enkkuterrieri vs. kääpiöpinseri

Selja-Terttu

Kaksi samannäköistä rotua, englanninkääpiöterrieri ja kääpiöpinseri. Mitkä ovat ratkaisevimmat erot rotujen välillä?

9

6644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin aika

      eri näköistä ja luonteet eroo todella paljon

      • hyödyllinen

        kommentti :) jos googlen kuvahaulla nopeesti kattoo, niin kyllä ne ainaki mun silmään melko samanlaisilta näyttää (siis ne mitkä on samanvärisiä, black&tan) Kysyjä varmaan tarkotti luonteen eroja. Omakohtaista kokemusta ei oo, mutta mitä oon noista kääpiöterriereistä kuullu niin on jonkunverran sisäsiisteys ongelmia, niinku tollasilla pikkukoirilla tuppaa olla, mut pinsereiden kohdalla en oo semmosesta kuullu. Voi tietty olla, et omalle kohalle (tai siis tuttujen kohalle) on vaan sattunu tämmösiä yksilöitä...


      • kokemuksia...
        hyödyllinen kirjoitti:

        kommentti :) jos googlen kuvahaulla nopeesti kattoo, niin kyllä ne ainaki mun silmään melko samanlaisilta näyttää (siis ne mitkä on samanvärisiä, black&tan) Kysyjä varmaan tarkotti luonteen eroja. Omakohtaista kokemusta ei oo, mutta mitä oon noista kääpiöterriereistä kuullu niin on jonkunverran sisäsiisteys ongelmia, niinku tollasilla pikkukoirilla tuppaa olla, mut pinsereiden kohdalla en oo semmosesta kuullu. Voi tietty olla, et omalle kohalle (tai siis tuttujen kohalle) on vaan sattunu tämmösiä yksilöitä...

        vaan kääpiöpinsereistä, ei englanninterriereistä. Ja minun kokemukseni mukaan näillä sekä uroksilla että nartuilla hyvin usein myös sisäsiisteysongelmiä. Todella haukkuherkkiä joten en suosittele kerrostaloon. Kannattaa olla tarkkana millaisista vanhemmista pennun ottaa, näissä löytyy todella paljon hermostuneita, arkoja ja pelkopurijoita. En suosittelisi ensimmäiseksi koiraksi. Itselläni ei ole kyseisen rodun edustajaa mutta olen seurannut läheltä useita eri yksilöitä ja paria kasvattajaa. Ikinä en myöskään itselleni kääpiöpinseriä hankkisi, mielestäni äärettömän rasittavia piskejä.


      • mmirde
        hyödyllinen kirjoitti:

        kommentti :) jos googlen kuvahaulla nopeesti kattoo, niin kyllä ne ainaki mun silmään melko samanlaisilta näyttää (siis ne mitkä on samanvärisiä, black&tan) Kysyjä varmaan tarkotti luonteen eroja. Omakohtaista kokemusta ei oo, mutta mitä oon noista kääpiöterriereistä kuullu niin on jonkunverran sisäsiisteys ongelmia, niinku tollasilla pikkukoirilla tuppaa olla, mut pinsereiden kohdalla en oo semmosesta kuullu. Voi tietty olla, et omalle kohalle (tai siis tuttujen kohalle) on vaan sattunu tämmösiä yksilöitä...

        "Omakohtaista kokemusta ei oo, mutta mitä oon noista kääpiöterriereistä kuullu niin on jonkunverran sisäsiisteys ongelmia, niinku tollasilla pikkukoirilla tuppaa olla"

        NIIN!!! Kannattaisko hankkia edes sitä omakohtaista kokemusta ennen kuin käy tuomitsemaan kaikki 'tollaset pikkukoirat'!!! Yleensäkin minkä tahansa rotujen vertaamisesta pitäisin pääni kiinni, ennen kuin olisi sitä oma kohtaista kokemusta edes toisesta rodusta, mielummin tietysti molemmista niin olisi jotain pohjaa noille väitteille. Ei pahalla.


      • mij
        mmirde kirjoitti:

        "Omakohtaista kokemusta ei oo, mutta mitä oon noista kääpiöterriereistä kuullu niin on jonkunverran sisäsiisteys ongelmia, niinku tollasilla pikkukoirilla tuppaa olla"

        NIIN!!! Kannattaisko hankkia edes sitä omakohtaista kokemusta ennen kuin käy tuomitsemaan kaikki 'tollaset pikkukoirat'!!! Yleensäkin minkä tahansa rotujen vertaamisesta pitäisin pääni kiinni, ennen kuin olisi sitä oma kohtaista kokemusta edes toisesta rodusta, mielummin tietysti molemmista niin olisi jotain pohjaa noille väitteille. Ei pahalla.

        "Omakohtaista kokemusta ei oo, mutta mitä oon noista kääpiöterriereistä kuullu niin on jonkunverran sisäsiisteys ongelmia, niinku tollasilla pikkukoirilla tuppaa olla"


        meillä on ollu englanninkääpiöterrieri, ja mitään
        sisäsiisteys ongelmia ei ollu. Niin ihana oli rotuna että ollaan hommaamassa uusi rodunedustaja.


    • kokemusteni

      perusteella eli mututuntumalla englannin terrieri on hieman rauhallisempi ja helpompi ja ei niin valppaita vahteja ja haukkuherkkiä kuin kääpiöpinserit ...yksilökysymyksiä toki varmasti rodussa suuntaan kuin suuntaan..molemmat omaa dominanssia ja molemmat varmasti hauskoja persoonallisia koiria, jotka vaativat omistajalta tiettyä jämäkkyyttä kasvatuksessa.

    • akbh

      Eroja löytyy...
      - rakenne, enkku on kevyempi rakenteinen eli sirompi
      - häntä, k.pinsereillä kaartuu selän päälle, enkuilla ei saa koskettaa selkää
      - enkuissa en ole kuullut olevan pelkopurijoita tai tavannut. K.pinsereissä näitä löytyy useita
      - kannattaa käydä vaikka näyttelykehässä katsomassa näitä rotuja ihan livenä, niin jokainen huomaa kyllä erot. Kaksi ihan erirotuista koiraa ja ihan erinäköistä, molemmissa sattuu olemaan vaan värinä black-tan

    • pinseri

      minulla ja tutullani on kääpiöpinserit, molemmilla koirilla oli sisäsiisteys ongelmia nuoriso iässä alle 2-vuotiaana, molemmat lopetti sisälle puuhastelun muuton jälkeen, kun asunto vaihtui. omani on todella haukku herkkä, lisäksi melko levoton, molemmilla on vahva ero ahdistus. itse en enään aijo sortua ihanaan söpöläiseen juurikin levottoman luonteen ja haukkumisen takia, muuten pinserimme on hyvin tottelevainen ja viisas

    • olisko mitään?

      Lähettämällä henkilökohtaista sähköpostia mm. englanninkääpiöterrierikasvattajille, saatte parhaimman mahdollisen vastauksen englanninkääpiöterriereiden luonteista, terveydentiloista, tavoista ja ulkomuodoista.
      http://www.toydogs.net/ettjaosto/kasvattajat.php

      Sama homma toimii varmasti myös pistämällä s.postia kääpiöpinserikasvattajille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      220
      1883
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1179
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe