka, mutta itselläni asuu siellä nuoruuden ystävä, joka on kanarialaisen kanssa naimisissa, joten paikassa on minulle muuta mielenkiintoista kuin tylsät maisemat.

    • kaamoskärsijät

      olette talvehtineet? Minulle Kypros on tuttu talvipesän paikkana, mutta muutkin kohtuullisen lentomatkan päässä olevat kiinnostavat. Onko kokemuksia 2,5-3kk:n matkoista esim Portugaliin, Maltalle, Tunisiaan, Ranskaan, Italiaan tai Espanjaan mukaanlukien Kanariansaarten pohjoisrannat? Kaikenlaiset kokemukset ovat tervetulleita.

      • ajattelin luottaa ja

        turvautua.Onhan sieltä kumminkin jotain apua kielipuoli turistille. Vertailtuani noita hintoja matkoista ei ne ainakaan täältä Oulun seudulta itse hankittuna ole paljonkaan edullisemmat.Aurinkomatkojen hotelleja Inglesiin olen katsellut, niitä 2 tähden: Green park, Jardin del Atlantico, onko kokemuksia?


      • ajattelin luottaa ja kirjoitti:

        turvautua.Onhan sieltä kumminkin jotain apua kielipuoli turistille. Vertailtuani noita hintoja matkoista ei ne ainakaan täältä Oulun seudulta itse hankittuna ole paljonkaan edullisemmat.Aurinkomatkojen hotelleja Inglesiin olen katsellut, niitä 2 tähden: Green park, Jardin del Atlantico, onko kokemuksia?

        Inglesissä olen asunut Aurinkomatkojen Corona Blancassa pari viikkoa. Se on ostoskeskus Plazan vieressä ja lähellä kirkkoa. Se oli kolmen tähden hotelli ja oikein mukava. Kolikko-tv nielee kyllä rahaa, jos telkkua katsoo, eli katsominen ei ole ilmaista. Itselläni oli ylimpien kerrosten huoneisto, josta näki merelle, Plazan ylle ja kirkolle. Suosittelen Corona Blancaa.

        Fínnmatkoilla Corona Blancan vieressä olevassa matalassa hotellissa Olas olen myös asunut alakerroksen asunnossa, jossa tapoimme torakoita sitten toistakymmentä. Se on kahden tähden majapaikka, mutta siitä ei jäänyt mukavia muistoja, vaikka siinäkin piha- ja allasalue oli ihan jees.

        Jotkut ovat viihtyneen Green Field -nimisessä hotellissa myös, mutta siitä minulla ei ole kokemusta. Aparthotel Tanife oli kauemman aikaa sitten myös ihan mukava hotelli lähellä Jumboa, mutta en tiedä nykykuntoa.


      • majolein

        moi, kun olet kyproksella majaillut osaat varmaan kertoa minkäverran saa kyproksella asunnosta maksaa vuokraa? mitä kautta asunnon voisi mahdollisesti löytää helpoiten?


      • kaamoskärsijät
        majolein kirjoitti:

        moi, kun olet kyproksella majaillut osaat varmaan kertoa minkäverran saa kyproksella asunnosta maksaa vuokraa? mitä kautta asunnon voisi mahdollisesti löytää helpoiten?

        olemme olleet matkatoimistojen "pitkillä lomilla". Kun Kyproksen varsinainen lomasesonki loppuu marraskuussa, ovat matkatoimistojen neuvottelemat hinnat yleensä kuulemamme mukaan edullisia ja tietysti äärimmäisen helppoja sisältäen myös matkanjärjestäjän palvelut. Muutamat tuttavamme ovat vuokranneet kämpän sieltä privaatisti. Ne, jotka ovat ottaneet sellaisen ennakolta tutustumatta, eivät ole aina olleet tyytyväisiä. Olemme taas menossa sinne, toinen meistä on "pumppuvikainen" ja pitää siitä syystä ei-niin-helteisestä, mutta liikuntaan erinomaisesta säästä. Finnmatkojen hinta kaksiossa asuen 24.11.08 - 14.02.09 on 1725e hengeltä.
        Olin viikkoja etäällä netistä Lapin ruskapoluilla, siitä vastaukseni viipyminen. Mukavia talven suunnittelun tuokioita!


    • Gran Canarialla olen käynyt vain kerran mutta muualla enemmänkin.

      Käsitykseni on, että Matkatoimistojen vuokrahinnat ovat selvästi halvempia kuin itse hankitut.

      Yksityisten asuntojen vuokraus voi olla hyvinkin edullista, ehtona kuitenkin on, että onnistuu vuokraamaan suoraan omistajalta. Välittäjä ottaa enemmän välityksestä kuin omistaja saa.

      Useamman kuukauden matkoja on viime aikoina ollut vähän, valtaosa viikon matkoja. Pitkät matkat ovat myynnissä (olivat ainakin ennen) kesä-heinäkuun vaihteessa, silloin siis asialle.

      On olemassa myös matkatoimistoja, jotka kuljettavat n. puolen vuoden matkustajia talveksi Kanarian saarille.

      Suomi Seuralla on edustajia eri lomapisteissä ja heidän yhteystietonsa saa sieltä. Tuntevat vuokrien tason ja jopa välittävät.

      Tässä höpinöitäni yön täytteeksi!

      Hyviä lomia!

    • Gran canarialla

      Green field, Green garden ja Green park ovat vierekkäin ihan keskustassa, Pari vuotta sitten Green fieldissä oli aika kova meteli kun on pubi alakerrassa ja musiikki pauhaa amuyöhön.
      Piti pitää öisin korvatulppia.
      Vieressä on suomalaisravintolat Ryysyranta ja Apilaniitty.
      Myös Tgoror on meluisan liikenteen takia huono nukkumapaikka.
      Yleensä keskustan huoneistot ovat samantyylisiä, mikäli ottaa kolmen tähden paikan.
      Maspalomasissa mielipaikkani on ollut melko vaatimaton Club Maspalomas.
      Siellä olen ollut puolenkymmentä kertaa, ranta on aika kaukana mutta sopivan lenkkimatkan päässä.
      Lisäksi on ilmainen bussikuljetus rannalle.
      Eihän Inglesin keskusta ole mikään viihtyisä paikka.
      Mutta ajelen päivisin busseilla saaren keskiosiin ja Esim Morganiin joka on viihtyisä pieni paikka.
      Illalla on mukavaa asua keskustassa kun huvittelupaikat ovat lähellä jos harrastaa iltaelämää.

    • Jos Ingles ei ole se paikka, jonne nimenomaan haluat, niin minusta Teneriffa on paljonkin kauniimpi ja mielenkiintoisempi matkakohde. Itse olen ollut Los Christianosissa (Hotel Tenerife Sur ihan ok) ja Las Americasissa (Garajonay, ihan ok) ja paikkana ne koen ihan mukaviksi. Kumpaankin menimme viime hetken hinnoilla ja taso oli positiivinen yllätys. Puerto de la Cruz on myös parempi, sillä se on asuttu kaupunki eikä pelkkä turistipesä kuten nuo muut. Minä vain "joudun" yleensä Inglesiin sen siellä asuvan ystävän takia.

      • kertaakaan

        joutunut Inglesiiin.
        Menen sinne koska sieltä pääsee mihin vain ja on tuttu paikka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2524
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1117
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1074
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1024
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      920
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      903
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      871
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      812
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe