tasinko

onko minun

pakko ottaa tasinkona asunnon josta on 3/4 osaa velkaa, eli voiko tasinkona saada velkaa??

10

1296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyse...........

      Kun on kyse siviilioikeudesta, niin lähes kaikki on mahdollista. Eli, ihan miten sovitaan.

      • mulla ei

        ole mitään vakuuksia asuntoon,koska se exän nimissä oleva omakotitalo on nyt vakuutena tähän asuntoon ja toisex ei olla vielä sovittu mitään.Minä en voi ottaa lainaa yksin vastuulleni,koska en pysty sitä lyhentään ja ei pankki sitä mul edes myönnä.


      • nasse-setä

        Ap:
        onko minun pakko ottaa tasinkona asunnon...

        kysen vastaus:

        >>Eli, ihan miten sovitaan.


    • Keksin esimerkin...

      A:n nettovarallisuus (omaisuus miinus velat) on 120.000 EUR

      B:n nettovarallisuus on 20.000 EUR

      B:lle (sinulle) A:n maksettava tasinkoa 50.000 EUR. A tahtoo suorittaa tasinkonsa asunnolla joka on arvoltaan 200.000 EUR mutta siitä hänellä velkaa 150.000 EUR. Tämän hän voi tehdä.

      Noh, ellet tahdo tai voi ottaa velkaa (joka ei tasinkoon liity), silloin asunto myydään velka kuitataan ja saa tasinkosi rahana. Ositussopimukseen syytä silloin kirjata ehto siitä, ellei asunnosta saakaan "tarpeeksi"... tasinko ei "kuittaannu" vaan A:n suoritettava loput muuten.

      Viisainta A:n olisi tietenkin myydä ensin asunto, jos vaikka saisikin siitä 220.000 EUR ... paitsi jos oikeasti arveleekin se TODELLISEKSI arvoksi 180.000 EUR jolloin B "käsrsisi".

      • oikein meni m36 ja kiitos

        millai sitte jaetaan asuntoauto joka exän nimissä ja eron jälkeen vain hänen käytössä,noin 2v, siitä myös velkaa jota tietty hän vain lyhentäny,hän väittää että minun pitäis maksaa ekax puolet velan lyhennyksistä,(vaikka en ole edes nähny koko autoa)ennekun saan siitä puolet.Ja hän on myös vuokranut autoa aikaajoin ja rahat vain hälle.


      • zzz..
        oikein meni m36 ja kiitos kirjoitti:

        millai sitte jaetaan asuntoauto joka exän nimissä ja eron jälkeen vain hänen käytössä,noin 2v, siitä myös velkaa jota tietty hän vain lyhentäny,hän väittää että minun pitäis maksaa ekax puolet velan lyhennyksistä,(vaikka en ole edes nähny koko autoa)ennekun saan siitä puolet.Ja hän on myös vuokranut autoa aikaajoin ja rahat vain hälle.

        Ei omaisuutta jaeta esine kerrallaan.

        Homman nimi on moneen kertaan selitetty. Eli ex-miehesi nettovarallisuus kootaan yhteen kasaan. Sinun nettovarallisuus toiseen kasaan. Sitten isommasta kasasta siirretään pienempään niin, että lopulta molemmilla on yhtä paljon maallista.

        Ts. jos auto ja velat ovat exäsi, ne ovat sitä osituksen jälkeenkin mutta mahdollinen arvo kasvattaa hänen nettovarallisuuttaan, mikä vaikuttaa tasinkoon.


      • jeanniina
        oikein meni m36 ja kiitos kirjoitti:

        millai sitte jaetaan asuntoauto joka exän nimissä ja eron jälkeen vain hänen käytössä,noin 2v, siitä myös velkaa jota tietty hän vain lyhentäny,hän väittää että minun pitäis maksaa ekax puolet velan lyhennyksistä,(vaikka en ole edes nähny koko autoa)ennekun saan siitä puolet.Ja hän on myös vuokranut autoa aikaajoin ja rahat vain hälle.

        Oleellista on se, että milloin ositusperuste on syntynyt eli milloin ykkösvaihe on laitettu sisään? Nyt? Puoli vuotta sitten? Kaksi vuotta sitten???

        Omaisuus jaetaan ositusperusteen hetken omaisuuden mukaan, siten tuo tieto on oleellinen.

        Sellaiselta tuo teidän sotku kuulostaa, että nyt vaan yhteyttä lakimieheen. Jos hinta-arviotkin vaikuttaa kovin hatusta tempaistuilta, niin vaadi niistä myös ulkopuolinen lausunto.


      • aika sotkuista tää on
        jeanniina kirjoitti:

        Oleellista on se, että milloin ositusperuste on syntynyt eli milloin ykkösvaihe on laitettu sisään? Nyt? Puoli vuotta sitten? Kaksi vuotta sitten???

        Omaisuus jaetaan ositusperusteen hetken omaisuuden mukaan, siten tuo tieto on oleellinen.

        Sellaiselta tuo teidän sotku kuulostaa, että nyt vaan yhteyttä lakimieheen. Jos hinta-arviotkin vaikuttaa kovin hatusta tempaistuilta, niin vaadi niistä myös ulkopuolinen lausunto.

        erottiin jo 3v sitten ja ositusta on tehty yli 2,5v,juristit on kummallakin oikeusaputoimistosta ja pesänjakajaa ollaan vältetty,kun juristien mukaan se maksas melkeen 10 000€.Exä on laittanut aina hanttiin ja haluis kaiken,mutta olut työttömänä ja tukitöissä niin ei ole voinut lunastaa asuntoja ja as.autoa ja velkaa on aika paljon kaikki kolme asuntoa tyhjinä,koska asutaan uusien kumppanien kanssa ja auto exän käytössä ja minä pienipalkkaisena en saa velkaa koska ei oo vakuuksia eikä takasmaksukykyä,ja exä ei haluu myydä.omakotitaloon hälle on vissiin velka myönetty,mutta muihin asuntoihin ei.


      • -----
        aika sotkuista tää on kirjoitti:

        erottiin jo 3v sitten ja ositusta on tehty yli 2,5v,juristit on kummallakin oikeusaputoimistosta ja pesänjakajaa ollaan vältetty,kun juristien mukaan se maksas melkeen 10 000€.Exä on laittanut aina hanttiin ja haluis kaiken,mutta olut työttömänä ja tukitöissä niin ei ole voinut lunastaa asuntoja ja as.autoa ja velkaa on aika paljon kaikki kolme asuntoa tyhjinä,koska asutaan uusien kumppanien kanssa ja auto exän käytössä ja minä pienipalkkaisena en saa velkaa koska ei oo vakuuksia eikä takasmaksukykyä,ja exä ei haluu myydä.omakotitaloon hälle on vissiin velka myönetty,mutta muihin asuntoihin ei.

        Jos tellä on kolme kämppää ollut vuositolkulla tyhjänä, niin siinä on rahaa palanut useamman pesänjakajan palkan verran jo. Mutta niin teette, kuinka parhaaksi näette.


      • Kylläminullekinkelpaisiilma...
        aika sotkuista tää on kirjoitti:

        erottiin jo 3v sitten ja ositusta on tehty yli 2,5v,juristit on kummallakin oikeusaputoimistosta ja pesänjakajaa ollaan vältetty,kun juristien mukaan se maksas melkeen 10 000€.Exä on laittanut aina hanttiin ja haluis kaiken,mutta olut työttömänä ja tukitöissä niin ei ole voinut lunastaa asuntoja ja as.autoa ja velkaa on aika paljon kaikki kolme asuntoa tyhjinä,koska asutaan uusien kumppanien kanssa ja auto exän käytössä ja minä pienipalkkaisena en saa velkaa koska ei oo vakuuksia eikä takasmaksukykyä,ja exä ei haluu myydä.omakotitaloon hälle on vissiin velka myönetty,mutta muihin asuntoihin ei.

        Annat exäsi käyttää kaikkea omaisuutta kuin omaansa etkä vaadi ositusta suoritettavaksi? Minä olisin vaatinut jo aikaa sitten. Mitä sitten, jos siitä 5th joudut maksamaan, kunhan saat omaisuutesi käyttöösi. Mieti tilannetta, että hän myy autonsa ja kaiken, mitä hänellä on omissa nimissään ja vaikka juo rahat. Millä sitten maksaa sinulle tasinkoa, jos asunnon nettoarvo ei riitä? Asunto myydään, jos hänellä ei ole rahaa sitä lunastaa. Mitä se sinulle kuuluu, onko hänellä rahaa vai ei, sinä saat tasinkosi.

        Sinua viedään 6-0, exäsi leikkii sinun kanssasi tai sitten yksinkertaisesti olet tyhmä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe