Onko Ford 5000 Miinus vai Plus mainen??
Eli meneekö akun plus napa startille vai runkoon?
Ford 5000
7
4464
Vastaukset
- rungossa
Vanhoissa Majoreissahan oli pus rungossa, mutta ei enää 5 tonnisissa.
- Fomoco
Nämä fordit oli suoraan amerikasta kopsattuja kohtuu pienin muutoksin joten sähköt oikein päin.
Nämä englannin fordsonit oli omia viritelmiä ja sähköt brittien malliin nurin perin.Kuten oli monissa autoissakin aikoinaan. - kopsattavana
Fomoco kirjoitti:
Nämä fordit oli suoraan amerikasta kopsattuja kohtuu pienin muutoksin joten sähköt oikein päin.
Nämä englannin fordsonit oli omia viritelmiä ja sähköt brittien malliin nurin perin.Kuten oli monissa autoissakin aikoinaan.Minulla olis tämmöinen käsitys tuosta kopioinnista, ja yleensäkin Fordin uuden tonnisarjan vertailukelpoisuudesta noihin Amerikan Fordeihin:
Ford Motor Company suunnitteli tonnisarjan isommat koneet - eli tämän ns. 6X projektin - aivan uutta suunnittelua käyttäen yhteistyössä Englannin ja Amerikan kesken: Eli 60-luvun alussa löytyi vanhassa Ameriikan Fordien sarjassa Ford 2000 & 4000, olivat samoja kuin edellisen vuosikymmenen 601 ja 801 mallit, Ford 5000 Super Major oli de Facto englantilainen Fordson Super Major, ja Ford 6000 oli 6-sylinterinen kummajainen, jonka valmistus loppui ennen uuden "tonnisarjan" syntymistä. Siinä oli vielä se vanhanmallin SOS-vaihteisto.
"Uudessa tonnisarjassa" Ford 2000 ja 3000 olivat aika vähän Dextasta poikkeavia, ja amerikan pienemmistä malleista poiketen ne olivat kolmisylinterisiä, mutta kolmisylinterinen Ford 4000 ja nelisylinterinen Ford 5000 ja viisi vuotta myöhemmin nelisylinterinen Ford 7000 olivat sitten aivan jotakin muuta kuin Amerikoissakaan oli koskaan suunniteltu.
Verratkaapas
Amerikan Ford 4000 vm 1963:
http://home.att.net/~jmsmith45/id/4000.jpg
Ford 6X series Ford 4000 vm 1969 (Force):
http://www.tractorshed.com/gallery/tphotos/7339.jpg
Huomatkaa, että tässä Basildonin tonnisarjan Ford 4000:ssa on -60-luvun alun 400:een verrattuna eri:
- etuakseli
- etukehto
- moottori
- vaihteisto
- ohjausvaihde
- perävälitys
- jarrut
- nostolaite
- voimanottoakselin kytkin
Amerikkalaisetkin sekoittavat esim. 1963 Ford 4000 ja 1965 Ford 4000:n koko ajan, ei mitään samannäköistäkään noissa...
Fordsonin koti, Dagenhamin tehdas Britanniassa suljettiin ja synnytettiin - myös Englantiin - uusi Basildonin tehdas, jonka yhteydessä aika iso osa 1965- tonnisarjaa suunniteltiin. Ei amerikkalaisilla mitään osuuttansa suurempaa roolia tuossa mallisarjassa ollut, paitsi nyt nämä korkeat rowcrop-mallit, bensamoottoriversiot ja kapeat etuakselit.
Mutta voinhan siis olla väärässä.
-SS- - on on
kopsattavana kirjoitti:
Minulla olis tämmöinen käsitys tuosta kopioinnista, ja yleensäkin Fordin uuden tonnisarjan vertailukelpoisuudesta noihin Amerikan Fordeihin:
Ford Motor Company suunnitteli tonnisarjan isommat koneet - eli tämän ns. 6X projektin - aivan uutta suunnittelua käyttäen yhteistyössä Englannin ja Amerikan kesken: Eli 60-luvun alussa löytyi vanhassa Ameriikan Fordien sarjassa Ford 2000 & 4000, olivat samoja kuin edellisen vuosikymmenen 601 ja 801 mallit, Ford 5000 Super Major oli de Facto englantilainen Fordson Super Major, ja Ford 6000 oli 6-sylinterinen kummajainen, jonka valmistus loppui ennen uuden "tonnisarjan" syntymistä. Siinä oli vielä se vanhanmallin SOS-vaihteisto.
"Uudessa tonnisarjassa" Ford 2000 ja 3000 olivat aika vähän Dextasta poikkeavia, ja amerikan pienemmistä malleista poiketen ne olivat kolmisylinterisiä, mutta kolmisylinterinen Ford 4000 ja nelisylinterinen Ford 5000 ja viisi vuotta myöhemmin nelisylinterinen Ford 7000 olivat sitten aivan jotakin muuta kuin Amerikoissakaan oli koskaan suunniteltu.
Verratkaapas
Amerikan Ford 4000 vm 1963:
http://home.att.net/~jmsmith45/id/4000.jpg
Ford 6X series Ford 4000 vm 1969 (Force):
http://www.tractorshed.com/gallery/tphotos/7339.jpg
Huomatkaa, että tässä Basildonin tonnisarjan Ford 4000:ssa on -60-luvun alun 400:een verrattuna eri:
- etuakseli
- etukehto
- moottori
- vaihteisto
- ohjausvaihde
- perävälitys
- jarrut
- nostolaite
- voimanottoakselin kytkin
Amerikkalaisetkin sekoittavat esim. 1963 Ford 4000 ja 1965 Ford 4000:n koko ajan, ei mitään samannäköistäkään noissa...
Fordsonin koti, Dagenhamin tehdas Britanniassa suljettiin ja synnytettiin - myös Englantiin - uusi Basildonin tehdas, jonka yhteydessä aika iso osa 1965- tonnisarjaa suunniteltiin. Ei amerikkalaisilla mitään osuuttansa suurempaa roolia tuossa mallisarjassa ollut, paitsi nyt nämä korkeat rowcrop-mallit, bensamoottoriversiot ja kapeat etuakselit.
Mutta voinhan siis olla väärässä.
-SS-puhunut.
- +-+
KIITOS nopeasta vastauksesta.
- 5000
+-+ kirjoitti:
KIITOS nopeasta vastauksesta.
Olipahan vaan plus mainen -69 että kiitos!
- kääntää...
5000 kirjoitti:
Olipahan vaan plus mainen -69 että kiitos!
On sit aika harvinainen kones, jos plusmaadoitteinen on. Mutta tasavirtalaturillahan se on, eikös ne generaattorikoneet saa toisinpäinkin vaihdetuksi.
Onko se ns. "suomikone" ollenkaan ?
Omat -65, -69, -71 ja -75 ovat miinusmaadoitteisia.
-SS-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197