Olen hankkimassa aputraktoria ja kiinnostaisi takavetoinen Valtra A72. Tarkoitus on pyöritellä klapikonetta, hoitaa ruiskutuksia ja vedellä perävaunua. Onko tälläisellä pienellä kolmipyttyisellä mitään tekoa?
Hankinnassa pieni traktori
11
4266
Vastaukset
- pikkuvaltra
Tuon A72 (vai olikos A75?) mallin juuret juontuvat 755 ja 665 malleista, ovat koeteltua tekniikkaa ja kestävää, koska voimansiirto kestää sen 80 - 90 hv jopa 120 mikäli vain kuski on rauhallinen ja käyttää vaihteistoa normaalisti. Voimansiirto alunperin Brassi -tehtaan tuotteita.
Moottori on sitkeä kolmipyttyiseksi, ja kulutus todella pientä, joka on merkittävä etu nykypolttoainehinnoilla. Klapikoneen edessä 1,5-3 litraa tunnissa.
Noihin hommiin tämä on ehkä jopa liian hyvä traktori, noissa hommissahan riittäisi joku 70 luvun takapotku, esim. valmet 702, Leyland 272, Ford 5000, MF 165.
Uudemman puoleisen traktorin kustannukset ovat suuret hankinta ja huoltokustannuksiltaan. Se on eka huolto likellä 1000€ ja ei se siittä paljoa putoa eteenkäänpäin. Vanhalla traktorilla saat tonnilla varaosakoneenkin ja huolto osat maksavat perushuoltoon tuskin 200€. Ja polttoainetta ne vie paljon vähemmän kuin hukkateholla pyörivä valtra...
Niin ja muista, että tuollainenn takapotku 2000 luvun traktori ei ole kysytty kone käytettynä enää vuosien päästä. Tosin nelikkohan on vain tunareita varten, takapotku ja järkeä ratin ja istuimen välissä voittaa monta kaurahattua nelikkoraktoreineen!!!- kjggyh
Edellistä kirjoitusta,että 755-mallin kanssa tuolla pikkukoneella ei ole mitään yhteistä se on luokka isompi kone vertaa esim 6000-sarja.
Mutta juurikin 665,455,865 ja 100-sarja kaikkine malleineen ovat pitkälti samaa tekniikkaa,pikku-uudistuksia on tullut vuosien saatossa. Mulla on tuon mallin edeltäjä valtra 700-4 uutena laitettu v-98. Ihan sopiva kone pienempään tarpeeseen itsellä linkohommia,hankintapuun ajoa ja naapurille levitän ja poljen rehuaumat.
Kohta 4900 tuntia mittarissa,eikä isompaa remonttia ole ollut,ihan tyytyväinen olen ollut hankintaani ja jos uutta tarvitsisin,niin en ujostelisi ottaa kolmepyttystä pikkuvaltraa edelleenkään. - Valtra A72??
Ihan takavetoisena, vanhoja minulla on jo ennestään ja yksi iso uusikin, mutta kunnollista apukonetta tarvitsen, jolla voin niittää tienpenkkoja ja kesantoja. Keväällä vetää kylvökonetta mahdollisesti taikka pitää täyttövaunua ylhäällä, kalapikonettakin pyörittäisin ja lumilinkoa voisi pitää talvella vakituiseen perässä ja kopissa ei tarvitse palella.
Vaihteisto kaiketi tulee nykyään Turkista?? Joku asiaa paremmin tietävä voi oikaista.
Tuosta takavetoisuudesta, että onko takapotku todella tänä päivänä "väärää" rahaa?? Minulla on pari nelivetoakin ja neljä takapotkua, takapotkut on vain kätevämpiä käyttää ihan pelllolla ja nurkissa. Olen kait vielä vanhan koulukunnan edustajia. - Zetor Proxima
Valtra A72?? kirjoitti:
Ihan takavetoisena, vanhoja minulla on jo ennestään ja yksi iso uusikin, mutta kunnollista apukonetta tarvitsen, jolla voin niittää tienpenkkoja ja kesantoja. Keväällä vetää kylvökonetta mahdollisesti taikka pitää täyttövaunua ylhäällä, kalapikonettakin pyörittäisin ja lumilinkoa voisi pitää talvella vakituiseen perässä ja kopissa ei tarvitse palella.
Vaihteisto kaiketi tulee nykyään Turkista?? Joku asiaa paremmin tietävä voi oikaista.
Tuosta takavetoisuudesta, että onko takapotku todella tänä päivänä "väärää" rahaa?? Minulla on pari nelivetoakin ja neljä takapotkua, takapotkut on vain kätevämpiä käyttää ihan pelllolla ja nurkissa. Olen kait vielä vanhan koulukunnan edustajia.Mielestäni tommosessa Zetkasssa saa kyllä rahalleen enemmän vastinetta kun pikkuvaltrassa, Siinä on tehokkaampi hydrauliikka, vääntävämpi moottori, suunnanvaihdinvaihteisto, tilavampi ohjaamo, riippumallin polkimet, eikä sellaset lattian läpi menevät ku valtrassa. Ohjaamon melutaso on suunnileen samaa luokkaa. Takavetomallikin käsittääkseni järjestyy, mut kyllä nykyset pikkunelikot on yhtä ketteriä.
- Valtra A72??
Zetor Proxima kirjoitti:
Mielestäni tommosessa Zetkasssa saa kyllä rahalleen enemmän vastinetta kun pikkuvaltrassa, Siinä on tehokkaampi hydrauliikka, vääntävämpi moottori, suunnanvaihdinvaihteisto, tilavampi ohjaamo, riippumallin polkimet, eikä sellaset lattian läpi menevät ku valtrassa. Ohjaamon melutaso on suunnileen samaa luokkaa. Takavetomallikin käsittääkseni järjestyy, mut kyllä nykyset pikkunelikot on yhtä ketteriä.
tulla kyseeseen, ei nyt välttämättä tietty tarvii olla Valtra, mutta takavetoa kyllä pitäsin tässä nurkissa hyvänä. Tahtoo olla pihat murolla, kun nelikolla pyörii ja muutenkin aika turhanpäivänen, kun noita nelikoita on kuitenkin taas siihen tarpeeseen, missä niitä tarvitaan.
- zetkaa ostaa
Valtra A72?? kirjoitti:
tulla kyseeseen, ei nyt välttämättä tietty tarvii olla Valtra, mutta takavetoa kyllä pitäsin tässä nurkissa hyvänä. Tahtoo olla pihat murolla, kun nelikolla pyörii ja muutenkin aika turhanpäivänen, kun noita nelikoita on kuitenkin taas siihen tarpeeseen, missä niitä tarvitaan.
Samalla rahalla saat Valtran suoralla kaupalla
ja mahdollisesti halvemmallakin. Valtra on pa-
rempi jälleenmyyntiarvoltaan, vaikka olisikin
takavetoinen. Takuukin pidempi ja osiakin saa
helpommin.
Aikasemmat Zetorit oli ainakin aika "krouvia"
työtä ja ihme vikoja, että en omien kokemusten
vuoksi suosittele. - takavetoo
zetkaa ostaa kirjoitti:
Samalla rahalla saat Valtran suoralla kaupalla
ja mahdollisesti halvemmallakin. Valtra on pa-
rempi jälleenmyyntiarvoltaan, vaikka olisikin
takavetoinen. Takuukin pidempi ja osiakin saa
helpommin.
Aikasemmat Zetorit oli ainakin aika "krouvia"
työtä ja ihme vikoja, että en omien kokemusten
vuoksi suosittele.laittaa. Aina sitä nelivetoo jossain tarvitsee. Zetkoissa ois neliveto jo nuissa halvemmissakin, ja minulla ainakin ihan hyvä kuva zetorista.
- ei kannata????
takavetoo kirjoitti:
laittaa. Aina sitä nelivetoo jossain tarvitsee. Zetkoissa ois neliveto jo nuissa halvemmissakin, ja minulla ainakin ihan hyvä kuva zetorista.
Jos kerta kaverilla on nelivetoja ja tarvii taka-
tuupparin, niin tarviiko joka traktorin olla ne-
liveto????
Mulla ainakin on huono kuva zetorista, yhden uu-
den olen nähnyt ihan päreinä, kun oli hajonnut
etuperä ja siitä kippasi koko systeemin mukkelis-
makkelis, oli muistaakseni murtumia muuallakin.
Naapurin zetor söi heti uutuuttaan nesteet ja
kansipahvia vaihtoivat keskoset ja tehtaanmiehet,
eikä ihan vähällä oireet loppuneet. Vuokramailla
oli yksi hyytynyt 7045 omistajan jäljiltä ja hi-
nattiin se raato pois sieltä heinähommien tieltä.
Kait näillä joku jotai tekee, mut itte ostasin
sen Valtran ja saisin kunnon koneen, takuukin
olisi reilu. - En huomannut..
ei kannata???? kirjoitti:
Jos kerta kaverilla on nelivetoja ja tarvii taka-
tuupparin, niin tarviiko joka traktorin olla ne-
liveto????
Mulla ainakin on huono kuva zetorista, yhden uu-
den olen nähnyt ihan päreinä, kun oli hajonnut
etuperä ja siitä kippasi koko systeemin mukkelis-
makkelis, oli muistaakseni murtumia muuallakin.
Naapurin zetor söi heti uutuuttaan nesteet ja
kansipahvia vaihtoivat keskoset ja tehtaanmiehet,
eikä ihan vähällä oireet loppuneet. Vuokramailla
oli yksi hyytynyt 7045 omistajan jäljiltä ja hi-
nattiin se raato pois sieltä heinähommien tieltä.
Kait näillä joku jotai tekee, mut itte ostasin
sen Valtran ja saisin kunnon koneen, takuukin
olisi reilu.Että hän olisi jossain kohti maininnut että hänellä on useita nelivetoja. Pahoitteluni. Minulla itsellä on zetor 7045 ja ei ilman sitä kyllä tulis mitää. Sillon ku case ja massikka ei pelanu niin zetori se vaan jatko. Tosin on totta sekin että niissä riittää sitä pikkuvika, mutta yleensä pikkurassuulla selviää. Nyt ei ole pitkään aikaan taas vaiheeksi ollut yhtään mitään vikaa. Sitä en käsitä, kun puhuuvat että uusissa särkyy lasit itsekseen.. kuinka se on edes mahdollista?? onko ne jotain kaasulaseja? Jos takavetoo etit, niin osta majori, siinä on luja ja yksinkertainen rattori.
- poksahtaa rikki
En huomannut.. kirjoitti:
Että hän olisi jossain kohti maininnut että hänellä on useita nelivetoja. Pahoitteluni. Minulla itsellä on zetor 7045 ja ei ilman sitä kyllä tulis mitää. Sillon ku case ja massikka ei pelanu niin zetori se vaan jatko. Tosin on totta sekin että niissä riittää sitä pikkuvika, mutta yleensä pikkurassuulla selviää. Nyt ei ole pitkään aikaan taas vaiheeksi ollut yhtään mitään vikaa. Sitä en käsitä, kun puhuuvat että uusissa särkyy lasit itsekseen.. kuinka se on edes mahdollista?? onko ne jotain kaasulaseja? Jos takavetoo etit, niin osta majori, siinä on luja ja yksinkertainen rattori.
uusista ja vanhoista, kun ovat karkaistuja,
jotkut lasit on taivutettu suorasta lasista ja
ovat jännityksessään mm. fiat pinifarinan koppi,
siinä sama ovenlasi käy molemmin puolin, suora
lasi väännetään mutkalle asennuksessa tiivistei-
siin. - Mv=maalivahti
poksahtaa rikki kirjoitti:
uusista ja vanhoista, kun ovat karkaistuja,
jotkut lasit on taivutettu suorasta lasista ja
ovat jännityksessään mm. fiat pinifarinan koppi,
siinä sama ovenlasi käy molemmin puolin, suora
lasi väännetään mutkalle asennuksessa tiivistei-
siin...laadukkaimastakin vehkeestä.-04 uudempikoppaisesta transportterista meni takaoven lasi itteksensä yhyrellä hesan reisulla. Se joka lasin liimasi,sanoi että karkaistussa lasissa tarvitse olla kuin sisäinen epäpuhtaus.Se ilmeisesti riitää poksauttamaan lasin ajanmyötä rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351