Zetor

Proxima

Uutta raktoria olen katsellut. Onko kellään kokemuksia tekkeekö zetorilla mitään? Hyviä ja huonoja puolia? Proxima 80- 90hv voisi olla ihan sopiva tuommoseen aika kevyen maatalouden hoitoon. Mitä muuta merkkiä suosittelisitte jos ei zetoria? Hinta ei sais olla ku jossain 10-40 tuhannen välissä. Siksi tuo zetori lähinnä kiinnostaa, koska saa uutena muistaakseni 28 tuhannella eurolla. Tuo vanha zetori, mikä on toisena raktorina ollu, on ihan hyvä, eikä varsinaista vikaa vieläkään. Haluan vain tuon casen pois ku ei tunnu nuo viat loppuvan..

47

14190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse harkitsisin

      Proxima plussaa jos tulee ek käyttöön, muutoin sillä mitään väliä kumman ottaa, pelkän proximan saa halvemmalla.

      Hytti parempi kuin muissa "halpakoneissa" ja kestävää tekniikkaa. Pitkät huoltovälit ym puoltaa paikkaansa jos tulee vuodessa paljon tunteja. Varmaan tuossa proximassa saa kaikista eniten työtehoa rahalla. Suosittelen suurinta mallia, vaikka se hieman kalliimpi onkin.

      • Arto K

        Jos ostat suoralla kaupalla, niin valtran A-sarja, Case JX, NH TDD ovat yhtä halpoja tai jopa halvempia kuin Zetor. Jälleenmyyntiarvo on niillä myös parempi.

        Kaverilla ollut Proxima pari vuotta. Kaikenlaista murhetta ollut. Hytti on iso, mutta erittäin meluisa kilpailijoihin verrattuna. Ovien laseja on kuulemma muutama räjähtänyt isekseen. On mennyt myös kytkinsylinteri, jarrusylinteri, nostolaitteessa on ollut jotain rikki ja pari öljyvuotoa ja kaikenlaista muuta.


      • sylintereitä
        Arto K kirjoitti:

        Jos ostat suoralla kaupalla, niin valtran A-sarja, Case JX, NH TDD ovat yhtä halpoja tai jopa halvempia kuin Zetor. Jälleenmyyntiarvo on niillä myös parempi.

        Kaverilla ollut Proxima pari vuotta. Kaikenlaista murhetta ollut. Hytti on iso, mutta erittäin meluisa kilpailijoihin verrattuna. Ovien laseja on kuulemma muutama räjähtänyt isekseen. On mennyt myös kytkinsylinteri, jarrusylinteri, nostolaitteessa on ollut jotain rikki ja pari öljyvuotoa ja kaikenlaista muuta.

        menee toisilta. Proximoissa on knottin hilut, kuten super malleissakin. Itse ajellut noin 8 vuotta ilman murheita, mf:ssä kun on lucas tai girling niin saat vaihdella kumeja 5 vuoden välein.

        Oliskohan käytössä tai huollossa jotain vikaa. Meillä kyl ajetaan päivittäin koneella ja vaihdetaan nesteet joka toinen vuosi.

        Toisille ei kyl sovi kun sellainen kone missä kaikki toiminnot on vipumekanismilla ja metrin varrella (lue: valtra).....


      • Arto K
        sylintereitä kirjoitti:

        menee toisilta. Proximoissa on knottin hilut, kuten super malleissakin. Itse ajellut noin 8 vuotta ilman murheita, mf:ssä kun on lucas tai girling niin saat vaihdella kumeja 5 vuoden välein.

        Oliskohan käytössä tai huollossa jotain vikaa. Meillä kyl ajetaan päivittäin koneella ja vaihdetaan nesteet joka toinen vuosi.

        Toisille ei kyl sovi kun sellainen kone missä kaikki toiminnot on vipumekanismilla ja metrin varrella (lue: valtra).....

        Jotain slovakiaa niissä sylintereissä on lukenut. Onko muka Knottin?

        Voiko huollon puutetta syyttää jos kone on 1,5 vuotta vanha ja 300h ajettu...

        Kyllä se tsekkilaatu vielä epätasaista näyttäisi olevan, oli ulkopellit sitten kuinka hienoja tahansa


    • tässä:

      Kun nyt kerran olet investoimassa, ota nyt samantien sellainen malli, missä on hydarulinen suunnanmuttaja. Nimittäin, et osaa vielä arvostaa sen käytön kätevyyttä, ellet ole sitä käytännön työssä kokeillut. Investointi on kuitenkin pitkäaikainen ja jos välillä kokeilet sellaista, sinua kyrsii, kun et itselle valinnut samanlaista - ja sittenhän on myöhäistä rypistää!

      • pärjää mainiosti

        kun on yli 30 vuotta ajanut leipätyökseen muunnin ja hydraulisella voimansiirrolla olevia koneita, ei siinä viiksisuunnanvaihdossa ole enää sellaista "uutuuden viehätystä" että sitä traktorissa kaipais. Ek käyttö nyt on lievä poikkeus, lievä siksi että traktorin vaihteisto-ominaisuudet eivät koskaan ole siihen riittävät. Ja muiden voimansiirtotapojen ominaisuudet ei taas ole vetotyöhön riittävät.

        Ainakin itse tykkään kuivasta kytkimestä, sen korjaa rikkoutuessa pouolessa päivässä ja maksaa korkeintaan muutaman satasen, toisin kuin monilevypakka jonka korjaamiseen menee päivä tai pari, ja se maksaa aina useamman tonnin. Kuivalla kytkimellä ajaa ainakin 6000-8000 tuntia (jopa kuormainkäytössä) ja monilevypakat kestää tyypillisesti 10000 tunnista 25000 tuntiin koneen merkistä ja mallista riipuen. Nopeamminkin silppuuntuneita pakkoja on tullut vastaan. On tietty remontoitu myös 200 tunnissa rikottuja kuiviakin kytkimiäkin. Molemmissa tapauksissa yleisin vian aiheuttaja on ollut "kusipäinen käyttäjä"....


      • täälläkään
        pärjää mainiosti kirjoitti:

        kun on yli 30 vuotta ajanut leipätyökseen muunnin ja hydraulisella voimansiirrolla olevia koneita, ei siinä viiksisuunnanvaihdossa ole enää sellaista "uutuuden viehätystä" että sitä traktorissa kaipais. Ek käyttö nyt on lievä poikkeus, lievä siksi että traktorin vaihteisto-ominaisuudet eivät koskaan ole siihen riittävät. Ja muiden voimansiirtotapojen ominaisuudet ei taas ole vetotyöhön riittävät.

        Ainakin itse tykkään kuivasta kytkimestä, sen korjaa rikkoutuessa pouolessa päivässä ja maksaa korkeintaan muutaman satasen, toisin kuin monilevypakka jonka korjaamiseen menee päivä tai pari, ja se maksaa aina useamman tonnin. Kuivalla kytkimellä ajaa ainakin 6000-8000 tuntia (jopa kuormainkäytössä) ja monilevypakat kestää tyypillisesti 10000 tunnista 25000 tuntiin koneen merkistä ja mallista riipuen. Nopeamminkin silppuuntuneita pakkoja on tullut vastaan. On tietty remontoitu myös 200 tunnissa rikottuja kuiviakin kytkimiäkin. Molemmissa tapauksissa yleisin vian aiheuttaja on ollut "kusipäinen käyttäjä"....

        On vain paljon kevyempi työpäivä kun ei tarvitse sitä raskasta kytkintä survoa jalkaansa ja lantiotaan kipeäksi. Olipa nyt kyseessä työ kuin työ. Tietysti oikein sitä pakkaakin pitää käyttää, samoin kuin yksilevykytkintäkin. Kumpainenkin kestää silloin hyvin


      • Proksii

        Osaan kyllä arvostaa, olin suolla joskus töissä ja oli kyllä kieltämättä ihan äärettömän kätevä etukuormaajan kanssa. Ei tarvinnu vaihteita jurnuttaa. Mutta en tiedä niiden hintaluokaa, varmasti kalliita vehkeitä. Joskus oli valtra mieles joku 90 heppane, jossa oli nappi kytkin. Mutta tuskin sekään mikään kovin kestävä ratkaisu on.


      • paljoa lisää
        Proksii kirjoitti:

        Osaan kyllä arvostaa, olin suolla joskus töissä ja oli kyllä kieltämättä ihan äärettömän kätevä etukuormaajan kanssa. Ei tarvinnu vaihteita jurnuttaa. Mutta en tiedä niiden hintaluokaa, varmasti kalliita vehkeitä. Joskus oli valtra mieles joku 90 heppane, jossa oli nappi kytkin. Mutta tuskin sekään mikään kovin kestävä ratkaisu on.

        tarvitse laittaa, jos uuden koneen ostaa. Nappikytkimiä on laitettu myös kuiviin kytkimiin, mutta niitä ei kovin pehmeiksi sovi varmasti laittaa ettei kytkin kulu. Kyllä se suunnanmuuttaja pakalla on mainio joka työssä, ei yksin kuormaimen kanssa. Esim. kylväessä nostolaitekoneella. Itse eilen kylvin 8:ssa monimuotoisessa palassa olevat 14 hehtaaria lastaten lannoitteet pikkusäkeistä ja siemenet käsin sangolla kärrystä. Ei olisi tullut vastaava lukuunkaan normaalikytkimellä ja vaihteilla


      • katella
        paljoa lisää kirjoitti:

        tarvitse laittaa, jos uuden koneen ostaa. Nappikytkimiä on laitettu myös kuiviin kytkimiin, mutta niitä ei kovin pehmeiksi sovi varmasti laittaa ettei kytkin kulu. Kyllä se suunnanmuuttaja pakalla on mainio joka työssä, ei yksin kuormaimen kanssa. Esim. kylväessä nostolaitekoneella. Itse eilen kylvin 8:ssa monimuotoisessa palassa olevat 14 hehtaaria lastaten lannoitteet pikkusäkeistä ja siemenet käsin sangolla kärrystä. Ei olisi tullut vastaava lukuunkaan normaalikytkimellä ja vaihteilla

        Taitaa nuo zetorit olla ääripäitä. Osalla leviää käsiin ja osalla tuntuu kestävän. Olisko perjantai malleja paljo liikenteessä. Mikä vaan on nyt parempi ku tuo case. Ohjain tehostin ei pelaa. Hydrauliikka hidas. Pakki menee huonosti päälle. Pikavaihteen levyt menny. Usittu, polttoaine pumppu, kannen tiiviste, pakkiratas, pikavaihteen levyt, ilmastointi rikki ja kaikki parin vuode sisään, ja vikaa pukkaa vain lisää(ja rahaa menee..). Että jokin varma raktori. Ei jaksas enää purkaa nuita uudelleen, ja uudelleen..


      • Ihmettelijäinen
        katella kirjoitti:

        Taitaa nuo zetorit olla ääripäitä. Osalla leviää käsiin ja osalla tuntuu kestävän. Olisko perjantai malleja paljo liikenteessä. Mikä vaan on nyt parempi ku tuo case. Ohjain tehostin ei pelaa. Hydrauliikka hidas. Pakki menee huonosti päälle. Pikavaihteen levyt menny. Usittu, polttoaine pumppu, kannen tiiviste, pakkiratas, pikavaihteen levyt, ilmastointi rikki ja kaikki parin vuode sisään, ja vikaa pukkaa vain lisää(ja rahaa menee..). Että jokin varma raktori. Ei jaksas enää purkaa nuita uudelleen, ja uudelleen..

        Mikä Case sulla oikein on, kun noin paljon vikaa löytyy??


      • - 92
        Ihmettelijäinen kirjoitti:

        Mikä Case sulla oikein on, kun noin paljon vikaa löytyy??

        895 on malli (englanti) ja imettelen kyllä itsekkin.. Muuten ollu ihan hyvä ja se pakki roklatti jo ostaissa. ( ostin käytettynä)


      • Juxu
        - 92 kirjoitti:

        895 on malli (englanti) ja imettelen kyllä itsekkin.. Muuten ollu ihan hyvä ja se pakki roklatti jo ostaissa. ( ostin käytettynä)

        Aluevaihdetta on käytetty huolimattomasti joskus. Aluevaihteen kytkentäholkki on joko kulunut tai se ei kytke pakkia kunnolla johtuen siitä että vaihteensiirtäjän kiinnityssokka on murtunut liian kovakouraisessa käytössä. Ei nyt mikään kauhean iso remontti ole. Muuten tuo 895 on kilpailukykyinen traktori ominaisuuksineen vielä uusillekin koneille!


      • Kylymänä
        Juxu kirjoitti:

        Aluevaihdetta on käytetty huolimattomasti joskus. Aluevaihteen kytkentäholkki on joko kulunut tai se ei kytke pakkia kunnolla johtuen siitä että vaihteensiirtäjän kiinnityssokka on murtunut liian kovakouraisessa käytössä. Ei nyt mikään kauhean iso remontti ole. Muuten tuo 895 on kilpailukykyinen traktori ominaisuuksineen vielä uusillekin koneille!

        Kyllä se kylymänä kytköö ihan hyvin sen isommanki puolen.


    • ***

      sain hyvin varustellun traktorin kohtuu hinnalla. Tiedän kyllä, että Valtran A:n turkkilaisine laatikkoineen olisi saanut halvemmalla, Casea en enää huolisi. Ainakin kevättöissä on tuntunut tosi laadukkaalta ja mukavalta vakiona olevan ilmastoinnin ansiosta. Olen ajanut hydraulisuunnanvaihtajalla varustetulla traktorilla enkä ymmärrä mihinkä sitä normaalikuntoinen ihminen tarvitsee. Zetorin synkronoitu suunnanvaihtaja on ihan hyvä ja kytkin kevyt käyttöinen.

      • Zetkan paineilma-

        tehosteiset jarrut... Sellaista nannaa mistä huonoilla koneilla ajaneet eivät osaa edes uneksia. Pienellä varvasliikkeellä kone pysähtyy raskaan kärrin kanssa kun seinään.

        Oudon kuskin kannattaa aluksi olla hieman varovainen niiden kanssa, poljin kun tuntuu petollisen kevyelle painavan kuorman kanssa, ja sitten kun kunnolla polkaisee, alkaa savu nousta renkaiden ja asfaltin välistä ;-)

        Kylvin muuten keväällä Zetkallani (ei edes kovin uusi) yli 150 hehtaaria 5:ssä päivässä, eikä tullut hydraulista suunnanvaihtajaa ikävä.. Tosin kylvökonekin on asiallinen ja täyttö on ruuvilla vaunusta, mutta ihan asiallinen saavutus, kun ottaa huomioon repaleisen tilusrakenteen. En usko että muun merkkisellä (90 hp) koneella olis sen enempää ehtinyt yksi mies tehdä....


      • raktoria
        Zetkan paineilma- kirjoitti:

        tehosteiset jarrut... Sellaista nannaa mistä huonoilla koneilla ajaneet eivät osaa edes uneksia. Pienellä varvasliikkeellä kone pysähtyy raskaan kärrin kanssa kun seinään.

        Oudon kuskin kannattaa aluksi olla hieman varovainen niiden kanssa, poljin kun tuntuu petollisen kevyelle painavan kuorman kanssa, ja sitten kun kunnolla polkaisee, alkaa savu nousta renkaiden ja asfaltin välistä ;-)

        Kylvin muuten keväällä Zetkallani (ei edes kovin uusi) yli 150 hehtaaria 5:ssä päivässä, eikä tullut hydraulista suunnanvaihtajaa ikävä.. Tosin kylvökonekin on asiallinen ja täyttö on ruuvilla vaunusta, mutta ihan asiallinen saavutus, kun ottaa huomioon repaleisen tilusrakenteen. En usko että muun merkkisellä (90 hp) koneella olis sen enempää ehtinyt yksi mies tehdä....

        Paljo sulla on tunteja siinä zetorissa ja onko ollu vikoja?(jos, niin mitä vikoja?) ja Mikä malli ja paljo hevosia? Casen JX ei tee mieli siksi ku just casen haluaisin pois.. en sitte tiiä oisko uudet caset vähän lujempia.. Onko muute ne zetorin proksit miten hyviä etukuormaajan kanssa? Mulla on ainakin henkilökohtaisesti hyvä kuva zetoreista, ku ollu jo pitempään tuo toinen ja ei oo semmosta isompaa vikaa ollu... (nyt tietysti tulee kun sanoin) kytkin menny pari kertaa ja öljyä joskus tippuu sieltä täältä.


      • vuodelta 96
        raktoria kirjoitti:

        Paljo sulla on tunteja siinä zetorissa ja onko ollu vikoja?(jos, niin mitä vikoja?) ja Mikä malli ja paljo hevosia? Casen JX ei tee mieli siksi ku just casen haluaisin pois.. en sitte tiiä oisko uudet caset vähän lujempia.. Onko muute ne zetorin proksit miten hyviä etukuormaajan kanssa? Mulla on ainakin henkilökohtaisesti hyvä kuva zetoreista, ku ollu jo pitempään tuo toinen ja ei oo semmosta isompaa vikaa ollu... (nyt tietysti tulee kun sanoin) kytkin menny pari kertaa ja öljyä joskus tippuu sieltä täältä.

        ja tunteja on nyt muutama alle 8000. Kytkin käytiin läpi viime vuonna, kun olen ajatellut sillä ajaa vielä muutaman vuoden. Olis saattanut sen vielä mennäkin, oli asiallisen näköisessä kunnossa, mut en halunnut riskeerata. Pääsylinterihin on vaihdettu tiivistesarjat kerran, nekin vaihdoin ennakoiden. Täs mallissa on vielä tsekkiläiset vermeet, paitsi levyt on knottin. Hydepumppu on kolmas, kun käytetään jatkuvasti öljyvirtausta vaativia lisälaitteita paljon. Pumput olen kyllä kans vaihtanut ennakoiden, joten en tiedä paljonko se oikein kestäis. Tosin toi viimenen pumppu on laitettu kans viime talvena.

        Hevosista en tiedä, lisättiin hiukkasen syöttöjä siihen kun takuu loppus, vähän päälle 90 tossa pitäis olla vakiona. Joo, onhan noita pihalla 3 muutakin zetkaa. Ei niissä isompia vikoja ole juuri ollut. Parempia ne luotettavuudeltaan on ollut kun monet muut merkit. Enkä mä nyt usko, että mulla olis niin hyvää tuuria, että zetkoista olis sattunut ne parhaat yksilöt ja muista merkeistä ne huonoimmat. Tosin kohtuullisen tunti kertymän vuoksi ja pitkän pitoajan tähden meillä koneet myös huolletaan asianmukaisesti. Moni kun ei zetkaa huolla, asiallisista korjauksista puhumattakaan. Lyödään lekalla ja tehdään ryskähommia. Sitten kun kone menee vaihtoon, on askissa vielä alkuperäisöljyt ym ym...


      • sannoovat
        Zetkan paineilma- kirjoitti:

        tehosteiset jarrut... Sellaista nannaa mistä huonoilla koneilla ajaneet eivät osaa edes uneksia. Pienellä varvasliikkeellä kone pysähtyy raskaan kärrin kanssa kun seinään.

        Oudon kuskin kannattaa aluksi olla hieman varovainen niiden kanssa, poljin kun tuntuu petollisen kevyelle painavan kuorman kanssa, ja sitten kun kunnolla polkaisee, alkaa savu nousta renkaiden ja asfaltin välistä ;-)

        Kylvin muuten keväällä Zetkallani (ei edes kovin uusi) yli 150 hehtaaria 5:ssä päivässä, eikä tullut hydraulista suunnanvaihtajaa ikävä.. Tosin kylvökonekin on asiallinen ja täyttö on ruuvilla vaunusta, mutta ihan asiallinen saavutus, kun ottaa huomioon repaleisen tilusrakenteen. En usko että muun merkkisellä (90 hp) koneella olis sen enempää ehtinyt yksi mies tehdä....

        että usko silottaa tien. Piä uskos vaan


      • tien silottamiseen
        sannoovat kirjoitti:

        että usko silottaa tien. Piä uskos vaan

        tarvitaan kunnon lana. Ei se pelkkä valmetti ja usko ratissa riitä. Karjalan poijiilla on aina kyllä ollut sellainen käsitys asioissa jotta pelkkä usko riittää.

        Siihen kunnon lanan etehen kannattaa aina valita myös kunnon veturi. Zetori on hyvä. Mun ei tarvi sitä asiaa perustella uskolla, kokemusta on vuodesta 1984 lähtien, ja samalla on ollut muitakin merkkejä rinnan. Vielä ei ole tarvinnut periaatteihista luopua.

        Ja tuolla ylhäällä käytyihin puheenvuoroihin lisäisin: Tsekissä kun kävin näyttelyssä, siellä oli uusia malleja näytillä. Vaihteistoksi oli pikkukoneissakin muuttunut 3 portainen powershift ja tullut kytkimestä riippumaton hydraulinen suunnanvaihto.

        Eiku ostamaan, mut kannattaa muistaa jotta hyvää ei saa halvalla.


      • nykypäivänä
        tien silottamiseen kirjoitti:

        tarvitaan kunnon lana. Ei se pelkkä valmetti ja usko ratissa riitä. Karjalan poijiilla on aina kyllä ollut sellainen käsitys asioissa jotta pelkkä usko riittää.

        Siihen kunnon lanan etehen kannattaa aina valita myös kunnon veturi. Zetori on hyvä. Mun ei tarvi sitä asiaa perustella uskolla, kokemusta on vuodesta 1984 lähtien, ja samalla on ollut muitakin merkkejä rinnan. Vielä ei ole tarvinnut periaatteihista luopua.

        Ja tuolla ylhäällä käytyihin puheenvuoroihin lisäisin: Tsekissä kun kävin näyttelyssä, siellä oli uusia malleja näytillä. Vaihteistoksi oli pikkukoneissakin muuttunut 3 portainen powershift ja tullut kytkimestä riippumaton hydraulinen suunnanvaihto.

        Eiku ostamaan, mut kannattaa muistaa jotta hyvää ei saa halvalla.

        kaikki on aika laadukasta. Mitään ei saa enää halvalla...


      • elähän
        tien silottamiseen kirjoitti:

        tarvitaan kunnon lana. Ei se pelkkä valmetti ja usko ratissa riitä. Karjalan poijiilla on aina kyllä ollut sellainen käsitys asioissa jotta pelkkä usko riittää.

        Siihen kunnon lanan etehen kannattaa aina valita myös kunnon veturi. Zetori on hyvä. Mun ei tarvi sitä asiaa perustella uskolla, kokemusta on vuodesta 1984 lähtien, ja samalla on ollut muitakin merkkejä rinnan. Vielä ei ole tarvinnut periaatteihista luopua.

        Ja tuolla ylhäällä käytyihin puheenvuoroihin lisäisin: Tsekissä kun kävin näyttelyssä, siellä oli uusia malleja näytillä. Vaihteistoksi oli pikkukoneissakin muuttunut 3 portainen powershift ja tullut kytkimestä riippumaton hydraulinen suunnanvaihto.

        Eiku ostamaan, mut kannattaa muistaa jotta hyvää ei saa halvalla.

        nyt antaa niije sekkii ostella seon niille ihan omiaan.


      • Zetor Forterra

        oli aika ostaa uusi zetori kun vanha zetka alkoi olla 20v vanha ja renkaat huonot.. (zetor 9145) Ei ollut suuria vikoja setoris kun yleiset kulutus osat (startti,laturi ja kytkin).
        Uusi zetor on todella hyvä etukuormaaja ja pelto hommissa ja vetositkeys on ennallaan kuten vanhoissakin :)


    • Arto K

      Tuo proksima on muuten aika kehno etukuormaajakäytössä, paksu sivupakoputki pakottaa etukuormaajan aisat pitkälle eteen eli traktori on todella nokkapainoinen. Jo 500kg kuormalla perä on ilmassa ja sehän ei tunnetusti tee hyvää etuperän aksiloille

      • sillä

        Sitte muutenkaan tee mitään. ei edes apulanta säkkiä voi nostaa..


      • tuota
        sillä kirjoitti:

        Sitte muutenkaan tee mitään. ei edes apulanta säkkiä voi nostaa..

        varmasti sanoit totuuvven mikä on monen mielessä liikkunut.


      • Arton satuja

        Samalla lailla kuormaajat ovat muissakin pilaripakoputkisissa traktoreissa. Itse olen ainakin nostellut Zetorilla apulantoja eikä ole ollut ongelmia. Toki pikku Zetoreissa on lyhyt akseliväli, mikä tekee takapään kevyeksi, mutta itse olen pitänyt esim. pyöröpaalia takapainona isompia yli 1400 kg nostoja tehdessä. Zetorin traclift on muuten erityisen helppo irroittaa ja kiinnittää takaisin.


      • perusteella
        Arton satuja kirjoitti:

        Samalla lailla kuormaajat ovat muissakin pilaripakoputkisissa traktoreissa. Itse olen ainakin nostellut Zetorilla apulantoja eikä ole ollut ongelmia. Toki pikku Zetoreissa on lyhyt akseliväli, mikä tekee takapään kevyeksi, mutta itse olen pitänyt esim. pyöröpaalia takapainona isompia yli 1400 kg nostoja tehdessä. Zetorin traclift on muuten erityisen helppo irroittaa ja kiinnittää takaisin.

        mitä itsellä on, niin zetorin (4341) takapää pysyy alhaalla (Q640) vielä sillä kuormalla hienosti ilman vastapainoja mikä heittää valtran (6400) nenilleen vastaavalla kuormaajalla.

        Et en nyt sitten tiedä siitä kippausongelmasta... Ja sitäpaitsi, kuka käskee ottaan etukuormainkoneen väkisin pilariputkella. Keskiputki on saatavilla ja vision-mallin etukuormainsovitteet sopii myös proximaan, joten....

        Nuo nyt on nuita k. päitten juttuja, ne kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ei ne ole koskaan raktorilla ajaneet..


      • Maono
        perusteella kirjoitti:

        mitä itsellä on, niin zetorin (4341) takapää pysyy alhaalla (Q640) vielä sillä kuormalla hienosti ilman vastapainoja mikä heittää valtran (6400) nenilleen vastaavalla kuormaajalla.

        Et en nyt sitten tiedä siitä kippausongelmasta... Ja sitäpaitsi, kuka käskee ottaan etukuormainkoneen väkisin pilariputkella. Keskiputki on saatavilla ja vision-mallin etukuormainsovitteet sopii myös proximaan, joten....

        Nuo nyt on nuita k. päitten juttuja, ne kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ei ne ole koskaan raktorilla ajaneet..

        Vaen mistä sen tietää ootko sinäkään.Ottamata kantoo tuoho setorii ni semmonen tavara männöö kaupaks ylleensä jossa hinta ja laatu on kohallaan sekä on muuten käypänen. Tosin kyllä nykyään tuntuu että kaikki on liijan kalliita.


      • On..
        Maono kirjoitti:

        Vaen mistä sen tietää ootko sinäkään.Ottamata kantoo tuoho setorii ni semmonen tavara männöö kaupaks ylleensä jossa hinta ja laatu on kohallaan sekä on muuten käypänen. Tosin kyllä nykyään tuntuu että kaikki on liijan kalliita.

        Jos tuo kallistuminen vielä jatkuupi ni saapi EU nostaa tukiaan..


      • traclift
        Arton satuja kirjoitti:

        Samalla lailla kuormaajat ovat muissakin pilaripakoputkisissa traktoreissa. Itse olen ainakin nostellut Zetorilla apulantoja eikä ole ollut ongelmia. Toki pikku Zetoreissa on lyhyt akseliväli, mikä tekee takapään kevyeksi, mutta itse olen pitänyt esim. pyöröpaalia takapainona isompia yli 1400 kg nostoja tehdessä. Zetorin traclift on muuten erityisen helppo irroittaa ja kiinnittää takaisin.

        Euro8?


      • Maono
        On.. kirjoitti:

        Jos tuo kallistuminen vielä jatkuupi ni saapi EU nostaa tukiaan..

        Miten asiat on EU,n parhaat päivät taitaa olla ohi ja vähä muihinkii jo tuon öljyn kallistumisen takiakii.


      • kiinnike on
        traclift kirjoitti:

        Euro8?

        minulla toinen vaihtoehto olisi ollut Triman.


    • rattoria

      Eipä nyt ottanu oikein selvää onko hyvä vai ei. No toiset tykkää toisenlaisesta. Ilmeisesti kuitenkin aika laadukas tuo zetukka. Kallistun joko valtraan (tai vbalmetti) tai zetori.

      • Vastaus selviää

        Katso mikä on urakoitsijoilla alla... Kertoo mitkä kestää


    • vain

      taas pitää toreta että kyllä aito alkuperäinen, ensimmäinen oikea raktori pitäis olla teillä kaikilla alla, the ferguson system, kunnon massikkaa, maailman myydyintä traktoria voittanutta ei oo ei tuu.. voi zetori, ja perästäkuuluu valmetit :D

      • massikka??!

        Ennen casea oli massikka. Kaharesti meni neliveto, pakasta vaan meni hammasrattaat kahteen osaan. Sillon ku pumppu meni kolmannen kerran niin vaihdoin caseen. Ei ne viat kyllä siihen loppunu :/..


      • jatkoa..
        massikka??! kirjoitti:

        Ennen casea oli massikka. Kaharesti meni neliveto, pakasta vaan meni hammasrattaat kahteen osaan. Sillon ku pumppu meni kolmannen kerran niin vaihdoin caseen. Ei ne viat kyllä siihen loppunu :/..

        En missään nimessä halua haukkua massikkaa, oli vain huono yksilö ja on niitä huonompiakin raktoreita. Massikka varmasti ihan kova nimi nykymarkkinoilla.


      • on...

        massikoissakin älyttömän paljon varsinkin 3000 sarjassa ollut näitä perästä kuuluu malleja..Sukulaisella oli 3070,jonka laatikko rempattiin 3 kertaa kunnes ymmärsi vaihtaa merkkiä,eikä ole mikään reuhaaja kuski.


    • sanottavaa

      Zetorit todellakin toimivat upeasti ja ovat kaikin puolin loistavia vehkeitä. Kyllä Zetor aina Valmetin voittaa, se on varma!

      • vain nii

        harva uskoo.


      • Nimetön
        vain nii kirjoitti:

        harva uskoo.

        ja se on harmi


    • vision

      Täyttömaata ajettu 16ton kuormia ja nousee mäetkin kun vaan muistaa kepittää pienempää.
      Track lift pelaa mainiosti, tosin takapaino olisi poikaa jotta perä ei nouseskelisi nih herkästi ilmaan, mutta joutusaa on ko on herkällä tunnolla puikoissa.

      • paljonko.

        tuo Track lift maksaa?


      • Track lift 120
        paljonko. kirjoitti:

        tuo Track lift maksaa?

        5000 ekee


    • Rauta-Rane

      Mulla ja lankomiehellä on ollut zetkuja maatalousajossa 80-luvusta ja crystallista lähtien. Pari vuotta sitten ostin Forterran. Täytyy vain sanoa, että on tähän mennessä huonoin Zetori. Ominaisuudet ovat paremmat kuin ennen, mutta aina on jotakin pientä laitettavaa. Ei välttämättä mitään isoa, mutta ovenkahvat irtoilee, turbon letkut aukeavat, ovilasit mossahtelevat isseksiin ja nyt on sivupakoputki alkanut revetä irti ja sillee.

      Voi tietenkin olla maanantaikappale, mutta tässä uusimmassa on ollut enemmän vikaa kuin vanhoissa yhteensä.

      • P.Ölvästi

        tuntuu olevan yleinen suuntaus nykykoneissa.

        Esim. 6000 sarjalaisista jonniikoista mennyt meillä lukuisia pönttöjä, a 500 euroa. Samoin jotain pikkuvikoja oli uudemmissa jontikoissa. Jenkkikoneet oli jotenkin laadukkaammin tehtyjä.

        Nyt sitten on ollut Fendtien kanssa vähän havaittavissa samoja piirteitä ;-( Ennen 300 sarjalaiset oli kovia koneita, edes pikkuvikoja ei ollut...

        Mut vanha zts:ssä se vaan porskuttaa hakkurin edessä. 4 viimeisen vuoden aikana ei ole muuta vaihdettu kun lämmönvaihtimen vesiletku. Se kun menee aika jyrkällä mutkalla, oli vuodet tehnyt siihen tehtävänsä.

        Eiköhän se kyse ole siitä, että koneeseen pitää saada mahdollisimman komia ulkonäkö, mahdollisimman paljon "tekniikkaa" ja sitten pystyä tekemään se mahdollisimman halvalla. Huono yhdistelmä.... Zts on ruma, pahaääninen, askeettinen ja hieman rujo olemukseltaan, mutta siinä rahaa onkin valmistuksessa riittänyt laittaa siihen "kovaan rautaan".

        Oi niitä aikoja....... *huokaa*


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      957
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      82
      775
    10. Kaipaan seuraasi niin

      monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe