Ford 5000

-+Sähkö

Onko Ford 5000 Miinus vai Plus mainen??
Eli meneekö akun plus napa startille vai runkoon?

7

4464

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rungossa

      Vanhoissa Majoreissahan oli pus rungossa, mutta ei enää 5 tonnisissa.

      • Fomoco

        Nämä fordit oli suoraan amerikasta kopsattuja kohtuu pienin muutoksin joten sähköt oikein päin.

        Nämä englannin fordsonit oli omia viritelmiä ja sähköt brittien malliin nurin perin.Kuten oli monissa autoissakin aikoinaan.


      • kopsattavana
        Fomoco kirjoitti:

        Nämä fordit oli suoraan amerikasta kopsattuja kohtuu pienin muutoksin joten sähköt oikein päin.

        Nämä englannin fordsonit oli omia viritelmiä ja sähköt brittien malliin nurin perin.Kuten oli monissa autoissakin aikoinaan.

        Minulla olis tämmöinen käsitys tuosta kopioinnista, ja yleensäkin Fordin uuden tonnisarjan vertailukelpoisuudesta noihin Amerikan Fordeihin:

        Ford Motor Company suunnitteli tonnisarjan isommat koneet - eli tämän ns. 6X projektin - aivan uutta suunnittelua käyttäen yhteistyössä Englannin ja Amerikan kesken: Eli 60-luvun alussa löytyi vanhassa Ameriikan Fordien sarjassa Ford 2000 & 4000, olivat samoja kuin edellisen vuosikymmenen 601 ja 801 mallit, Ford 5000 Super Major oli de Facto englantilainen Fordson Super Major, ja Ford 6000 oli 6-sylinterinen kummajainen, jonka valmistus loppui ennen uuden "tonnisarjan" syntymistä. Siinä oli vielä se vanhanmallin SOS-vaihteisto.

        "Uudessa tonnisarjassa" Ford 2000 ja 3000 olivat aika vähän Dextasta poikkeavia, ja amerikan pienemmistä malleista poiketen ne olivat kolmisylinterisiä, mutta kolmisylinterinen Ford 4000 ja nelisylinterinen Ford 5000 ja viisi vuotta myöhemmin nelisylinterinen Ford 7000 olivat sitten aivan jotakin muuta kuin Amerikoissakaan oli koskaan suunniteltu.

        Verratkaapas
        Amerikan Ford 4000 vm 1963:
        http://home.att.net/~jmsmith45/id/4000.jpg
        Ford 6X series Ford 4000 vm 1969 (Force):
        http://www.tractorshed.com/gallery/tphotos/7339.jpg

        Huomatkaa, että tässä Basildonin tonnisarjan Ford 4000:ssa on -60-luvun alun 400:een verrattuna eri:
        - etuakseli
        - etukehto
        - moottori
        - vaihteisto
        - ohjausvaihde
        - perävälitys
        - jarrut
        - nostolaite
        - voimanottoakselin kytkin

        Amerikkalaisetkin sekoittavat esim. 1963 Ford 4000 ja 1965 Ford 4000:n koko ajan, ei mitään samannäköistäkään noissa...

        Fordsonin koti, Dagenhamin tehdas Britanniassa suljettiin ja synnytettiin - myös Englantiin - uusi Basildonin tehdas, jonka yhteydessä aika iso osa 1965- tonnisarjaa suunniteltiin. Ei amerikkalaisilla mitään osuuttansa suurempaa roolia tuossa mallisarjassa ollut, paitsi nyt nämä korkeat rowcrop-mallit, bensamoottoriversiot ja kapeat etuakselit.

        Mutta voinhan siis olla väärässä.

        -SS-


      • on on
        kopsattavana kirjoitti:

        Minulla olis tämmöinen käsitys tuosta kopioinnista, ja yleensäkin Fordin uuden tonnisarjan vertailukelpoisuudesta noihin Amerikan Fordeihin:

        Ford Motor Company suunnitteli tonnisarjan isommat koneet - eli tämän ns. 6X projektin - aivan uutta suunnittelua käyttäen yhteistyössä Englannin ja Amerikan kesken: Eli 60-luvun alussa löytyi vanhassa Ameriikan Fordien sarjassa Ford 2000 & 4000, olivat samoja kuin edellisen vuosikymmenen 601 ja 801 mallit, Ford 5000 Super Major oli de Facto englantilainen Fordson Super Major, ja Ford 6000 oli 6-sylinterinen kummajainen, jonka valmistus loppui ennen uuden "tonnisarjan" syntymistä. Siinä oli vielä se vanhanmallin SOS-vaihteisto.

        "Uudessa tonnisarjassa" Ford 2000 ja 3000 olivat aika vähän Dextasta poikkeavia, ja amerikan pienemmistä malleista poiketen ne olivat kolmisylinterisiä, mutta kolmisylinterinen Ford 4000 ja nelisylinterinen Ford 5000 ja viisi vuotta myöhemmin nelisylinterinen Ford 7000 olivat sitten aivan jotakin muuta kuin Amerikoissakaan oli koskaan suunniteltu.

        Verratkaapas
        Amerikan Ford 4000 vm 1963:
        http://home.att.net/~jmsmith45/id/4000.jpg
        Ford 6X series Ford 4000 vm 1969 (Force):
        http://www.tractorshed.com/gallery/tphotos/7339.jpg

        Huomatkaa, että tässä Basildonin tonnisarjan Ford 4000:ssa on -60-luvun alun 400:een verrattuna eri:
        - etuakseli
        - etukehto
        - moottori
        - vaihteisto
        - ohjausvaihde
        - perävälitys
        - jarrut
        - nostolaite
        - voimanottoakselin kytkin

        Amerikkalaisetkin sekoittavat esim. 1963 Ford 4000 ja 1965 Ford 4000:n koko ajan, ei mitään samannäköistäkään noissa...

        Fordsonin koti, Dagenhamin tehdas Britanniassa suljettiin ja synnytettiin - myös Englantiin - uusi Basildonin tehdas, jonka yhteydessä aika iso osa 1965- tonnisarjaa suunniteltiin. Ei amerikkalaisilla mitään osuuttansa suurempaa roolia tuossa mallisarjassa ollut, paitsi nyt nämä korkeat rowcrop-mallit, bensamoottoriversiot ja kapeat etuakselit.

        Mutta voinhan siis olla väärässä.

        -SS-

        puhunut.


      • +-+

        KIITOS nopeasta vastauksesta.


      • 5000
        +-+ kirjoitti:

        KIITOS nopeasta vastauksesta.

        Olipahan vaan plus mainen -69 että kiitos!


      • kääntää...
        5000 kirjoitti:

        Olipahan vaan plus mainen -69 että kiitos!

        On sit aika harvinainen kones, jos plusmaadoitteinen on. Mutta tasavirtalaturillahan se on, eikös ne generaattorikoneet saa toisinpäinkin vaihdetuksi.

        Onko se ns. "suomikone" ollenkaan ?

        Omat -65, -69, -71 ja -75 ovat miinusmaadoitteisia.

        -SS-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

      Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

      Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

      olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe